handdator

Visa fullständig version : Små vader:(


tompsa
2007-04-06, 13:08
Jag har tränat i ca 4 år, är väger 85kg på 178 cm. och som säkert många andra så glömde jag bort vaderna. började träna vader för ca 1 år sen.. och de växer knappt nånting känns de som .. ser inte bra ut .. har 42 cm runt armarna, och 37 runt vaderna. vill åtminstone ha lika grova armar som ben..nån som har nå tips på hur jag kan börja träna vader? hur många övningar? reps? set? 1gång i veckan 2gr i veckan?

tompsa
2007-04-06, 13:13
vill ha lika grova vader som armar alltså, blev lite fel:p

Sandberg
2007-04-06, 13:14
Många säger att högreps och högsetsträning är bra för vadutvecklingen. Du får testa dig fram helt enkelt, testa med 5x20, 5x10 osv (testa även lågrepsträning osv). Jag brukar köra ungefär 3x20 eller 4x15 och det har blivit en bra utveckling.

Ingen vet egentligen vad dina vadmuskler kommer att reagera bäst på, men det finns många här som är mer kunniga än jag och som kan hjälpa dig på traven.

mastermungo
2007-04-06, 15:47
Jag vet att folk på T-nation (tror det var waterbury) rekommenderar uppförslutande gång på löpband ifall vaderna sackar efter. Sen får man väl tycka vad man vill om honom men det kan alltid vara värt att prova om inget annat fungerar.

Pass på ca 15-20 minuter med en lutning runt 10 grader.

Jag har inte provat själv ännu men det kommer att hända.

EDIT: Självklart som ett komplement till övrig vadträning och kanske som ett alternativ till löpning el. annan cardio.