handdator

Visa fullständig version : Ämnesomsättningsdiet?????


cyrX
2003-03-13, 17:31
En kompis tjej har tänkt börja med en diet som kallas ämnesomsättningsdiet. Jag hittade en sida med "receptet"

http://home.spd.nu/leffesDataSnickeri/myfav3.htm

har försökt övertala henne att låta bli, men det funkar inte...Hur absurd e inte den här "dieten"?

/cyrX

spinkoo
2003-03-13, 17:36
Lät rätt idiotiskt :smash:

Om din vän väger 150+ rent fett kanske kanske....:whipped:

Men dom har ju rätt att den ändrar ämnesomsättningen iallafall :D

Emptiness
2003-03-13, 18:04
Hade nog hellre gett mig på DNP än nån typ av VLED, vilket jag uppfattade det som.
Där stod ju inte speciellt mycket om "dieten" och den tog ingen hänsyn till vad det var för männsika som skulle köra, knepigt. Säker på att det inte är nån typ av "skämt"sida, sidan såg ju ganska oseriös ut förövrigt också :)

jenan546
2003-03-13, 18:06
Den där dieten kallas även Danska Rikshospitalets diet. Som alla mirakeldieter så fungerar den inte!!

Niclaaas
2003-03-13, 19:17
har sett den där förut....en som skulle prova. kan säga att den inte funkar!!! visst funkar koncentrationsläger-metoden för att gå ner i vikt ett tag men till skillnad från vad dom säger så går man upp sen igen

"dieten funkar om du följer den SLAVISKT, tar du ett extra tuggummi måste den avbrytas" :laugh: :laugh: :laugh:

cyrX
2003-03-13, 19:25
Nog kan man gå ner i vikt med den metoden. det många gör fel är att bara titta på vågen hur många kg de har gått ner, sen verkar det vara skitsamma om det är vätska, muskelmassa eller fett. Jag anser att man ska skita i vågen och använda spegeln och sina fingar (genom att nypa sig som en kaliper). Vågen kan man lätt bli lurad på, men inte spegeln..Tror jag på iaf.

/cyrX

ivandrago
2003-03-13, 20:50
kan garantera att dieten gör det motsatta den lovar - dvs ändrar ämnesomsättningen till ett minimum.. Kan även garantera att den person som orkar sig genom en sådan självplågarsvältdiet kommer gå upp igen direkt efter, förmodligen ett par extra kilon fett också före ämnesomsättningen återigen går tillbaka till det normala..