handdator

Visa fullständig version : Jensens Böfhouse?


LadyInsane
2007-03-31, 09:44
Hejsan! Jag undrar mest ifall nåon har några kommentarer om Jensens Böfhouse? Maten, personalen, läget?

qwerty1
2007-03-31, 09:45
I Malmö? - Mycket bra :)

Cilia
2007-03-31, 09:45
Jag har ingen positiv erfarenhet av det.
vad är du ute efter?
jag skulle välja ngt annat ställe

mini
2007-03-31, 10:00
Jag tycker att man gott och väl får valuta för pengarna. Snabb service, okomplicerad mat.

Pepparkakssmurfen
2007-03-31, 11:14
Har endast ätit lunch där.
Tar runt en 1h från det att du satt dig till att du fått betala,det går långsaamt.(Söta servitriser dock).
Biffarna är helt ok,lite halvtorra ibland,ingen gourmetupplevelse precis,men vad kan man förvänta sig för 50 spänn?

Nina L
2007-03-31, 11:16
Jag har ätit där 3-4 ggr för att det ser så trevligt ut, och menyerna verkar goda, men det är faktiskt inte speciellt gott. Jag går inte dit igen. Har du provat Gossip? Det är ta mig fan ännu sämre! :D

Tillägg: Och det är inte några billiga lunchmenyer jag ätit.

petersson
2007-03-31, 11:35
Har endast ätit lunch där.
Tar runt en 1h från det att du satt dig till att du fått betala,det går långsaamt.(Söta servitriser dock).
Biffarna är helt ok,lite halvtorra ibland,ingen gourmetupplevelse precis,men vad kan man förvänta sig för 50 spänn?

Jävlar i berget. Kan man köpa biffar för 50 spänn? Det lät bra :eating:

mystic[-_-]
2007-03-31, 11:56
Tycker det är riktigt gott där. Öppnar snart en här i Örebro också :hbang:

LadyInsane
2007-03-31, 12:11
Jag har ingen positiv erfarenhet av det.
vad är du ute efter?
jag skulle välja ngt annat ställe

Anledningen till att jag frågar är eftersom jag ska börja jobba deltid som servitris där. Ville därför veta vad folk har för inställning till restaurangen och dess koncept.

skaparn
2007-03-31, 12:12
Det är ju inget Hooters direkt, men funkar.

mini
2007-03-31, 12:12
Anledningen till att jag frågar är eftersom jag ska börja jobba deltid som servitris där. Ville därför veta vad folk har för inställning till restaurangen och dess koncept.

Sjukt fula arbetskläder kommer du ha iaf.

Angel
2007-03-31, 12:13
Ja läser bara Jenses Böghouse hela tiden :(

skaparn
2007-03-31, 12:16
Sjukt fula arbetskläder kommer du ha iaf.

2-0 till Hooters alltså

Lövbiffen
2007-03-31, 12:19
Jag säger bara en sak! Mjukglass i stora lass för 49kr :hbang: Man får ta hur mycket man vill :Virro

skaparn
2007-03-31, 12:23
Jag säger bara en sak! Mjukglass i stora lass för 49kr :hbang: Man får ta hur mycket man vill :Virro

Ja, det är rätt roligt, fast inte efteråt. Jag har lite problem med att hantera sådan frihet. Skulle behöva en förmyndare som innan den sista tallriken med glass förklarade exakt hur ont i magen jag kommer att få av den, och sedan hindra mig. Själv verkar jag ha svårt att inse sambandet mellan mängden och knipen. Men gott är det.

LadyInsane
2007-03-31, 12:25
Det är ju inget Hooters direkt, men funkar.

Som tur är!!

Jag har jobbat extra på en travbana i tre år, och att äntligen jobba någonstans där man slipper äldre män som stöter på en, ska bli jätteskönt.

LadyInsane
2007-03-31, 12:26
Sjukt fula arbetskläder kommer du ha iaf.

Haha..men min skönhet kommer ändå skina igenom...:D

yeah right

-squat-
2007-03-31, 12:29
Ja, den på sveavägen är bra. Bra service, god mat och snygg personal.

Lövbiffen
2007-03-31, 12:58
Som tur är!!

Jag har jobbat extra på en travbana i tre år, och att äntligen jobba någonstans där man slipper äldre män som stöter på en, ska bli jätteskönt.

Bara för det, så ska jag klä ut mig till gamling och komma o stöta på dig :D

Nithian
2007-03-31, 12:59
Käkar lunch där ibland, fruktansvärt goda biffar!

LadyInsane
2007-03-31, 13:19
Bara för det, så ska jag klä ut mig till gamling och komma o stöta på dig :D

Strunta i att klä ut dig så ser jag det som smickrande istället..:D

Mental
2007-03-31, 13:30
Dött djur i stor kvantitet är aldrig fel! :thumbup:

skaparn
2007-03-31, 13:34
Som tur är!!

