handdator

Visa fullständig version : No more silicone!!!


Sidor : [1] 2

Nina L
2007-04-01, 14:06
Jag vill bara komma ut ur garderoben och berätta att jag har bokat tid för att ta ut mina plastbröst. Det sker i nästa vecka och jag ser verkligen fram emot att ha en naturlig kropp igen. Dessutom har brösten tagit för mycket fokus från min rumpa, och så kan vi ju inte ha det. :D

Så! Gratulera mig!

rememberence
2007-04-01, 14:07
Äsch va fan, har ju sagt grattis till folk för mindre.

Grattis!

L-Sami
2007-04-01, 14:10
Grattis!
Ett modigt steg av dig Nina, hoppas du trivs med det sen då.

tossefar
2007-04-01, 14:12
asch, jag som sag fram emot ett par sjyssta tutor nar jag kom hem... toserna har pa bali ser mest ut som sma pojkar. Hoppas du blir nojd, shoppa loss ordentligt nu nar du kan kla dig normalt.

Glom inte fore- och efterbilder. Garna naket. PM.

peace out suckers, surf's up.

Jesper
2007-04-01, 14:14
=((

Solros
2007-04-01, 14:14
Grattis, hoppas du blir nöjd!

Frantic
2007-04-01, 14:14
Something bad is happening....




nä då:D Grattis! Hoppas du trivs bättre som en naturlig Nina! Hur länge har du haft silikonbrösten inne?

Speedy
2007-04-01, 14:16
Ja grattis!

starkt av dig att göra det...du har helt klart min respekt!

om bara fler kunde göra som dig..

Diana
2007-04-01, 14:17
FEL FEL FEL!!! imo :D :em: men men

Hoppas du blir nöjd med din nya kropp Nina
löpning skall bla bli lättare har man hört :D

Grattis!

Dissector
2007-04-01, 14:18
Om du postar den här tråden i morgon istället så känns du mer trovärdig :)


Nädå! Grattis och lycka till.

rolf
2007-04-01, 14:21
Jag axlar rollen som kärringen mot strömmen och påstår att dethär är ett aprilskämt. Få se om jag får äta upp det sedan. :D

Beecher
2007-04-01, 14:22
Jag axlar rollen som kärringen mot strömmen och påstår att dethär är ett aprilskämt. Få se om jag får äta upp det sedan. :D

+1

varför skulle nina plötsligt sluta med sin "jagvillinteåldras"-noja? :D

L-Sami
2007-04-01, 14:22
Om du postar den här tråden i morgon istället så känns du mer trovärdig :)



Nu blev jag faktiskt skeptisk :)

Angel
2007-04-01, 14:22
Tror inte heller Nina ska ta ut de helt då hon pratade om att byta implantan för ett tag sedan

Speedy
2007-04-01, 14:25
hmm ska man ha gått på en blåsning!..det känns ju lite surt..

hehe jaja vi får väl vänta och se tiden kommer ju att utvisa om man är "burned"

Stoltz
2007-04-01, 14:26
April April? ;)

LadyInsane
2007-04-01, 14:29
Det är antagligen ett aprilskämt. MEN om du skulle ta ut dem skulle jag tycka att det vore jättebra. Det är varken hälsosamt eller vackert. Att vara nöjd med sina naturliga bröst är bättre istället för att få sådana komplex (pga samhället) att man betalar för att förstora dem.

blekfet2
2007-04-01, 14:31
jo april april, eller hur! (uppmärksamma utropstecknet)

:D

Dnepr
2007-04-01, 14:31
Tro fan att man ska ta ut silikon - det är ju 80-tal. Men det kommer ju bli fulare efteråt.

aliquis
2007-04-01, 14:43
Nu blir du ju helt obalanserad igen. Vad är anledningen? Bara att du inte vill att folk skall tänka/se/klura/.. på att du har låtsastuttar?


edit: oj, såg "april april"-saken.. Tänkte inte på det :D

Hades
2007-04-01, 14:48
Jag gick på det, och blev ledsen i ögat :(

NiXPhoenix
2007-04-01, 14:50
Eh, okej, varför bara ta bort helt plötsligt, man kan ju byta till nåt annat, lite mindre drastiskt liksom.


Om du postar den här tråden i morgon istället så känns du mer trovärdig :)


Nädå! Grattis och lycka till.


Aha ;) ;)

Jompan
2007-04-01, 15:10
Hehe! :D Den var bra! :thumbup:

Dajollee
2007-04-01, 15:20
silicon bröst e nice

Slartibartfast
2007-04-01, 15:40
Tror inte heller Nina ska ta ut de helt då hon pratade om att byta implantan för ett tag sedan

Byta runda pattbollar mot taxöron? :Virro

Mellen
2007-04-01, 16:11
Är det ditt bidrag till aprilskämtandet eller har du gått och blivit förståndig?

Jag tror tyvärr på det förstnämnda.

Vinter
2007-04-01, 16:12
Tänkte gratulera din rygg i förskott, men nu blev man lite fundersam...1 april...hmmm

blekfet2
2007-04-01, 16:24
Nu när dy lyckats lura så många är det väl dags att lägga upp en bild på tvillingarna *whistle* *drool* *whistle* :kinky:

Nithian
2007-04-01, 16:25
Something bad is happening....




nä då:D Grattis! Hoppas du trivs bättre som en naturlig Nina! Hur länge har du haft silikonbrösten inne?



ahhahahha så kollar man din bild ;D The Todd sa ju de :D

Lucipha
2007-04-01, 16:26
http://www.totallyamaha.net/forums/images/smilies/worthless.gif

Liten Men Fet
2007-04-01, 16:37
Det är antagligen ett aprilskämt. MEN om du skulle ta ut dem skulle jag tycka att det vore jättebra. Det är varken hälsosamt eller vackert. Att vara nöjd med sina naturliga bröst är bättre istället för att få sådana komplex (pga samhället) att man betalar för att förstora dem.

Det var väl ytterst subjektiv bedömning, hälsorisken är nog ytterst begränsad. Tror det är större risk att få komplikationer när man opererar ut ett par pga infektionsrisk m m änatt låta dom sitta kvar.

tinus
2007-04-01, 16:38
Intresseklubben antecknar... typ*whatever* *rolleyes*

Liten Men Fet
2007-04-01, 16:41
Sen är jag lite fundersam över folks förmåga att lägga värderingar i om det vore bra eller dåligt av Nina att ha sina silkonbröst kvar eller inte, låt folk göra vad dom vill och var glada om personen blir gladare av det oavsett om det är "rätt" enligt er eller inte.
Hurra om dom är kvar!
Hurra om dom åker ut!
Hurra om det är ett aprilskämt!

Bara Nina blir ännu gladare.

Zakath
2007-04-01, 16:44
Mycket modigt och ett stort grattis!
Du kommer att bli jättesnygg! :)

Edit: Aaraaaaaaaaaarrghhhh 1 april :(

gladiatorerna1
2007-04-01, 16:49
man får ofta höra killar säga att det är så fel med silicon, men när de väl ser en siliconbrud så blir det helt plötsligt en helt annan femma! Alla som klagar på att folk plastikopererar sig är i själva verket bara avundsjuka (så länge personen inte går till en sjuklig överdrift dock) för att de själva har en dålig självkänsla och/eller inte har råd! Låt folk göra vad de vill så länge vederbörande blir lyckliga!

gladiatorerna1
2007-04-01, 16:50
man får ofta höra killar säga att det är så fel med silicon, men när de väl ser en siliconbrud så blir det helt plötsligt en helt annan femma! Alla som klagar på att folk plastikopererar sig är i själva verket bara avundsjuka (så länge personen inte går till en sjuklig överdrift dock) för att de själva har en dålig självkänsla och/eller inte har råd! Låt folk göra vad de vill så länge vederbörande blir lyckliga!

oj, lite grammatik fel såg jag...*rolleyes*

Dnepr
2007-04-01, 16:50
man får ofta höra killar säga att det är så fel med silicon, men när de väl ser en siliconbrud så blir det helt plötsligt en helt annan femma! Alla som klagar på att folk plastikopererar sig är i själva verket bara avundsjuka (så länge personen inte går till en sjuklig överdrift dock) för att de själva har en dålig självkänsla och/eller inte har råd! Låt folk göra vad de vill så länge vederbörande blir lyckliga!

Fast man behöver ju inte lägga in silikon idag - nu när det finns koksalt, som känns mycket naturligare och är mycket bättre för kroppen.

gladiatorerna1
2007-04-01, 16:53
Fast man behöver ju inte lägga in silikon idag - nu när det finns koksalt, som känns mycket naturligare och är mycket bättre för kroppen.

jag menade all form av implantat.

Dnepr
2007-04-01, 16:54
jag menade all form av implantat.

In med implantat om man känner att man inte mår bra och inte känner sig nöjd. Det är ju en del av kvinnligheten och en investering för livet. Jag hade gjort det om jag vore tjej. Så de så!

gladiatorerna1
2007-04-01, 16:57
In med implantat om man känner att man inte mår bra och inte känner sig nöjd. Det är ju en del av kvinnligheten och en investering för livet. Jag hade gjort det om jag vore tjej. Så de så!

Precis!! Varför ska man inte förbättre sitt utseende om man kan? Alla gör ju det!

Slartibartfast
2007-04-01, 17:00
Alla som klagar på att folk plastikopererar sig är i själva verket bara avundsjuka (så länge personen inte går till en sjuklig överdrift dock) för att de själva har en dålig självkänsla och/eller inte har råd!

Aha. Så det är alltså så det ligger till?

Dnepr
2007-04-01, 17:01
Precis!! Varför ska man inte förbättre sitt utseende om man kan? Alla gör ju det!

Klart man ska om man vill och kan, skitsamma vad andra gör. Alla tjejer blir ju faktiskt kvinnligare (om dom blir fina) och 99% av killarna gillar det.

Trance
2007-04-01, 17:02
Klart man ska om man vill och kan, skitsamma vad andra gör. Alla tjejer blir ju faktiskt kvinnligare (om dom blir fina) och 99% av killarna gillar det.

Kvinnlighet är 80-tal nu?

gladiatorerna1
2007-04-01, 17:02
Aha. Så det är alltså så det ligger till?

Helt otroligt, du följer efter och fortsätter med din moralpredikan!

Dnepr
2007-04-01, 17:02
Kvinnlighet är 80-tal nu?

Nu har du missat nåt igen.

