handdator

Visa fullständig version : Hur ofta ska man träna magen??


Spikey_Jonas
2007-04-01, 17:47
Hej...
Jag undrar hur ofta man kan träna Magen i veckan utan att man skadar sig eller blir utmattad... om ni förstår vad jag menar... Ska man inte träna magen mer än 1 gång i veckan??
Isåfall hur många dagar imellan träningsdagarna??

Är tacksam vid svar :)

Handcuff
2007-04-01, 18:00
Hur ofta kan man träna biceps utan att skada sig? Eller vader?

Träna magen lika hårt/lätt som övriga muskler ffs :)

Balken
2007-04-01, 20:31
jag tycker det är svårare att bli lika ''trött'' i magen som i vissa andra muskelgrupper därför kör jag mage 2 ggr i veckan istället för en gång

major Pectoralis
2007-04-01, 20:35
Hur ofta kan man träna biceps utan att skada sig? Eller vader?

Träna magen lika hårt/lätt som övriga muskler ffs :)

Mage, biceps och mage är inte jämförbara. De har annorlunda muskelfibersammansättning bl.a.
Magen kan tränas oftare och hårdare än t.ex. biceps. Naturligtvis beror det (som alltid)även på hur man tränar. 1-2 ordentliga magpass i veckan kan emellertid räcka relativt långt.

Allan
2007-04-01, 20:36
Jag blir vansinnig på att folk inte kan skriva ordetnliga rubriker. "Hur ofta?" är INTE en bra rubrik. Nå, nu är det ordnat.

Lexidos
2007-04-01, 20:38
För närvarande kör jag endast 1 pass i veckan, har en bra grund när det gäller magen redan.
När jag började träna lite smått runt 14-15 års ålder så körde jag mage varje dag o hade en dag i veckan då jag maxade ( alltså sit-ups endast)
Jag har inte lidit av det kan jag tycka, snarare tvärtom. Men orka när det räcker med 1 pass :)

Handcuff
2007-04-01, 20:48
Mage, biceps och mage är inte jämförbara. De har annorlunda muskelfibersammansättning bl.a.
Magen kan tränas oftare och hårdare än t.ex. biceps. Naturligtvis beror det (som alltid)även på hur man tränar. 1-2 ordentliga magpass i veckan kan emellertid räcka relativt långt.

Är inte det där i princip svammel? Däremot är de flesta dåliga på att verkligen träna magen - vilket kan göra det vettigt träna ett extra pass (eller lära sig träna mage).

major Pectoralis
2007-04-01, 21:15
Är inte det där i princip svammel? Däremot är de flesta dåliga på att verkligen träna magen - vilket kan göra det vettigt träna ett extra pass (eller lära sig träna mage).

nej, det är inte svammel. Det finns otaliga sett att träna. Det finns många gymtränande med relativt svaga magmuskler. Det är ingen slump. Det beror bl.a. på kunskapsbrist.

LeftRight
2007-04-01, 21:58
Enligt tv-shop e det 5 minuter varje dag. Men då slipper man köra alla andra muskler som tränas samtidigt, samtidigt som man rasar i fett. :D

Robban
2007-04-02, 06:22
Enligt tv-shop e det 5 minuter varje dag. Men då slipper man köra alla andra muskler som tränas samtidigt, samtidigt som man rasar i fett. :D

Ja snacka om att man har varit lurad hela tiden! Tv-shop har verkligen krossat myten om att man måste träna och så... :D

Spikey_Jonas
2007-04-02, 16:26
Ok... Då ska jag nog bröja träna mage 2 gånger i veckan :)

Förlåt för Rubriken Allan... :( men som sagt så ändra du den :) tackar

do0t
2007-04-02, 17:25
beror väl på vad du vill ha för resultat?
jag gjorde/gör som lexidos skrev. Blir inte nå utmattad,

Anders The Peak
2007-04-02, 17:44
typ 2 ggr i veckan, rutorna kommer med minskat underhudsfett....

Spikey_Jonas
2007-04-02, 19:50
Mitt mål är ju så klart att få fram magrutor... Fast det kan ju bli ganska svårt när jag va tjock under tidigare ålder... Men jag ska göra så gott jag kan... !