handdator

Visa fullständig version : Ladda ner vår träningsbok som vi gjort


tompee
2007-04-04, 00:44
Hallå där!

Jag och 3 kompisar har gjort en träningsbok som projektarbete sista året på Gymnasiet. Boken har fakta om kosta, anatomi och mental träning, Sen har vi tagit bilder på oss själva när vi utför cirka 50 övningar. Ni får ta del om våra träningsprogram, Kostård och övriga tips. Vi har även gjort några tester för att se hur vi utvecklades under en 6 månaders period.

Har ni tid och ork så änga gärna igenom vår träningsbok "89 sidor styrketräning". Kom med synpunkter och komentarer osv.

Vi har inte ägnat oss åt någon kopiering, Det mesta är egna ord och synpunkter. Men självklart har vi läst oerhört mycket fakta för att kunna skriva detta arbete.

Betyg: MVG

http://www.sendspace.com/file/ux4j2b sen så bläddrar ni lite längre ner på sidan så ser ni nerladdningsfilen och klicka på den.

MilkmaN
2007-04-04, 02:19
Ni har ju bevisligen lagt mycket tid på den, men jag ger inte mycket för boken i sig. Övningsvalen är ganska så jättedåliga, men förklaringarna är pedagogiska och klara.

Avdelningen "avancerade övningar" fick mig att nästan ramla av stolen. Jag citerar (om sidebends):

"Detta är en utmärk övning för sidomagmusklerna (Obliquus). Däremot så är det en väldigt svår övning som tar tid att lära sig tekniken. Du tränar även rectus abdominis."

Alltså, hur svårt är det på en skala att böja sig i sidled? Alla tanterna kör den jämt, fast de kanske fortfarande övar teknik? Sedan saknar jag marklyft och vill gärna se en böj som är djupare än 90 grader :D

Om det nu var ett projektarbete så är ju även källhänvisningen (som inte ens finns) under all kritik. Att ni fick MVG beror nog på att ingen orkade läsa allting. Tyvärr.

tompee
2007-04-04, 11:26
Ni har ju bevisligen lagt mycket tid på den, men jag ger inte mycket för boken i sig. Övningsvalen är ganska så jättedåliga, men förklaringarna är pedagogiska och klara.

Avdelningen "avancerade övningar" fick mig att nästan ramla av stolen. Jag citerar (om sidebends):

"Detta är en utmärk övning för sidomagmusklerna (Obliquus). Däremot så är det en väldigt svår övning som tar tid att lära sig tekniken. Du tränar även rectus abdominis."

Alltså, hur svårt är det på en skala att böja sig i sidled? Alla tanterna kör den jämt, fast de kanske fortfarande övar teknik? Sedan saknar jag marklyft och vill gärna se en böj som är djupare än 90 grader :D

Om det nu var ett projektarbete så är ju även källhänvisningen (som inte ens finns) under all kritik. Att ni fick MVG beror nog på att ingen orkade läsa allting. Tyvärr.


Jag glömde att nämna att boken är för nybörjare. Därav urvalet av övningar.
För en som för första gången gör dessa övningar kan de visa sig rätt svåra att utföra och kräver lite träning med att utföra dem rätt. Alla kan utföra en övning, men att utföra den så att musklerna kontraheras på rätt sätt är inte det lättaste.

tompee
2007-04-04, 11:29
Om det nu var ett projektarbete så är ju även källhänvisningen (som inte ens finns) under all kritik. Att ni fick MVG beror nog på att ingen orkade läsa allting. Tyvärr.

Du kanske missade sista sidan? där finns källhänvisningen. Vi sattsade inte på att sätta ut Fotnot osv. Enbart ge ut en lista på de böcker och material vi avände oss av eftersom vi tryckte upp denna till en bok. Sen så har vi även tagit mycket fakta från egen kunskap.

pe11e
2007-04-04, 11:42
Kul projektarbete! Garanterat bättre än 300 sidor om bävrar :thumbup:

Flexbert
2007-04-04, 11:47
Gör en pdf av filen, den blir garanterat mycket mindre och enklare att överblicka.

tompee
2007-04-04, 12:25
Gör en pdf av filen, den blir garanterat mycket mindre och enklare att överblicka.

Ska se vad jag kan göra.
Annars så kan ni bara göra så att ni ser 2 hela a4 sidor åt gången i word dokumentet. då är det också rätt lätt att överblicka.

tompee
2007-04-04, 14:22
Jag prövade att konvertera den till .pdf format. men den blev enbart större. Tror det beror på alla de bilder jag har i boken. De tar ganska mycket plats. Men hoppas att ni ändå orkar ladda ner och ägna igenom ;)

SWETiger
2007-04-04, 15:10
Konverterade den till PDF och fick den till 3,7Mb, har skickat en länk till filen i ett PM men du får hitta ett annat stället att lägga upp filen på om du vill föra den vidare. ;)