Trance
2007-04-01, 17:03
Helt otroligt, du följer efter och fortsätter med din moralpredikan!

Nej han ifrågasatte dit något dumma uttalanden. För det första hur kan du så absolut säga vad alla anser och tycker och sedan vad är "för mycket". En del kanske tycker första ingreppet är för mycket.

Dnepr
2007-04-01, 17:04
Nej han ifrågasatte dit något dumma uttalanden. För det första hur kan du så absolut säga vad alla anser och tycker och sedan vad är "för mycket". En del kanske tycker första ingreppet är för mycket.

Jo hon kan det - det är det som gör henne så rolig.

gladiatorerna1
2007-04-01, 17:07
Nej han ifrågasatte dit något dumma uttalanden. För det första hur kan du så absolut säga vad alla anser och tycker och sedan vad är "för mycket". En del kanske tycker första ingreppet är för mycket.

Jag säger bara sanningen! 99 procent av alla killar uppskattar att se en tjej med en välformad byst att vila ögonen på!

Angel
2007-04-01, 17:07
Aha. Så det är alltså så det ligger till?

deam, ja som alltid har undrat....

Kaboffastar
2007-04-01, 17:08
deam, ja som alltid har undrat....

aKa "Damn"?

=)

gladiatorerna1
2007-04-01, 17:09
deam, ja som alltid har undrat....

förstår att du gör det...*rolleyes*

Angel
2007-04-01, 17:09
Jag säger bara sanningen! 99 procent av alla killar uppskattar att se en tjej med en välformad byst att vila ögonen på!

Så du menar att alla tjejjer med små tuttar skall operera de så att KILLARNA får något att vila ögonen på?

Trance
2007-04-01, 17:09
Jag säger bara sanningen! 99 procent av alla killar uppskattar att se en tjej med en välformad byst att vila ögonen på!

Jag gillar helt klart en välformad byst och stora bröst för rätt stor uppmärksamhet. Däremot så behöver det ju inte betyda att alla killar gillar silikonbröst av stora storlekar, speciellt inte när kläderna åker av.

skyler
2007-04-01, 17:09
Alla de jag känner som opererat brösten har ångrat sig i efterhand. Jag tror att det är ett vanligt fenomen...Har svårt att förstå hur ni killar kan värdera kvinnlighet genom plastbröst, även om man tycker att det ser bra ut? (inget ont om skönhetsingrepp):Virro

Dnepr
2007-04-01, 17:12
Alla de jag känner som opererat brösten har ångrat sig i efterhand. Jag tror att det är ett vanligt fenomen...Har svårt att förstå hur ni killar kan värdera kvinnlighet genom plastbröst, även om man tycker att det ser bra ut? (inget ont om skönhetsingrepp):Virro

Man värderar inte kvinnligheten - men helheten får sitt grädde på moset. Och jag vet många som inte ångrar sig - jo dom ångrar att dom inte gjorde det tidigare.

gladiatorerna1
2007-04-01, 17:13
Så du menar att alla tjejjer med små tuttar skall operera de så att KILLARNA får något att vila ögonen på?

Nej, naturligtvis inte! Men att hävda att killar inte uppskattar en välformad i 99 procent av fallen stämmer inte. Man ska inte operera sig för någon annans skull, men vill man det så ska man göra det. Man ska inte behöva få ett verbalt påhopp för det!

Dnepr
2007-04-01, 17:14
Jag säger bara sanningen! 99 procent av alla killar uppskattar att se en tjej med en välformad byst att vila ögonen på!

Bröst är underbart. Punkt slut. Jag kan känna att det är ett av livets glädjeämnen.

gladiatorerna1
2007-04-01, 17:14
Man värderar inte kvinnligheten - men helheten får sitt grädde på moset. Och jag vet många som inte ångrar sig - jo dom ångrar att dom inte gjorde det tidigare.

och att de inte valde större *ler*

Angel
2007-04-01, 17:15
Nej, naturligtvis inte! Men att hävda att killar inte uppskattar en välformad i 99 procent av fallen stämmer inte. Man ska inte operera sig för någon annans skull, men vill man det så ska man göra det. Man ska inte behöva få ett verbalt påhopp för det!

Vad som är välformade bröst i ens ögon är INTE samma sak i någon annans ögon. Därav har Trance absolut helt rätt i vad han säger!!

Dnepr
2007-04-01, 17:16
och att de inte valde större *ler*

Ja det är också ett vanligt förekommande. /snyft\

Dnepr
2007-04-01, 17:17
Vad som är välformade bröst i ens ögon är INTE samma sak i någon annans ögon. Därav har Trance absolut helt rätt i vad han säger!!

Och vice versa. Men ett par opererade börst är sällan icke välformade i någons ögon.

Hades
2007-04-01, 17:17
Alla de jag känner som opererat brösten har ångrat sig i efterhand. Jag tror att det är ett vanligt fenomen...Har svårt att förstå hur ni killar kan värdera kvinnlighet genom plastbröst, även om man tycker att det ser bra ut? (inget ont om skönhetsingrepp):Virro

Tja, bröst är ju ett kvinnligt drag och man skulle kunna tänka sig att vi människor bär på vissa genetiska koder som programmerar oss för att känna attraktion för speciella utseendemässiga attribut hos det motsatta könet. Inom beteendeekologin finns ett fenomen som kallas supernormal retning, vilket innebär att ett förstärkt stiumuli ger en förstärkt reaktion, i det här fallet skulle det kanske kunna innebära att stora bröst ger en större reaktion hos män än små bröst. Att brösten inte är "äkta" spelar mindre roll i sammahanget. Enbart spekulationer från min sida, dock.

gladiatorerna1
2007-04-01, 17:17
Jag gillar helt klart en välformad byst och stora bröst för rätt stor uppmärksamhet. Däremot så behöver det ju inte betyda att alla killar gillar silikonbröst av stora storlekar, speciellt inte när kläderna åker av.

nej, jag säger inte att alla killar måste föredra gigantiska bröst!

gladiatorerna1
2007-04-01, 17:18
Tja, bröst är ju ett kvinnligt drag och man skulle kunna tänka sig att vi människor bär på vissa genetiska koder som programmerar oss för att känna attraktion för speciella utseendemässiga attribut hos det motsatta könet. Inom beteendeekologin finns ett fenomen som kallas supernormal retning, vilket innebär att ett förstärkt stiumuli ger en förstärkt reaktion, i det här fallet skulle det kanske kunna innebära att stora bröst ger en större reaktion hos män än små bröst. Att brösten inte är "äkta" spelar mindre roll i sammahanget. Enbart spekulationer från min sida, dock.

Kloka ord från dig,Hades:thumbup:

Dnepr
2007-04-01, 17:19
Tja, bröst är ju ett kvinnligt drag och man skulle kunna tänka sig att vi människor bär på vissa genetiska koder som programmerar oss för att känna attraktion för speciella utseendemässiga attribut hos det motsatta könet. Inom beteendeekologin finns ett fenomen som kallas supernormal retning, vilket innebär att ett förstärkt stiumuli ger en förstärkt reaktion, i det här fallet skulle det kanske kunna innebära att stora bröst ger en större reaktion hos män än små bröst. Att brösten inte är "äkta" spelar mindre roll i sammahanget. Enbart spekulationer från min sida, dock.

Ett förbannat bra inlägg Hades.

Angel
2007-04-01, 17:19
Och vice versa. Men ett par opererade börst är sällan icke välformade i någons ögon.


Jag vet många killar som tycker opererade bröst är bland det fulaste som finns.

gladiatorerna1
2007-04-01, 17:21
Jag vet många killar som tycker opererade bröst är bland det fulaste som finns.

de säger ju så för att ligga bra till hos icke-opererade tjejer!Men när det väl kommer till kritan så kan jag lova dig att de skulle dreggla...

Dnepr
2007-04-01, 17:21
Jag vet många killar som tycker opererade bröst är bland det fulaste som finns.

Och det finns bröst där man inte kan se om dom är opererade eller ej - det är det som skiljer en bra kirurg från den dålig. Nästan alla killar gillar fylliga bröst.

Angel
2007-04-01, 17:22
de säger ju så för att ligga bra till hos icke-opererade tjejer!Men när det väl kommer till kritan så kan jag lova dig att de skulle dreggla...

Eller så *suprise suprise* så tycker inte alla människor likadant om vad som är skönhet.

Dnepr
2007-04-01, 17:25
Eller så *suprise suprise* så tycker inte alla människor likadant om vad som är skönhet.

Förvisso - men det finns ändå gemensamma nämnare.

gladiatorerna1
2007-04-01, 17:26
Och det finns bröst där man inte kan se om dom är opererade eller ej - det är det som skiljer en bra kirurg från den dålig.

precis, bara för att ett par bröst är opererade så behöver det ju inte synnas för det! _Numera så finns det implantat som ger ett väldigt naturligt utseende! Det är också så att om man redan har bröst innan man opererar in inplantat så ser det sällan fejk ut!

Angel
2007-04-01, 17:26
Förvisso - men det finns ändå gemensamma nämnare.

Det är lite sött att du hela tiden svarar på vad jag säger till gladiatorerna1.

Dnepr
2007-04-01, 17:28
precis, bara för att ett par bröst är opererade så behöver det ju inte synnas för det! _Numera så finns det implantat som ger ett väldigt naturligt utseende! Det är också så att om man redan har bröst innan man opererar in inplantat så ser det sällan fejk ut!

Bra sagt lilla duktiga Gladis. Många har så mycket fördomar och dom vet inte riktigt hur detta funkar.

Dnepr
2007-04-01, 17:29
Det är lite sött att du hela tiden svarar på vad jag säger till gladiatorerna1.

Klart jag gör - säger nån en sak som jag inte tycker stämmer - så kan jag inte hålla käft.

gladiatorerna1
2007-04-01, 17:29
Det är lite sött att du hela tiden svarar på vad jag säger till gladiatorerna1.

Lilla gumman, du lägger dig ofta i när jag diskuterar med andra! Och det är inga trevliga kommentarer som kommer från dig! dnepr har inga problem med att säga vad han tycker! Och det är bra!

Ironbabe
2007-04-01, 17:30
Bra sagt lilla duktiga Gladis. Många har så mycket fördomar och dom vet inte riktigt hur detta funkar.

:laugh:

Angel
2007-04-01, 17:31
Väldigt rolig människa!

gladiatorerna1
2007-04-01, 17:31
Bra sagt lilla duktiga Gladis. Många har så mycket fördomar och dom vet inte riktigt hur detta funkar.

