handdator

Visa fullständig version : Utomjordingar i Storbritannien?


Englund
2007-03-31, 00:57
Kan det ha varit så som det är i Stargate SG-1?

Att utomjordingar kom till Jorden och byggde Stonehenge osv... Finns det några teorier om detta?

Yes
2007-03-31, 01:01
Så måste det vara. Hur skulle man annars lyft stenarna? De är ju jättetunga. Sen har jag hört att de utgör närmast perfekta cirklar, vilket t.om. är svårt att göra med modern teknik.

Englund
2007-03-31, 01:10
Ja, allt talar ju för att det var utomjordingar. För inte fan kunde anglosaxerna gjort det iaf, inte heller romarna eller vikingarna. Ingen människa på den tiden kunde göra något sådant.

Larsen
2007-03-31, 01:17
Ja, allt talar ju för att det var utomjordingar. För inte fan kunde anglosaxerna gjort det iaf, inte heller romarna eller vikingarna. Ingen människa på den tiden kunde göra något sådant.

Och vad vet du om det? Kolla på lite dokumentärer om det så fattar du kanske hur de hade kunnat lyfta upp stenarna. Kom ihåg att det inte var 2 pers som lyfte det utan troligen ett dussin eller upp mot hundra personer.

Englund
2007-03-31, 01:19
Och vad vet du om det? Kolla på lite dokumentärer om det så fattar du kanske hur de hade kunnat lyfta upp stenarna. Kom ihåg att det inte var 2 pers som lyfte det utan troligen ett dussin eller upp mot hundra personer.

Haha, du måste ju hänga med i svängarna på kolo lite ;) Kolla in den andra tråden om utomjordingar så förstår du att jag var ironisk *gah!*

Larsen
2007-03-31, 01:20
Oj, jaha sorry. Jag såg faktiskt den där filmen om pyramiderna och jag trodde du var allvarlig, sorry :D

Dav0d
2007-03-31, 01:50
Oj, jaha sorry. Jag såg faktiskt den där filmen om pyramiderna och jag trodde du var allvarlig, sorry :D

Trodde att en person med 322 poster insett att dessa trådar är 99% fyllda med skit som skapar vissa skratt på nätterna :)

Larsen
2007-03-31, 01:55
Trodde att en person med 322 poster insett att dessa trådar är 99% fyllda med skit som skapar vissa skratt på nätterna :)

Checka in pyramidtråden så får du se 1 % allvar.

Kwon
2007-03-31, 02:13
Checka in pyramidtråden så får du se 1 % allvar.

Mycket skratt dock! :)

hobbitar
2007-03-31, 07:13
Checka in pyramidtråden så får du se 1 % allvar.


Ja det enda inlägget som var allvarligt var väl mitt första:)

Men det hade vart rätt fräckt om utomjordingar nu kom hit år 2010, då hade man sluppit jobba iaf.

Ganymedes
2007-03-31, 07:46
Det är roligt att notera att alla mirakel idag ska förklaras med besök av utomjordingar. Förr var det Gud. Undrar vad det blir nästa gång?

Englund
2007-03-31, 08:44
Undrar vad det blir nästa gång?

Nästa gång är det flygande rosa jättepaddor!

Ganymedes
2007-03-31, 08:53
Nästa gång är det flygande rosa jättepaddor!

Redan taget. Eller nästan iaf. Det finns en skapelsemyt från en viss indianstam, som säger att hela världen är ett enda stort sköldpaddsskal, tillhörande just en flygande jättesköldpadda, som vi alla bor och lever på. Fast det är ju skillnad på padda och sköldpadda iofs. :)

Empe
2007-03-31, 08:58
Vad är det som säger att utomjordingar var bättre på att bubba sten än oss på den tiden? Självklart var det Gallierna (läs: Obelix) som byggde detta mästerverk.

Dajollee
2007-03-31, 09:02
bra humor englund.........

rememberence
2007-03-31, 09:04
bra humor englund.........

Tar du åt dig?

Englund
2007-03-31, 09:19
bra humor englund.........

Humor? I am dead serious *screwy*

Englund
2007-03-31, 09:20
Redan taget. Eller nästan iaf. Det finns en skapelsemyt från en viss indianstam, som säger att hela världen är ett enda stort sköldpaddsskal, tillhörande just en flygande jättesköldpadda, som vi alla bor och lever på. Fast det är ju skillnad på padda och sköldpadda iofs. :)

Haha. Det låter som något Metal boy kommit på :thumbup:

Nina L
2007-03-31, 09:20
Och vad vet du om det? Kolla på lite dokumentärer om det så fattar du kanske hur de hade kunnat lyfta upp stenarna. Kom ihåg att det inte var 2 pers som lyfte det utan troligen ett dussin eller upp mot hundra personer.
http://www.burks.de/grafik2/owned.jpg

Dnepr
2007-03-31, 09:21
Fan metal - nu har man drömt om gröna gubbar som velat omkring med massa stenblock och grejer :-/

Englund
2007-03-31, 09:24
Själv så drömde jag att jag blev bortförd av utomjordingar som gjorde massa konstiga tester på mig. Eller var det en dröm? ;)

christian
2007-03-31, 09:33
Utomjordingar i Stockholm, då?

http://www.ur.se/landskap/stockholm/stockholm_tvpict/globen.jpg

Kan det ha varit så som det är i Stargate SG-1?

