handdator

Visa fullständig version : Handleder


AciDBL00D
2003-03-13, 14:17
Börjat få lite ont i mina handleder efter förra bicce passet. vad skall man göra känner mest i vänster. Skall jag skippa skivstångscurlk bara som antagligen är anledninen jag fått ont?

Jag kör med ez-stång men får ändå ont. BOrde man pausa helt från träningen? Vill ju inte få probs med detta i framtiden...

Åse Columbus
2003-03-13, 14:40
håll inte så hårt i stången ........det är kramningen av stången som du antagligen får ont av...

se till att spänna an i handleden och sedan ska stången så att säga nästan bara vila i ditt grepp.....

lossa lite på ett eller ett par fingrar.......

prova o se om det hjälper

;)

AciDBL00D
2003-03-13, 14:44
Måste prova det tack för svaret...

Nils
2003-03-13, 14:44
Jag fick ont i förra veckan i vänster handled av en alltför forced rep stångkurl.
Det har inte blivit bra på en vecka och det som gör ont är själva supineringen av handen, även utan vikt.
Det är inga problem att klämma hårt med handen eller trycka en coc, men inte supinering. Ont nära lillfingersidan av handleden.
Några bra förslag på vad det kan vara eller vad man kan göra?
Nils

Åse Columbus
2003-03-13, 17:39
Originally posted by Nils
Jag fick ont i förra veckan i vänster handled av en alltför forced rep stångkurl.
Det har inte blivit bra på en vecka och det som gör ont är själva supineringen av handen, även utan vikt.
Det är inga problem att klämma hårt med handen eller trycka en coc, men inte supinering. Ont nära lillfingersidan av handleden.
Några bra förslag på vad det kan vara eller vad man kan göra?
Nils

sträckning av underarmsmusklerna........eller be en massör sträcka den åt dig.....