Precis!

Dnepr
2007-04-01, 17:32
Väldigt rolig människa!

Hon är underbar. Jag tror jag är lite kär!!! :devil: :em: :devil:

gladiatorerna1
2007-04-01, 17:36
Är det inte trevligare om man kan ha en öppen och uppriktig diskussion för en gång skull? Vi behöver inte bli ovänner för det! Det skulle vara så himla mycket mer intressant om alla människor här vågade tala från hjärtat och inte bara säga det som folk vill höra!

gladiatorerna1
2007-04-01, 17:40
Väldigt rolig människa!

Och jag kan tänka mig hur roligt det kan vara att prata med en människa som "blundar" och inte vill se verkligheten 2007!

Angel
2007-04-01, 17:43
Varför tror du inte jag är öppen och uppriktig?

shadowfire
2007-04-01, 17:44
Jag måste nog tillhöra miniroteten som tycker silikontuttar är en aning avtändande. Så länge jag inte vet om att det är fake så fungerar det bäst.

Jompan
2007-04-01, 17:46
Jag måste nog tillhöra miniroteten som tycker silikontuttar är en aning avtändande. Så länge jag inte vet om att det är fake så fungerar det bäst.

Tror inte jag! Är ju inte så många som gett sig in i denna debatt, förutom 3-4 st, o det är ju inget stort urval för att verkligen kunna avgöra om de flesta män gillar siliconisar! :) Dessutom var väl 1-2 st av dessa kvinnor vad jag vet... :Virro

Varför digga bröst när man kan digga rumpor! *cupid*

Dnepr
2007-04-01, 17:47
Så länge jag inte vet om att det är fake så fungerar det bäst.

Då är det alltså vetskapen som är det viktiga. Eller att inte veta.

Dnepr
2007-04-01, 17:48
Varför digga bröst när man kan digga rumpor! *cupid*

Sen när måste det ena utesluta det andra. Man tar ju givetvis en tjej som har både och.

gladiatorerna1
2007-04-01, 17:49
Varför tror du inte jag är öppen och uppriktig?

Jag menar i trådar där jag inte deltar! Mot mig är du väldigt otrevlig! Varför är du det? Jag har knappast varit otrevlig mot dig! Hur kan du somna om på näterna? Jag skulle aldrig kunna ge mig på en människia som inte har varit otrevlig mot mig! Jag behöver inte ha dig som vän, men jag börjar tröttna på dina helt oprovocerade kommentarer!

gladiatorerna1
2007-04-01, 17:51
Sen när måste det ena utesluta det andra. Man tar ju givetvis en tjej som har både och.

*skrattar*

shadowfire
2007-04-01, 17:51
Då är det alltså vetskapen som är det viktiga. Eller att inte veta.
Exakt.
Det är något med vetskapen om att det är konstgjort som jag inte gillar. Då kan jag lätt tycka det är mer upphetsande med vetskapen om att det är naturligt, men mindre storlek. Med andra ord går det o manipulera min sexuella attraktion rätt så bra, men å andra sidan är jag ju en man så. :D

Dnepr
2007-04-01, 17:52
Jag menar i trådar där jag inte deltar! Mot mig är du väldigt otrevlig! Varför är du det? Jag har knappast varit otrevlig mot dig! Hur kan du somna om på näterna? Jag skulle aldrig kunna ge mig på en människia som inte har varit otrevlig mot mig! Jag behöver inte ha dig som vän, men jag börjar tröttna på dina helt oprovocerade kommentarer!

Ta det lugnt nu Gladis, du förlorar din roliga personlighet när du blir sur.

shadowfire
2007-04-01, 17:52
Tror inte jag! Är ju inte så många som gett sig in i denna debatt, förutom 3-4 st, o det är ju inget stort urval för att verkligen kunna avgöra om de flesta män gillar siliconisar! :) Dessutom var väl 1-2 st av dessa kvinnor vad jag vet... :Virro

Varför digga bröst när man kan digga rumpor! *cupid*

Precis, en välsvarvad rumpa är kärlek.. :D

Angel
2007-04-01, 17:52
Jag menar i trådar där jag inte deltar! Mot mig är du väldigt otrevlig! Varför är du det? Jag har knappast varit otrevlig mot dig! Hur kan du somna om på näterna? Jag skulle aldrig kunna ge mig på en människia som inte har varit otrevlig mot mig! Jag behöver inte ha dig som vän, men jag börjar tröttna på dina helt oprovocerade kommentarer!

Som tex?

Ironbabe
2007-04-01, 17:53
Sen när måste det ena utesluta det andra. Man tar ju givetvis en tjej som har både och.

F*n nu var jag tvungen att hålla med dig

Jompan
2007-04-01, 17:53
Precis, en välsvarvad rumpa är kärlek.. :D

*cupid* *cupid* *cupid*

gladiatorerna1
2007-04-01, 17:53
Ta det lugnt nu Gladis, du förlorar din roliga personlighet när du blir sur.

okej. jag ville bara reda ut det en gång för alla.

Dnepr
2007-04-01, 17:55
F*n nu var jag tvungen att hålla med dig

Klart du gör - för du gillar mig, Du skrattar ofta åt mig och du qoutar mig ofta.

mangemani
2007-04-01, 17:55
Jag måste nog tillhöra miniroteten som tycker silikontuttar är en aning avtändande. Så länge jag inte vet om att det är fake så fungerar det bäst.


nope,ej ensam.
fast det beror helt på vilken slags kropp dessa silikon tuttar sitter på.
är det en tanig och smal tjej,ja,då är det inte nå spetakulärt,men är det på en tjej med en rejält musklig och stabil kropp,då börjar vi(iaf jag) snacka om snyggt.

Ironbabe
2007-04-01, 17:56
Klart du gör - för du gillar mig, Du skrattar ofta åt mig och du qoutar mig ofta.

Jag skrattar ofta åt clowner ja..

Dnepr
2007-04-01, 17:56
okej. jag ville bara reda ut det en gång för alla.

Klart att du ska reda ut det - om det känns bäst för dig. Jag står på din sida vad fan du är gör ;)

Ironbabe
2007-04-01, 17:56
Precis, en välsvarvad rumpa är kärlek.. :D

YES!!!

Yankeee
2007-04-01, 17:57
Jag måste nog tillhöra miniroteten som tycker silikontuttar är en aning avtändande. Så länge jag inte vet om att det är fake så fungerar det bäst.

Icke ensam. Tycker det ser taskigt ut helt enkelt. Men som jompan redan har sagt, varför bry sig om tuttar när det finns andra delar att älska *kissass*

Dnepr
2007-04-01, 17:58
Jag skrattar ofta åt clowner ja..

Jag förstår att du tycker det känns lite pinsamt nu, men du sa häromdagen att du ännu en gång drog på smilbanden åt mig. Att le är inte att skratta.
Men du verkar vara för töntig för att erkänna det nu.

Handcuff
2007-04-01, 17:58
Sluta nu..får sand i ögonen *grr*

gladiatorerna1
2007-04-01, 18:00
Klart att du ska reda ut det - om det känns bäst för dig. Jag står på din sida vad fan du är gör ;)

*ler* Tack! Om vederbörande skulle träffa mig i verkligheten och lägga internetfasaden på hyllan så skulle hon gilla mig! Jag är en ödmjuk person och jag är inte rädd för att säga det! ´Jag gillar inte när människor är elaka helt oprovocerat!

Hades
2007-04-01, 18:00
Tycker det ser taskigt ut helt enkelt.

Alltid?

Dnepr
2007-04-01, 18:01
Alltid?

Inte när han inte vet det.

Nina L
2007-04-01, 18:01
Det var jävlar vad det blev fart på folk här i tråden. Jag tittar bort en sekund och så "BANG" Gladiatorerna1 & co is all over the place. Ni som tror att jag håller reda på dagens datum har tyvärr överskattat mig. I annat fall hade jag väntat med tråden till imorgon.

starkt av dig att göra det...du har helt klart min respekt!
Man tackar!


Hoppas du blir nöjd med din nya kropp Nina
löpning skall bla bli lättare har man hört :D
Grattis!Nöjd blir man väl aldrig, men det blir goare att ligga på magen. Det där om löpning låtsas jag inte höra.

Jag axlar rollen som kärringen mot strömmen och påstår att dethär är ett aprilskämt. Få se om jag får äta upp det sedan. :D
Är det så otroligt att jag skulle ta mitt förnuft till fånga förr eller senare? Hmn, tydligen. Men vänta bara. Ni kommer att få se en ny och mognare Nina innan året är slut.

varför skulle nina plötsligt sluta med sin "jagvillinteåldras"-noja? Kanske för att det blir så j-a nojigt.

Är det ditt bidrag till aprilskämtandet eller har du gått och blivit förståndig?

Jag tror tyvärr på det förstnämnda.Din mamma! *grr*

Intresseklubben antecknar... typ*whatever* *rolleyes*Du er elak hest.

Alla de jag känner som opererat brösten har ångrat sig i efterhand. Jag tror att det är ett vanligt fenomen...Det är nog rätt typiskt att man är jätteglad i början, sen önskar man att man hade gjort dem större, och sen tröttnar man på dem. Tyvärr blir de ju aldrig som de var i början. Jag vet inte hur mycket huden kommer att dra ihop sig. Om de blir riktigt hängiga och tomma så kan det hända att jag får göra ett lyft sen, men jag tänkte vänta först och se.

shadowfire
2007-04-01, 18:02
YES!!!

Särskilt din, den är min favoritgluteus.. *cupid* *cupid* *kissass*

Yankeee
2007-04-01, 18:02
Alltid?

Det finns alltid undantag, men generellt sett så ser det inte bra ut rent fysiskt. Dessutom är det inte sexigt med osäkra människor.

shadowfire
2007-04-01, 18:03
Är det så otroligt att jag skulle ta mitt förnuft till fånga förr eller senare? Hmn, tydligen. Men vänta bara. Ni kommer att få se en ny och mognare Nina innan året är slut.
Jag anar mig till att en viss Nina Lättisch börjar få 30-årskris? :D

Dnepr
2007-04-01, 18:03
Ni kommer att få se en ny och mognare Nina innan året är slut.


En mogen Nina hade accepterat läget som det är.

