handdator

Visa fullständig version : Inte bra alls!


Anton
2002-04-25, 09:49
Fan !!

Fick en rejäl muskelbristning(tror jag) i bröstet när jag körde bänk i går. Vid femte repen small det till i bröstet och ett knastrande ljud hördes. All kraft försvann och jag tappade stången. Ett tag kändes det som muskeln gått av. Nu idag känner man en stor knöl i bröstmuskeln och en stor smärta - svårt att räta ut armen. Någon med erfarenhet av något liknande som kan ge tipps om åtgärder för snabbare läkning, förutom vila, för det kommer jag ändå inte att göra.

Åse Columbus
2002-04-25, 10:07
delar av muskeln har brustit....gå o kolla med läkare eller nån liknande som du litar på....den kulan du känner är den delen av muskeln som gått av och samlat sig på ett ställe...förhoppningsvis som har du delar som fortfarande sitter fast och det bästa är att inte köra bröst eller andra övningar där du känner av smärta i det området...kommer att ta tid att läka och chansen är att du kommer att få en "bula" på den platsen i framtiden....

min mycket spontana reaktion på ngt som jag sätt förut på några kompisar under de senaste 20 åren!

Åse :cool:

JJ
2002-04-25, 10:10
http://www.testosterone.net/html/body_144tc.html