Jag har jobbat extra på en travbana i tre år, och att äntligen jobba någonstans där man slipper äldre män som stöter på en, ska bli jätteskönt.

Jag tror att trav i allmänhet nog är ett av de värre ställen man kan jobba på i det avseendet. På Hooters satt det typ familjer, och där är det om än tighta kläder så pass uttalat var gränserna går. Eller så har jag inte varit där tillräckligt sent för att det ska ha runnit tillräckligt med Coors Light för att människors sanna jag ska komma fram.

edit: kul med nytt jobb i alla fall. Hoppas det går bra för dig.

shut teh face
2007-03-31, 13:36
Ätit på vasastan två gånger.
Personalen är trevlig, det tar oerhört lång tid att få maten tycker jag, även när det inte är fullt.

Senaste gången vi var där så var köttet faktiskt kallt. :(

Jompan
2007-03-31, 15:03
Mkt god mat och trevlig personal tycker jag. Enda jag varit på är i Malmö och i Köpenhamn. Jag gillar stället i alla fall. :thumbup:

Wain
2007-03-31, 15:07
Halvkass mat...
;)

NiXPhoenix
2007-03-31, 15:36
Anledningen till att jag frågar är eftersom jag ska börja jobba deltid som servitris där. Ville därför veta vad folk har för inställning till restaurangen och dess koncept.


Vilken av de i Stockholm ska du jobba i?

Ja, den på sveavägen är bra. Bra service, god mat och snygg personal.


Bra service!?!? :laugh:
Det beror i och för sig på vem man får, ofta delar de ju ganska mycket på uppgifterna så en tar upp beställningen, en annan kommer ut med maten osv. men bra service är väl att ta i? Tycker du t ex hon den mörkhåriga med lockat hår är trevlig? ;)
Det gäller att vara lugn och inte störa sig, sist jag var där var jag med två kompisar som störde rätt rejält på betjäningen, vi fick t ex extremt lite potatis och sen dröjde det också ett bra tag innan beställningen om en extra skål potatis togs upp. Ofta väldigt svårt att få deras uppmärksamhet om man vill beställa nåt mer eller betala.


Men på det stora hela tycker jag Sveavägen är bra, köttet kan variera rätt mycket, ibland har man tur, ibland inte. Sen tar det inte alls så lång tid där längre, 15-20 minuter har det gått på för mig de senaste månaderna (dock inte i värsta lunchrusningen).

Lövbiffen
2007-03-31, 16:30
Strunta i att klä ut dig så ser jag det som smickrande istället..:D

Får jag gratis glassbuffé då? ;)

tano
2007-03-31, 18:28
Har ätit på en som hete Beufhouse vid centralen i Stockholm, är det samma kedja?

Svindyrt om du inte äter lunch, och börja inte beställa in bröd som förtugg när du väntar på att den grymt långsamma kocken ska laga till ditt kött. Det är så liten mängd bröd att man undrar om det är ett skämt? Två små skivor, liknar tomatskivor i storlek... men ändå kostar det en rejäl slant...

Så får man till slut maten, "yes vad gott, men vars fan är potatisen?"
Så lite potatis att man undrar om de ändå var givmilda med brödet. Att beställa in mer potatis kostar en saftig krona.

Servicen var inte heller den så bra, tog tid innan man kunde få någon servitris till bordet.

Det enda positiva var köttet, det var ok.

Så kan det vara, svårt att hitta bra resturaunger i Stockholms innerstad. *grr27*

Cilia
2007-03-31, 19:03
Så kan det vara, svårt att hitta bra resturaunger i Stockholms innerstad. *grr27*
Det är inte alls svårt bara man inte letar precis kring Centralen.



Det flera skriver om servicen är det jag inte gillar heller.
Det tar för lång tid och jag har inte den tiden på lunchen som är då jag har provat Jensens. Kan inte säga att maten var ngn höjdare men den funkar

Piranha
2007-03-31, 19:05
Jag har bersökt den på sveavägen och vasagatan, på båda ställena var det väldigt långsam service, maten höll inte måttet emot vad man fick betala, 0 poäng här.

rQx
2007-03-31, 22:11
I Malmö är det toppen iaf =)

rono
2007-04-02, 15:21
Otroligt lite mat får man. Och usel service, iallafall i sthlm

NiXPhoenix
2007-04-02, 16:06
Ganska offtopic, men men :)

Den där elden de har precis när man kommer in, ialla fall på Sveavägen, är den äkta eller inte?
Det brukar vara ett kärt samtalsämne för folk som står och väntar, det finns liksom inget (ligger nog några fejkvedträn, men de ligger ju bara liksom där) som kan brinna där utan bara lågor. Men jag tror den är äkta, antar att de har nån vätska som sprutas upp och ger lågan näring. Är ju en rejäl kåpa ovanför och så, dessutom känns det varmt där även om jag aldrig stoppat in handen så långt.