Jompan
2007-04-01, 18:03
Icke ensam. Tycker det ser taskigt ut helt enkelt. Men som jompan redan har sagt, varför bry sig om tuttar när det finns andra delar att älska *kissass*

*cupid* *cupid* *cupid*

Hades
2007-04-01, 18:05
Dessutom är det inte sexigt med osäkra människor.

Nu tycker jag du generaliserar lite för mycket, skulle personer med implantat i regel vara osäkra? Är folk som styrketränar för att bygga muskler generellt osäkra?

Dnepr
2007-04-01, 18:05
Klart att en del börjar snacka om rumpan när dom saknar proffsig byst. Men vissa tjejer har som väl är både och *cupid*

gladiatorerna1
2007-04-01, 18:05
Icke ensam. Tycker det ser taskigt ut helt enkelt. Men som jompan redan har sagt, varför bry sig om tuttar när det finns andra delar att älska *kissass*

jag är lite besviken på dig yankee...har alltid tyckt atgt du varit schysst då du har försvarat mig andra gånger.

Dnepr
2007-04-01, 18:06
Nu tycker jag du generaliserar lite för mycket, skulle personer med implantat i regel vara osäkra? Är folk som styrketränar för att bygga muskler generellt osäkra?

Fan idag är du klok Hades. Klart att alla inte är osäkra - en bra tjej kan ju vilja bli bättre.

Trance
2007-04-01, 18:06
Hoppas det blir jättebra Nina, du förtjänar det känns det som. Speciellt eftersom du är smartare och trevligare än 90% av idioterna som skriver i denna tråden. Lycka till.

shadowfire
2007-04-01, 18:06
jag är lite besviken på dig yankee...har alltid tyckt atgt du varit schysst då du har försvarat mig andra gånger.

Så du vill tvinga honom att tycka om silikonbröst? Sicken juste kompis du är då?

Hades
2007-04-01, 18:06
jag är lite besviken på dig yankee...har alltid tyckt atgt du varit schysst då du har försvarat mig andra gånger.

Jag är också lite besviken Yankeee, varför har du hållit med glad1 tidigare, men inte nu?

Angel
2007-04-01, 18:06
*ler* Tack! Om vederbörande skulle träffa mig i verkligheten och lägga internetfasaden på hyllan så skulle hon gilla mig! Jag är en ödmjuk person och jag är inte rädd för att säga det! ´Jag gillar inte när människor är elaka helt oprovocerat!

Ge mig lite exempel på när jag varit elak mot dig då?

Cilia
2007-04-01, 18:07
Klart att en del börjar snacka om rumpan när dom saknar proffsig byst. Men vissa tjejer har som väl är både och *cupid*
det där håller inte när hela diskussionen bygger på att man bara kan skaffa sig ett bra rack om man saknar ett.




jag är lite besviken på dig yankee...har alltid tyckt atgt du varit schysst då du har försvarat mig andra gånger.
bara för att han inte tycker som du gör så är inte det samma sak som att vara oschysst

Dnepr
2007-04-01, 18:07
jag är lite besviken på dig yankee...har alltid tyckt atgt du varit schysst då du har försvarat mig andra gånger.

Han måste ju få säga vad han tycker utan att du ska börja gråta.

Yankeee
2007-04-01, 18:07
Nu tycker jag du generaliserar lite för mycket, skulle personer med implantat i regel vara osäkra? Är folk som styrketränar för att bygga muskler generellt osäkra?

Hur många anledningar finns det som i grund och botten inte beror på osäkerhet / dåligt självförtroende?

Jag tror utan tvekan att många börjar styrketräna pga osäkerhet, dåligt självförtroende och eller dålig självkänsla.

Dnepr
2007-04-01, 18:07
det där håller inte när hela diskussionen bygger på att man bara kan skaffa sig ett bra rack om man saknar ett.

Klart det håller - fundera lite så förstår du.

Cilia
2007-04-01, 18:08
Nu tycker jag du generaliserar lite för mycket, skulle personer med implantat i regel vara osäkra? Är folk som styrketränar för att bygga muskler generellt osäkra?
så kan man ju tänka men det finns ju undersökningar på att självmord är vanligare bland kvinnor som har opererat

sissa
2007-04-01, 18:08
Hoppas allt går bra nina!

Jorgen
2007-04-01, 18:08
URSÄKTA

Men skulle ni vilja vara så vänliga att hålla er till ämnet?

jwzrd
2007-04-01, 18:09
Nu tycker jag du generaliserar lite för mycket, skulle personer med implantat i regel vara osäkra? Är folk som styrketränar för att bygga muskler generellt osäkra?

Det är en ok generalisering att påstå att typ alla killar gillar plastrattar, men inte att vissa tycker att plastrattar tyder på osäkerhet?

Cilia
2007-04-01, 18:09
Klart det håller - fundera lite så förstår du.
jag förstår precis men jag tycker inte ditt resonemang håller.

Angel
2007-04-01, 18:09
jag är lite besviken på dig yankee...har alltid tyckt atgt du varit schysst då du har försvarat mig andra gånger.

Naw, men yankee gillar mig meeeera...

Dnepr
2007-04-01, 18:09
Hur många anledningar finns det som i grund och botten inte beror på osäkerhet / dåligt självförtroende?

Jag tror utan tvekan att många börjar styrketräna pga osäkerhet, dåligt självförtroende och eller dålig självkänsla.

Generellt så är det som du säger.

gladiatorerna1
2007-04-01, 18:09
Nu tycker jag du generaliserar lite för mycket, skulle personer med implantat i regel vara osäkra? Är folk som styrketränar för att bygga muskler generellt osäkra?

Jag kan knappt tro att det där kom från dig, yankee!

Hades
2007-04-01, 18:09
Hur många anledningar finns det som i grund och botten inte beror på osäkerhet / dåligt självförtroende?

Det kan ju också som sagt handla om att man vill förbättra sitt utseende, utan att för den sakens skull vara särskilt missnöjd. Är man nöjd med hela sin kropp utom tuttarna så kan man ju fixa till dem. Jag har aldrig varit missnöjd med min kropp, men har blivit mer och mer nöjd med tiden.

Yankeee
2007-04-01, 18:10
Jag kan knappt tro att det där kom från dig, yankee!

Nja, det var hades som skrev :confused:

Dnepr
2007-04-01, 18:10
Jag kan knappt tro att det där kom från dig, yankee!

Kanske kan bero på att det kom från Hades. Fan vad rolig du är!!!

Yankeee
2007-04-01, 18:10
Det kan ju också som sagt handla om att man vill förbättra sitt utseende, utan att för den sakens skull vara särskilt missnöjd. Är man nöjd med hela sin kropp utom tuttarna så kan man ju fixa till dem. Jag har aldrig varit missnöjd med min kropp, men har blivit mer och mer nöjd med tiden.

Klart det kan vara så, men det kallar jag undantag.

Angel
2007-04-01, 18:12
Nja, det var hades som skrev :confused:


:laugh: :laugh: sluuuta nu ja sätter snart potatismoset i halsen

Hades
2007-04-01, 18:12
Det är en ok generalisering att påstå att typ alla killar gillar plastrattar, men inte att vissa tycker att plastrattar tyder på osäkerhet?

Kanske dags att läsa vad jag har skrivit innan du hoppar in i debatten? Jag undrar bara varför Yankeee tycker att det är ett tecken på osäkerhet.

Cilia
2007-04-01, 18:12
URSÄKTA

Men skulle ni vilja vara så vänliga att hålla er till ämnet?
du menar till skillnad mot alla andra trådar på kollo?
vad är ämnet eg?

gladiatorerna1
2007-04-01, 18:12
Han måste ju få säga vad han tycker utan att du ska börja gråta.

Nej, jag gråter inte! Han får naturligtvis tycka vad han vill!

Jorgen
2007-04-01, 18:13
URSÄKTA

Men skulle ni vilja vara så vänliga att hålla er till ämnet?


URSÄKTA

Men skulle ni vilja vara så vänliga att hålla er till ämnet?
URSÄKTA

Men skulle ni vilja vara så vänliga att hålla er till ämnet?
URSÄKTA

Men skulle ni vilja vara så vänliga att hålla er till ämnet?
URSÄKTA

Men skulle ni vilja vara så vänliga att hålla er till ämnet?
URSÄKTA

Men skulle ni vilja vara så vänliga att hålla er till ämnet?

Tack

Jompan
2007-04-01, 18:13
Vissa diggar rumpor, vissa diggar bröst, andra diggar något annat eller en kombination.

Tror inte man ska generalisera och säga att en som hellre pratar om rumpor skulle nödvändigtvis sakna bröst för den sakens skull. Det skulle ju innebära att alla som i denna tråden pratar om bröst saknar snygg rumpa. ;)

Näh, jag tror på olika preferenser och tur är väl det. Mångfald förgyller! :)

jwzrd
2007-04-01, 18:14
Men förhelvete Jorgen, en diskussion om silicon i en tråd som siliconets vara - icke vara faktiskt - för Nina? Sluta kapa tråden!

gladiatorerna1
2007-04-01, 18:14
Nej, jag gråter inte! Han får naturligtvis tycka vad han vill!

är bara chockadöver hans klumpiga uttalande!

Angel
2007-04-01, 18:14
Jorgen, pliz skräm inte iväg henne nu, det här livar upp min tråkiga dag. Och vi pratar faktiskt bröst.

Yankeee
2007-04-01, 18:15
Kanske dags att läsa vad jag har skrivit innan du hoppar in i debatten? Jag undrar bara varför Yankeee tycker att det är ett tecken på osäkerhet.

Varför tror du att de flesta lastar in silikon? Vad tror du att de vill åstadkomma?

Cilia
2007-04-01, 18:15
är bara chockadöver hans klumpiga uttalande!
vad var det som var klumpigt med hans uttalande?
att han inte tyckte silikonbröst är det viktigaste som finns utan att han föredrar andra kroppsdelar?

Jorgen
2007-04-01, 18:15
Men förhelvete Jorgen, en diskussion om silicon i en tråd som siliconets vara - icke vara faktiskt - för Nina? Sluta kapa tråden!

Men för helvete jwzrd. Gladiatorerna, angel och Dnepr tjafs hör inte hemma här.

Yankeee
2007-04-01, 18:15
är bara chockadöver hans klumpiga uttalande!

Klumpigt på vilket sätt?

Dnepr
2007-04-01, 18:15
Men förhelvete Jorgen, en diskussion om silicon i en tråd som siliconets vara - icke vara faktiskt - för Nina? Sluta kapa tråden!

