handdator

Visa fullständig version : After max efter träning


Emil_Larsson
2007-03-30, 18:35
Nu är det så att jag haft lite inköp igen. Förr körde jag på mega gainer recovery, och har även kört på micro whey active komplimerat med kolhydrater efter passet, samt tog den under dagen.

Men nu är det nya grejer jag inhandlat.
Jag håller på och bygger och ska upp i vikt och undrar om detta låter rimligt att köra på:

After max från Opinion Nutrition, efter träning. Räcker det bra efter träning?

Har även köpt 16 bars från kolozzeum som jag tänkte tugga på under dagarna.

Edit: Väntar glädjerusande efter varorna från kollo :thumbup:

GymTT
2007-03-30, 18:55
Berätta mer om produkten du vill ha ett svar på.

Mvh

Dr Nick
2007-03-30, 19:26
Ta en portion innan och en efter eller hälften innan och hälften efter..
Aftermax är sjukligt god och har en helt ok mix för att vara en färdig gainer.

Emil_Larsson
2007-03-30, 20:04
After Max™ från Optimum Nutrition är en produkt som passar perfekt att ta i samband med träning. Produkten är framtagen för att påskynda återhämtningen efter träning och därmed påskynda muskeltillväxten, men passar lika bra att använda före träning.

Varje portion After Max™ innehåller 40 gram protein (från råvaror av hög kvalité) och 40 gram kolhydrater som snabbt tas upp av kroppen (maltodextrin).

Dessutom innehåller varje portion After Max™ fria aminosyror, 5 gram kreatinmonohydrat (Creapure™), 5 gram Glutamin (från L-Glutamin, glutaminpeptider samt från vassleprotein), 1 gram Taurin och två enzymer (Aminogen® , Carbogen®) för att ytterligare förbättra användningen proteinet och kolhydraterna i produkten.



Utöver detta finns det i varje portion 19 st vitaminer och essentiella mineraler, ex. antioxidanter och elektrolyter.

"After Max är en imponerande kombination av ingredienser som gör den till den bästa återhämtningsprodukten på marknaden"

Produkten ger dig följande per portion (95 gram):
- 40 gram Protein
- 40 gram Kolhydrater
- 5 gram Kreatinmonohydrat
- 5 gram Glutamin
- 1 gram Taurin
- 250 mg Aminogen®
- 250 mg Carbogen®)
- 19 st vitaminer/mineraler

Emil_Larsson
2007-03-30, 20:06
Får jag i mig tillräckligt med protein och kolhydrat av en portion efter träning? eller behövs det mer, av något.

Emil_Larsson
2007-03-30, 20:22
Jag kan skriva upp ungefär hur jag käkar en helt vanlig dag så kan ni ju se om det saknas någonting som krävs för att det ska byggas så bra som möjligt:


Frukost:
havregryns gröt 2 portioner, 2 skedar sylt, mjölk, en grov smörgås med skinka och tomat på.

Mellanmål 1:
En yoggi yalla / en bravo juice förpackning, en grov fralla med smör, ost, paprika.

Skollunch:
Rejält med potatis, ris, pasta
Mycket kött, fisk, fågel vad det nu är.
Rätt mycket grönsaker (ärter, majs, paprika, tomat, morot)
en slev med keso
En wasa havre knäckeskiva
Margarin
Ett glas mjölk.

Mellanmål 2:

Blir oftast att jag går och köper mig:
en risifrutti
eller 2 st bananer och en yoggi.


Efter träning: (kommer bli)

En portion after max.

Middag:
Som lunchen fast ingen keso, mindre variation på grönsaker, fast 3 glas mjölk.

Kvällsmål:
Antingen en bar
Eller 2-3 smörgåsar med pålägg, och 2 glas mjölk
Eller om jag skaffar slow protein
Eller ett paket nudlar och 2 glas mjölk.

Ungefär så..

FreCKo
2007-03-30, 20:27
Får jag i mig tillräckligt med protein och kolhydrat av en portion efter träning? eller behövs det mer, av något.

Har för mig att man brukar säga ett gram kolhydrater per kilo kroppsvikt när man ska ta det i samband med träning?

Emil_Larsson
2007-03-30, 20:29
Har för mig att man brukar säga ett gram kolhydrater per kilo kroppsvikt när man ska ta det i samband med träning?

Det är väl 40 gram kolhydrater i den, jag väger 67-68kg så då behövs det mer av det?

2 st bananer, vips så var det problemet ur världen? eller nej.. hm.. gah

Sverker
2007-03-31, 08:38
Du bör ju fylla på med 30 - 40 g maltodextrin i din drink.
Nu har du ju en turboprodukt redan från start och då är det ju lite synd att kompletera med bananer som är lite långsammare.

Emil_Larsson
2007-03-31, 17:12
Du bör ju fylla på med 30 - 40 g maltodextrin i din drink.
Nu har du ju en turboprodukt redan från start och då är det ju lite synd att kompletera med bananer som är lite långsammare.

Bananer var bara tagit rakt ur luften, så bananer är inte det bästa?

Är druvsocker bra? alltså dextrosol eller vad dem heter.. skulle kunna ta typ ett sådant paket också.. kostar bara 5,50kr.

Sverker
2007-04-01, 07:02
Du fick bara 40 g kolhydrat så jag tycker att du bör fylla på med ytterligare 30 g snabba kolhydrater.
Inget fel på bananer, men kolhydraterna i banan är till ca 50 % fruktos och därmed lite långsammare. In med snabbast möjliga efter träningen.

Maltodextrin är snabbare än ren glukos/dextrosol. Maltodextrinet är mindre sött och oftast snällare mot magen.
Första alternativet är maltodextrin, följt av dextrosol på andra plats och på tredje plats bananer. Utanför pallplats är att inte äta kolhydrat alls.

Emil_Larsson
2007-04-01, 08:57
Du fick bara 40 g kolhydrat så jag tycker att du bör fylla på med ytterligare 30 g snabba kolhydrater.
Inget fel på bananer, men kolhydraterna i banan är till ca 50 % fruktos och därmed lite långsammare. In med snabbast möjliga efter träningen.

Maltodextrin är snabbare än ren glukos/dextrosol. Maltodextrinet är mindre sött och oftast snällare mot magen.
Första alternativet är maltodextrin, följt av dextrosol på andra plats och på tredje plats bananer. Utanför pallplats är att inte äta kolhydrat alls.

Ekonomiskt, vad är billigast? är det dextrosol eller?

eandersson
2007-04-01, 09:49
Dextropur är det väl han vill ha? För Dexstrosol är väl inte i pulverform utan i tablettform? Dvs man får krossa skiten eller ta det vid sidan om när man dricker drinken? Eller sitter jag på den där röda cykeln nu igen?

eandersson
2007-04-01, 09:50
Ekonomiskt, vad är billigast? är det dextrosol eller?

Malto är nog billigaste. Sedan är det ju bäst och mindre sött så varför inte köra på det?

NisseEriksson
2007-04-01, 10:23
Dextropur är det väl han vill ha? För Dexstrosol är väl inte i pulverform utan i tablettform? Dvs man får krossa skiten eller ta det vid sidan om när man dricker drinken? Eller sitter jag på den där röda cykeln nu igen?

Dextrosol är druvsocker i tablettform och är den minst ekonomiska.
Dextrosol är bara varumärket.
Jag rekommenderar Fast Carbs från Kolozzeum, den är inte lika obotligt söt som dextrosol och är lätt att svepa.