handdator

Visa fullständig version : Har ni bestämmt er vad ni ska läsa till HT nu?


Angel
2007-04-04, 21:05
Vad har ni sökt/ska söka?

Ja BORDE läsa upp Ma B på komvux, men ja pallar fasikten inte.
Så ja tror ja ska söka Ambulanssjukvårdarprogrammet
och sen en massa fristående kurser i GBG och i Jönnet. Så får ja la se vart jag hamnar.

En fråga till, ja har 2 st samlade betygsdokument, ett från gymnasiet, och ett från omv på komvux. Vart sjutton vänder man sig för o slå ihop de till ett slutbetyg?

WheyProtein
2007-04-04, 21:06
CNC-tekniker.. tror jag :P har sökt dit iaf.

Frantic
2007-04-04, 21:07
Satsar allt på ett kort och söker bara en utbildning -Skydd mot Olyckor. Kommer jag inte in så tar jag livet av mig alt. flyr landet.

jakke
2007-04-04, 21:09
FEK C + några IT kurser, vet inte vad. Söker väl 30(45?)p som vanligt

hahavaffan
2007-04-04, 21:10
Satsar allt på ett kort och söker bara en utbildning -Skydd mot Olyckor. Kommer jag inte in så tar jag livet av mig alt. flyr landet.Ahahahahaa

Helena B
2007-04-04, 21:11
Folkhälsovetenskap C på UU och några 10 p kurser i folkhälsovetenskap B på HIG.

Angel
2007-04-04, 21:11
Satsar allt på ett kort och söker bara en utbildning -Skydd mot Olyckor. Kommer jag inte in så tar jag livet av mig alt. flyr landet.

Är det brandmänsutbildningen?

Kurser ja har tänkt söka är bla
Katastrofberedskap
Nutrition
Beteendevetenskap
och något mer

Thorwaldsson
2007-04-04, 21:18
Blir examensarbete för hela slanten för min del. Har lyckats komma in på ett stort företag som är världsledande inom sin disciplin, så det känns riktigt bra :)

oggen
2007-04-04, 21:25
Blir sjökapten på Chalmers..

Frantic
2007-04-04, 21:29
Är det brandmänsutbildningen?



Stämmer bra. Gjorde fystestet för nån vecka sen och ska skicka in ansökningarna imorrn.

wintersnowdrift
2007-04-04, 21:29
Pol.kand i Uppsala.

//Kristin

Angel
2007-04-04, 21:31
Stämmer bra. Gjorde fystestet för nån vecka sen och ska skicka in ansökningarna imorrn.


hur va fys testet?

jakke
2007-04-04, 21:32
Pol.kand i Uppsala.

//Kristin

Hihi, då kommer vi "hänga" i samma lokaler...

Frantic
2007-04-04, 21:33
hur va fys testet?

Inte så jobbigt som jag trodde men rätt svettigt. Gå på lutande rullband med full utrustning så det blev ganska varmt. Tror nog att så gott som alla som rör på sig regelbundet skulle klara det

Zakath
2007-04-04, 21:35
Bioteknik civ. ing. andra året såklart. :)

Fultjack
2007-04-04, 21:49
kommer söka en massa skit men förmodligen kommer jag inte in då man har 2 poäng i snittbetyg och minus på högskoleprovet ungefär

FreCKo
2007-04-04, 21:51
logistik och ekonomi
ekonomi, teknik och design
Kombinationsutbildningen för magisterexamen och lärarexamen, inriktning historia
Retorikkonsultprogrammet
Management med IT
Lärarprogrammet Historia med didaktisk inriktning
Kandidatprogram i ekonomi

Sen ska jag även söka lite ky-grejer..

petah
2007-04-04, 21:51
Är så jävla sugen på att plugga men vet inte vad jag vill... PANIK!

Thorwaldsson
2007-04-04, 21:52
Inte så jobbigt som jag trodde men rätt svettigt. Gå på lutande rullband med full utrustning så det blev ganska varmt. Tror nog att så gott som alla som rör på sig regelbundet skulle klara det

+1 på det. Jag hade inga som helst problem att klara det även när jag vägde 15-20 kg mer och hade urkass kondis ;)

Frantic
2007-04-04, 21:54
+1 på det. Jag hade inga som helst problem att klara det även när jag vägde 15-20 kg mer och hade urkass kondis ;)

Har du gått utbildningen?

X-Change
2007-04-04, 22:16
Hoppas jag kommer in på Göteborgs universitet. Skickade ansökning + arbetsprover i måndags. Vill läsa möbeldesign med inriktning trä. Hoppas det går vägen!

Zakath
2007-04-04, 22:30
Hoppas jag kommer in på Göteborgs universitet. Skickade ansökning + arbetsprover i måndags. Vill läsa möbeldesign med inriktning trä. Hoppas det går vägen!

Kul!

Fast med den inriktningen lär jag ju inte se dig på Chalmers. :(

Jacksatan
2007-04-04, 22:33
Statistik D ftw!

patanga
2007-04-04, 22:33
samhällsbyggnad kth eller byggteknik kth

machine gun
2007-04-04, 22:41
En fråga till, ja har 2 st samlade betygsdokument, ett från gymnasiet, och ett från omv på komvux. Vart sjutton vänder man sig för o slå ihop de till ett slutbetyg?

I Stockholm finns något som heter Vuxenutbildningscentrum som sköter det där. Det är även de som sköter ansökningar/antagningar till komvux. Det borde finnas något liknande där du bor. Det tar ett par veckor att få ut slutbetyget, men man får ju komplettera sina ansökningshandlingar fram till juni eller nåt sånt, så det borde inte vara något problem.

Om inte matte B krävs till den utbildning du tänkt söka ser jag ingen poäng med att läsa upp den?

Jag ska läsa termin 6 på dietistprogrammet till hösten, vilket innebär "Psykologi för dietister" 20 p (30 hp enligt bologna).

Scratch89
2007-04-04, 23:00
1. Kost- och friskvårdsprogrammet, 180 hp
2. Kostekonomprogrammet, 180 hp
3. Dietistprogrammet, 180 hp

Allt på Göteborgs universitet. :)

Angel
2007-04-04, 23:05
I Stockholm finns något som heter Vuxenutbildningscentrum som sköter det där. Det är även de som sköter ansökningar/antagningar till komvux. Det borde finnas något liknande där du bor. Det tar ett par veckor att få ut slutbetyget, men man får ju komplettera sina ansökningshandlingar fram till juni eller nåt sånt, så det borde inte vara något problem.

Om inte matte B krävs till den utbildning du tänkt söka ser jag ingen poäng med att läsa upp den?

Jag ska läsa termin 6 på dietistprogrammet till hösten, vilket innebär "Psykologi för dietister" 20 p (30 hp enligt bologna).

Ja jag får nog komplettera betygen senare då för ja hinner inte skicka in det nu innan tror jag.

eg vill jag ju läsa Sjuksköterskeprogrammet. Men ja har ej läst Ma B och jag hatar matte över allt annat och har verkligen noll lust o läsa det. Men de verkar ej finnas nån annan utväg än o läsa det tyvärr. Men ja försöker skjuta på det...:(

machine gun
2007-04-04, 23:09
Ja jag får nog komplettera betygen senare då för ja hinner inte skicka in det nu innan tror jag.

eg vill jag ju läsa Sjuksköterskeprogrammet. Men ja har ej läst Ma B och jag hatar matte över allt annat och har verkligen noll lust o läsa det. Men de verkar ej finnas nån annan utväg än o läsa det tyvärr. Men ja försöker skjuta på det...:(

Jag gjorde likadant med MaB faktiskt (det krävdes för min utbildning också). Började till och med på kursen 2 ggr, men hoppade av. Får fetångest av matte. Till slut tog jag dock tag i det och gav mig fan på det. Jag insåg att det är väldigt dumt att ge upp en framtidsdröm för att man inte klarar av att ta itu med en kurs på ynka 50 gymnasiepoäng...

The_RobRoy
2007-04-04, 23:17
Vilken ångesttråd, har inte fixat ex-jobb, inte ens börjat *gah!*

polle
2007-04-04, 23:22
Läkarprogrammet T2 Lund

Arne Persson
2007-04-04, 23:23
Avsluta min gamla avhandling. Fick ett manus idag för slutgranskning innan den går i tryck.

Vinter
2007-04-04, 23:31
Ja jag får nog komplettera betygen senare då för ja hinner inte skicka in det nu innan tror jag.

eg vill jag ju läsa Sjuksköterskeprogrammet. Men ja har ej läst Ma B och jag hatar matte över allt annat och har verkligen noll lust o läsa det.

MaB är ju en 50p kurs, om du läser en intensivkurs tex sommarkurs på 1mån. Det är helt klar värt att gå sjuksköterskelinjen och få examen, även om du har 0 motivation går det att fixa G med lite ansträngning.

Angel
2007-04-04, 23:38
ja började MaB men hajjade NADA, verkligen inte ett skit av ekvationerna. Kan verkligen ingen matte alls, och man måste ju fixxa proven för o få G. Men de går fan inte. Jag är handikappad. Och det finns inga intensivkurser här tyvärr. Skit eftersom ja vet att ja hade blivit en jättebra SSK.

Kan man lejja nån att gå o göra proven åt en om man typ tar en distanskurs?

machine gun
2007-04-04, 23:43
ja började MaB men hajjade NADA, verkligen inte ett skit av ekvationerna. Kan verkligen ingen matte alls, och man måste ju fixxa proven för o få G. Men de går fan inte. Jag är handikappad. Och det finns inga intensivkurser här tyvärr. Skit eftersom ja vet att ja hade blivit en jättebra SSK.