Eller hur - Mr. Fronböj. Vi håller ju oss faktiskt till ämnet.

Baan
2007-04-01, 18:16
Silikon om jag får be.

Jorgen
2007-04-01, 18:16
Jorgen, pliz skräm inte iväg henne nu, det här livar upp min tråkiga dag. Och vi pratar faktiskt bröst.

Det skiter jag i.

Starta en egen tråd där ni kan hacka på varandra. Gör det inte här.

Hur svårt kan det vara?

blekfet2
2007-04-01, 18:16
Varför tror du att de flesta lastar in silikon? Vad tror du att de vill åstadkomma?

Krockkudde?

Trance
2007-04-01, 18:16
Varför tror du att de flesta lastar in silikon? Vad tror du att de åstadkomma?

De vill få större byst är väl det enda vi säkert kan säga va?

Yankeee
2007-04-01, 18:17
De vill få större byst är väl det enda vi säkert kan säga va?

Payback för knarktråden?

Zakath
2007-04-01, 18:18
Så det var inget skämto aprilo?

Då får jag ta och gratulera än en gång Nina! :) *kissass*

Cilia
2007-04-01, 18:18
De vill få större byst är väl det enda vi säkert kan säga va?
japp samt att en större andel av dom som gör det mår psykiskt dåligt och begår självmord.

Tror du det beror på att dom har silikon i kroppen eller att dom har andra problem?

Trance
2007-04-01, 18:19
Payback för knarktråden?

Va? Nej, men det är väl så. Att utan expertis och kunskap gå in och kategorisera ett sådant stort antal människor från enormt olika bakgrund som osäkra är väl rätt dumt. Eller jo, alla människor är väl osäkra mer eller mindre och söker bekräftelse. Men silikon behöver ju faktiskt inte vara ett större uttryck för detta än t.ex. vara dryg på Internet eller styrketräna.

Angel
2007-04-01, 18:20
Nina: Hur stora kommer de bli utan implantaten? Finns det risk att det blir "jättelösa",eller kommer de skära bort skinn på något sätt?

Grattis iallfall till beslutet!

Yankeee
2007-04-01, 18:20
Va? Nej, men det är väl så. Att utan expertis och kunskap gå in och kategorisera ett sådant stort antal människor från enormt olika bakgrund som osäkra är väl rätt dumt. Eller jo, alla människor är väl osäkra mer eller mindre och söker bekräftelse. Men silikon behöver ju faktiskt inte vara ett större uttryck för detta än t.ex. vara dryg på Internet eller styrketräna.

Tom du inser att man inte hostar upp 30k eller vad nu kostar och utsätter sig för en operation och risker för att man vill piffa till sig lite och ha lite kul.

Trance
2007-04-01, 18:21
japp samt att en större andel av dom som gör det mår psykiskt dåligt och begår självmord.

Tror du det beror på att dom har silikon i kroppen eller att dom har andra problem?

Källa så jag kan titta på siffrorna själv, sedan så kan man ju undra om silikonet är ens kopplat. Folk som bor i mindre lägenheter begår förmodligen mer självmord också (ensamma/fattiga) men det betyder ju inte att det finns en direkt koppling mellan lägenheten och större risk för självmord.

Dnepr
2007-04-01, 18:21
Payback för knarktråden?

Där var det ju jag som satte dit honom (men du har kanske inte läst dom sista sidorna)

Ont: Ni som funderar på att skaffa större bröst, välj koksalt istället, det är bättre för kroppen.

Trance
2007-04-01, 18:23
Tom du inser att man inte hostar upp 30k eller vad nu kostar och utsätter sig för en operation och risker för att man vill piffa till sig lite och ha lite kul.

Nej, man vill nog ha större byst och bli vackrare. Många skaffar sig lustiga fixeringar utan det behöver betyda på osäkerhet.

Cilia
2007-04-01, 18:24
Källa så jag kan titta på siffrorna själv, sedan så kan man ju undra om silikonet är ens kopplat. Folk som bor i mindre lägenheter begår förmodligen mer självmord också (ensamma/fattiga) men det betyder ju inte att det finns en direkt koppling mellan lägenheten och större risk för självmord.
nej, jag har ingen artikel eller källa och orkar inte leta upp någon heller men det har varit ett antal artiklar i tidningarna om det och inte bara kvällstidningarna. Det krävs väl ingen kärnfysiker för att se sambanden.

Vet inte hur det är med folk i mindre lägenheter men jag är inte så säker på att du har rätt om fattiga där.

Trance
2007-04-01, 18:24
Där var det ju jag som satte dit honom (men du har kanske inte läst dom sista sidorna)

Ont: Ni som funderar på att skaffa större bröst, välj koksalt istället, det är bättre för kroppen.

Jag slutade svara för du dels förstod inte trådens syfte, dels fattade inte vad som stod i studierna och slutligen ändrade dig totalt från början. Så jag såg bara hur liten poäng det var att fortsätta.

Jag saknar bolio helt enkelt.

Yankeee
2007-04-01, 18:26
Nej, man vill nog ha större byst och bli vackrare. Många skaffar sig lustiga fixeringar utan det behöver betyda på osäkerhet.

Men trance, alla inser att ett sådant beteende beror på psykiska problem. Orka argumentera för undantagen.

Dnepr
2007-04-01, 18:26
Källa så jag kan titta på siffrorna själv, sedan så kan man ju undra om silikonet är ens kopplat. Folk som bor i mindre lägenheter begår förmodligen mer självmord också (ensamma/fattiga) men det betyder ju inte att det finns en direkt koppling mellan lägenheten och större risk för självmord.

Om folk med opererade bröst begår mer självmord, än icke opererade tjejer, så finns det ingen koppling mellan att må dåligt och tjejer med opererade bröst?

shadowfire
2007-04-01, 18:27
Jag slutade svara för du dels förstod inte trådens syfte, dels fattade inte vad som stod i studierna och slutligen ändrade dig totalt från början. Så jag såg bara hur liten poäng det var att fortsätta.

Jag saknar bolio helt enkelt.

Sorry för offtopic, men Dnepr ÄR väl Bolio?

Cilia
2007-04-01, 18:27
Sorry för offtopic, men Dnepr ÄR väl Bolio?
tror inte det då Bolio bodde i stockholmstrakten

Angel
2007-04-01, 18:27
Jag saknar bolio helt enkelt.


Jag saknar också han, dnper got nothing on him

jwzrd
2007-04-01, 18:27
Sorry för offtopic, men Dnepr ÄR väl Bolio?

Fyffan vilken SJUK förolämpning mot bolio :/

Trance
2007-04-01, 18:28
nej, jag har ingen artikel eller källa och orkar inte leta upp någon heller men det har varit ett antal artiklar i tidningarna om det och inte bara kvällstidningarna. Det krävs väl ingen kärnfysiker för att se sambanden.

Vet inte hur det är med folk i mindre lägenheter men jag är inte så säker på att du har rätt om fattiga där.

Inte en aning om lägenheten, gav bara ett exempel på varför det logiska resonemanget inte fungerar. Att folk som begår självmord skaffar silikonbröst betyder inte att man är osäker för att man skaffar silikonbröst.

Stab
2007-04-01, 18:29
Varför tror du att de flesta lastar in silikon? Vad tror du att de vill åstadkomma?

Klart som fan att det är för att dom är osäkra, och det är som du säger jävligt osexigt med sånt.

Förövrigt tycker jag det är hypat med sillisar och fan inte snyggt, kan väl vara bra på bild sisådär men inte annars. En sportig/atletisk kvinnlig kropp med naturliga bröst är fan så mycket fräshare..

Cilia
2007-04-01, 18:29
Inte en aning om lägenheten, gav bara ett exempel på varför det logiska resonemanget inte fungerar. Att folk som begår självmord skaffar silikonbröst betyder inte att man är osäker för att man skaffar silikonbröst.
jag förstod att du bara tog det som exempel men jag är inte så säker på att det var så logiskt. Mitt resonemang är däremot det.

och svaret är nej inte alltid men i dom flesta fall är man nog det

Dnepr
2007-04-01, 18:29
Inte en aning om lägenheten, gav bara ett exempel på varför det logiska resonemanget inte fungerar. Att folk som begår självmord skaffar silikonbröst betyder inte att man är osäker för att man skaffar silikonbröst.

Och inte heller att opererade tjejer verkar må lite sämre?

shadowfire
2007-04-01, 18:30
Klart som fan att det är för att dom är osäkra, och det är som du säger jävligt osexigt med sånt.

Förövrigt tycker jag det är hypat med sillisar och fan inte snyggt, kan väl vara bra på bild sisådär men inte annars. En sportig/atletisk kvinnlig kropp med naturliga bröst är fan så mycket fräshare..

Bästa inlägget jag sett från dig mr stab, kan inte göra annat än hålla med.

Yankeee
2007-04-01, 18:32
Trance, läs på lite nu.
http://www.google.se/search?num=100&hl=sv&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-GB:official&hs=fxi&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=silicon+breasts+psychological&spell=1

Du får ett citat här, sedan ska du fundera på varför det är så.

"Both breast augmentation and reconstruction have been proven in numerous studies to have psychological and physical benefits for women who choose these procedures."

Trance
2007-04-01, 18:32
Om folk med opererade bröst begår mer självmord, än icke opererade tjejer, så finns det ingen koppling mellan att må dåligt och tjejer med opererade bröst?

Inte nödvändigtvis. Det kan lika gärna betyda att folk i en viss samhällsgrupp är mer benägna att skaffa silikonbröst. Nu säger jag inte att det måste vara så, men det känns som folk är jäkligt fördömande här. Säkert finns det massor av tjejer som skaffar silikonbröst av 'fel anledningar', men varför ta steget att säga att alla gör det?

gladiatorerna1
2007-04-01, 18:33
Bästa inlägget jag sett från dig mr stab, kan inte göra annat än hålla med.

och då måste ni vara osäkra för att ni solar och styrketränar frenetiskt? vad är skillnaden när båda delarna oftast handlar om att förbättra sitt yttre?

Dnepr
2007-04-01, 18:35
Inte nödvändigtvis. Det kan lika gärna betyda att folk i en viss samhällsgrupp är mer benägna att skaffa silikonbröst. Nu säger jag inte att det måste vara så, men det känns som folk är jäkligt fördömande här. Säkert finns det massor av tjejer som skaffar silikonbröst av 'fel anledningar', men varför ta steget att säga att alla gör det?