Att utomjordingar kom till jorden och byggde Globen osv... Finns det några teorier om detta?

Hur kan de ha fått upp allt annars? Man får inte ens in ett knivblad mellan plattorna. Med dagens teknologi kanske man klarar det, med alla lazers and shit, men tänk vad de hade att jobba med på den tiden?

Englund
2007-03-31, 09:36
Utomjordingar i Stockholm, då?

http://www.ur.se/landskap/stockholm/stockholm_tvpict/globen.jpg

Kan det ha varit så som det är i Stargate SG-1?

Att utomjordingar kom till jorden och byggde Globen osv... Finns det några teorier om detta?

Hur kan de ha fått upp allt annars? Man får inte ens in ett knivblad mellan plattorna. Med dagens teknologi kanske man klarar det, med alla lazers and shit, men tänk vad de hade att jobba med på den tiden?

Plz, lite seriositet iaf. Självklart var det utomjordingar som byggde Globen!

HookersUnited
2007-03-31, 09:37
Och vad vet du om det? Kolla på lite dokumentärer om det så fattar du kanske hur de hade kunnat lyfta upp stenarna. Kom ihåg att det inte var 2 pers som lyfte det utan troligen ett dussin eller upp mot hundra personer.
Jo, ett dussin personer lyfter lätt en sån sten.

Ganymedes
2007-03-31, 09:51
Utomjordingar i Stockholm, då?

http://www.ur.se/landskap/stockholm/stockholm_tvpict/globen.jpg

Kan det ha varit så som det är i Stargate SG-1?

Att utomjordingar kom till jorden och byggde Globen osv... Finns det några teorier om detta?

Hur kan de ha fått upp allt annars? Man får inte ens in ett knivblad mellan plattorna. Med dagens teknologi kanske man klarar det, med alla lazers and shit, men tänk vad de hade att jobba med på den tiden?

Vet inte om det var ett tragiskt försök att dissa mitt inlägg, men om det var det så kan du ju prova att läsa vad jag skrev igen. Jag tror ju inte på några utomjordingar bakom pyramiderna. *slap*

Dnepr
2007-03-31, 09:54
Vet inte om det var ett tragiskt försök att dissa mitt inlägg, men om det var det så kan du ju prova att läsa vad jag skrev igen. Jag tror ju inte på några utomjordingar bakom pyramiderna. *slap*

Hans inlägg var roligt - han beskrev Globenscenariot på samma sätt som vissa beskriver pyramiderna. Det kanske var för att aliengruppen ska få sig en passning eller kanske fundera en vända till.

christian
2007-03-31, 09:57
Vet inte om det var ett tragiskt försök att dissa mitt inlägg, men om det var det så kan du ju prova att läsa vad jag skrev igen. Jag tror ju inte på några utomjordingar bakom pyramiderna. *slap*

Det var definitivt inte min mening, jag hade inte ens läst dina inlägg. Men nu när du tog åt dig så snabbt blev jag ju tvungen att läsa. Och där står inget om att du tror något om utomjordingar, så varför ta på sig skuldkänsla för de underlärda och förtappade? :Virro

Ganymedes
2007-03-31, 09:58
Det var definitivt inte min mening, jag hade inte ens läst dina inlägg. Men nu när du tog åt dig så snabbt blev jag ju tvungen att läsa. Och där står inget om att du tror något om utomjordingar, så varför ta på sig skuldkänsla för de underlärda och förtappade? :Virro

För att du rakt av citerade min kommentar om knivbladet som inte går mellan blocken i pyramiderna. Bara jag som skrivet det (även om jag givetvis inte är ensam om att känna till det). Så då trodde jag att du gjort som de flesta, skumläst, sett något att hänga upp sig på och sedan misstolkat. Men då tar jag tillbaka. Tog bara åt mig för att jag absolut inte vill bli förknippad med någon som tror på sagor om utomjordingar, tomtar eller Gud(ar). :)

Ganymedes
2007-03-31, 10:02
Hans inlägg var roligt - han beskrev Globenscenariot på samma sätt som vissa beskriver pyramiderna. Det kanske var för att aliengruppen ska få sig en passning eller kanske fundera en vända till.

Tycker också det var kul skrivet. Hängde bara upp mig på att han lånade min kommentar och använde den så att det såg ut som att jag var en "troende". :cool:

Var det ingen som såg att jag fetstilade när jag quotade, eller?

