handdator

Visa fullständig version : Nya Internet Explorer, för- och nackdelar


NisseEriksson
2007-04-04, 14:44
Internet 7.0

Min lista lyder såhär:

Fördelar: Man kan ha uppe several fönster på samma fönster och tex. lyssna på musik på YT samtidigt som man surfar.
Dock helt meningslöst när man kan öppna en ny "sida"

Nackdelar:
Internet laddar upp sig långsammare.
Aktivitetsfältknapparna är på nya ställen och mindre.
Brandväggen krånglar med nya Internet.

Sammanfattning, vad var poängen med att göra ett nytt IE?
Skriv era för/nackdellistor här.

Hermes
2007-04-04, 14:46
Fördelar: Netphisingfilter

Nackdelar: Allt annat

Mozilla Firefox FTW

Trance
2007-04-04, 14:57
Internet 7.0

Min lista lyder såhär:

Fördelar: Man kan ha uppe several fönster på samma fönster och tex. lyssna på musik på YT samtidigt som man surfar.
Dock helt meningslöst när man kan öppna en ny "sida"

Tabbar är ett måste när man väl vant sig.


Nackdelar:
Internet laddar upp sig långsammare.
Aktivitetsfältknapparna är på nya ställen och mindre.
Brandväggen krånglar med nya Internet.


1. Jag antar att du menar att den visar sidor långsammare, vad jag vet så skall den inte göra det. Säker på att det inte är de webbplatser som du besöker som är sega?

2. Ingen kommentar då jag inte har så stor erfarenhet, men brukar gå att ändra rätt mycket om man vill.

3. Eh vilken brandvägg krånglad med vad?


Sammanfattning, vad var poängen med att göra ett nytt IE?
Skriv era för/nackdellistor här.

Bättre rendering, ie6 var ju åt helvete när det gällde att tolka html/css riktigt.
Bättre säkerhet, ie6 var ju ingen höjdare där och ie7 skall väl vara rätt mycket bättre.
Med andra ord bättre på de två saker som betyder mest. Själv använder jag dock firefox av gammal vana, men det är väl inte jättemycket bättre längre. Men har en del bra plugins som jag inte vet om de finns till ie än.

NisseEriksson
2007-04-04, 15:01
Tabbar är ett måste när man väl vant sig.



1. Jag antar att du menar att den visar sidor långsammare, vad jag vet så skall den inte göra det. Säker på att det inte är de webbplatser som du besöker som är sega?

De flesta sidor däribland min vanliga startsida som jag är van vid.

2. Ingen kommentar då jag inte har så stor erfarenhet, men brukar gå att ändra rätt mycket om man vill.


3. Eh vilken brandvägg krånglad med vad?
Norton Internet Securitys skript krånglar.



Bättre rendering, ie6 var ju åt helvete när det gällde att tolka html/css riktigt.
Bättre säkerhet, ie6 var ju ingen höjdare där och ie7 skall väl vara rätt mycket bättre.
Med andra ord bättre på de två saker som betyder mest. Själv använder jag dock firefox av gammal vana, men det är väl inte jättemycket bättre längre. Men har en del bra plugins som jag inte vet om de finns till ie än.

..

Nitrometan
2007-04-04, 15:03
..
eh?

NisseEriksson
2007-04-04, 15:04
eh?

Jag skrev mitt meddelande I hans post om du kollar noga.
man kan inte skriva en tom post därav ".."

Nitrometan
2007-04-04, 15:07
Jag skrev mitt meddelande I hans post om du kollar noga.
man kan inte skriva en tom post därav ".."
Såg det nu när du påpekade det.

hahavaffan
2007-04-04, 15:08
Jag skrev mitt meddelande I hans post om du kollar noga.
man kan inte skriva en tom post därav ".."Nästa gång skriv inte i citatet. Det är efterblivet rent ut sagt.


Nu ska jag tanka Firefox, för jag kan inte uppdatera mitt XP utan att validera det. Och validera det tänker jag inte göra.

Jarod
2007-04-04, 17:12
Och validera det tänker jag inte göra.

Jooo...kom igen nu då... Be a MAN!! :D Våga validera!!

Raggis
2007-04-04, 18:18
Jooo...kom igen nu då... Be a MAN!! :D Våga validera!!

Haha. Har inte använt IE på över 1 år. FF ftw.

Prankie
2007-04-04, 18:38
Jag kör också enbart firefox, dock har jag ett underligt problem. När jag använder firefox med min nya laptop och surfa till apberget så använder firefox 150meg ramminne och få programmet senare att krascha. Det händer bara på den hemsidan med den dator.

shadowfire
2007-04-04, 18:50
Mozilla ftw.

hahavaffan
2007-04-04, 19:00
Jooo...kom igen nu då... Be a MAN!! :D Våga validera!!Hehe, nej tack. Då kanske hela XP låser sig vid nästa uppstart, vem vet? ;)


Har använt FF ett par timmar nu, älskar det redan. Alla softa tillägg man kan ha, shit. Och tabbarna. Yes.

Arf Pingvin
2007-04-04, 19:02
Haha. Har inte använt IE på över 1 år. FF ftw.

Haha. Har du använt IE :P

Trance
2007-04-04, 19:04
Haha. Har du använt IE :P

IE var ju bäst ett tag.

Yes
2007-04-04, 19:09
Haha. Har inte använt IE på över 1 år. FF ftw.
Är det bara jag som är hardkår och använder Netscape Navigator 2.0 och Lynx?

Dumleman
2007-04-04, 19:22
Behöver man inte massor av plugins så är Opera ett bättre val än Firefox imho och självklart bättre än IE7 av ren princip.

erikd
2007-04-04, 19:28
Jag kör också enbart firefox, dock har jag ett underligt problem. När jag använder firefox med min nya laptop och surfa till apberget så använder firefox 150meg ramminne och få programmet senare att krascha. Det händer bara på den hemsidan med den dator.

Den sidan äter rätt mycket minne för mig också. Ganska mycket fulkod, så det är nog inte FF's fel..

Rahf
2007-04-04, 20:52
Firefox *cupid* har inte ångrat mig sen jag skaffade det för nån månad sen.