Vem har sagt att alla gör det pga det? Okej att dom kanske kommer från en viss samhällsgrupp, men du kan väl inte förneka att det finns ett samband? Det är ju fortfarande en viss kategori i den aktuella samhällsgruppen som opererar brösten.

Trance
2007-04-01, 18:36
Trance, läs på lite nu.
http://www.google.se/search?num=100&hl=sv&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-GB:official&hs=fxi&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=silicon+breasts+psychological&spell=1

Du får ett citat här, sedan ska du fundera på varför det är så.

"Both breast augmentation and reconstruction have been proven in numerous studies to have psychological and physical benefits for women who choose these procedures."

Utveckla. Vad vill du ha sagt?

Cilia
2007-04-01, 18:36
och då måste ni vara osäkra för att ni solar och styrketränar frenetiskt? vad är skillnaden när båda delarna oftast handlar om att förbättra sitt yttre?
för dom flesta är det ett ganska stort beslut att låta operera sig.

Träning har ju andra fördelar än att man bara vill ha en "snyggare" kropp.

Rock'nRoll
2007-04-01, 18:36
Intresseklubben antecknar... typ*whatever* *rolleyes*

Oh ja, nästan lika intressant som att Pirre ska ha stryk..

Dnepr
2007-04-01, 18:37
och då måste ni vara osäkra för att ni solar och styrketränar frenetiskt? vad är skillnaden när båda delarna oftast handlar om att förbättra sitt yttre?

Det finns givetvis undantag Gladis och du är en av dom.

gladiatorerna1
2007-04-01, 18:37
för dom flesta är det ett ganska stort beslut att låta operera sig.

Träning har ju andra fördelar än att man bara vill ha en "snyggare" kropp.


observera att jag skrev "oftast"

Stoltz
2007-04-01, 18:38
Klart som fan att det är för att dom är osäkra, och det är som du säger jävligt osexigt med sånt.


Beror tatueringar också på osäkerhet då?

shadowfire
2007-04-01, 18:38
och då måste ni vara osäkra för att ni solar och styrketränar frenetiskt? vad är skillnaden när båda delarna oftast handlar om att förbättra sitt yttre?

Jag tränar bland annat för att boosta självförtroendet ytterligare ja, jag mår bättre o trivs bättre med mig själv i en mer tränad kropp. Sedan har styrketräning och träning i allmänhet en hel rad andra bra effekter för välmåendet.

Ser dock väldigt stor skillnad på att gå på ett gym och träna kontra göra en bröstoperation för 30,000:-. Är villig o hålla med Yankee där, många börjar nog sin träning just för att man vill se bättre ut.

Yankeee
2007-04-01, 18:38
Utveckla. Vad vill du ha sagt?

Att om människor som operade sig mådde bra psykiskt innan skulle det det inte finnas några "psychological benefits".

Det finns vad jag vet inga fyskiska faktorer som påverkar psyket positivt som t.ex vid träning heller, finns inte så mycket kvar att välja på då.

Dnepr
2007-04-01, 18:40
Klart som fan att det är för att dom är osäkra, och det är som du säger jävligt osexigt med sånt.

Förövrigt tycker jag det är hypat med sillisar och fan inte snyggt, kan väl vara bra på bild sisådär men inte annars. En sportig/atletisk kvinnlig kropp med naturliga bröst är fan så mycket fräshare..

En annan grupp är dom som opererar sig för att dom vill se snyggare ut. Bra vill bli bättre.

Cilia
2007-04-01, 18:40
observera att jag skrev "oftast"
jag tyckte inte det hade ngt värde eftersom jag tycker att det är stor skillnad.

Liten Men Fet
2007-04-01, 18:41
Jag tycker man går jävligt långt och är ute på väldigt tunn is när man säger att tjejer som opererar brösten mår sämre psykiskt, då får man faktiskt hala fram något vetenskapligt som stödjer det man säger annars fäster jag inget värde vid det.
Unga män är den grupp som begår flest självmord och det är också en grupp som väldigt sällan operar brösten, alltså kan frånvaron av silikonbröst leda till att man mår så dåligt psykiskt att man tar livet av sig.

Det är också ett vansinnigt sätt att dra slutsatser, jag tror att det enda som man generellt kan säga om folk som lägger in plantat i brösten är att dom vill ha dom större och oftast är kvinnor.

Yankeee
2007-04-01, 18:43
Jag tycker man går jävligt långt och är ute på väldigt tunn is när man säger att tjejer som opererar brösten mår sämre psykiskt, då får man faktiskt hala fram något vetenskapligt som stödjer det man säger annars fäster jag inget värde vid det.

Sämre är det ingen som säger, däremot har andra antagligen problem med andra saker, kanske att man inte är så smart som man skulle vilja vara, inte så bra på fotboll som man skulle vilja vara osv. Ingen är perfekt.

Vimpyboy
2007-04-01, 18:43
Otroligt bra initiativ Nina! Är verkligen glad för din skull, och håller tummarna för att det går bra. Många tjejer tror att de måste ha stora bröst för att bli accepterade, det stämmer inte.

Inte alla som vågar ta det steget, starkt jobbat! :thumbup:

sissa
2007-04-01, 18:43
jag tycker det är svårt att sia om vad som görs av osäkerhet/inte görs av osäkerhet. bara för att en kniv är iblandat, till skillnad från annat man kan göra som har med utseendet att göra, så vet jag inte om det automatiskt gör att det görs av osäkerhet. känns spontant fel att peka ut just "operera brösten"som en osäkerhetsgrej.sen hur det ligger till vet inte jag

Trance
2007-04-01, 18:44
Att om människor som operade sig mådde bra psykiskt innan skulle det det inte finnas några "psychological benefits".

Varifrån fick du citatet? T.ex. breast reconstruction är ju ofta något som görs efter bröstcancer där delar eller hela bröstet tagits bort. Sedan så att man mår bättre betyder inte att man mådde dåligt innan. Annars kan vi ju ta en fråga här på kolo om folk mår bättre efter de har börjat träna.

Men hur som helst så förnekar jag inte att vissa som mår sämre skaffar implantat för att kompensera för osäkerhet eller hoppas att det blir bättre. Många kan säkert må så dåligt att det gör att självmordsfrekvensen ökar bland de som har implantat.

Men det är jävligt svinigt att påstå att alla som skaffar det är osäkra. Det är ju generalisering på samma nivå som invandrare våldtar och alla som går på gym tar anabola.

Liten Men Fet
2007-04-01, 18:45
Att om människor som operade sig mådde bra psykiskt innan skulle det det inte finnas några "psychological benefits".

Det finns vad jag vet inga fyskiska faktorer som påverkar psyket positivt som t.ex vid träning heller, finns inte så mycket kvar att välja på då.

Va? Psyket påverkas ju i allra högsta grad av tex stress, svält, hormonnivåer, smärta, trötthet och massor av andra fysiska faktorer.

nutz
2007-04-01, 18:45
April, april. Kwon blir väl lycklig dock.

Dnepr
2007-04-01, 18:45
Varifrån fick du citatet? T.ex. breast reconstruction är ju ofta något som görs efter bröstcancer där delar eller hela bröstet tagits bort. Sedan så att man mår bättre betyder inte att man mådde dåligt innan. Annars kan vi ju ta en fråga här på kolo om folk mår bättre efter de har börjat träna.

Men hur som helst så förnekar jag inte att vissa som mår sämre skaffar implantat för att kompensera för osäkerhet eller hoppas att det blir bättre. Många kan säkert må så dåligt att det gör att självmordsfrekvensen ökar bland de som har implantat.

Men det är jävligt svinigt att påstå att alla som skaffar det är osäkra. Det är ju generalisering på samma nivå som invandrare våldtar och alla som går på gym tar anabola.

Vem (fan) har sagt alla?

Yankeee
2007-04-01, 18:46
Varifrån fick du citatet? T.ex. breast reconstruction är ju ofta något som görs efter bröstcancer där delar eller hela bröstet tagits bort. Sedan så att man mår bättre betyder inte att man mådde dåligt innan. Annars kan vi ju ta en fråga här på kolo om folk mår bättre efter de har börjat träna.

Men hur som helst så förnekar jag inte att vissa som mår sämre skaffar implantat för att kompensera för osäkerhet eller hoppas att det blir bättre. Många kan säkert må så dåligt att det gör att självmordsfrekvensen ökar bland de som har implantat.

Men det är jävligt svinigt att påstå att alla som skaffar det är osäkra. Det är ju generalisering på samma nivå som invandrare våldtar och alla som går på gym tar anabola.

http://www.smartbreastaugmentation.com/implants.html

Finns fler länkar som säger samma sak, har dock inte orkat leta källor.

Men lilla söta trance, var har jag skrivit att det gäller alla?

jenny
2007-04-01, 18:47
Jag kommer också ihåg att det var någon undersökning om att de som har skönhetopererat sig begick mer självmord. Men jag tycker inte man skall dra några större växlar av det.
Det vore mer intressant med en undersökning om kopplingen mellan träningsfrekvens och psykisk hälsa. Vad är den ultimata lyckoträningsmängden? tre gånger i veckan?

Yankeee
2007-04-01, 18:47
Va? Psyket påverkas ju i allra högsta grad av tex stress, svält, hormonnivåer, smärta, trötthet och massor av andra fysiska faktorer.

Spelar du dum?

Dnepr
2007-04-01, 18:48
Jag kommer också ihåg att det var någon undersökning om att de som har skönhetopererat sig begick mer självmord. Men jag tycker inte man skall dra några större växlar av det.

Det är ju den kopplingen vi vill åt, sen får man dra vilka växlar man vill.

jwzrd
2007-04-01, 18:48
Jag kommer också ihåg att det var någon undersökning om att de som har skönhetopererat sig begick mer självmord. Men jag tycker inte man skall dra några större växlar av det.
Det vore mer intressant med en undersökning om kopplingen mellan träningsfrekvens och psykisk hälsa. Vad är den ultimata lyckoträningsmängden? tre gånger i veckan?

Varför är det mer intressant? Förstår du skillnaden mellan att bara "träna pass" där antalet gånger i veckan spelar roll, och att delta i en sport som innebär att träningen ligger på gymmet?

PowPow
2007-04-01, 18:49
För att avbryta den klassiska - och ganska tråkiga - diskussionen om eventuell korrelation mellan osäkerhet och skönhetsopertationer: Är det fler än jag som fortfarande tror att det är ett aprilskämt?

