handdator

Visa fullständig version : Låg fettlagring under byggfasen.


Must
2002-04-25, 08:24
Jag har börjat en uppbyggnads fas men är inte helt nöjd med att lägga på mig en massa fett också.

Paulun säger att man måste käka "typ" gainers för att kroppen ska börja bygga muskler. (sätter igång testo prod... etc etc)

Är ett bra sätt att inte bygga på kärlekshantagen att köra mycket aerobisk träning efter eller mellan tunga styrke pass? Tex joggning och morgonpromenader.

Eller bör man bli fet och sedan deffa?

Tacksam för svar!

Munter
2002-04-25, 08:36
Pja, du har två val egentligen. Antingen kör du bulk- och deffperioder eller så håller du någorlunda jämn kroppsform under hela året. Har du lätt för att tappa fett så råder jag bulk/deff varianten, men det är bara att testa och se vilket som funkar för dig. Sen att du "måste" käka gainers för att bygga muskler är ren rappakalja. Jag har kört utan gainers i 4-5 år (dock rikligt med proteintillskott) och byggt bra, men det är åter igen individuellt vad som fungerar bäst.

Must
2002-04-25, 10:03
Tja,

Jag fattar inte varför man måste lägga på sig fett när man ska bygga?
Är inte fettet en outnyttjad energikälla?

mvh
M

j_p
2002-04-25, 10:13
Det är väl så att kroppen måste anse sig ha tillräckligt med energi över för att bygga muskler. Du måste altså få i dig tillräckligt med byggmaterial. Att pricka EXAKT rätt i mängd är svårt, så för att försäkra sig om maximal uppbyggnad är det bra att ligga i överkant, och då blir det lätt lite fettinlagring på samma gång.
Har jag förstått det hela rätt?? ;)

Stålkvinnan
2002-04-25, 14:16
Kroppen mår nog bättre om man lägger på sig lite extra fett under uppbyggnadsfasen.Har man däremot grymt svårt att få bort dallret sen som jag är det ingen hit. Man märker ju ganska snabbt hur kroppen reagerar.Hellre lite, lite mindre muskelmassa än extra daller.I alla fall nu till U.P.P =Ute-Picknick premiären :D
C

spinkoo
2002-04-25, 17:30
Hur vet man om man är "bra" på att bli av med daller???!

MVH/spinkoo

Stålkvinnan
2002-04-25, 17:57
Du vet väl om du blir fetare hela tiden om du äter onyttigt? Det är ju svårt att veta vad man har för ämnesomsättning, men du ser ändå om du lagrar upp dina fettdepåer eller inte.

cjs
2002-04-25, 20:49
Har man en Omron BF302 eller liknande kan man ju lätt hålla koll på hur mycket fett man lägger på sig/förlorar. Så kan man experimentera med kaloriintaget därefter.

Det hade jag tänkt, men inte har jag pengar till en sådan heller. Lite för lyxigt i dagsläget för mig. :rolleyes: