handdator

Visa fullständig version : Pinch med kula - någon som testat?


lejonet
2007-04-01, 13:40
"Byggde" idag en "pinch apparat" där man istället för att klämma åt ett metal block så håller man i en kula.

http://i4.photobucket.com/albums/y103/lejonet/P4020008.jpg
Diametern på kulan är ca 70mm.

I skåran så lägger man repet och sedan så knyter man fast en vikt , simpelt :)
Men min fråga är - Va blir det för skillnad jämfört med vanlig pinch?
Aktiveras underarmen och fingrarna/handen på ett annat sätt?

Edit: Kulan är slät om det inte syns :D

lejonet
2007-04-01, 19:11
Ingen? :confused:

YTS
2007-04-02, 08:57
Jag har en 5,5kg´s stötkula som jag pinchat.
Skillnad mot vanlig pinch är att lillfingrets och tummens motsättare får jobba hårdare. I senaste IronMind katalogen är en bild på en tyngdlyftare som tränat på att lyfta sina vikter genom att pincha hubben på dem, d.v.s. den upphöjning som finns runt vikthålet på vissa vikter. Han har grym handtjocklek, speciellt på tummens och lillfingrets motsättare.
Fortsätt du träna med klotet.

Dumleman
2007-04-02, 12:16
Det finns folk som gör chins genom att hålla fast i två baseboll bollar som sitter fast i kedjor/snören.

lejonet
2007-04-02, 14:39
Jag har en 5,5kg´s stötkula som jag pinchat.
Skillnad mot vanlig pinch är att lillfingrets och tummens motsättare får jobba hårdare. I senaste IronMind katalogen är en bild på en tyngdlyftare som tränat på att lyfta sina vikter genom att pincha hubben på dem, d.v.s. den upphöjning som finns runt vikthålet på vissa vikter. Han har grym handtjocklek, speciellt på tummens och lillfingrets motsättare.
Fortsätt du träna med klotet.


Grymt :) Det blir nog att "utvärdera" kulan i några månader framåt *popcorn*

Chins med kula har jag faktist också funderat på, jag visste inte att det fanns redan :P. Men det verkar grymt iaf. fast det sparar jag nog till ett senare tillfälle . *rolleyes*