handdator

Visa fullständig version : Var köpa maltodextrin?


MisterX
2007-04-01, 10:56
hej!

Har börjat läsa om kosttillskott och fastnat för maltodextrin. Min fråga är kan man köpa det på typ ICA eller något liknande som finns i de lite större städerna?

Och får man finnar av maltodextrin? Vissa får ju finnar av kreatin och annat proteinpulver... *mini*

Tacksam för svar

MVH MR X

blekfet2
2007-04-01, 11:16
brukar finnas på små butiker där det sälj grejs för att tillverka vin mm, annars så kan du beställa det från nätbutiker som säljer tillskott.

AlbNils
2007-04-01, 11:23
Maltodextrin är ett pulver som innehåller kolhydrater som får dig att återhämta dig efter träning.
Mitt tips är att gå till närmsta hälsokostaffär, de brukar sälja diverse kosttillskott, blandat med tofflor och naturläkemedel :D

booben
2007-04-01, 11:31
Vad kostar maltodextrin?

Jorgen
2007-04-01, 11:33
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=22&products_id=159

Vimpyboy
2007-04-01, 14:37
Vissa får ju finnar av kreatin och annat proteinpulver... *mini*

Maltodextrin är varken kreatin eller protein, utan kolhydrater..

King Grub
2007-04-01, 15:07
Och får man finnar av maltodextrin?

Inte otänkbart, om du är känslig och har anlag för det.

FreCKo
2007-04-02, 10:52
Inte otänkbart, om du är känslig och har anlag för det.

Får man inte finnar om man får i sig för mycket fett? Många säger ju att man får finnar av choklad, men det berodde väl på att chokladen var så fet som man fick finnar, inte chokladen "i sig", kakao alltså.

King Grub
2007-04-02, 11:17
Hormonpåverkan.

ChrisDEFC
2008-09-05, 23:33
Hormonpåverkan.

skulle man då kunna säga att man ser att man är på rätt väg om man får finnar eller är det på tok för långsökt? har äntligen (efter många år) börjat få ordning på kosten och äter, för mig, ofantliga mängder och ökar sakta men säkert i vikt men har åxå börjat få problem med finnighud, och det har inte varit nått värre problem för mig sen tonårstiden. ett extra påslag av malto skulle det kunna förvärra? iofs i princip omöjligt att svara på förstår jag men lutar åt att jag börjar hiva i mig lite malto utöver allt annat jag äter för att få lite extra skjuts för som det är nu går jag aldrig upp mer än max 0,5kg/mån och vissa månader står det helt still.

Bullaz
2008-09-06, 00:18
Är väl inte så värst svårt att få i sig tillräckligt med kolhydrater utan att behöva äta kosttillskott, eller har jag fel?

jaosef
2008-09-06, 01:06
Är väl inte så värst svårt att få i sig tillräckligt med kolhydrater utan att behöva äta kosttillskott, eller har jag fel?

Är väll i huvudsak det snabba upptaget som blir fördelen med tex Maltodextrin

Eddie Vedder
2008-09-06, 04:52
Är väl inte så värst svårt att få i sig tillräckligt med kolhydrater utan att behöva äta kosttillskott, eller har jag fel?

Nej du har rätt, men det har ju inget med saken att göra. Maltodextrin efter träning handlar ju inte om att att fylla upp ett behov av kolhydrater (ett sånt finns ju inte ens), möjligtvis ett kaloribehov som inte motsvaras av tillräcklig aptit i såna fall, utan dessa snabba upptag i kroppen helt enkelt.

Det uppnår man inte med mat och känns då den minutstriden nödvändig för en person är ju malto ett bättre val än t.ex. pasta direkt efter passet. Även ur praktisk synvinkel förstås.:)

palm64
2008-09-06, 12:04
jag vet att man kan köpa 1,5kg för 65kr på fairingsgym i järfälla.