handdator

Visa fullständig version : Viktväktarna


soulsplinter
2007-03-30, 22:13
ja nu har jag blvit tokig. Har precis köpt en distanskurs hos viktväktarna :smash:

MEN vem vet, det kanske är rätt metod för min viktnedgång? (handlar om 2-4 kg) Vad tror ni om hela det här systemet med "points" o.s.v?

Ska testa deras "powerstart" under fyra veckor och se vad det blir för resultat... ska bli intressant, som en liten undersökning hihi :)


Vill ju äta VANLIG mat inte bara massa proteinshakes o kesella typ....

Rahf
2007-03-30, 22:16
Vem har sagt nåt om att inte äta vanlig mat? Om det kostade dig någonting så är det bortkastade pengar enligt mig. Tycker att efter lite sökningar så hittar man samma sak här på Kolo. Du har matforumet, deff-forumet und so weiter.

Allt som Viktväktarna har, har Kolo också (Principiellt och i annan utformning.) fast i lite mindre färgglad förpackning och aningen mer brutal ärlighet.

isato
2007-03-30, 22:16
Viktväktarna för att gå ner 2-4 kg? *screwy*

soulsplinter
2007-03-30, 22:26
ja. har försökt i ett halvår nu... jag tror iofs att det är mina p-piller som är den största boven i dramat. har inte vågat byta dock, men ska se till att göra det nu på måndag. är så otroligt jobbigt att man inte ska kunna få slippa bli gravid utan o behöva gå upp i vikt o inte kunna gå ner på köpet :P hade iofs en depp period med massa godis för ett halvår sedan men har lyskats tappa 2 av de fem kg jag gick upp. men nu står vågen fortfarande still så.

ja, jag tänkte att viktväktarna kanske passar mig. då får man ju färdiga menyer med inköpslistor o allting !

Rahf
2007-03-30, 22:36
Kondomer funkar ju annars.. Men naturligt är bäst som det brukar sägas.

soulsplinter
2007-03-30, 22:40
ja men de e ju typ som o käka glass med pappret på... :P

nä nu får nån fan se till o uppfinna nått spermiedödande medel åt er killar eller nått så att vi tjejer får vara ansvarslösa och problemfria hihi

L-Sami
2007-03-30, 22:44
Jag skulle ha köpt en digitalköks och en personvåg, laddat ner kaloriräknar excelmallen här på kolozzeum, skrivit, vägt och räknat hur många kalorier per dag jag äter och börjat med att äta 2000kcal per dag om inget hade hänt på vågen efter en vecka, så hade jag sänkt kalorier med 250, om inget hade hänt efter två veckor så hade jag sänkt ytterligare med 250 kalorier.

Nyckelorden, väg maten och räkna kalorier, skriv upp allt du äter per dag i excelmallen.

L-Sami
2007-03-30, 22:45
ja men de e ju typ som o käka glass med pappret på... :P

nä nu får nån fan se till o uppfinna nått spermiedödande medel åt er killar eller nått så att vi tjejer får vara ansvarslösa och problemfria hihi

eller så slutar man ha sex helt enkelt :D

FreCKo
2007-03-30, 22:46
ja men de e ju typ som o käka glass med pappret på... :P

nä nu får nån fan se till o uppfinna nått spermiedödande medel åt er killar eller nått så att vi tjejer får vara ansvarslösa och problemfria hihi

aldrig i livet, det är ju vi som får kämpa under akten! :MrT:

soulsplinter
2007-03-30, 22:47
jo jag vet har testat det där, men e aldelse för lat för att hinna räkna ut allt! o det blir ju svårt med maten i skolan o.s.v. liksom..

haha neeej man kan ju inte sluta ha sex, man förbränner ju kalorier :D

soulsplinter
2007-03-30, 22:50
haha! det är för ni är så lättmanipulerade (skämt åsido) :P

vaddå? jag o min kille gör lika mkt?? ingen tjej tkr väl att d e kul o bara "ligga där"?? :P

L-Sami
2007-03-30, 22:53
vaddå? jag o min kille gör lika mkt?? ingen tjej tkr väl att d e kul o bara "ligga där"?? :P

Ne, det tror jag inte heller *whistle*

soulsplinter
2007-03-30, 22:59
hehe känns som att vi kom ifrån ämnet lite :P

men hursomhelst jag testar det där viktväktarköret o byter p-piller o så kan jag ju se om det va nått att hängai granen!

