handdator

Visa fullständig version : Har kolozzeum en Ventrilo server?


Raggis
2007-04-05, 02:05
Om inte, så borde ni skaffa en :) Vore mycket trevligt.

pilt77
2007-04-05, 02:09
Maila till Basshunter, han har en

Raggis
2007-04-05, 02:30
Maila till Basshunter, han har en

LOlz!1111 yu0 so funneh!111

aliquis
2007-04-05, 02:44
Jag ser inte det trevliga, irckanalen är ju grymt otrevlig ;D
Orka snacka voice också :D

Kan man inte köra konferenstjosan i msn?
Hur många kan man snacka i skype? 8?

Gizmoproject som jag använder som SIP-klient (enda sip-klienten som inte suger i os x, x-lite kraschar efter varje samtal, sjphone kraschar ofta, några av dem är säkert ppc-binärer, xmeeting är universal binary men dog den också... Gizmo är universal binary och kraschar inte ;/.. skype är visserligen ingen sip-klient men även det finns bara i ppc-version till os x, sämst.) hade visst börjat med möjlighet att ringa folks fasta telefoner gratis (i sverige och en hel del andra länder) och även mobiltelefoner i ett fåtal länder förutsatt att båda personerna hade programmet och hade fyllt i sina hem- och mobiltelefonnr i profilerna.

Nu kör jag ju samma program för min fasta telefoni hur som helst men typ om man har en vän i säg australien som sällan har datorn på så kan den ju installera gizmo, fylla i sitt vanliga hemnr i det och så kan man ringa personens riktiga hemnr istället med programmet och ringer gratis.

(Finns ett konferensnr till gizmoproject som man kan ringa till o starta konferens via med om man vill.)

Sedan tycker jag personligen att teamspeak är bättre för att det är mindre hets med alla olika versioner o bajs :D

Raggis
2007-04-05, 02:47
Jag ser inte det trevliga, irckanalen är ju grymt otrevlig ;D
Orka snacka voice också :D

Kan man inte köra konferenstjosan i msn?
Hur många kan man snacka i skype? 8?

Gizmoproject som jag använder som SIP-klient hade visst börjat med möjlighet att ringa folks fasta telefoner gratis (i sverige och en hel del andra länder) och även mobiltelefoner i ett fåtal länder förutsatt att båda personerna hade programmet och hade fyllt i sina hem- och mobiltelefonnr i profilerna.

Nu kör jag ju samma program för min fasta telefoni hur som helst men typ om man har en vän i säg australien som sällan har datorn på så kan den ju installera gizmo, fylla i sitt vanliga hemnr i det och så kan man ringa personens riktiga hemnr istället med programmet och ringer gratis.

(Finns ett konferensnr till gizmoproject som man kan ringa till o starta konferens via med om man vill.)

Sedan tycker jag personligen att teamspeak är bättre för att det är mindre hets med alla olika versioner o bajs :D

Jag har själv besökt IRC-kanalen, och det var inte en trevlig upplevelse. Har aldrig sett sådan omogenhet, samt abuse förut - haha. Jag föredrar Ventrilo. Men, beror som sagt helt på vilken ljudkvalité det är på servern.

aliquis
2007-04-05, 02:48
Fittimeout, ändrade till:
(enda sip-klienten som inte suger i os x, x-lite kraschar efter varje samtal, sjphone kraschar nästan lika ofta, några av dem är säkert ppc-binärer, xmeeting är universal binary och opensource men kraschar ofta det också... Gizmo är universal binary och kraschar inte ;/.. skype är visserligen ingen sip-klient men även det finns bara i ppc-version till os x, sämst.)

aliquis
2007-04-05, 02:49
Jag har själv besökt IRC-kanalen, och det var inte en trevlig upplevelse. Har aldrig sett sådan omogenhet, samt abuse förut - haha. Jag föredrar Ventrilo. Men, beror som sagt helt på vilken ljudkvalité det är på servern.Jag är för så bra codec som möjligt såklart, bandbredd är till för att användas, alla med adsl håller kanske inte med dock =P

a-law och u-law som används för vanliga telenätet är ju 64kps och gsm o så är ju mycket lägre men låter ju som skit i jämförelse. Ilbc och speex ligger väl lite mittemellan men har ju helt ok ljudkvalite.

Tror mitt ventrilohat kommer ifrån att teamspeakklienten fungerade i fler os med eller hur det var.. Men visst, ventrilo är ju populärare, aldrig förståt varför dock :D

MSN-chat med karl alfred, mystic, och tjejerna de hänger med är väl mycket trevligare än ircversionen ;D

Piranha
2007-04-05, 08:27
Nej Kolozzeum har ingen ventriloserver, och det finns heller inga planer på att skaffa en.