Alla verkar ha gå från att vara säkra på att Nina skämtade till att vara säkra på att hon talar absolut sanning, bara för att hon skrivit att hon inte skämtade. Jag menar hey, det är ju fortfarande första april.

Spänningen stiger.

Trance
2007-04-01, 18:51
Vem (fan) har sagt alla?

http://www.smartbreastaugmentation.com/implants.html

Finns fler länkar som säger samma sak, har dock inte orkat leta källor.

Men lilla söta trance, var har jag skrivit att det gäller alla?

Ok, "mycket få som inte bottnar i osäkerhet/dåligt självförtroende". Ok då:

Mycket få som går på gym tar inte anabola. Läs vad ni har skrivit och se hur dömande du är Yankeee. Utan fakta.

jenny
2007-04-01, 18:52
Det är ju den kopplingen vi vill åt, sen får man dra vilka växlar man vill.

Jag hänger nog inte riktigt med tror jag... Men är diskussionen om det finns en koppling så har jag iallafall läst att en undersökning har visat det. Men jag har ju bara läst vad som stod i tidningen (aftonbladet förmodligen) och inte själva grundstudien. Många skönhetsoperationer sker ju pga sjukdomar och olyckor (brännskador t.ex.) och är inte de borträknade så är det inte konstigt om självmordsfrekvensen blir högre tycker jag.

Dnepr
2007-04-01, 18:54
Ok, "mycket få som inte bottnar i osäkerhet/dåligt självförtroende". Ok då:

Mycket få som går på gym tar inte anabola. Läs vad ni har skrivit och se hur dömande du är Yankeee. Utan fakta.

Många av dom som går på gymmen började av osäkerhet, förmodligen därför så många har så svårt att köra med lättare vikter. Det sambandet har vi eller yank påtalat. Och många av dom som börjar med anabola är osäkra (dom kommer från den osäkra gruppen som började träna av hävdelsebehov och/eller osäkerhet).

Yankeee
2007-04-01, 18:55
Ok, "mycket få som inte bottnar i osäkerhet/dåligt självförtroende". Ok då:

Mycket få som går på gym tar inte anabola. Läs vad ni har skrivit och se hur dömande du är Yankeee. Utan fakta.

Trance, låt höra en fin förklaring från dig nu. Varför vill vissa kvinnor ha större bröst och varför opererar de sig?

Jompan
2007-04-01, 18:55
För att avbryta den klassiska - och ganska tråkiga - diskussionen om eventuell korrelation mellan osäkerhet och skönhetsopertationer: Är det fler än jag som fortfarande tror att det är ett aprilskämt?

Alla verkar ha gå från att vara säkra på att Nina skämtade till att vara säkra på att hon talar absolut sanning, bara för att hon skrivit att hon inte skämtade. Jag menar hey, det är ju fortfarande första april.

Spänningen stiger.

mm.... Jag är fortfarande osäker... vet inte vad jag ska tro! :confused:

Man känner sig smått paranoid här på forumet så här 1 april! :Virro

jenny
2007-04-01, 18:57
Varför är det mer intressant? Förstår du skillnaden mellan att bara "träna pass" där antalet gånger i veckan spelar roll, och att delta i en sport som innebär att träningen ligger på gymmet?

Det är mer intressant för att jag tycker att det är mer intressant. Om du tycker det är intressant eller ej är inte intressant för mig.

Vad jag vill komma åt är om det finns någon skillnad mellan soffsittaren, periodaren, må-bra-motionären, träna för att bli bra på en sport alternativt träna för att bli jättebiff.

Trance
2007-04-01, 18:57
Många av dom som går på gymmen började av osäkerhet, förmodligen därför så många har så svårt att köra med lättare vikter. Det sambandet har vi eller yank påtalat. Och många av dom som börjar med anabola är osäkra (dom kommer från den osäkra gruppen som började träna av hävdelsebehov och/eller osäkerhet).

Det var inte det jag sade. Titta på det (o)logiska resonemanget här:

Folk som går på gym har mycket större frekvens av anabolmissbruk än de som inte gör det. Kan man då säga att de flesta som går på gym använder anabola?

Det kan man inte. Därför kan man inte peka på ett litet fåtal av de som skaffar implantat och dra slutsatser om de flesta. Det är helt enkelt elak hobbypsykologi.

Stab
2007-04-01, 18:58
Beror tatueringar också på osäkerhet då?

Jämför du tatueringar och sillisar? :Virro

mini
2007-04-01, 18:59
Många av dom som går på gymmen började av osäkerhet, förmodligen därför så många har så svårt att köra med lättare vikter.
Nåväl, kolla runt på gymmen och se hur många som faktiskt tränar tungt. Dessutom finns det några som inte tränar för massa, och några som tycker att "kontakt" är överskattat, och ytterligare några som bygger bra på tunga treor osv. Så, om nu korrelationen osäkerhet <-> silikon är vag är korrelationen mellan osäkerhet <-> tunga vikter ännu svårare att bevisa.

Stab
2007-04-01, 18:59
och då måste ni vara osäkra för att ni solar och styrketränar frenetiskt? vad är skillnaden när båda delarna oftast handlar om att förbättra sitt yttre?

Om jag vill ha större pecs så kämpar jag för att få det, jag poppar inte in sillisar eller synthol.

Dnepr
2007-04-01, 19:00
Det var inte det jag sade. Titta på det (o)logiska resonemanget här:

Folk som går på gym har mycket större frekvens av anabolmissbruk än de som inte gör det. Kan man då säga att de flesta som går på gym använder anabola?

Det kan man inte. Därför kan man inte peka på ett litet fåtal av de som skaffar implantat och dra slutsatser om de flesta. Det är helt enkelt elak hobbypsykologi.

Om det nu finns undersökninhgar som tyder på en högre självmordsfrekvens hos opererade tjejer, hur ställer du dig då till det?

Det finns killar som tar anabola.
Det finns tjejer som opererar brösten.
Dessa grupper är i regel osäkra och har en högre självmordfrekvens.

Angel
2007-04-01, 19:01
Jämför du tatueringar och sillisar? :Virro


tatueringar är värre

Stoltz
2007-04-01, 19:01
Jämför du tatueringar och sillisar? :Virro

Varför inte?
Båda är kosmetiska förändringar på kroppen. Jag tror inte att något av dem måste ha med dålit självförtroende att göra, det kanske är helt enkelt så deras ideal ser ut. That's it.

Hade man kunnat träna brösten till att bli så runda och stora hade nog många gjort det istället, men slutresultatet är detsamma.

Dnepr
2007-04-01, 19:02
Nåväl, kolla runt på gymmen och se hur många som faktiskt tränar tungt. Dessutom finns det några som inte tränar för massa, och några som tycker att "kontakt" är överskattat, och ytterligare några som bygger bra på tunga treor osv. Så, om nu korrelationen osäkerhet <-> silikon är vag är korrelationen mellan osäkerhet <-> tunga vikter ännu svårare att bevisa.

Jag tycker det är mer regel än undantag att klent byggda killar kör tyngre än jag. Jag snackar inte om att träna tungt. Jag snackar om att träna med en tyngre vikt än man kan hantera.

Yankeee
2007-04-01, 19:03
Varför inte?
Båda är kosmetiska förändringar på kroppen. Jag tror inte att något av dem måste ha med dålit självförtroende att göra, det kanske är helt enkelt så deras ideal ser ut. That's it.

Varför har man ett behov av att ändra sin kropp till det man anser vara sitt ideal?

Stoltz
2007-04-01, 19:06
Varför har man ett behov av att ändra sin kropp till det man anser vara sitt ideal?

Måste det ha med dåligt självförtroende att göra helt plötsligt? Jag har definitivt inte dåligt självförtroende, men jag hade gärna haft en kropp som mitt ideal har - För att jag tycker det är snyggt.

Har man dåligt självförtroende pga att man vill se bra ut?

Yankeee
2007-04-01, 19:06
Har man dåligt självförtroende pga att man vill se bra ut?

Ofta, ja. Varför vill du ser bra ut?

Trance
2007-04-01, 19:08
Om det nu finns undersökninhgar som tyder på en högre självmordsfrekvens hos opererade tjejer, hur ställer du dig då till det?

Det finns killar som tar anabola.
Det finns tjejer som opererar brösten.
Dessa grupper är i regel osäkra och har en högre självmordfrekvens.

Det lustiga här är ju att ni har dragit upp detta utan ni har en aning om eventuella undersökningar på detta område. Eftersom jag är snäll och ärlig kan jag visa vad jag hittat(referenserna hittar ni i länken):

Suicide

Several recent studies have found a slight increase in deaths due to suicide among women with cosmetic breast implants. 53,54,55 The reason for this increase is unknown although some suggest that this may be due to underlying psychological problems in women who get breast implants for cosmetic reasons.56,57 Others have suggested that women may be distressed because of the burden of breast implant complications.58
http://www.fda.gov/cdrh/breastimplants/handbook2004/specificissues.html

Helt enkelt så finns det en "slight increase" i självmord och man vet inte anledningen. Två förklaringar är på grund av psykologiska problem eller på grund av komplikationer. Detta i sig ger absolut inte någon grund för er att dra på så stora växlar, för att inte tala om att ni inte hade en aning om det när ni började fördöma de som valde att göra det. Känns som samma klassiska fördomar och tänkande som rasister eller vad som helst liknande. "Alla" vet ju att det är så.

Yankeee
2007-04-01, 19:11
Men allvarligt talat nu trance. Tror du på allvar att det hela funkar som så att någon tjej en vacker dag tänker tanken "ah, fan, om man skulle ta och fixa större tuttar" helt utan anledning?

Fö väntar jag fortfarande på att din förklaring på varför vissa kvinnor vill ha större bröst.

Dnepr
2007-04-01, 19:12
Det lustiga här är ju att ni har dragit upp detta utan ni har en aning om eventuella undersökningar på detta område. Eftersom jag är snäll och ärlig kan jag visa vad jag hittat(referenserna hittar ni i länken):

Suicide

Several recent studies have found a slight increase in deaths due to suicide among women with cosmetic breast implants. 53,54,55 The reason for this increase is unknown although some suggest that this may be due to underlying psychological problems in women who get breast implants for cosmetic reasons.56,57 Others have suggested that women may be distressed because of the burden of breast implant complications.58
http://www.fda.gov/cdrh/breastimplants/handbook2004/specificissues.html

Helt enkelt så finns det en "slight increase" i självmord och man vet inte anledningen. Två förklaringar är på grund av psykologiska problem eller på grund av komplikationer. Detta i sig ger absolut inte någon grund för er att dra på så stora växlar, för att inte tala om att ni inte hade en aning om det när ni började fördöma de som valde att göra det. Känns som samma klassiska fördomar och tänkande som rasister eller vad som helst liknande. "Alla" vet ju att det är så.