Vad tror ni?

Empe
2007-04-02, 16:41
2-0 till Hooters alltså

Så länge man får sina 50 gram spelar det väl ingen roll?

bosse_brutal
2007-04-02, 18:22
käkat i sthlm ett par gånger, tycker de va skitgott!! fast lite väl dyrt om man inte käkar vid lunch

LadyInsane
2007-04-02, 21:55
Ganska offtopic, men men :)

Den där elden de har precis när man kommer in, ialla fall på Sveavägen, är den äkta eller inte?
Det brukar vara ett kärt samtalsämne för folk som står och väntar, det finns liksom inget (ligger nog några fejkvedträn, men de ligger ju bara liksom där) som kan brinna där utan bara lågor. Men jag tror den är äkta, antar att de har nån vätska som sprutas upp och ger lågan näring. Är ju en rejäl kåpa ovanför och så, dessutom känns det varmt där även om jag aldrig stoppat in handen så långt.

Vad tror ni?

haha, kan kolla imorgon!:D

Sir Anselm
2007-04-03, 11:24
Tycker åtminstone den i Malmö är bra, stor portion kycklingfilé sitter aldrig fel :eating:

Snafu
2007-04-03, 12:26
Jag fick förbi några såna där Jensens i Sthlm när jag var där för några veckor sen med jobbet. Jag tyckte namnet lät så löjligt att jag inte gick in. Det blev Arthos på söder istället, rätt ok grekisk mat.

Alla andra dagar blev det MAX och svensk pizza. Så gott! Jag kunde ha ätit flott mat på hotellet men vafan går det upp emot en stek+bea+klytpotatis eller ett maxmål eller en pizza med bea+kött. Dräggel.

Jag håller med det där om centralen, det finns typ fan inga restauranger där alls, mest bara Mcd och snabbmat. Sen är det en jäkla massa hemlös alkisar och whatnot kring där, nästa gång ska jag bo vid stureplan, that's it.

rono
2007-04-03, 14:55
Ganska offtopic, men men :)

Den där elden de har precis när man kommer in, ialla fall på Sveavägen, är den äkta eller inte?
Det brukar vara ett kärt samtalsämne för folk som står och väntar, det finns liksom inget (ligger nog några fejkvedträn, men de ligger ju bara liksom där) som kan brinna där utan bara lågor. Men jag tror den är äkta, antar att de har nån vätska som sprutas upp och ger lågan näring. Är ju en rejäl kåpa ovanför och så, dessutom känns det varmt där även om jag aldrig stoppat in handen så långt.

Vad tror ni?

De är gas som brinner

LadyInsane
2007-04-03, 22:55
De är gas som brinner

Jepp! Den stängde jag av idag:D

Einar
2007-04-03, 23:13
I København får man in ölen i glas stora som blomvaser. Endast ätit där en gång och det var kanon.. glassen var också bra (som redan nämnts) :)

babbett
2007-04-04, 06:24
Böfhus heter det *whistle*

Jag har ätit där en gång...på Sveavägen. Dom var långsamma (även fast det var lugnt där) och icke serviceminded *gah!* Maten var god när den väl kom dock.
Fast det var kul att äta så mycket mjukglass man ville till efterrätt..

abbe
2007-04-04, 07:56
Har käkat 3 ggr där i Malmö under 8 år.

Första gången minns jag knappt men andra gången slog vi vad efter 20 min efter beställning när maten skulle komma in. Efter 25 min gick allas vad ut och vi slog vad igen. 10 min efter det gick även dessa vad ut och vi hade flaggat för servitrisen att vi skulle gå om vi inte hade fått maten, vilket vi gjorde. 55 min på lunchen och vi fick inte ens in maten. Det konstiga var att det var inte speciellt mycket folk där och vi frågade flera gånger var maten blev av men fick inget bra svar.

Sista gången blev jag bjuden dit på lunch och då fick vi in maten efter 22,5 min... vilket gjorde att jag vann det vadet!

Maten är väl OK med tanke på vad man betalar men det är helt för lite för att det ska funka för mig. Allt kostar extra och i slutändan så blir det ganska dyrt för att man ska bli nöjd. Jag kommer troligen inte äta där fler gånger. Att det ska ta över 20 min att få in maten på ett lunchställe är helt otroligt. Dom behöver nog slipa lite på logistiken.

Greg
2007-04-04, 09:28
Maten är riktigt riktigt god.

Den i Malmö är bra, aldrig haft problem med service eller långsam service.

Den i Köpenhamn är grym, älskar att sitta ute på torget mitt i sommaren.