Kan man lejja nån att gå o göra proven åt en om man typ tar en distanskurs?

Att läsa om MaA kan vara en idé. Jag gjorde så att jag skaffade en MaA-bok och räknade igenom allt som MaB sen bygger på, för att få tillbaka grunden (hade inte läst matte på 5 år minst och kom ihåg nada). Sen utnyttjade jag alla undervisningstillfällen och studiestugor och allt vad det var flitigt och frågade frågade frågade. Till slut gick det :thumbup:

Chris
2007-04-04, 23:48
ja började MaB men hajjade NADA, verkligen inte ett skit av ekvationerna. Kan verkligen ingen matte alls, och man måste ju fixxa proven för o få G. Men de går fan inte. Jag är handikappad. Och det finns inga intensivkurser här tyvärr. Skit eftersom ja vet att ja hade blivit en jättebra SSK.

Kan man lejja nån att gå o göra proven åt en om man typ tar en distanskurs?

Börja bara från grunden istället för att ge dig på de svårare problemen på en gång. Kör igenom Matte A tills du kan den, sen gå vidare. Grundkunskaper är verkligen ett måste om du ska greja matten. :D

PowPow
2007-04-04, 23:52
Ska skriva CD-uppsats i Internationell migration och etniska relationer. Ska flytta ner till malmö igen! Tjoho (tror jag)!

Zakath
2007-04-04, 23:54
För matte-B är det väl i princip bara en ekvation man behöver kunna? Ekvationen för att lösa andragradsekvationer, det är inte många tecken att lära sig utantill för att kunna en stor del av kursen. :)

Sen är det bara att räkna räkna räkna.

bruise lee
2007-04-05, 00:23
Jag är kluven. Ska söka både NV-basår och transportutbildning men vetifan vilken av dom som jag ska satsa på till hösten. Tanken om jag går NV-bas är att jag ska plugga vidare till civilingenjör nästa HT men det som tar emot är att det kommer att ta tid och att det blir stora studieskulder. Väljer jag transportutbildningen å andra sidan så har jag med största säkerhet ett jobb med hyffsad betalning (iaf bättre än industrikneget jag har nu) nästa sommar men kanske inte världens mest stimulerande... :confused:

mela
2007-04-05, 05:55
Har sökt juristprogrammet på GU. Men no chance in hell att jag kommer in där, vilket är tur för jag orkar inte plugga.

Så jag ska jobba, plugga upp lite gymnasiebetyg i lugnt tempo, kanske skriva högskoleprovet och försöka igen om ett år.

LAR
2007-04-05, 05:56
Vad har ni sökt/ska söka?

Ja BORDE läsa upp Ma B på komvux, men ja pallar fasikten inte.
Så ja tror ja ska söka Ambulanssjukvårdarprogrammet
och sen en massa fristående kurser i GBG och i Jönnet. Så får ja la se vart jag hamnar.

En fråga till, ja har 2 st samlade betygsdokument, ett från gymnasiet, och ett från omv på komvux. Vart sjutton vänder man sig för o slå ihop de till ett slutbetyg?

utan matte B får du inget samlat slutbetyg. för övrigt läste jag till sjuksyster förut och vad jag kommer ihåg måste du ha matte B som grundkrav för att komma in. och ambulanssjukvården kräver SSK-lincens numera så jag tror det blir komvux för din del.

mela
2007-04-05, 05:58
Har sökt juristprogrammet på GU. Men no chance in hell att jag kommer in där, vilket är tur för jag orkar inte plugga.

Så jag ska jobba, plugga upp lite gymnasiebetyg i lugnt tempo, kanske skriva högskoleprovet och försöka igen om ett år.

Någon som vet vad som krävs på HSP för att komma in på jurist på GU? Är ju 18,2 om man kör från gymnasiet (jag har 15,11)

Angel
2007-04-05, 06:21
utan matte B får du inget samlat slutbetyg. för övrigt läste jag till sjuksyster förut och vad jag kommer ihåg måste du ha matte B som grundkrav för att komma in. och ambulanssjukvården kräver SSK-lincens numera så jag tror det blir komvux för din del.

huh? Jo, Ma B ingår inte i grundläggande för slutbetyg, MEN de behövs för SSK utbildningen. Därför jag borde läsa det.

Vissa landsting har två vubssk i ambulansen och vissa landsting har en vubssk och en ambsjukvårdare i den. Så helt kört är de inte.

Men det e ju helt klart ett lite säkrare karriärsval och söka SSK, men ja pallish inte mera komvux just nu.

Kanske får bli lite fristående kurser som ingår i SSK sålänge så får ja ta tag i matten typ...nästa vår.

Halldin
2007-04-05, 06:25
En fråga till, ja har 2 st samlade betygsdokument, ett från gymnasiet, och ett från omv på komvux. Vart sjutton vänder man sig för o slå ihop de till ett slutbetyg?
Det kan göras på komvux när du är nöjd med betygen.

Angel
2007-04-05, 06:27
Det kan göras på komvux när du är nöjd med betygen.

jao, nu har ja snart läst 1500 poäng på komvux så nu e jag fasiken nöjd snart! En sista 200poängskurs kvar nu...sen sen....sluuut...


Mela: Ligger nog runt 1,8 nått då, brukar va ganska lika där.

mela
2007-04-05, 06:34
Sökte om nu. Sökte lite kvällskurser istället, som jag faktiskt kan läsa samtidigt som jag jobbar. :D *smart*

1 Praktisk filosofi: Argumentationsanalysens grunder
2 Rättspsykologi I
3 Konflikter, världsordningen och mänskliga rättigheter
4 Skriva, grundkurs

Boven
2007-04-05, 08:16
Inget, tar ut examen i slutet av sommaren.

mvh Boven

mini
2007-04-05, 08:25
Ska läsa MaB, Naturkunskap B och plugga till högskoleprovet.

Thorwaldsson
2007-04-05, 08:58
Har du gått utbildningen?

Nope, jag har inte gått utbildningen. Däremot gjorde jag fystesterna hos vår deltidsbrandkår för skojs skull.

Dumleman
2007-04-05, 09:10
Ingenting ska jag läsa och det är jag så glad över *cupid*.

Snafu
2007-04-05, 09:22
Jag letar faktiskt efter en onlinekurs i finska, nybörjarfinska. Jag har inte riktigt hittat nåt än.

Timmi
2007-04-05, 09:28
Ska söka;

1. Socinomprogrammet, Umeå
2. Socinomprogrammet, Stockholm
3. Kurser som hänger ihop med Socinomprogrammet, Umeå
4. Kurser som hänger ihop med Socinomprogrammet, Stockholm

Nä jag vill inte alls bli socionom :D

Snafu
2007-04-05, 09:58
Ska söka;

1. Socinomprogrammet, Umeå
2. Socinomprogrammet, Stockholm
3. Kurser som hänger ihop med Socinomprogrammet, Umeå
4. Kurser som hänger ihop med Socinomprogrammet, Stockholm

Nä jag vill inte alls bli socionom :D

Om du är allvarlig med dina studier till socionom tycker jag att du ska byta omedelbart. Socionomer är 1. tråkiga människor to start with, 2. har alldeles för mycket, vad de anser vara "goda värderingar" och vet bättre än andra, 3. leder till tråkiga jobb vilket är avhängigt följande punkt 4. du kommer att få jävligt svårt att hitta ett jobb med den utbildningen.

petersson
2007-04-05, 10:12
20p matte antar jag. Vet inte riktigt vilka kurser men iaf.

bertbert
2007-04-05, 10:13
Det hade varit roligt att läsa igen. Det är (skrämmande tanke) 8 år sedan jag tog examen....

Timmi
2007-04-05, 10:16
Om du är allvarlig med dina studier till socionom tycker jag att du ska byta omedelbart. Socionomer är 1. tråkiga människor to start with, 2. har alldeles för mycket, vad de anser vara "goda värderingar" och vet bättre än andra, 3. leder till tråkiga jobb vilket är avhängigt följande punkt 4. du kommer att få jävligt svårt att hitta ett jobb med den utbildningen.

tack för din synpunkt, men jag tror ändå att jag tycker att de arbeten jag kan få genom att plugga socionomi är något jag tycker är intressant, oavsätt om du tycker att socionomer är tråkiga elitistiska människor. ;)

Fartman
2007-04-05, 10:16
Har inte bestämt mig ännu, och det börjar brinna i knutarna nu. Det här ska bli intressant..

Fatalist
2007-04-05, 10:18
Civ-ing Industriell Ekonomi inr Bioteknik

eller

Civ-ing Bioteknik

Det är skönt att ha valt en bra gymnasielinje så att man faktiskt har behörighet till allt, till skillnad från alla knäppskallar som väljer lull-linjer som samhäll, estet och teknik ;)

Fartman
2007-04-05, 10:34
Det är skönt att ha valt en bra gymnasielinje så att man faktiskt har behörighet till allt, till skillnad från alla knäppskallar som väljer lull-linjer som samhäll, estet och teknik ;)

Äh, det finns ju alltid komvux och basår ;)

Stoltz
2007-04-05, 10:37
Jag ska läsa Religionsfilosofi 15 HP, sen Religionsvetenskap: Etik och Moral - Tro och Livsåskådning, 15 HP.

Längtar något helt otroligt, detta är vad jag spenderade 1 år på baskursen för, att äntligen få läsa det som jag verkligen vill :D

Snafu
2007-04-05, 10:42
Jag ska läsa Religionsfilosofi 15 HP, sen Religionsvetenskap: Etik och Moral - Tro och Livsåskådning, 15 HP.

