handdator

Visa fullständig version : Ge bort en utsläppsrätt ! (eller?)


Bronkitkorv
2007-04-04, 07:59
http://www.aftonbladet.se/vss/klimathotet/story/0,2789,1021997,00.html

Jaha tror ni att storföretagen känner sej blåsta nu, ni som köpte utsläppsrättigheter, eller var det någon som tjänade pengar på det hela kanske ?

Jompan
2007-04-04, 08:53
Det har väl diskuterats ganska flitigt i andra trådar om utsläppsrättigheter.

Det kanske visats sig att de inte funkat så optimalt som alla hoppades på, men jag tror ändå att de kan motivera vissa företag att försöka minska sina utsläpp genom att de kan sälja sina rättigheter, och om de pengarna sedan kan användas till att investera i ytterligare förbättringar är väl bara posititivt. Sen om företagen verkligen gör det vet jag inte. Man kan ju hoppas. :)

skaparn
2007-04-04, 09:21
Om länken handlar om det jag tror att den gör så fnissar jag lite åt ditt försök att vara bitter efter en debatt på cirka 2000 inlägg om just detta.

Bronkitkorv
2007-04-04, 10:56
Om länken handlar om det jag tror att den gör så fnissar jag lite åt ditt försök att vara bitter efter en debatt på cirka 2000 inlägg om just detta.

Jag försöker inte vara bitter utan skadeglad mot dom idioter som moraliserade över att ALLA minsan borde vara så oerhört miljövänliga och lura storföretagen, HAHA era puckon....

Liten Men Fet
2007-04-04, 12:31
Jag undrar om inte utsläppsrätterna kan vara en möljighet till en av dom största blåsningarna sen religionen uppfanns. Det finns så många lättlurade människor så vad är det som hindrar någon att sälja falska utsläppsrätter för det finns ju ingen smidigt sätt för köparen att kontrollerade det.

Eller är jag ute och cyklar nu igen?

aliquis
2007-04-04, 12:36
Jag har aldrig förståt vitsen med att köpa dem eftersom det i sig inte lär påverka något särskilt mycket, beroende på bränsle o branch kan de ju inte göra särskilt mycket åt sina utsläpp ändå, och de man får/kan köpa lär ju ändå bara vara de som företagen inte tyckte att de behövde och därför ändå inte hade utnyttjat.