Trance - komplikationer är förvisso en vanlig anledning. Som icke-opererade tjejer vet om men dom väljer ändå att göra det. Dom är alltså villiga att ta risken. En del för att dom mår bra och vill bli snygga/snyggare, medans många andra inte mår bra och gör det och skiter i komplikationerna för dom tror att brösten kommer göra dom lyckligare. Men sen blir det inte den lycka dom trott.

Trance
2007-04-01, 19:13
Men allvarligt talat nu trance. Tror du på allvar att det hela funkar som så att någon tjej en vacker dag tänker tanken "ah, fan, om man skulle ta och fixa större tuttar" helt utan anledning?

Fö väntar jag fortfarande på att din förklaring på varför vissa kvinnor vill ha större bröst.

Av samma anledning som folk tatuerar sig, sminkar sig, lägger ner tid på att hitta fina kläder, inte vill göra bort sig publikt etc. Eller varför inte, gör utlandstjänst.

Yankeee
2007-04-01, 19:13
Av samma anledning som folk tatuerar sig, sminkar sig, lägger ner tid på att hitta fina kläder, inte vill göra bort sig publikt etc. Eller varför inte, gör utlandstjänst.

Och vilken anledning är det?

Dnepr
2007-04-01, 19:14
Av samma anledning som folk tatuerar sig, sminkar sig, lägger ner tid på att hitta fina kläder, inte vill göra bort sig publikt etc. Eller varför inte, gör utlandstjänst.

Stora risker för komplikationer i det du räknade upp nu.

Stoltz
2007-04-01, 19:14
Ofta, ja. Varför vill du ser bra ut?

För att jag trivs bäst i det. Men när jag blir tvungen att gå ut i skitiga kläder och ful frisyr, då skrattar jag bort det, rycker på axlarna och skiter i vilket - Det är ju inte som om man dör av det.

Så, jag frågar än en gång - Handlar tatueringar också om dåligt självförtroende?

Yankeee
2007-04-01, 19:15
För att jag trivs bäst i det. Men när jag blir tvungen att gå ut i skitiga kläder och ful frisyr, då skrattar jag bort det, rycker på axlarna och skiter i vilket - Det är ju inte som om man dör av det.

Så, jag frågar än en gång - Handlar tatueringar också om dåligt självförtroende?

Varför trivs du bäst i det? Varför känner du att du måste "bortförklara" dig när du går ut och inte är lika snygg?

Jag har inte sagt något om tatueringar och ser därför inte varför frågan är relevant.

Trance
2007-04-01, 19:16
Och vilken anledning är det?

Poängen är att det inte finns EN anledning, vi är alla olika men vill ändå passa in och känna oss uppskattade. Chansar jag på, har inte en aning då jag inte kan så mycket psykologi direkt.

Yankeee
2007-04-01, 19:16
Poängen är att det inte finns EN anledning, vi är alla olika men vill ändå passa in och känna oss uppskattade. Chansar jag på, har inte en aning då jag inte kan så mycket psykologi direkt.

Och varför känner vissa att de måste göra extrema saker för att passa in och känna sig uppskattade?

Trance
2007-04-01, 19:17
Och varför känner vissa att de måste göra extrema saker för att passa in och känna sig uppskattade?

Typ utlandstjänst? Jag vet inte, varför måste ni?

Dnepr
2007-04-01, 19:17
Poängen är att det inte finns EN anledning, vi är alla olika men vill ändå passa in och känna oss uppskattade. Chansar jag på, har inte en aning då jag inte kan så mycket psykologi direkt.

Det gemensamma nämnaren är ju att många tjejer inte tycker att dom har så fina bröst. Förvånad?

Trance
2007-04-01, 19:18
Det gemensamma nämnaren är ju att många tjejer inte tycker att dom har så fina bröst. Förvånad?

Det är väl ungefär det enda vi kan vara hyfsat säkra på har jag för mig att jag sagt.

[edit]: Eller om man skall klyva lite hår, vi vet att de vill ha 'finare'.

Yankeee
2007-04-01, 19:19
Typ utlandstjänst? Jag vet inte, varför måste ni?

Inga argument längre? :/

Liten Men Fet
2007-04-01, 19:20
Spelar du dum?

Äh, jag har nog bara massuppfittat dig.

Yankeee
2007-04-01, 19:20
Det är väl ungefär det enda vi kan vara hyfsat säkra på har jag för mig att jag sagt.

[edit]: Eller om man skall klyva lite hår, vi vet att de vill ha 'finare'.

Återigen, varför känner man ett behov av att ha finare tuttar?

sissa
2007-04-01, 19:20
Och varför känner vissa att de måste göra extrema saker för att passa in och känna sig uppskattade?

Folk gör "extrema" saker därför att man kan göra det, möjligheten finns. Sen det här med att man kanske lägger fokus på fel saker, när man borde jobba med det inre istället för det yttre först och främst kan ju gälla rätt mkt, inte bara bröstförstoring?

Yankeee
2007-04-01, 19:21
Folk gör "extrema" saker därför att man kan göra det, möjligheten finns. Sen det här med att man kanske lägger fokus på fel saker, när man borde jobba med det inre istället för det yttre först och främst kan ju gälla rätt mkt, inte bara bröstförstoring?

Okey, skitbra svar sissa. Varför? DÄRFÖR!

Och ja, vi har redan konstaterat att det gäller betydligt fler saker än tuttförstoring.

Nina L
2007-04-01, 19:22
Nina: Hur stora kommer de bli utan implantaten? Finns det risk att det blir "jättelösa",eller kommer de skära bort skinn på något sätt?

Grattis iallfall till beslutet!Jag hade a-kupor innan, så stora blir de i alla fall inte. Det är väldigt individuellt hur pass mycket skinnet drar ihop sig, så det gäller att hoppas på det bästa. Om det inte har dragit ihop sig tillräckligt på ett år så kommer jag nog att bli tvungen att lyfta dem. För jag pallar trots allt inte gå igenom livet med bröst som de här på bilden.

http://img527.imageshack.us/img527/3825/explantlgng7.th.jpg (http://img527.imageshack.us/my.php?image=explantlgng7.jpg)

Men jag vill inte lyfta dem i onödan, för det ger ju ännu fler ärr och risk för nedsatt känsel.

Ont: Ni som funderar på att skaffa större bröst, välj koksalt istället, det är bättre för kroppen.Om man förutsätter att implantaten går sönder, ja. Men koksaltimplantat har också ett hölje i silikon.

Otroligt bra initiativ Nina! Är verkligen glad för din skull, och håller tummarna för att det går bra. Många tjejer tror att de måste ha stora bröst för att bli accepterade, det stämmer inte.

Inte alla som vågar ta det steget, starkt jobbat! :thumbup:Tack! *cupid* Jag har definitivt inte blivit mer accepterad pga de här lökarna i alla fall. (Om man inte med accepterad menar "ja, du får ligga".)

Dnepr
2007-04-01, 19:23
Det är väl ungefär det enda vi kan vara hyfsat säkra på har jag för mig att jag sagt.

[edit]: Eller om man skall klyva lite hår, vi vet att de vill ha 'finare'.

Dom flesta som peppar tycker inte att dom är stora nog.
Dom flesta som opererar brösten tycker inte att deras tillräckligt fina.

Båda kategorierna har en ganska hög osäkerhetsprocent pga att dom inte har det dom vill ha/inte är det dom vill vara.

Säger du emot det?

Rataxes
2007-04-01, 19:23
Det finns alltid undantag, men generellt sett så ser det inte bra ut rent fysiskt. Dessutom är det inte sexigt med osäkra människor.Som hade varit ännu mer osäkra utan sina silikonbröst, no?

Stoltz
2007-04-01, 19:24
Varför trivs du bäst i det? Varför känner du att du måste "bortförklara" dig när du går ut och inte är lika snygg?

Jag har inte sagt något om tatueringar och ser därför inte varför frågan är relevant.

Jämförelse med tatueringar var vad min fråga började med så egentligen är ju inte dina frågor relavanta för mig att svara på när jag inte får något svar på min egentliga fråga.

Dnepr
2007-04-01, 19:25
Om man förutsätter att implantaten går sönder, ja. Men koksaltimplantat har också ett hölje i silikon.


Nä inte om man förutsätter - om man vill minimera dom farliga riskerna.

Yankeee
2007-04-01, 19:25
Som hade varit ännu mer osäkra utan sina silikonbröst, no?

Går visserligen att jobba med sig själv, det var lite det jag menade.

Trance
2007-04-01, 19:25
Inga argument längre? :/

Jo, tyckte det var rätt bra. Men skiter i det spåret nu för det blir bara dumt.

Återigen, varför känner man ett behov av att ha finare tuttar?

För att det är ett grundläggande behov att känna sig uppskattad. Det säger ingenting om hur säker personen är.

Baan
2007-04-01, 19:26
Tyckte dom såg bra ut på dig (hiihih) men klart dom ska ut om du känner att du inte behöver dom längre.

Yankeee
2007-04-01, 19:27
För att det är ett grundläggande behov att känna sig uppskattad. Det säger ingenting om hur säker personen är.

Det är ett grundläggande behov, ja. Men då återkommer vi till varför vissa är beredda att gå längre än andra för att känna sig uppskattade. Varför räcker inte det som räcker åt andra?

Trance
2007-04-01, 19:27
Dom flesta som peppar tycker inte att dom är stora nog.
Dom flesta som opererar brösten tycker inte att deras tillräckligt fina.

Båda kategorierna har en ganska hög osäkerhetsprocent pga att dom inte har det dom vill ha/inte är det dom vill vara.

Säger du emot det?

Ja

Dnepr
2007-04-01, 19:27
Som hade varit ännu mer osäkra utan sina silikonbröst, no?

Ja kanske - eller mer osäkra sen. Osäkerhet att nåt kan hända, för att nån väninna haft strul med sina, eller för att det kanske börjar kännas lite konstigt. Dom nya kuddarna i kroppen börjar kanske kännas lite skumt och det kan bidra till ökad osäkerhet.