Längtar något helt otroligt, detta är vad jag spenderade 1 år på baskursen för, att äntligen få läsa det som jag verkligen vill :D

Varför valde du att läsa detta? Skall du bli prälle sen nån gång?

mela
2007-04-05, 10:43
Det är skönt att ha valt en bra gymnasielinje så att man faktiskt har behörighet till allt, till skillnad från alla knäppskallar som väljer lull-linjer som samhäll, estet och teknik ;)

Fast om jag hade valt natur på gymnasiet hade jag fått IG i allt och ändå fått plugga upp alla betyg :D

petersson
2007-04-05, 10:46
För matte-B är det väl i princip bara en ekvation man behöver kunna? Ekvationen för att lösa andragradsekvationer, det är inte många tecken att lära sig utantill för att kunna en stor del av kursen. :)

Sen är det bara att räkna räkna räkna.

Ekvationssystem är också med i ma-b men det går ju att klara kursen utan att lära sig just det.

z_bumbi
2007-04-05, 10:59
Avsluta min gamla avhandling. Fick ett manus idag för slutgranskning innan den går i tryck.

Kul!

Fed up
2007-04-05, 11:18
NEJ! Jag måste bestämma om jag ska läsa historia eller religion som mitt sidoämne (läser till lärare, har samhälle som huvudämne)! Måste bestämma det nu!

Känner kanske lite mer för religion, men det är ett mindre ämne på gymnasiet och ska vara rätt högt tempo på universitetet har jag hört (hjelp).

Historia har nackdelen att kombon samhälle/historia är vanlig så det blir mer konkurens och jobb, men å andra sidan kan jag läsa det i Malmö om jag vill (med kulutranalys) och sen är det ju också väldigt intressant....


HEJLP MIG!?

machine gun
2007-04-05, 11:19
Fast om jag hade valt natur på gymnasiet hade jag fått IG i allt och ändå fått plugga upp alla betyg :D

+1

Jacksatan
2007-04-05, 11:21
20p matte antar jag. Vet inte riktigt vilka kurser men iaf.

analys1 och grundläggande algebra är ju måsten iaf. Sen skulle jag skita i programmeringen och köra linjär algebra istället. Då har du 20smaskiga poäng.

Jacksatan
2007-04-05, 11:22
Fast om jag hade valt natur på gymnasiet hade jag fått IG i allt och ändå fått plugga upp alla betyg :D

orkar man inte släpa sig igenom Naturvetarlinjen på gymnasiet med hyggliga betyg så har man inget på högskolan att göra, så varför ska du plugga upp betygen?

mela
2007-04-05, 11:25
orkar man inte släpa sig igenom Naturvetarlinjen på gymnasiet med hyggliga betyg så har man inget på högskolan att göra, så varför ska du plugga upp betygen?

Jag tycker att alla naturämnen är brutalt tråkiga. Hade jag velat läsa det, så visst. Men nu ville jag inte alls det. Ämnerna intresserar mig inte alls.

Jag läste samhäll samhäll och behöver ett högre snitt för att komma in på juristlinjen. 15,11 räcker inte.

z_bumbi
2007-04-05, 11:34
NEJ! Jag måste bestämma om jag ska läsa historia eller religion som mitt sidoämne (läser till lärare, har samhälle som huvudämne)! Måste bestämma det nu!

Känner kanske lite mer för religion, men det är ett mindre ämne på gymnasiet och ska vara rätt högt tempo på universitetet har jag hört (hjelp).

Historia har nackdelen att kombon samhälle/historia är vanlig så det blir mer konkurens och jobb, men å andra sidan kan jag läsa det i Malmö om jag vill (med kulutranalys) och sen är det ju också väldigt intressant....


HEJLP MIG!?

Det finns en bunt arbetslösa historielärare som bara väntar på att få börja jobba när/om historia blir obligatoriskt på gymnasiet igen så den marknaden är nog ganska mättad. Att kombinationen är vanlig gör iofs snarare att det är lättare att hitta jobb eftersom de flesta tjänster är anpassade efter vad som redan finns, det är väldigt sällan du t ex hittar en matte- och samhällskunskapstjänst utlyst, matte/fysik/data eller samhällskunskap/historia/språk är mycket vanligare. Men läs något kul som ellära, matte eller liknande så får du en mer ovanlig kombo som kanske inte är lika gångbar överallt men du är i alla fall ganska unik, eller så läser du det som extra kurser så du får en trippel.

jeanclaudevandamme9
2007-04-05, 11:36
Jag kan bara hålla med här... Alltför många gör förhastade studieval i sina liv.

mela
2007-04-05, 11:37
Jag kan bara hålla med här... Alltför många gör förhastade studieval i sina liv.

Fast det går ju att hoppa av och börja om.

Fed up
2007-04-05, 11:41
Det finns en bunt arbetslösa historielärare som bara väntar på att få börja jobba när/om historia blir obligatoriskt på gymnasiet igen så den marknaden är nog ganska mättad. Att kombinationen är vanlig gör iofs snarare att det är lättare att hitta jobb eftersom de flesta tjänster är anpassade efter vad som redan finns, det är väldigt sällan du t ex hittar en matte- och samhällskunskapstjänst utlyst, matte/fysik/data eller samhällskunskap/historia/språk är mycket vanligare. Men läs något kul som ellära, matte eller liknande så får du en mer ovanlig kombo som kanske inte är lika gångbar överallt men du är i alla fall ganska unik, eller så läser du det som extra kurser så du får en trippel.

Ja, hade jag haft ens den minsta fallenhet för matte, fysik eller kemi hade jag läst det på studs, för det är brist på dylika lärare. Dock är det icke så väl utan jag helt totalt obegåvad inom dessa ämnen.
Svenska skulle jag gärna ha, men då måste jag läsa ÄNNU längre, har redan gått en termin längre pga. samhällsvetenskapen+att jag hatar gramatik.
Nej, religion och historia är helt klart de ämnen som intresserar mig mest och då måste man vällan gå på det. Man ska ju palla jobba med det rätt länge också när man väl fått jobb...
Jag har tänkt läsa 20 p i det ämne jag inte väljer nu om jag inte får jobb efter min examen, sen är mina csnpengar schlutt...*cry*
Har försökte läsa en 10-poängskurs på kvällstid samtidigt som min vanliga utbildning, men det blev för mycket, har för mycket annat också.Skulle kunna läsa sommarkurser, men då tar ju csn'et slut där istället...

Förbannade examen som är så snål att jag bara får ha två ämnen! Jag vill ha MINST tre!*grr27*

jeanclaudevandamme9
2007-04-05, 11:44
Fast det går ju att hoppa av och börja om.

Jepp det har jag första-hands infon på också ;)

hahavaffan
2007-04-05, 11:48
Panik, jag vet inte. Vill läsa nåt med dator-something. Gärna webdesign, datasäkerhet, nätverk och sånt skoj. Inte en massa förbannad matte.

mela
2007-04-05, 11:49
Panik, jag vet inte. Vill läsa nåt med dator-something. Gärna webdesign, datasäkerhet, nätverk och sånt skoj. Inte en massa förbannad matte.

Läs kurser bara då?

Baan
2007-04-05, 11:51
Panik, jag vet inte. Vill läsa nåt med dator-something. Gärna webdesign, datasäkerhet, nätverk och sånt skoj. Inte en massa förbannad matte.

Då är det enstaka kurser som gäller, alla civilingenjörsdatautbildningar har ju en 30p matte (som vad jag vet är krav på civilingenjörer) så det är ganska uteslutet. Å andra sidan är det ganska mycket basickurser man läser som datakille plus att det blir lite diskret matte (det som är mest nyttigast för IT-folk förmodligen) plus att man kan välja till någon fin kurs som automater eller liknande.

petersson
2007-04-05, 11:55
analys1 och grundläggande algebra är ju måsten iaf. Sen skulle jag skita i programmeringen och köra linjär algebra istället. Då har du 20smaskiga poäng.

Faktum är att jag läser analys 1 och linjär algebra just nu. Grundläggande algebra skrev jag just tenta på. Läser till gymnasielärare så jag är osäker på om jag får nån valfrihet alls när det gäller kurserna. Ska kolla lite med studievägledaren exakt vilka kurser det blir, gissar att åtminstone 5p kommer vara praktik på en skola.

Tomas W
2007-04-05, 11:56
Avsluta min gamla avhandling. Fick ett manus idag för slutgranskning innan den går i tryck.

Får man fråga va den handlar om? Misstänker något inom anatomi.

Baan
2007-04-05, 11:57
Faktum är att jag läser analys 1 och linjär algebra just nu. Grundläggande algebra skrev jag just tenta på. Läser till gymnasielärare så jag är osäker på om jag får nån valfrihet alls när det gäller kurserna. Ska kolla lite med studievägledaren exakt vilka kurser det blir, gissar att åtminstone 5p kommer vara praktik på en skola.

Jag gissar på 0p. ;) Analysen har iofs lite saker från D-kursen om jag inte är helt ute och cyklar, och lite liknar ju gymnasiets diskret matte diskret matten på högskolan, men har du kvar dina kunskaper fårn gymnasiet så är det nog inga problem.

-squat-
2007-04-05, 12:01
En fråga till, ja har 2 st samlade betygsdokument, ett från gymnasiet, och ett från omv på komvux. Vart sjutton vänder man sig för o slå ihop de till ett slutbetyg?

