handdator

Visa fullständig version : Swole


vmax500
2007-04-03, 12:30
Har skaffat en swole-burk nu som jag hade tänkt testa. Jag har läst på etiketten men jag fattar inte riktigt. När och hur många ggr per dag ska man ta varje portion? ska man inta nåt på träningsfria dagar? ska man ta det tillsammans med en måltid?

L-Sami
2007-04-03, 12:49
"Directions: Take 1 level scoop in 8-16 oz of water twice daily, preferably 8-12 hours apart with food. Swole can be combined with other Syntax products for increased athletic performance."

Ta en skopa i 3-5dl två gånger dagligen, helst med 8-12 timmars mellanrum med mat.

Nitrometan
2007-04-03, 15:21
Sami: :thumbup:

Bra jobbat!

ligne
2007-04-03, 16:31
jag gillade SWOLE skarpt!

dr ozz
2007-04-03, 16:37
Jag är inget fan av glycocyamine men jag testade för några år sen och tyckte det gav bra effekt jämfört med monohydrat. Jag tog 2 portioner innan träning och en vilodagar.

Sverker
2007-04-03, 17:38
Då är vi tillbaka här igen:D
Varför skulle man använda Glycocyamine för att höja kreatinnivåerna i kroppen när det går alldeles utmärkt att använda kreatinet själv :confused:

Dr Nick
2007-04-03, 17:51
Då är vi tillbaka här igen:D

Är det inte så att dom har det i produkterna för att även dom som är non responders skall få effekt?

Sverker
2007-04-03, 18:24
Varför skulle en råvara till kreatin vara bättre än kreatin ?

Det gäller ju att få ut kreatin i blodet så att musklerna ska ta upp det. Tillverkningen av kreatin sker i levern inte i musklerna.

Dr Nick
2007-04-03, 18:46
Varför skulle en råvara till kreatin vara bättre än kreatin ?

Det gäller ju att få ut kreatin i blodet så att musklerna ska ta upp det. Tillverkningen av kreatin sker i levern inte i musklerna.

Men hela grejen med glycocyamine är väl att det omvandlas till kreatin i levern?
Vissa non responders tar inte upp kreatinet tillräckligt effektivt i tarmarna så därför sägs detta fungera bättre för dem..

Sverker
2007-04-03, 19:16
Finns det väl underbyggda studier på det ? Det skulle inte vara speciellt svårt att studera det. Det är ju bara att mäta upp mängderna kreatinin i urinen.


Det är ju bara en metylgrupp som skiljer molekylerna åt. Där kreatinet ramlar in borde också råvaran glycocyamine ramla in.

Dr Nick
2007-04-03, 19:33
Finns det väl underbyggda studier på det ? Det skulle inte vara speciellt svårt att studera det. Det är ju bara att mäta upp mängderna kreatinin i urinen.


Det är ju bara en metylgrupp som skiljer molekylerna åt. Där kreatinet ramlar in borde också råvaran glycocyamine ramla in.

Man tycker ju det,men en metylgrupp kan förändra rätt mycket med.
Hittar inga rellevanta studier om det..

Förstår inte riktigt hur det skall fungera,alltså till skillnad från vanligt kreatin,varför skall det vara bättre att det omvandlas i levern?

Handcuff
2007-04-03, 19:36
Är det inte så att dom har det i produkterna för att även dom som är non responders skall få effekt?

Måste få fråga...har du profitintresse i tillskott:confused: T ex butik?

Dr Nick
2007-04-03, 19:45
Måste få fråga...har du profitintresse i tillskott:confused: T ex butik?

Nix..?

Sverker
2007-04-04, 06:16
Men tydligen intresserad av Swole.

Jag själv skulle aldrig stoppa i mig någonting utan att veta hur, var och varför tillskottet fungerar.
Det verkar konstigt att det finns personer som inte tar upp kreatin från tarmen men mycket lätt tar upp en snarlik förening som glycocyamine.

Tarmen är ju gjord för att ta upp ämnen från det vi äter. Själv TROR jag mer att det är upptaget i musklerna som begränsar hos personer som får dålig effekt av kreatin. Det gäller ju att tillföra kreatinet i det ögonblicket muskeln efektivast tar upp näringsämnen. Alltså precis före, under och precis efter träningen.

Dr Nick
2007-04-04, 15:21
Men tydligen intresserad av Swole.

Nej,jag blev nyfiken på glycocyamine eftersom jag inte vet så mycket om det..
Tycker med hela grejen är konstig,varav jag blev mer nyfiken...?
Är det förbjudet på något sätt här på detta forumet??

Får man inte fråga eller disskutera?

Handcuff
2007-04-04, 16:23
Nej,jag blev nyfiken på glycocyamine eftersom jag inte vet så mycket om det..
Tycker med hela grejen är konstig,varav jag blev mer nyfiken...?
Är det förbjudet på något sätt här på detta forumet??

Får man inte fråga eller disskutera?

Var ingen pik eller sånt till dig. Undrade bara eftersom jag upplever att du tar alla konstiga tillskott i försvar :)

dr ozz
2007-04-04, 16:38
Konstiga för vem?

Jag tror ingen kan redogöra exakt för varje fysiologisk funktion kreatin har i kroppen, inte äns Sverker trots att ha säkert äter kreatin. Hur som helst så är glycocyamine ett poteintiellt skadligt tillskott för hjärta och kärl och även om det skulle addera nån % effekt så är det inte värt det när andra sorters kreatin finns. Jag får tex bara effekt av CEE vilket jag inte kan förklara men så e det!