God natt

pony
2007-03-31, 02:01
En liten instickare bara: såvida du inte är väldigt liten kommer 2-4 kilo inte att göra mycket visuell skillnad. Så om det är fettansamlingar på en viss punkt som stör dig är chansen tyvärr stor att du blir besviken när du väl nått ditt mål.

Om det däremot är en siffra på vågen du jagar... well... I'll hold my tongue.

LadyInsane
2007-03-31, 08:45
Hej!
Viktväktarna låter som en bra ide. Nog för att man kan lära sig om kcal och räkna ut maten själv, men är man inte van kan det bli komplicerat. Genom VV kan du mest följa din pointsplan och lära dig om vilka livsmedel som är nyttiga och så. Min mamma har sysslat med en distanskurs på datorn och det gick väldigt bra för henne. Hon blev väldigt sporrad av att tjäna poäng för att kunna unna sig godheter och började löpträna igen. Något hon inte hade gjort på flera år. I varje fall, lycka till och hoppas det går vägen:)

jenny
2007-03-31, 08:52
Jag gick ner 8 kg med viktväktarna för några år sedan. Så då tyckte jag att det funkade bra. Men när jag försökte igen för något år senare så gick det inte alls. Då hade jag börjat träna mycket och hade inte så mycket att gå ner så den mängden mat som jag skulle äta vad alldeles för lite. Jag räknade ut att det rörde sig om runt 1000 kcal om dagen. Det kunde inte jag leva på iallafall. Min metod nu (förutom inget godis och dylikt) är att när jag gör mina vanliga recept för fyra så delar jag upp maten i fem portioner istället och lägger till mer grönsaker. Mycket enkelt och jag tappar 700 g i veckan. Dessutom behöver jag laga mindre mat.

LadyInsane
2007-03-31, 09:43
Jag gick ner 8 kg med viktväktarna för några år sedan. Så då tyckte jag att det funkade bra. Men när jag försökte igen för något år senare så gick det inte alls. Då hade jag börjat träna mycket och hade inte så mycket att gå ner så den mängden mat som jag skulle äta vad alldeles för lite. Jag räknade ut att det rörde sig om runt 1000 kcal om dagen. Det kunde inte jag leva på iallafall. Min metod nu (förutom inget godis och dylikt) är att när jag gör mina vanliga recept för fyra så delar jag upp maten i fem portioner istället och lägger till mer grönsaker. Mycket enkelt och jag tappar 700 g i veckan. Dessutom behöver jag laga mindre mat.

Det är smart. Gör lite liknande. Två portioner brukar jag äta som tre.:)

jenny
2007-03-31, 09:49
Det är smart. Gör lite liknande. Två portioner brukar jag äta som tre.:)

Det låter som en fortsättning på mitt system. Börja med att göra 5 av 4 och när viktökning avstannar göra 6 av 4. Jag kanske kommer dit till slut.

FreCKo
2007-03-31, 10:07
Det är smart. Gör lite liknande. Två portioner brukar jag äta som tre.:)

Blir det inte mindre mat att dela två portioner på tre än att dela fyra på fem? Eller väger du upp det med sallad? Ska deffa nån gång till vintern nämligen så det vore kul att veta hur folk gör *whistle*

Handcuff
2007-03-31, 10:37
Jag skulle ha köpt en digitalköks och en personvåg, laddat ner kaloriräknar excelmallen här på kolozzeum, skrivit, vägt och räknat hur många kalorier per dag jag äter och börjat med att äta 2000kcal per dag om inget hade hänt på vågen efter en vecka, så hade jag sänkt kalorier med 250, om inget hade hänt efter två veckor så hade jag sänkt ytterligare med 250 kalorier.