Orkade inte läsa igenom hela tråden. Så du kanske redan har fått svar. Komvux grejade det. Det fina är att du kan "välja" vilka ämnen som ska vara med så att du får ett bättre snittbetyg.

Fed up
2007-04-05, 12:01
Faktum är att jag läser analys 1 och linjär algebra just nu. Grundläggande algebra skrev jag just tenta på. Läser till gymnasielärare så jag är osäker på om jag får nån valfrihet alls när det gäller kurserna. Ska kolla lite med studievägledaren exakt vilka kurser det blir, gissar att åtminstone 5p kommer vara praktik på en skola.

Läser du kurserna fritt först och ska sen gå 60-poängsprogrammet på lärarutbildningen eller läser du det i ett helt program?

Stoltz
2007-04-05, 12:08
Varför valde du att läsa detta? Skall du bli prälle sen nån gång?

Nja, är snarare agnostiker (I den användning av ordet att jag inte vet om det finns en Gud eller inte) än vad jag skulle kalla mig kristen/jude/muslim/etc.

Jag är väldigt intresserad av religion och speciellt minoriteters plats inom religionen, t. ex HBT (Förkortning för: Homo - Bi - Trans - sexuella) inom kristendomen.

petersson
2007-04-05, 12:10
Läser du kurserna fritt först och ska sen gå 60-poängsprogrammet på lärarutbildningen eller läser du det i ett helt program?

Läser hela programmet. Men man måste ända sitta och söka varenda kurs för sig innan varje ny termin :/ Tänkte läsa all matte (förutom specialiseringen) innan jag börjar med min andra inriktning. Du läser också till lärare va?

Snafu
2007-04-05, 13:01
Nja, är snarare agnostiker (I den användning av ordet att jag inte vet om det finns en Gud eller inte) än vad jag skulle kalla mig kristen/jude/muslim/etc.

Jag är väldigt intresserad av religion och speciellt minoriteters plats inom religionen, t. ex HBT (Förkortning för: Homo - Bi - Trans - sexuella) inom kristendomen.

Nu vill jag inte vara den som är den men har du tagit dig en funderare på vad din universitetsutbildning skall mynna ut i? Om inte skulle jag vilja föreslå att du gör det eftersom jag misstänker att du kanske kommer att låna från CSN?

Avesta
2007-04-05, 13:04
Nationalekonomi boring

Angel
2007-04-05, 13:36
Kan man skicka in slutbetyget EFTER 15april???

pellep
2007-04-05, 13:37
Kan man skicka in slutbetyget EFTER 15april???

Ja

z_bumbi
2007-04-05, 13:38
Kan man skicka in slutbetyget EFTER 15april???

Du har inte testat att läsa på studera.nu?

Du kan skicka in slutbetyget senare men då måste du klicka i att du ska kompletera senare.

Angel
2007-04-05, 14:39
Ja men ja va hos hon tanten idag som skulle fixxa ihop mitt betyg, så sa hon att ja måste skicka slutbetyget innan 15de, att det vara va kompletteringar man kunde skicka in efter. Men jag hade för mig att man kunde skicka in alla betyg efter den 15de, typ om ja skickar den 17de spelar ingen roll?

Stab
2007-04-05, 14:39
logistik och ekonomi
ekonomi, teknik och design
Kombinationsutbildningen för magisterexamen och lärarexamen, inriktning historia
Retorikkonsultprogrammet
Management med IT
Lärarprogrammet Historia med didaktisk inriktning
Kandidatprogram i ekonomi

Sen ska jag även söka lite ky-grejer..

KY var väl sista datumet 30 endå?

Angel
2007-04-05, 14:46
En fråga till, för ambulansprogrammet skall man ha jobbat 1år innan, vilket ja har gjort. Men hur skall man styrka det?

Helena B
2007-04-05, 14:48
En fråga till, för ambulansprogrammet skall man ha jobbat 1år innan, vilket ja har gjort. Men hur skall man styrka det?

Arbetsgivarintyg?

hio
2007-04-05, 15:01
Blir förmodligen Civ. ing. Industriell ekonomi här.

Frågar är bara vars...

Någon som kan rekommendera? :) Är öppen för förslag.

Angel
2007-04-05, 15:04
Arbetsgivarintyg?

Jo, men skall man skicka det till VHS tillsammans me betyg lr är det något man visar efter man blivit antagen?

Stoltz
2007-04-05, 15:05
Nu vill jag inte vara den som är den men har du tagit dig en funderare på vad din universitetsutbildning skall mynna ut i? Om inte skulle jag vilja föreslå att du gör det eftersom jag misstänker att du kanske kommer att låna från CSN?

Du behöver inte vara den som är den, jag ska in på lärarutbildningen när jag väl är färdig med den teologiska biten - Om jag läser till svenska, engelska eller idrottslärare sen, det får vi se. Religionslärarbiten är given vid det här laget ;)

Fed up
2007-04-05, 15:06
Läser hela programmet. Men man måste ända sitta och söka varenda kurs för sig innan varje ny termin :/ Tänkte läsa all matte (förutom specialiseringen) innan jag börjar med min andra inriktning. Du läser också till lärare va?

Gud va jobbigt! Vi söker bara in till programmet och sen väljer vi sidoämnen när det är dags för det. Det är det enda vi behöver (/får) välja. Kan väl iof. vara en fördel att få välja lite, men ändå sjukt jobbigt...

Fatalist
2007-04-05, 15:16
Ekvationssystem är också med i ma-b men det går ju att klara kursen utan att lära sig just det.

Min MaB var bara linjära ekvationer och ekvationssystem. Fan vad lätt MaB är :D

Det lär sig vem som helst bara man lägger ner lite tid och energi.

Angel
2007-04-05, 15:20
Min MaB var bara linjära ekvationer och ekvationssystem. Fan vad lätt MaB är :D

Det lär sig vem som helst bara man lägger ner lite tid och energi.

kuuuuuuuul

Angel
2007-04-05, 15:22
såhär blir de nog...


1 ÖU-75901
Ambulanssjukvårdsprogrammet, 80.0p
120hp Dagtid, Helfart (100%), Utbildningsprogram
Normal undervisning
Örebro universitet, Karlskoga

2 HJ-11319
Katastrofberedskap
7,5hp Dagtid, Halvfart (50%), Fristående kurs
Normal undervisning
Högskolan i Jönköping, Jönköping

3 HJ-11707
Omvårdnad, nutrition grundkurs
7,5hp Dagtid, Helfart (100%), Fristående kurs
Normal undervisning
Högskolan i Jönköping, Jönköping

4 HJ-11320
Omvårdnad I
7,5hp Dagtid, Helfart (100%), Fristående kurs
Normal undervisning
Högskolan i Jönköping, Jönköping

5 GU-17313
Psykologi med inriktning mot sexologi
30hp Blandade tider, Halvfart (50%), Fristående kurs
Normal undervisning
Göteborgs universitet, Göteborg

6 HB-60572
Sår och sårläkning
7,95hp Dagtid, Halvfart (50%), Fristående kurs
Normal undervisning
Högskolan i Borås, Borås

jakke
2007-04-05, 15:24
Varför läsa till ambulanssjukvårdare? Är det 2år och får ändå inga jobb?

Angel
2007-04-05, 15:26
Varför läsa till ambulanssjukvårdare? Är det 2år och får ändå inga jobb?

Jo de finns liiiite jobb, har sökt ett som usk i ambulans nu. Trot dock ej ja får de.

petersson
2007-04-05, 15:29
Gud va jobbigt! Vi söker bara in till programmet och sen väljer vi sidoämnen när det är dags för det. Det är det enda vi behöver (/får) välja. Kan väl iof. vara en fördel att få välja lite, men ändå sjukt jobbigt...

Alltså. Vete katten om vi får välja särskilt mycket själva men man måste ta reda på vilka kurser man ska läsa och söka dom en och en inför varje termin. Måste nog prata med studievägledaren så jag tar rätt kurser :)

petersson
2007-04-05, 15:33
Min MaB var bara linjära ekvationer och ekvationssystem. Fan vad lätt MaB är :D

Det lär sig vem som helst bara man lägger ner lite tid och energi.

Ja med rutin så klarar man alla gymnasiemattekurser skulle jag säga. Men personligen tycker jag nog inte Ma B var lättare än nån annan mattekurs. Och då läste jag faktiskt till Ma G :)

Angel
2007-04-05, 15:34
Ja med rutin så klarar man alla gymnasiemattekurser skulle jag säga. Men personligen tycker jag nog inte Ma B var lättare än nån annan mattekurs. Och då läste jag faktiskt till Ma G :)

ja saknar en mattegen...på allvar...

Fed up
2007-04-05, 15:45
Alltså. Vete katten om vi får välja särskilt mycket själva men man måste ta reda på vilka kurser man ska läsa och söka dom en och en inför varje termin. Måste nog prata med studievägledaren så jag tar rätt kurser :)

Men vad är det för skit? Det borde ni verkligen klaga på! De vet ju vad ni sökt till, varför hålla på och söka till varenda liten skitdelkurs? För oss rullar det bara på, vi får bara ett nytt schema och går dit. Praktik och didaktik och allt ligger invävt i det andra.

nínían
2007-04-05, 15:51
Är det möjligt att ersätta 2st 50-poängskurser som jag fick G i om jag tentar av MatteD (100p) på komvux? Dvs "när" jag väl blir godkänd i MaD och betyget ska uppgraderas.

