handdator

Visa fullständig version : Känner inget utav träningen


Upptaget
2007-04-01, 14:38
tja

jo jag har tränat i ca 3 månader hemma, jag har skivstång och hantlar som jag kör med, om jag kör tex Hantelcurls/Skivstångscurl 3x12 så jag knappt orkar mer, men sen 2 min efter så kan jag köra lika många till, och jag känner ingeting i musklerna efter träning eller nu dagen efter, jag får upp pumpen i biceps och triceps när jag kör och det sitter i en stund efter träning, det spelar ingen roll hur tunga vikter jag tar, sliter jag som fan med att klara 10st reps så känner jag ändå inget i musklerna dagen efter, ska man känna av att man tränat i musklerna efter ett träningspass eller dagen efter för att det ska ge bästa effekt ? eller bygger jag muskler nu även om jag inte känner att jag har tränat ?

Ska tillägas att jag dricker Gainer och tar HMB

GymTT
2007-04-01, 14:45
Träna ännu hårdare.

Raggis
2007-04-01, 14:48
Jag känner nästan aldrig någonting i biceps dagen efter. Får mer träningsvärk i dom större muskelgrupperna.

Men, dom växer ändå. Häng inte upp dig på det. Men, skulle verkligen råda dig till att skaffa ett gymkort. Man kan inte hålla på o bara träna armarna.

Upptaget
2007-04-01, 15:22
Jag känner nästan aldrig någonting i biceps dagen efter. Får mer träningsvärk i dom större muskelgrupperna.

Men, dom växer ändå. Häng inte upp dig på det. Men, skulle verkligen råda dig till att skaffa ett gymkort. Man kan inte hålla på o bara träna armarna.

ok, ja jag tror inte ens kommer ihåg när jag hade träningsvärk sist, jag hade iaf träningsvärk den första veckan jag tränaden men sedan har jag inte kännt något, jag bor en bra bit ifrån gymmet (bor i en halvstor håla) så det är därför jag inte tränar på gym, men jag tränar inte bara armar jag kör:

Biceps
triceps
mage
rygg
bröst
axlar
underarmar

Det kör jag mest på så överkroppen kämpar jag på med iaf hehe :)

men skönt och höra att inte du heller känner något i biceps och dom växer ändå, det var det jag ville höra haha :P

jag får träna hårdare då också som GymTT säger.

Baan
2007-04-01, 15:57
Om man inte känner något men växer ändå är det klockrent om du frågar mig. Det är ett helvete gå runt med träningsvärk hela tiden. Träna hemma är ju inte särskilt optimalt heller för att ta ut sig ordentligt, man är ganska begränsad med övningsvalet och i regel har nog dom flesta rätt kass utrustning, så frågan är om det inte är en stor faktor där med. Jag skulle rekommendera att du byter upp dig till ett bra gym.

Upptaget
2007-04-01, 16:14
Jag kan förstå det Baan. Men jag tycker jag har ökat bra endå i volym, innan jag började så var jag rätt slapp i kroppen och väldigt tunn, jag började ungefär i slutet på januari mina stats var då:

Längd: 184cm
vikt: 66kg
Överarmsmått: 25.5 cm Inser ni hur lite det är ??? fan att jag inte tog kort då innan jag började träna, men då trodde jag inte jag skulle öka så jag ville inte ha några förhoppningar..

Mina stats nu:

Längd: 184cm
Vikt: 71kg
Överarmsmått: utsträckt arm Knappt 30 cm

är ganska nöjd men vill upp till 35cm utsträckt arm hehe :) har fått grovare axlar och större bröst och finare mage..

Men jag ska försöka börja på gym iaf 1 gång i veckan..

EN FRÅGA TILL:

Kan jag träna idag igen om jag tränade igår ? jag känner ju ingenting idag, det känns som om att mina armar/kroppen är helt utvilad, eller ska jag vila endå fast det känns som om att jag inte rört en hantel i hela mitt liv ?

Baan
2007-04-01, 16:42
Du kan träna sjuttio gånger per dag om du vill, att man rekommenderar x antal dagar per vecka efter att man kommit nånvart i träningen är mer för att det brukar stämma på dom flesta, men det är i slutändan du själv som får prova hur hårt och ofta du kan träna.

Jag har också tränat hemma back in the day, på högstadiet mer precist, och då kunde jag nog köra rätt ofta då jag som nämnt innan knappast kunde ta ut mig lika bra som jag kan nu när jag tränar på gym med bätre utrustning samt att man är lite mer erfaren och bättre på att ta ut sig när man väl är på gymmet.

Kör på om du känner dig utvilad.