Englund
2007-03-31, 10:09
Tog bara åt mig för att jag absolut inte vill bli förknippad med någon som tror på sagor om utomjordingar, tomtar eller Gud(ar). :)

Här kommer lite beräkningar som bevisar att jultomten inte finns iaf *whistle*
http://home.swipnet.se/johna/kul/svk8.htm

Empe
2007-03-31, 11:07
Vet ni att byggstenarna i kinesiska muren håller bättre än dagens byggstenar? :Virro

Englund
2007-03-31, 11:11
Vet ni att byggstenarna i kinesiska muren håller bättre än dagens byggstenar? :Virro

Utomjordingar!

Dnepr
2007-03-31, 11:13
Vet ni att byggstenarna i kinesiska muren håller bättre än dagens byggstenar? :Virro

Gröngölingar!

Englund
2007-03-31, 11:21
Vet ni att byggstenarna i kinesiska muren håller bättre än dagens byggstenar? :Virro

Orcs!

christian
2007-03-31, 11:48
Vet ni att byggstenarna i kinesiska muren håller bättre än dagens byggstenar? :Virro

Och vilkas fel är det då?

Jo, fackens!

Facket: -Men en arbetare får bara bära si och så många kilogram.
Tyrannen: -Tyst! Jag driver på dem som jag vill!
Facket: -Då bojkottar vi dig och din dumma mur!
Tyrannen: -Okej, då. Men om vi bara bygger klart den här muren så ska ni få lättnader sen?
Facket: -OK! Men bara om vi får lite extra vid sidan om.
Tyrannen: -Redan avklarat, kika in i era tält efter middagen så får ni se..
Facket: -Tack!

Englund
2007-03-31, 11:52
Haha, och tjejer är onda.
http://www.anvari.org/fun/Gender/Proof_that_Girls_are_Evil.html

Dajollee
2007-03-31, 11:54
försöker ni mobba metal snubben eller?

Ganymedes
2007-03-31, 11:54
Och vilkas fel är det då?

Jo, fackens!

Facket: -Men en arbetare får bara bära si och så många kilogram.
Tyrannen: -Tyst! Jag driver på dem som jag vill!
Facket: -Då bojkottar vi dig och din dumma mur!
Tyrannen: -Okej, då. Men om vi bara bygger klart den här muren så ska ni få lättnader sen?
Facket: -OK! Men bara om vi får lite extra vid sidan om.
Tyrannen: -Redan avklarat, kika in i era tält efter middagen så får ni se..
Facket: -Tack!

Ja, det, eller de snåla konsumenternas fel. Inget får kosta något. Det ska vara billigt billigt billigt. Inte undra på att vi har sämre näringsvärde på dagens grönsaker och sämre hållbarhet på dagens murar. :)

Englund
2007-03-31, 11:56
försöker ni mobba metal snubben eller?

Nej, mobbing är fel. Vi försöker bara göra narr av honom (även om han har ett coolt nick :D).

christian
2007-03-31, 11:56
Ja, det, eller de snåla konsumenternas fel. Inget får kosta något. Det ska vara billigt billigt billigt. Inte undra på att vi har sämre näringsvärde på dagens grönsaker och sämre hållbarhet på dagens murar. :)

Precis! Man kan inte ens hålla tillbaka en halvdan armé med dagens murstandard.

Dajollee
2007-03-31, 11:57
Nej, mobbing är fel. Vi försöker bara göra narr av honom (även om han har ett coolt nick :D).


Och vad tjänar ni på det? :banned

Englund
2007-03-31, 12:08
Och vad tjänar ni på det? :banned

Vad skulle vi tjänat på att inte göra det? *whistle*

Empe
2007-03-31, 21:53
Ja, det, eller de snåla konsumenternas fel. Inget får kosta något. Det ska vara billigt billigt billigt. Inte undra på att vi har sämre näringsvärde på dagens grönsaker och sämre hållbarhet på dagens murar. :)

Jag åt broccoli idag, rätt gott faktiskt. På tal om grönsaker alltså.

Kwon
2007-03-31, 22:02
Vad tror ni om Pyramiderna då?

Kan det ha varit aliens?

Trance
2007-03-31, 22:13
Vet ni att byggstenarna i kinesiska muren håller bättre än dagens byggstenar? :Virro

Källa?

christian
2007-03-31, 22:17
Källa?

Borde iofs vara rätt omöjligt att bevisa då "dagens" utkarvade stenblock knappast existerat längs tidsaxeln lika länge som de vördade stenarna som kallas för Den Kinesiska Muren. Som f ö inte alls kan ses från jymden.

Men det är klart. Dagens stenar är ju genmodifierade och då kan de ju tappa lite i styrka. Men bara om genmodifieringen gjordes under fullmåne.

För övrigt anser jag att utomjordingar bör förstöras.

Englund
2007-03-31, 22:42
För övrigt anser jag att utomjordingar bör förstöras.

Hahaha. Ny tråd på G :D