(Jag läste endast upp till MaC i gymn. Och G i bild är rätt svårt att tenta upp.)

petersson
2007-04-05, 16:10
Men vad är det för skit? Det borde ni verkligen klaga på! De vet ju vad ni sökt till, varför hålla på och söka till varenda liten skitdelkurs? För oss rullar det bara på, vi får bara ett nytt schema och går dit. Praktik och didaktik och allt ligger invävt i det andra.

Jo jag håller med. Verkar smidigare för er :)

heltzonicka
2007-04-06, 03:12
Jag ska fortsätta min vvs-utbildning

Isabella
2007-04-06, 06:54
ja saknar en mattegen...på allvar...

Har du ingen snäll kotte som kanske kan hjälpa dig med matten? Jag tycker inte du ska sumpa det du vill läsa bara för att matten känns lite tung. Med vilja kommer man långt!

boinnk
2007-04-06, 09:33
Fortsätter på tandläkare, andra året. Iallafall om jag klarar tentan innan sommaren! *gah!*

deepy
2007-04-07, 15:18
Blir förmodligen Civ. ing. Industriell ekonomi här.

Frågar är bara vars...

Någon som kan rekommendera? :) Är öppen för förslag.


Låter som en bra idé. Jag läser Indek. andra året på Chalmers

Deceiver85
2007-04-07, 16:42
Engelska C

porja
2007-04-10, 22:29
Jag vill också bli lärare :) vill jobba i högstadiet eller gymnasiet
, har sökt till hösten:

Lärarprogrammet, Idrott och hälsa 270 p :)

som andra inriktning tänkte jag välja data eller matte

davhei
2007-04-10, 22:35
Jobbar mot att läsa tyska i österrike till hösten

Sparrisen
2007-04-10, 23:26
Yepp, nu har jag valt :) det blir:

Optimeringslära 6hp
Cellbiologisk metodik 6hp
Genomics Analysis 6hp
Industriell bioteknik 6hp
Biostatistik 6hp

Jompan
2007-04-11, 06:44
Om du är allvarlig med dina studier till socionom tycker jag att du ska byta omedelbart. Socionomer är 1. tråkiga människor to start with, 2. har alldeles för mycket, vad de anser vara "goda värderingar" och vet bättre än andra, 3. leder till tråkiga jobb vilket är avhängigt följande punkt 4. du kommer att få jävligt svårt att hitta ett jobb med den utbildningen.

Då har du inte träffat alla socionomer. Jag har en kompis som läst det programmet och hon är inte alls tråkig och trycker ner massa åsikter och värderingar i en. Om möjligt så är hon väl den roligaste personen som finns att diskutera livets roliga ämnen med. :)
Socionomutbildningen är ju väldigt bred dessutom, så det finns ju mycket att välja sin inriktning på. Och därmed tror jag nog också att det är en ganska stor arbetsmarknad, men vem vet.
Hade jag gjort om mitt utbildningsval idag hade jag nog starkt funderat på socionom. :)
Fast å andra sidan finns det så mkt här i livet jag skulle vilja lära mig. Jag skulle nog vilja konstruera ett jobb som går ut på att testa olika utbildningar! :D

Jompan
2007-04-11, 06:48
Fast det går ju att hoppa av och börja om.

Jepp det har jag första-hands infon på också ;)

+1

Det sega är ju csn i det hela. Jag har pumpat ut alla pengar jag kan få ur det systemet, så nu kan man ju inte läsa något mer. Dessutom förlorar man ju mkt i pensionssparande då man inte jobbar.
För alla som inte är hundra på vad det vill läsa till, så är mitt råd, antingen provar man på den utbildning man just då är sugen på, men att samtidigt inte vara rädd för att ta ett sabbatsår och jobba lite. :)

Jompan
2007-04-11, 06:56
såhär blir de nog...

5 GU-17313
Psykologi med inriktning mot sexologi
30hp Blandade tider, Halvfart (50%), Fristående kurs
Normal undervisning
Göteborgs universitet, Göteborg



Ah, den har jag läst om för några år sedan. Verkade väldigt intressant, men sen kom jag på att jag nog inte ville jobba med det. :D
Resonera som så att jag inte ville ta med jobbet hem och göra det till en teoretisk sak. :D



Just nu läser jag till Hortonom, håller på med exjobb och är snart färdig. Men nått jag insett, vet inte om det är så värst vanligt, att visst ska man jobba med något som intresserar en för det blir man oftast bra på, men också att det inte alla gånger som man orkar med sitt intresse på fritiden sen. Så man måste nog fråga sig om man vill jobba med sin hobby, eller om man vill behålla sitt intresse som just en hobby och sedan jobba med något annat. :)

Angel
2007-04-11, 10:21
Vettefan varför ja valde sexologi ens? Vad va det meningen att man skulle göra efter den utbildningen?

L-Sami
2007-04-11, 10:25
Blir förmodligen en KY-Utbildning, men ska söka till några program på högskolan också, om jag ändrar mig.

olle lindblad
2007-04-11, 10:27
Statistik B, SU.

The_RobRoy
2007-04-11, 10:40
Inge mer studier, Ex-jobb eller jobb, får se vilket :)

z_bumbi
2007-04-11, 11:40
Fysiskt aktivitet och ledarskap, 30 HP
Anpassad fysisk aktivitet och hälsoidrott, 15 HP
Människans anatom och fysiologi 7,5 HP (Backup om kursen innan är full.)

Fredrik S
2007-04-11, 12:54
Har du ingen snäll kotte som kanske kan hjälpa dig med matten? Jag tycker inte du ska sumpa det du vill läsa bara för att matten känns lite tung. Med vilja kommer man långt!

Håller med!
Jag tycker det bästa för trådstartaren vore att jobba ett halvår som undersköterska och samtidigt läsa Matte B distans på komvux. Då är hon ju klar att börja läsa på sjuksköterskeprogrammet lagom till VT08. (Är väl intagning 2ggr/år tror jag)

Jag har ju egentligen inte med saken att göra, men det känns så extremt onödigt att slösa CSN på en massa strökurser, när det egentligen är något annat man vill läsa. Kom igen nu! Kraven för ett G i matte B är så lågt satta, att även dom som "saknar en mattegen" fixar det utan problem.

On topic:
Jag sökte:
Civ Ing Samhällsbyggnad KTH
Civ Ing Farkost KTH
Civ Ing Maskin KTH
Högskoleing Väg/vatten Jkpg

(Jag ville egentligen läsa juridik, men jag pallar inte att läsa upp Sv B) *whistle*

Angel
2007-04-11, 13:43
Men men *gråta* Jag fattade verkligen noll av ekvationer och skit. Va de suger

champion
2007-04-11, 14:34
Mänskliga rättigheter

Som det verkar just nu hinner byta än :smash:

mela
2007-04-11, 15:31
Men men *gråta* Jag fattade verkligen noll av ekvationer och skit. Va de suger

Räkna matte A igen, repetera så att du fattar allt, sedan går du på matte B. Den är inte så svår när du kan matte A och verkligen ger dig fan på att plugga.

Jompan
2007-04-11, 15:33
Vettefan varför ja valde sexologi ens? Vad va det meningen att man skulle göra efter den utbildningen?

Haha, no clue what so ever. Tyckte själv bara det verkade vara ett intressant ämne! :D

Du kanske kan bli nästa fråga Olle! :)

Jag kommer vänta med iver på programmet "Fråga Angel"!

Du kanske kan starta en tråd! Så kan vi alla dödliga fråga dig om vad vi alltid undrat över! :D

Turrican
2007-04-11, 15:42
Vettefan varför ja valde sexologi ens? Vad va det meningen att man skulle göra efter den utbildningen?

Haha, roligast idag.

davvvan
2007-04-11, 15:48
Blir att läsa upp några ämnen på komvux, mitt förbannade kemibetyg som ligger på stjärnor, så jag får behörighet till att läsa det Idrottsvetenskapliga programmet :MrT: Hoppas kan man ju.

Återkommer senare med konkreta ämnen...Kanske tjuvstartar nu i vår med några kurser.

Angel
2007-04-11, 15:55
Haha, no clue what so ever. Tyckte själv bara det verkade vara ett intressant ämne! :D

Du kanske kan bli nästa fråga Olle! :)

Jag kommer vänta med iver på programmet "Fråga Angel"!

Du kanske kan starta en tråd! Så kan vi alla dödliga fråga dig om vad vi alltid undrat över! :D



Haha, du kan fråga mig ändå gumman. Trots min pryda och fina framtoning så är jag en riktig slampa innerst inne.


Mela: Känns så jäkla segt o gå på komvux igen och då dessutom första Ma A. Du fick väl en uppfattning om hur smart jag var när ja bad dig om hjälp med matteläxan över msn en gång där va?

jakke
2007-04-11, 16:16
Det som gör matte så lätt i skolan är ju att man inte ens måste fatta hälften!

GymTT
2007-04-11, 16:47
Sökt en rad kurser. Hoppas komma in på JIKEN

hockeyFREAK
2007-04-11, 16:49
Ja med rutin så klarar man alla gymnasiemattekurser skulle jag säga. Men personligen tycker jag nog inte Ma B var lättare än nån annan mattekurs. Och då läste jag faktiskt till Ma G :)

Ma G? menar du breddning och diskret då eller ? Jag har bara kunnat välja till E

mela
2007-04-11, 17:47
Mela: Känns så jäkla segt o gå på komvux igen och då dessutom första Ma A. Du fick väl en uppfattning om hur smart jag var när ja bad dig om hjälp med matteläxan över msn en gång där va?

