handdator

Visa fullständig version : "träna överdelen av kroppen, över bröstet"


Pringels
2007-03-30, 19:49
Nu har jag gjort pilates under en ganska lång tid och känner att magen har blivit mindre och plattare. Vilket är superbra *flex*

men överkroppen..tänker mest över bröstet, hänger inte riktigt med känns det som. Villl träna bort det också. För det känns ärligt talat som om jag har mindre bröst just nu, men vill ju vara "plattare" där också.

någon som har tips på träning/övningar man kan göra för att träna bort överdelen av kroppen. eller är det bara banting som gäller?
Tacksam för hjälp!

//Pringels;)

Jorgen
2007-03-30, 19:53
Man kan inte punktförbränna fett så nej.

Pringels
2007-03-30, 19:59
okej.....verkligen ingenting man kan göra?...visst om det tränar någon annan del samtidigt gör det ju ingenting..bara det hjälper till...

King Grub
2007-03-30, 20:08
okej.....verkligen ingenting man kan göra?.

Nope. Gå ner i vikt rent allmänt, så försvinner det fett där också. Punktförbränning vid extra arbete med en viss muskel fungrar - man förbränner 1-2 tusendels gram extra fett per 100 gram fettvävnad på det stället för varje halvtimmes aktivitet...

Tuniz
2007-03-30, 22:48
Nope. Gå ner i vikt rent allmänt, så försvinner det fett där också. Punktförbränning vid extra arbete med en viss muskel fungrar - man förbränner 1-2 tusendels gram extra fett per 100 gram fettvävnad på det stället för varje halvtimmes aktivitet...

Är det såpass lite altså?

Du / jag har hört att "punktförbränning" när det kommer till cyckling aktiverar magen / torson mer än annan "punktförbränning". Gäller detta lika värden, altså 1-2 tusendels gram extra fett per 100 gram?

I sådana fall. Är det ens någon idé för en s.k "Byggare" att köra t.ex. spinning eller någon kondition"förbränning" om man inte tänker på att "man förbränner mer, så man kan äta mer"?
Visst tjänar man kanske på lite extra kondition, man kanske klarar 1-2 mer reps, men är det mer än så, i "byggarsyfte" altså?

PS: jag förstår självklart att "den viktigaste muskeln", hjärtat, får mer träning, vilket är bra, men är det något annat som är negativt / positivt med denna träning / styrke samt kondition (i måttliga mängder, inte intensivt av båda, vilket har visat negativ effekt på s.k "byggning")?

King Grub
2007-03-31, 05:40
Är det såpass lite altså?

Ja:

http://ajpendo.physiology.org/cgi/content/full/292/2/E394

Är det ens någon idé för en s.k "Byggare" att köra t.ex. spinning eller någon kondition"förbränning" om man inte tänker på att "man förbränner mer, så man kan äta mer"?

Vad pratar du om? :confused: Energiförbrukningen sker väl inte bara lokalt i fettvävnaden över den arbetande muskeln? Den här tråden handlar om "punktförbränning".