handdator

Visa fullständig version : hjälp!


gottmos
2007-04-04, 10:05
Hej jag behöver hjälp :) jag har tränat nu i 6 månader och tränat efter många olika program och nu har ja fastnat för ett 3 dagars program men ja skulle vilja träna mer än 3 dar i veckan så ja undrade om man kan köra programet 2 ggr i veckan så ja tränar från måndag-lördag och inte som ja gör nu måndag,onsdag,fredag. eller måste ja skaffa mig ett helt nytt program?
Tack på förhand

Robbin
2007-04-04, 10:29
Skulle vara bra om du talade om hur ditt nuvarande program ser ut.

gottmos
2007-04-04, 10:34
Skulle vara bra om du talade om hur ditt nuvarande program ser ut.

Måndag: Bröst, Triceps, axlar

Onsdag: Rygg, Biceps

Fredag: Ben, mage

nr16
2007-04-04, 10:37
Men ta mage och axlar på en enskild dag

champion
2007-04-04, 10:47
... och kör biceps och triceps en dag.
Men tänk på att du måste vila också, får du ingen bra vila så får du ingen bra träning. Mat och vila är A & O

gottmos
2007-04-04, 10:57
har hört att man inte ska träna Biceps och Triceps på samma dag.

Robbin
2007-04-04, 10:59
har hört att man inte ska träna Biceps och Triceps på samma dag.

Då har den du hört det av fel.

L-Sami
2007-04-04, 11:00
har hört att man inte ska träna Biceps och Triceps på samma dag.

och varför ska man inte det?

gottmos
2007-04-04, 11:05
jag såg/hörde det av magnus samuelson han sa det på en tränings video men jag kan inte mycke om träning:) trodde bara på det när han sa de men säger ni att man kan de så.

Stoltz
2007-04-04, 11:08
Då har den du hört det av fel.

Varför är det bra att göra det speciellt på samma dag?

Robbin
2007-04-04, 12:32
Varför är det bra att göra det speciellt på samma dag?

När har jag sagt att det är bra att göra det på samma dag? Men jag tror knappast det är dåligt att göra det på samma dag heller.

Stoltz
2007-04-04, 12:47
När har jag sagt att det är bra att göra det på samma dag? Men jag tror knappast det är dåligt att göra det på samma dag heller.

Nej nej, jag gör det också ibland också, hoppades bara att någon skulle kunna ge ett argument för att han borde träna dem på samma dag, men såg nu att det var champion som skrev det, och inte du :)

Jontez
2007-04-04, 12:54
Bara för att du kör 3-split betyder det inte att du bara behöver träna 3 ggr i veckan. Jag tränar oftast 5 dagar i veckan med ett 3-splitt. Då har jag inga bestämda dagar jag kör utan kör "rullande"

Robbin
2007-04-04, 14:11
Nej nej, jag gör det också ibland också, hoppades bara att någon skulle kunna ge ett argument för att han borde träna dem på samma dag, men såg nu att det var champion som skrev det, och inte du :)

Okej var på lite sur morgonhumör så uppfattade det som om du tyckte att det var fel att köra på samma dag. Kan tyvärr inte komma med några bra argument för varför det skulle vara extra bra att köra biceps och triceps på samma dag. Men som sagt inget talar väl för att det skulle vara dåligt heller.

rolf
2007-04-04, 14:20
Okej var på lite sur morgonhumör så uppfattade det som om du tyckte att det var fel att köra på samma dag. Kan tyvärr inte komma med några bra argument för varför det skulle vara extra bra att köra biceps och triceps på samma dag. Men som sagt inget talar väl för att det skulle vara dåligt heller.

Ze pümp. :naughty:

Damien Thorne
2007-04-04, 18:01
Bara för att du kör 3-split betyder det inte att du bara behöver träna 3 ggr i veckan. Jag tränar oftast 5 dagar i veckan med ett 3-splitt. Då har jag inga bestämda dagar jag kör utan kör "rullande"

Exakt...

Man kan tex köra en rullande 3-split på 5 dagar i veckan.

Måndag: Bröst, Triceps, axlar

Tisdag: Rygg, Biceps

Torsdag: Ben, mage

Fredag: Bröst, Triceps, axlar

Lördag: Rygg, Biceps

Måndag: Ben, mage

Tisdag: Bröst, Triceps, axlar

Torsdag: Rygg, Biceps

Fredag: Ben, mage

Lördag: Bröst, Triceps, axlar

Måndag: Rygg, Biceps

Tisdag: Ben, mage

osv...

Eller så kör man 3-splitten på 4 dagar.

Troll
2007-04-04, 22:03
Måndag: Bröst, Triceps, axlar

Onsdag: Rygg, Biceps

Fredag: Ben, mage

Som några redan sagt, kör rullande på schemat du har.
Txe: Mån,Tistdag-Torsdag,Fredag, vilan får du inte glömma...

gottmos
2007-04-10, 14:38
okej tackar så mycke :)