Ma A behöver du inte läsa på komvux. Får du ens läsa den där om du läst den innan? Ma B är alltid bra att ha med sig, även C men det är en kurs jag aldrig skulle läsa självmant :D

mja, där fattade du inte mkt :Virro Hade behövt visa dig IRL alla stegen isf. SVårt att förklara på msn

mela
2007-04-11, 17:48
Det som gör matte så lätt i skolan är ju att man inte ens måste fatta hälften!

Jo, om man läser på Chalmers. Då ska du fatta allt och lite till. *gah!*

Angel
2007-04-11, 18:05
Ma A behöver du inte läsa på komvux. Får du ens läsa den där om du läst den innan? Ma B är alltid bra att ha med sig, även C men det är en kurs jag aldrig skulle läsa självmant :D

mja, där fattade du inte mkt :Virro Hade behövt visa dig IRL alla stegen isf. SVårt att förklara på msn

på komvux i jkpg får man läsa vad man vill

wintzell
2007-04-11, 18:12
Någon som har koll på hur lång tid det tar att få sin pin-kod på studera.nu? Och går det att anmäla sig utan koden?

Joelinho
2007-04-11, 18:18
Jag ska förmodligen läsa Civilingenjör med inriktning väg och vatten vid Ltu. Är det någon som har några erfarenheter av detta, eller kanske bara erfarenheter om en civilingenjörsutbildning ?

jakke
2007-04-11, 18:28
Jo, om man läser på Chalmers. Då ska du fatta allt och lite till. *gah!*

Haha..
Jag har gjort bort all civil-ing. matte nu... C-nivå och allt =)
Tyckte typ B-kursen var den svåraste på gymnasiet..

mela
2007-04-11, 18:33
Någon som har koll på hur lång tid det tar att få sin pin-kod på studera.nu? Och går det att anmäla sig utan koden?
Det brukar ta lite mer än en vecka, de är sega som f*n. Det går inte att anmäla sig utan eftersom du måste kunna logga in.

Haha..
Jag har gjort bort all civil-ing. matte nu... C-nivå och allt =)
Tyckte typ B-kursen var den svåraste på gymnasiet..
Jag är INTE avundsjuk.
Matte B var inte så svårt (säger hon som bara fick G, men men).
Dock är trigonometri grymt svårt att förstå med en ickepedagogisk lärare *screwy*

wintzell
2007-04-11, 18:42
Det brukar ta lite mer än en vecka, de är sega som f*n. Det går inte att anmäla sig utan eftersom du måste kunna logga in.

Jag kan ju logga in och välja massa kurser/ program o.s.v. utan pin-koden, men inte komma åt mina meriter...?

mela
2007-04-11, 18:42
Jag kan ju logga in och välja massa kurser/ program o.s.v. utan pin-koden, men inte komma åt mina meriter...?

Kommer du åt "mina sidor"?

Stoltz
2007-04-11, 18:44
Sådär - Sökte:
Religionsvetenskap: Religionsfilosofi och konstruktiv religionskritik
Religionsvetenskap:Tro och moral - om kristen etik
Religionsvetenskap: Människans existens och livssituation

Frågan är om man ska parallelläsa den sista...

mela
2007-04-11, 18:45
Sådär - Sökte:
Religionsvetenskap: Religionsfilosofi och konstruktiv religionskritik
Religionsvetenskap:Tro och moral - om kristen etik
Religionsvetenskap: Människans existens och livssituation

Frågan är om man ska parallelläsa den sista...

oooooh religion *cupid* me love!

wintzell
2007-04-11, 19:02
Kommer du åt "mina sidor"?

Ja, den kräver dock PIN-kod för att se meriter och ändra i profilen men resten verkar funka...

Stoltz
2007-04-11, 19:07
oooooh religion *cupid* me love!

Det är riktigt intressanta grejer! Jag hoppas jag kommer in nu, hade lite problem i början på universitetet och misslyckades med mina två första tentor, och alla omtentor var så dåligt placerade (båda var precis efter varandra, och på samma dag som vi redan hade tentor) så jag inte får göra dem förrän i augusti - Men det ska tydligen inte bli något problem med sökningen ändå, säger dem.

mela
2007-04-11, 19:13
Ja, den kräver dock PIN-kod för att se meriter och ändra i profilen men resten verkar funka...

okay..så länge du kan skicka iväg en anmälan är det väl ok.. räcker inte att lägga till, måste skickas iväg med..

raZmus
2007-04-11, 19:34
International Logistics and Supply Chain Management, den mastern är jag riktigt sugen på.

wintzell
2007-04-11, 20:26
okay..så länge du kan skicka iväg en anmälan är det väl ok.. räcker inte att lägga till, måste skickas iväg med..

Verkar funka fint, tack för hilfen.

Lexidos
2007-04-11, 20:33
Civilekonom på LU alt LiU

rikke_B
2007-04-12, 00:31
International Logistics and Supply Chain Management, den mastern är jag riktigt sugen på.

Är det JKPG du tänker på? :)

n1tro
2007-04-13, 23:34
men vafan på studera.nu så har jag reggat mig med min pinkod, men det enda som finns på mina meriter är mitt högskoleprovsresultat, ingenting annat. inga gymasiebtyg eller nånting. ska man skicka in sånt tjafs själv eller?

L-Sami
2007-04-13, 23:39
men vafan på studera.nu så har jag reggat mig med min pinkod, men det enda som finns på mina meriter är mitt högskoleprovsresultat, ingenting annat. inga gymasiebtyg eller nånting. ska man skicka in sånt tjafs själv eller?

Du behöver inte skicka in dina betyg om din skola är med i betygsdatabasen.

n1tro
2007-04-13, 23:49
Du behöver inte skicka in dina betyg om din skola är med i betygsdatabasen.

dom är nog med där ;) men alltså.. finns dina betyg med där? t.ex?

L-Sami
2007-04-14, 00:01
dom är nog med där ;) men alltså.. finns dina betyg med där? t.ex?

Jag behöver inte skicka in mina betyg, min skola finns med i betygsdatabasen och mina betyg skickas automatiskt till dem som sköter det här.

Fed up
2007-04-14, 10:01
men vafan på studera.nu så har jag reggat mig med min pinkod, men det enda som finns på mina meriter är mitt högskoleprovsresultat, ingenting annat. inga gymasiebtyg eller nånting. ska man skicka in sånt tjafs själv eller?

Det är en massa betyg som försvunnit ur basen när de flyttat runt, vet flera i min klass som fått kompletera med sina.

Fed up
2007-04-14, 10:07
Jag har fortfarande i bestämt mig! Hjälp mig! Historia eller religion?!!:confused:

Frantic
2007-04-14, 10:10
Jag har fortfarande i bestämt mig! Hjälp mig! Historia eller religion?!!:confused:

Religon helt klart. Annars kommer du ångra dig varje dag resten av ditt liv


:D

olwe
2007-04-14, 10:17
Jag har fortfarande i bestämt mig! Hjälp mig! Historia eller religion?!!:confused:

Historia.

jesuz
2007-04-14, 10:23
För min del blir det tredje året på Civ. Ing. - Teknisk fysik, samt min första termin ekonomi på SU vid sidan av.

Anna.L
2007-04-14, 10:27
Om jag minns rätt Fed up så ska du också bli lärare? Jag börjar själv med historia A till hösten för att jag tycker att det är ett bra ämne att komplettera svenskan med. Däremot är det inte ett ultimat val om man kollar ur jobbsynpunkt. Du får väga de två stora delarna jobbmöjligheter/intresse mot varandra och se var du hamnar.

petersson
2007-04-14, 10:31
Jag har fortfarande i bestämt mig! Hjälp mig! Historia eller religion?!!:confused:

Historia. Är själv sugen på att ta det som mitt andra ämne men det är kanske lite udda kombo med matte och historia :)

Fed up
2007-04-14, 12:46
Religon helt klart. Annars kommer du ångra dig varje dag resten av ditt liv


:D

Varför? För att gud kommer straffa mig annars?

Historia.

Motivera!

Om jag minns rätt Fed up så ska du också bli lärare? Jag börjar själv med historia A till hösten för att jag tycker att det är ett bra ämne att komplettera svenskan med. Däremot är det inte ett ultimat val om man kollar ur jobbsynpunkt. Du får väga de två stora delarna jobbmöjligheter/intresse mot varandra och se var du hamnar.

Jo, vet inte om det kommer finnas ett skriande behov av religionslärare heller tyvärr. Allt utom naturvetenskapliga/matte ska ju vara överflöd på lärare säger de, så ja, men just samhälle och historia är en vanlig kombo, på gott och ont.

Historia. Är själv sugen på att ta det som mitt andra ämne men det är kanske lite udda kombo med matte och historia :)

Jag vet iallafall en lärare som är samhälle-matte (kanske även historia och religion?), hon går i pension snart!

Grejen är att egentligen är jag jämnintresserad av de båda ämnena, men jag har fått för mig att jag tycker religion är aningen roligare att undervisa i, men har inte undervisat på ett år nu, så börjar glömma lite vad som varit roligast...Fördelen med historia är att det är ett större ämne som ev. blir kärnämne, det går att läsa i malmö vilket är bra för då behöver inte min hundvalp vara själv så mycket/hos dagmatte så mycket, jag har kompisar som ska läsa det så jag har nån att hänga med i skolan och samhälle/histora är vanlig kombo så om nån sån lärare slutar så kan jag ju söka den tjänsten. Dock är det många studenter som har det också och så är kanske religion lite roligare?
Men religionen har man VARJE dag, att åka till lund varje dag och gå i skolan, känns som att bestiga mount everest för mig som är en förslappad lärarstudent som räknar med att hinna träna minst 4-5 dagar i veckan(dagtid) och jobba extra, ha tid med hunden och kolozzeum osv.

