handdator

Visa fullständig version : Vart kommer pro fx ifrån?


Johannes
2007-04-05, 22:32
Vilket företag gör pro fx och whey fx? är de bra?

Raggis
2007-04-05, 22:53
Är väl precis som vilket whey protein som helst.

Johannes
2007-04-05, 22:57
vad snackar du om? vart kommer det ifrån? vilka är det som gör den?

Raggis
2007-04-05, 23:01
vad snackar du om? vart kommer det ifrån? vilka är det som gör den?

Du fråga om det var bra? Tror det är BioTech som tillverkar det.

Johannes
2007-04-05, 23:01
aha ja. är det ett svenskt företag?

Raggis
2007-04-05, 23:03
aha ja. är det ett svenskt företag?

Vad spelar det för roll?

Johannes
2007-04-05, 23:04
säkrare med svenska företag. sen så undrar jag.

Raggis
2007-04-05, 23:10
säkrare med svenska företag. sen så undrar jag.

På vilket sätt är det säkrare? Det finns ju flera återförsäljare i Sverige.

Johannes
2007-04-05, 23:12
På vilket sätt är det säkrare? Det finns ju flera återförsäljare i Sverige.


ja jag vet men de säljer billigt *drool*

men vet du ifall det är svenskt? :D

Pepz
2007-04-05, 23:27
tror att Eiselt tillverkar FX serien.

dock så görs många proteinpulver på bla nya zeeländsk råvara. men jag har för mig (ta det inte som en sanning nu) att Eiselt kör med protein från Arla

Mitched
2007-04-06, 08:39
Om jag inte har helt fel för mig så är det som Pepz skriver, att FX-seriens proteinpulver kommer från Arla.

Får se om inte Eiselt dyker upp och reder upp saker och ting snart.

Fairing
2007-04-06, 10:03
Det dyrare proteinet i FX serien är från ARLA och det billigare från England.

Visst är det den gode Henrik Eiselt som är hjärnan bakom FX:thumbup:

Angående protein från nya Zeeland så är det väldigt , väldigt bra men dom har svårt att leverera i jämn takt

Sist men inte minst: Råvarupriset på vassle koncentrat har stigit rejält på världsmarknaden och höjningar på runt 20-40kr/kg är att vänta för konsumenten*cry* . Råder en rejäl brist och priset kommer att stiga ytterligare

tp_88
2007-04-06, 10:20
Sist men inte minst: Råvarupriset på vassle koncentrat har stigit rejält på världsmarknaden och höjningar på runt 20-40kr/kg är att vänta för konsumenten*cry* . Råder en rejäl brist och priset kommer att stiga ytterligare
När kommer detta synas på marknaden?

loverius
2007-04-06, 10:40
va????
då håller man sig till EAA och BCAA då med andra ord och malto istället LOL.

Fairing
2007-04-06, 15:24
När kommer detta synas på marknaden?

Ganska omgående. Kolozzeum Pure whey lär aldrig mer kosta 99kr/kg (inte detta år i alla fall)

Vissa kosttillskottstillverkare har redan höjt upp sina proteinpriser med 20% till ÅF.

Dom tillverkare som inte har skrivit kontrakt på ett visst antal ton under 2007 får nu svårt att få tag i protein.

Anledningen till detta är flera bl.a så exporterar inte Australien och nya Zeeland protein längre för dom behöver allt själva. Kina har börjat att köpa upp "megapartier" av protein och Kina har inte importerat mjölk/protein tidigare
Dessutom så får mjölkproducenterna mycket mindre eller inga bidrag alls från EU

Så passa på och shoppa loss för så billigt som det är nu lär det kanske inte bli på många år:)

GymTT
2007-04-06, 15:26
Fick du inte mitt PM fairing?

Fairing
2007-04-06, 15:36
Fick du inte mitt PM fairing?

jo , har varit bortrest och kom hem för 1v sedan. Tjejerna på Gymmet visste inte om kampanjen på kolozzeum men det är åtgärdat nu:)

remixxa
2007-04-06, 16:05
vasslatorka med andra ord *cry* kan också skulle köra som kina, köpa in lite megapartier på några ton :)

Raggis
2007-04-06, 16:12
Ganska omgående. Kolozzeum Pure whey lär aldrig mer kosta 99kr/kg (inte detta år i alla fall)

Vissa kosttillskottstillverkare har redan höjt upp sina proteinpriser med 20% till ÅF.

Dom tillverkare som inte har skrivit kontrakt på ett visst antal ton under 2007 får nu svårt att få tag i protein.

Anledningen till detta är flera bl.a så exporterar inte Australien och nya Zeeland protein längre för dom behöver allt själva. Kina har börjat att köpa upp "megapartier" av protein och Kina har inte importerat mjölk/protein tidigare
Dessutom så får mjölkproducenterna mycket mindre eller inga bidrag alls från EU

Så passa på och shoppa loss för så billigt som det är nu lär det kanske inte bli på många år:)

Beställde nyss 10 kg ^^

Magnus
2007-04-08, 16:16
*whistle* Ganska omgående. Kolozzeum Pure whey lär aldrig mer kosta 99kr/kg (inte detta år i alla fall)

Vissa kosttillskottstillverkare har redan höjt upp sina proteinpriser med 20% till ÅF.

Dom tillverkare som inte har skrivit kontrakt på ett visst antal ton under 2007 får nu svårt att få tag i protein.

Anledningen till detta är flera bl.a så exporterar inte Australien och nya Zeeland protein längre för dom behöver allt själva. Kina har börjat att köpa upp "megapartier" av protein och Kina har inte importerat mjölk/protein tidigare
Dessutom så får mjölkproducenterna mycket mindre eller inga bidrag alls från EU

Så passa på och shoppa loss för så billigt som det är nu lär det kanske inte bli på många år:)

ja detta har man ju aldrig hört förut *bs* :banned

HC77
2007-04-08, 21:22
*whistle*

ja detta har man ju aldrig hört förut *bs* :banned

Ja dettta kanske stämmer men som Magnus redan sagt, detta har man hört femtioelva gånger förrut ändå har priserna gått ner hela tiden. När ett visst företag sålde vassle koncentrat för 150 kr/kg vilket då var billigast i Sverige sas det här på Kollo att det var omöjligt att sälja ett koncentrat för ett så "lågt" pris. Men den som lever får se vad som händer med priserna.

Fairing
2007-04-08, 23:12
*whistle*

ja detta har man ju aldrig hört förut *bs* :banned

Priserna på Vassle koncentrat gick ner kraftigt under flera år samtidigt som många handlare började sälja med en sjukt låg marginal. Vissa säljer/sålde så billigt så dom gick +-0 på just vasslekoncentrat. Skälet till det var för att locka in kunder och få ett schysst kundregister samtidigt som deras personal hade lönebidrag med 75%.Om man säljer billigt protein så köper många Omega-3 , kreatin osv samtidigt

Alla i branschen som jag har talat med höjer omgående eller har redan höjt ÅF priset ( + 20%) och sedan är det upp till ÅF om dom vill höja priset till slutkund.

Dom som importerar från Amerika har oxå fått höjningar på runt 15% på protein.

Fairing höjer priset till ÅF 1 Maj

MEN, alla företag i branschen kollar noga av hur mycket dom andra "vågar" höja priset så vi får väl se hur mycket som konsumentpriset höjs.

Personligen tror jag att vasslet kommer börja stabilisera sig runt 125-150kr/kg när det är kampanj.Kanske något billigare vid storköp på 10kg