Nyckelorden, väg maten och räkna kalorier, skriv upp allt du äter per dag i excelmallen.

Pinsamt enkelt nästan. Går ej att misslyckas :thumbup:

Rahf
2007-03-31, 11:36
Blev hon bannad nu?

L-Sami
2007-03-31, 11:55
Blev hon bannad nu?

Ja ?? men why?

LadyInsane
2007-03-31, 12:03
Blir det inte mindre mat att dela två portioner på tre än att dela fyra på fem? Eller väger du upp det med sallad? Ska deffa nån gång till vintern nämligen så det vore kul att veta hur folk gör *whistle*

Nej jag tycker inte alls att det blir särskilt lite mat. Jag gör ex två portioner kycklinggryta med två portioner bulgur. (Efter förpackning). Eftersom man ska ha i sig mindre portioner mat vid deff fungerar det fin fint. Gällande grönsaker och sådant, äter jag otroligt mycket kokade grönsaker som ex broccoli. Samt väldigt mycket blandsallad.

Det händer självklart också att jag inte lagar flera måltider samtidigt, men jag lägger oftast upp en portion på tallriken och sparar resten ifall det blir över.

Men snart är jag klar med min diet men jag kommer inte förändra mitt matsystem särskilt mycket. Baka öka portionerna lite..:)

larre
2007-03-31, 12:23
Hej på dig!

Viktväktarna är jättebra, känner många som har gått ned mycket med deras hjälp, min egen mor har gått ned 20kg och har precis börjat på nästa 10kg. Jag skulle absolut rekomendera viktväktarna till alla som vill gå ned i vikt.

Det är ett enkelt system, det blir inte för krångligt med för mycket vågning eller räkning, riktigt bra.

Lycka till!

Festinalente
2007-03-31, 13:46
Hej! Japp ja blev bannad, råkade länka till en annan sida i en anna tråd... *ber om ursäkt*

Nja alltså ja ligger just nu på 55-56 kg o vill gå ner till 52-53 av fåfänga skäl hehe ;)

nej men vad bra att några har förtroende för VV iaf! Då känns ju inte epngarna riktigt lika bortkastade längre... =)

Mayzan
2007-04-01, 17:50
Jag tycker viktväktarna låter som en bra idé för dig, även om det var äldigt lte du tänkt gå ned. Jag var med 5 månader förra året och gick ned 13 kg vilket kändes helt underbart!! Självklart finns det många andra sätt att gå ned i vikt på men det funkade då jättebra för mig och alla är vi olika så testa på och se hur det går! / Maya

lectris
2007-04-01, 18:44
är så otroligt jobbigt att man inte ska kunna få slippa bli gravid utan o behöva gå upp i vikt o inte kunna gå ner på köpet :P

Visst kan man käka ppiller utan att gå ner i vikt. Jag har ätit yasmine i 5 år och har till och med gått ner 10-15kg. (utan viktväktarna.. ) :D

theoppositescollide
2007-04-01, 19:12
Är inte points-systemet helt enkelt en förenklad version av kalori-räkning?

LadyInsane
2007-04-01, 19:31
Är inte points-systemet helt enkelt en förenklad version av kalori-räkning?

Jodå så kan man se det. Ex är en stor banan 1 point, medan en liten är en halv. Kalorimässigt kan de variera i en oändlighet. På så vis kan man inte vara exakt, men de flesta lyckas ändå hamna på underskott. Därav den långsamma viktnedgången som följer. Men sålänge folk kan unna sig chokladpoints tror jag de är nöjda..:)

gladiatorerna1
2007-04-04, 16:14
hehe känns som att vi kom ifrån ämnet lite :P

men hursomhelst jag testar det där viktväktarköret o byter p-piller o så kan jag ju se om det va nått att hängai granen!

God natt

vad äter du för sort p-piller`? vad heter märket?

jeanclaudevandamme9
2007-04-04, 17:52
vad äter du för sort p-piller`? vad heter märket?

Ibland känner jag mig som ett troll men du tar fan priset... *cupid*