:cryout:

Jag kan inte bestämma mig. Ska prata med min superförnuftiga och bestämda mamma idag. Hon får bestämma.

AFanatic
2007-04-14, 13:15
Vilken ångesttråd, har inte fixat ex-jobb, inte ens börjat *gah!*

Exakt! Inte jag heller...och jag skulle tagit examen för två år sedan, iofs vill jag inte jobba med det längre så det är ju egentligen skitsamma nu.

International Logistics and Supply Chain Management, den mastern är jag riktigt sugen på.

Vill också veta var?



Ev. blir det en KY-utb. till hösten.

L-Sami
2007-04-14, 13:30
1. Sjukgymnast, KI Stockholm
2. Sjukgymnast, Luleå
3. Sjukgymnast, Umeå
4. Socionomi, Stockholm
5. Arbetsterapeut, KI Stockholm

Angel
2007-04-14, 15:01
1. Sjukgymnast, KI Stockholm
2. Sjukgymnast, Luleå
3. Sjukgymnast, Umeå
4. Socionomi, Stockholm
5. Arbetsterapeut, KI Stockholm

Visste inte du ville jobba i vården, kul kul

eleni
2007-04-14, 15:06
Shit, måste ju söka *gah!*

The_RobRoy
2007-04-14, 15:07
Exakt! Inte jag heller...och jag skulle tagit examen för två år sedan, iofs vill jag inte jobba med det längre så det är ju egentligen skitsamma nu.



Vad har du läst för utbildning?

eleni
2007-04-14, 15:16
Amen va i helskotta?
Har tydligen redan ett konto på studera.nu (?!!?) När jag skaffade det vet jag inte eftersom sist jag sökt till univ/högskola var för 3 år sedan. Nåja, när man trycker på glömt lösenord och knappar in personnummret så säger den att min epost inte finns lagrad och att jag därmed inte kan få mitt lösenord.... ORKA?! *gah!*

Skiter i detta nu, tänkte mest söka kurser för att slippa bli utslängd från min bostad i och med att jag tar examen nu till sommaren. Ska ändå flytta....buhu...

mela
2007-04-14, 15:20
1. Sjukgymnast, KI Stockholm
2. Sjukgymnast, Luleå
3. Sjukgymnast, Umeå
4. Socionomi, Stockholm
5. Arbetsterapeut, KI Stockholm

Varför inte sjukgymnast i Göteborg? Något feeeel på Västkusten? Va!? Va!? Va!?:D

Angel
2007-04-14, 15:22
Jag känner mig fasiken trött på GBG faktiskt.

mela
2007-04-14, 15:23
Jag känner mig fasiken trött på GBG faktiskt.

And who asked you? :MrT:

Angel
2007-04-14, 15:28
And who asked you? :MrT:

Du, kaxxa inte upp dig nu :smash:

mela
2007-04-14, 15:33
Du, kaxxa inte upp dig nu :smash:

Fråga bara :P Kommentaren passade sig inte riktigt i tråden. Har du ens läst på GU btw?

Mersault
2007-04-14, 15:54
Någon som har ett hum om vilka betyg man brukar behöva ha för att komma in på sjukgymnast?

abbarn
2007-04-14, 17:12
Någon som har ett hum om vilka betyg man brukar behöva ha för att komma in på sjukgymnast?

tror det brukar ligga runt 18,5-19,5 om jag inte missminner mig.

AFanatic
2007-04-14, 18:52
Vad har du läst för utbildning?

Hälsopromotion (pedagogik med inriktning HP 60 p och HP 40 p)

jutt
2007-04-14, 19:05
byggnadsträ och betong

crux
2007-04-14, 19:23
för min del blire farkostteknik på kth eller bioteknik på antingen kth eller linköping. älskar bilar :)

Arnesson
2007-04-14, 19:38
Företagsekonomi C här i Uppsala. Sakta men säkert går man mot slutet av utbildningen... Borde man inte veta vad man vill bli då?

Eddie Vedder
2007-04-14, 19:42
Jag funderar faktiskt starkt på att söka nån folkhögskola och ta en ettårig utbildning, bara som en kul erfarenhet. Visst lite pengar blir det ju och det är knappast meriterande men tror som sagt att det kan bli en bra erfarenhet.

I framtiden ska jag absolut gå en akademisk utbildning, men att testa på ett år på en folkhögskola verkar va en kul grej.

Nån med erfarenhet från nån hälso-/friskvårdsinriktad ettårsutbildning på nån folkhögskola i landet? Har främst funderat på den i Jakobsberg.

Pez
2007-04-14, 21:28
Gnnh.. ja. Nu är det valt..för 5 år framöver. *gah!* :D

1. SU-36018 - Psykologprogrammet 300p Dagtid,
Normal undervisning, Helfart (100%), Utbildningsprogram,
Stockholms universitet, Stockholm
2. SU-36005 - Idrottspsykologi I 15p Kvällstid,
Normal undervisning, Halvfart (50%), Fristående kurs,
Stockholms universitet, Stockholm
3. SU-36002 - Psykologi I 30p Dagtid,
Normal undervisning, Helfart (100%), Fristående kurs,
Stockholms universitet, Stockholm

Räknar med att komma in på förstavalet.. så resten var mest för saks skull.

jakke
2007-04-14, 21:44
Företagsekonomi C här i Uppsala. Sakta men säkert går man mot slutet av utbildningen... Borde man inte veta vad man vill bli då?

Vilken av alla C-kurser?

Arnesson
2007-04-14, 21:46
Vilken av alla C-kurser?

Management Consulting och Service Relationship Management har jag som första val :)

jakke
2007-04-14, 21:51
Management Consulting och Service Relationship Management har jag som första val :)

Aha. Funderar på International Business och Service...
Ska bli spännande, har aldrig läst på Ekonomikum förr. Aldrig varit där ens

PowPow
2007-04-15, 04:26
Var nära att glömma att söka. Pjuh. Såhär blev det i alla fall:

Prio Anmälningskod Utbildning

1 MAH-02336
Internationell Migration och Etniska Relationer III, 61-90
30hp, Dagtid, Helfart (100%)
Normal undervisning
Fristående kurs
Malmö högskola, Malmö

2 LU-24211
Psykologi: Översiktskurs
15hp, Dagtid, Halvfart (50%)
Distans
Fristående kurs
Lunds universitet, Lund

3 HKR-32048
Filmvetenskap
15hp, Veckoslut, Halvfart (50%)
Normal undervisning
Fristående kurs
Högskolan Kristianstad, Kristianstad

4 MAH-02095
Rockmusik, ungdom och samhälle
15hp, Kvällstid, Halvfart (50%)
Normal undervisning
Fristående kurs
Malmö högskola, Malmö


Förstavalet är har jag platsgaranti på. Andravalet lär jag också komma in på. Så de 2 antar jag att jag ska läsa nästa termin. De 2 sista var bara för att det lät ball.

Och hur är det egentligen? Om man söker via studera.nu så kan man väl bara bli antagen på 150% va (=30p i gamla systemet där 1vecka = 1 p, 45hp i nya systemet där 1 vecka = 1,5p)? I så fall kommer jag väl bli struken på mina två sista alternativ om jag blir antagen på de två första. Eller kan man bli antagen på mer, om det är på olika lärosäten? Hjelp!

champion
2007-04-15, 10:02
Shit det är redan 15:e april så nu får man sitta inne och kolla noga vad man ska läsa. Så man inte väljer skit och gråter :(

Joelinho
2007-04-15, 10:30
Civilingenjör med inriktning väg och vatten. Valet är gjort. Läser för övrigt på LTU i Luleå. Kommentarer ?;)

champion
2007-04-15, 10:33
Civilingenjör med inriktning väg och vatten. Valet är gjort. Läser för övrigt på LTU i Luleå. Kommentarer ?;)

Vad läser du för något där?

psirus
2007-04-15, 12:33
Smått och gott med för högt intagningspoäng. Bara hoppas på att jag kommer in på nått :)

z_bumbi
2007-04-15, 12:38
Gnnh.. ja. Nu är det valt..för 5 år framöver. *gah!* :D

1. SU-36018 - Psykologprogrammet 300p Dagtid,
Normal undervisning, Helfart (100%), Utbildningsprogram,
Stockholms universitet, Stockholm
2. SU-36005 - Idrottspsykologi I 15p Kvällstid,
Normal undervisning, Halvfart (50%), Fristående kurs,
Stockholms universitet, Stockholm
3. SU-36002 - Psykologi I 30p Dagtid,
Normal undervisning, Helfart (100%), Fristående kurs,
Stockholms universitet, Stockholm

Räknar med att komma in på förstavalet.. så resten var mest för saks skull.

Du kommer ju in på alt 1 men behåll alt 2 för att det är kul, du lär ju inte ha några problem med studietakten.

L-Sami
2007-04-15, 18:17
Varför inte sjukgymnast i Göteborg? Något feeeel på Västkusten? Va!? Va!? Va!?:D

Inget fel med Göteborg, tycker om den stan men det är bara att du bor där så det funkar inte :D .. ne men har typ lika stor chans att komma in på sjukgymnastprogrammet i GBG som i KI, alltså jättesmå. Får hoppas på Sjukgymnast i Luleå eller Socionomi i SU annars blir det en KY-Utbildning :)

mela
2007-04-15, 18:18
Inget fel med Göteborg, tycker om den stan men det är bara att du bor där så det funkar inte :D .. ne men har typ lika stor chans att komma in på sjukgymnastprogrammet i GBG som i KI, alltså jättesmå. Får hoppas på Sjukgymnast i Luleå eller Socionomi i SU annars blir det en KY-Utbildning :)

Ah ok. Såg lite skumt ut med Sthlm, Umeå och Luleå bara, men inte Gbg :D

Jan
2007-04-15, 18:25
Civilingenjör med inriktning väg och vatten. Valet är gjort. Läser för övrigt på LTU i Luleå. Kommentarer ?;)

Har faktiskt sökt samma. Är dock inte säker på om jag ska börja redan i höst, eller ht 08.

