handdator

Visa fullständig version : Världens snabbaste kyckling (hel)?!


boinnk
2007-04-04, 18:44
Jag köpte precis en hel kyckling och nu är jag hungrig som en varg, hur ska jag laga den för att den ska bli färdig så fort som möjligt?

coxie
2007-04-04, 18:47
Stycka och stek, det borde gå snabbast.

boinnk
2007-04-04, 18:49
Stycka och stek, det borde gå snabbast.

Jag funderade på det, men det går så jäkla långsamt när jag ska stycka kyckling. Hade jag haft en sån där fet köttyxa skulle det vart en annan femma några snabba hugg och kycklingen skulle inte fattat vad som hänt innan han var i pannan.

Tack för tipset iallafall *kissass*

olle lindblad
2007-04-04, 19:00
Skär av filéerna, skiva dem och stek. Tar ett par minuter med en varm panna.

boinnk
2007-04-04, 19:06
Skär av filéerna, skiva dem och stek. Tar ett par minuter med en varm panna.

Är inte det jobbigt?
Jag hyvlade av låren och vingarna, orkade inte finlira något. Nu steks dom i olja och jag undrar varför jag inte köpte en pizza istället, MAT!!11 :bumbi

fluffy_ferret
2007-04-16, 16:56
Jag köpte precis en hel kyckling och nu är jag hungrig som en varg, hur ska jag laga den för att den ska bli färdig så fort som möjligt?

Inköp en lergryta. Bara sätta in hela kycklingen och in i ugnen. Det tar iofs 30-60 min att tillaga men det är minimalt med arbete

Dumleman
2007-04-16, 18:49
Jag har nyss blivit frälst av stekpåsar. Det är speciella plastpåsar som man kan ha i ugnen. Det blir i princip ingen disk eller söl och allt man tillagar blir saftigt och gott. Busenkelt är det också! Bara tina upp köttet och stoppa in i påsen, stäng påsen och in i ugnen på 175 grader i typ 1 h och 30 min (beror på hur stor och tinad kycklingen är osv. använd helst termometer så vet du när den är klar). Allt sköter sig självt.