handdator

Visa fullständig version : Potatissallad?


stenis
2007-04-06, 12:46
Potatissallad, bra eller dåligt, nyttigt lr onyttigt?

Sökte men hittade bara flera år gammla trådar om detta ämne, mycket kan ha hänt sedan dess inom forskningen kanske?

mvh

King Grub
2007-04-06, 12:48
Tror inte man forskar mycket kring potatissallad...

Det är vad det är. Potatis och olja, plus kryddning.

Mental
2007-04-06, 12:51
Forskningen på potatissallad har varit lite torfrtig på sistonde, men man har nog enats om att det beror rätt mycket på vilka ingredienser och vilka mängder man använder sig av ;)

Jag gör egen potatissallad på gräddfil som är mycket god till kyckling, och huruvida den är nyttig eller inte kan jag inte utala mig om, men den är kalorisnål och god så det duger för mig.

stenis
2007-04-06, 17:37
Men om man köper färdig potatissallad, "lätt-varianten". Hur bra/dålig är fettet i den? potatisen är ju vanlig potatis så den är ju bra, men just fettet?

King Grub
2007-04-06, 17:41
Lättvarianten i färdigköpt har oftast sämre fettsyresammansättning än standardvarianten, som är rapsoljebaserad. Fullfettvarianten är bra.

fluffy_ferret
2007-04-06, 17:51
All potatissallad jag har inspekterat är gjord på rapsolja, som är godkänt, men jag önskar de kunde använda grädde :(

Tabbe
2007-04-06, 18:02
All potatissallad jag har inspekterat är gjord på rapsolja, som är godkänt, men jag önskar de kunde använda grädde :(

Gor egen da.

machine gun
2007-04-06, 18:12
All potatissallad jag har inspekterat är gjord på rapsolja, som är godkänt, men jag önskar de kunde använda grädde :(

Vadan detta? Jag trodde att du ansåg att vegetabiliskt fett (tillsammans med kolhydrater) bär ansvaret för allt det onda i världen.

Squirrel
2007-04-07, 19:18
Jag tycker de man köper är så äckliga. Sås med potatis. Gör egen istället, 700% godare, och full kontroll över innehållet.