Fed up
2007-04-16, 08:26
Gah, nu sökte jag i sista sekunden såklart. Blev religion...det blir en tuff höst!

Powpow: så du ska tillbaka till skåneland?

paddanboy
2007-04-16, 12:55
Historia (A) för sociologer
eller
Sociologi C
eller
Ekonomisk Historia A
eller
Statistik A

paddanboy
2007-04-16, 12:58
Civ-ing Industriell Ekonomi inr Bioteknik

eller

Civ-ing Bioteknik

Det är skönt att ha valt en bra gymnasielinje så att man faktiskt har behörighet till allt, till skillnad från alla knäppskallar som väljer lull-linjer som samhäll, estet och teknik ;)

Teknik? Jag gick teknik och har god behörighet med bl. a Ma E och Fy B. Teknik är ingen lullinje, det går visserligen läsa till Ma C och Fy A bara...

Fed up
2007-04-16, 13:06
Historia (A) för sociologer
eller
Sociologi C
eller
Ekonomisk Historia A
eller
Statistik A

Jag skulle välja historia eller ek. historia. C-uppsats verkar sjukt jobbigt att skriva och statistik verkar jobbigt. Har läst lite ekonomisk historia och det var jätteintressant.

Om det där var en fråga alltså.

:confused:

Jacksatan
2007-04-16, 13:23
Historia (A) för sociologer
eller
Sociologi C
eller
Ekonomisk Historia A
eller
Statistik A

Go statistiken, resten håller jag inte så högt.

PowPow
2007-04-16, 14:25
Powpow: så du ska tillbaka till skåneland?

Japp. Ner till medelhavet igen för att skriva C- och D-uppsats.
Måste fixa lägenhet bara /=

Arnesson
2007-04-16, 15:45
Aha. Funderar på International Business och Service...
Ska bli spännande, har aldrig läst på Ekonomikum förr. Aldrig varit där ens

Ekonomikum är väl inte de mest moderna lokaler, men det funkar. Skönt med närheten till stan tycker jag.

paddanboy
2007-04-16, 15:53
Jag skulle välja historia eller ek. historia. C-uppsats verkar sjukt jobbigt att skriva och statistik verkar jobbigt. Har läst lite ekonomisk historia och det var jätteintressant.

Om det där var en fråga alltså.

Mja, var ju inte direkt en fråga, jo det mesta är intressant! Men det måste bli något av det också. Går inte flumma igenom massa kurser utan några planer, C-uppsats är jobbigt, men allt ska ju inte va lätt heller...


Go statistiken, resten håller jag inte så högt.

Mm... ska läsa statistik VT08, Umeå Universitet har bara B-kurser på hösten, börjar man läsa A till hösten går det inte i följd. Det är tänkt till statistik C om mina planer slår rätt. Mja, EK historia, historia och sociologi är något diffusa för arbetsmarknaden, de är lite för vetenskapliga kanske. Bland de tre står nog sociologin främst, mycke vettig vetenskap för samhälleliga utredningar och dylikt.

Baan
2007-04-16, 15:58
Gnnh.. ja. Nu är det valt..för 5 år framöver. *gah!* :D

1. SU-36018 - Psykologprogrammet 300p Dagtid,
Normal undervisning, Helfart (100%), Utbildningsprogram,
Stockholms universitet, Stockholm
2. SU-36005 - Idrottspsykologi I 15p Kvällstid,
Normal undervisning, Halvfart (50%), Fristående kurs,
Stockholms universitet, Stockholm
3. SU-36002 - Psykologi I 30p Dagtid,
Normal undervisning, Helfart (100%), Fristående kurs,
Stockholms universitet, Stockholm

Räknar med att komma in på förstavalet.. så resten var mest för saks skull.

Lolish, färdigutbilad som 40-åring :D

Olsson
2007-04-16, 17:39
Skickade precis in en ansökan på lite grejer. Får se om de blir att läsa något nytt i höst eller bara avsluta gamalt. Så här såg ansökan ut i alla fall.

1 Medie- och kommunikationsvetenskap
30hp, Dagtid, Helfart (100%)
Högskolan i Halmstad, Halmstad

2 Kognitionsvetenskap: Magisterkurs
60hp, Dagtid, Helfart (100%)
Lunds universitet, Lund

3 Kognitionsvetenskap: Introduktionskurs
15hp, Dagtid, Helfart (100%)
Lunds universitet, Lund

4 Magisterprogr, människa-datorinteraktion
60hp, Dagtid, Helfart (100%)
Kungl. Tekniska högskolan, Stockholm

champion
2007-04-16, 18:41
Man ska göra en lista på vilka program man vill komma in på första handsval å andra å etc etc. Om man nu inte skulle komma in på dom programen man har valt som prioritet 1-3 men kommer in på prioritet 5 men vill hellre in på plats 8. Eller måste man ta plats 5 på sin lista å gilla läget eller hoppa av och söka igen nästa termin???
Förstog ni vad ja snacka om??

Lexidos
2007-04-16, 18:47
Man ska göra en lista på vilka program man vill komma in på första handsval å andra å etc etc. Om man nu inte skulle komma in på dom programen man har valt som prioritet 1-3 men kommer in på prioritet 5 men vill hellre in på plats 8. Eller måste man ta plats 5 på sin lista å gilla läget eller hoppa av och söka igen nästa termin???
Förstog ni vad ja snacka om??

Jag tror att du måste gilla läget alt söka nästa termin.

PowPow
2007-04-16, 18:49
Man ska göra en lista på vilka program man vill komma in på första handsval å andra å etc etc. Om man nu inte skulle komma in på dom programen man har valt som prioritet 1-3 men kommer in på prioritet 5 men vill hellre in på plats 8. Eller måste man ta plats 5 på sin lista å gilla läget eller hoppa av och söka igen nästa termin???
Förstog ni vad ja snacka om??

Det är i skrivande stund inte för sent att ändra sin anmälan.

Om du nu råkat göra som du skrev.

Pez
2007-04-16, 23:05
Lolish, färdigutbilad som 40-åring :D

Med lite tur så. :D

champion
2007-04-16, 23:13
Fan, glömde bort att godkänna skiten *cry*

PowPow
2007-04-16, 23:14
Fan, glömde bort att godkänna skiten *cry*

godkänna? vad ska man godkänna? wtf?

L-Sami
2007-04-16, 23:15
Fan, glömde bort att godkänna skiten *cry*

Godkänna vadå?

William
2007-04-16, 23:16
Blev Idrottsnutrition 15 p.

PowPow
2007-04-16, 23:17
haha. alla helt stirriga "VADÅ GODKÄNNA!? jag har inte GODKÄNT"

champion
2007-04-16, 23:18
Vilken kurs jag ville ha som prio 1 och 2 :( *grr27* :Virro

Trött och är blond

Zakath
2007-04-16, 23:18
Civ-ing Industriell Ekonomi inr Bioteknik

eller

Civ-ing Bioteknik

Det är skönt att ha valt en bra gymnasielinje så att man faktiskt har behörighet till allt, till skillnad från alla knäppskallar som väljer lull-linjer som samhäll, estet och teknik ;)

Kul med bioteknik!

Vilken högskola? Men annars skulle jag faktiskt rekommendera kemiteknik över bioteknik, bioteknik är mer en "modelinje" som folk väljer för att det verkar intressant, inte för att det finns SÅ många jobb inom branschen. Dessutom finns det sjukt mycket tjejer på kemi-linjerna, även om BT ligger ganska bra till där också. :D

PowPow
2007-04-16, 23:22
Vilken kurs jag ville ha som prio 1 och 2 :( *grr27* :Virro

Trött och är blond

kom de i fel ordning nu då?

om du inte själv sorterat dem så kommer de ju i den ordningen som du valde dem. Alltså kommer den kurs du valde först högst upp osv.

manko
2008-05-02, 09:54
Hittade ingen annan tråd om studier. Men tänkte fråga Er om ni vet när man får veta om man kommer in eller inte på utbildningar? :)

L-Sami
2008-05-02, 10:02
Hittade ingen annan tråd om studier. Men tänkte fråga Er om ni vet när man får veta om man kommer in eller inte på utbildningar? :)

Juni-Augusti brukar det vara. Vad ska du plugga?

Angel
2008-05-02, 11:19
Hade nästan glömt av att jag sökt, men det har jag minsann..

1 HJ-12270 Psykologi, 1-15 hp
15hp, Dagtid, Helfart (100%)
Normal undervisning
Fristående kurs
Högskolan i Jönköping , Jönköping
HT 2008
2 HJ-11016 Hälsopsykologi
7,5hp, Dagtid, Halvfart (50%)
Normal undervisning
Fristående kurs
Högskolan i Jönköping , Jönköping
HT 2008
3 HK-22072 Kost Näring Hälsa 7,5 hp (A-nivå, Distans, Kvartsfart, Tranås)
7,5hp, Kvällstid, Kvartsfart (25%)
Distans
Fristående kurs
Högskolan i Kalmar , Tranås
HT 2008