handdator

Visa fullständig version : fett i procent ??


popey
2003-03-13, 10:21
Håller på att pula på med min första deff som bäst och
har inte riktigt kommit igång på allvar känns det som. Jag började på 86 kilo (mycket bukfett) och vill ner till 78 ungefär med så mycket som möjligt av muskelmassan kvar. Jag har kört igång med 50 minuters morgonprommis nästan varje dag och håller mig runt ca 2000-2100 Kcal (brutto, 1700-1800 netto med träning avdragen) per dag i intag. Dessa värden är säkert lite högre eftersom hälsovakten verkar räkna lite snålt men då den gör det på både intag och förbränning så kör jag med deras siffror. Till min hjälp har jag hälsovakten aktiv där man även kan ändra % av näringsintag mellan fett, protein och kollisar. Jag har legat på 20% fett, 47 % kollisar och 33% protein nu i 4 veckor och tappat ca 0,4 kg i veckan men är lite osäker på det upplägget.

Vilken %-fördelning brukar ni köra med ?????
Det är väl främst fett-% jag är osäker på....

/popey

Frazze
2003-03-13, 11:44
tappar du 0,4 i veckan så verkar det gå riktigt bra, i den takten förlorar du nog inte så mycket muskler. 20% fett verkar helt okej. Fast är det E% du menar då?

Action
2003-03-13, 12:19
Jag ligger just nu på 43/43/14 E % av respektive... Kommer sedan minska kolisar ngt så proteiner tar övertaget... Ökar då också fettet något.

popey
2003-03-13, 18:44
Ok, då ligger jag nog kanske kvar på 20% fett då.
Hade tänkt öka lite och minska kollisarna lite men jag provar nog så här ett tag till då.
Tack för svaren !