handdator

Visa fullständig version : Njurproblem?


Mikael.Forsberg
2007-03-30, 17:43
Hejsan alla!

Jag har på senaste 1.5 året ungefär börjat få enorma magsmärtor i samband med snabba alkohol intag. Smärtan (eller krampen, som jag vill kalla det) kommer i magsäcken, jag brukar beskriva det som "om det första man gör när man vaknar är att man tömmer i sig en 1.5L coca cola" -sån typ av kramp.
Ialla fall så har denna kramp börjat kombinerat sig med grym smärta "på sidan" av nedre delen av ryggen när jag dricker, framför allt stark sprit.

Allt detta låter som om problemet snarare sitter i ens livsstil men det är snarare tvärtom. jag är 20år och brukar dricka alkoholm i snitt kanske 2-3 gånger i månaden. De senaste 4 månaderna har jag inte druckit en droppe då jag ville se om "det skulle gå till sig självt". Dessutom, på samma tidsperiod har jag radikalt lagt om min kost samt börjat träna regelbundet, med de hade jag hoppats kunna bidra till en lösning på detta problem, men icke. Nu har jag dagligen börjat fått....ja va ska man säga, det känns som om det killas, eller smått ilar på samma ställe i ryggen, vet inte om nån blir smartare av att veta de men...
Kan också tillägga att smärtan endast sitter på den vänstrasidan. Sen måste jag fråga, kan det vara möjligt att ha supe sönder nått i kroppen vid så ung ålder och ett, ändå relativt sunt drickande? Eftersom jag är adopterad vet jag att jag inte har något medfött "fel".

Lätt att fråga varför man inte uppsökt läkare, ja. men jag känner väl att de verkligen är nått som är fel och vill helst inte ha en dom rakt upp i ansiktet från en läkare. så om nån kan säga vad det kan vara så skulle det kännas skönt att man få vänja sig vid de på ett annat sätt så jag är tacksam för alla svar!
//
Micke

EDIT
Ber om ursäkt ifall inlägget är felpostat, är inte hemma alls här

shut teh face
2007-03-30, 17:49
Det är alltid bäst att gå till läkaren, de är hjälpsamma och kan snabbt ta reda på vad felet är.

Jag hade en muskelinflammation precis under hjärtat (inte hjärtat alltså) och då vart man ju rädd som tusan, det gjorde ju ont. Men då började man ju fråga på forum och krångla istället för att gå ned direkt.

Ang. alkohol så får jag röda prickar på vänster arm av det. Håller i två dagar ungefär. :hbang:

hobbitar
2007-03-30, 18:02
Jag tror du ska kolla upp det genast. Bättre än att gå och vara oviss.

angående biverkningar av alkohol (förutom bakfylla) så får jag extermt ont i vissa tänder när jag druckit mycket sprit. Jag kan knappt tugga dagen efter. Och nej, jag har inte hål i tänderna.

champion
2007-03-30, 18:05
Om du har gått såhär i 4månader utan att kollat så tycker ja du ska ringa din husläkare på en gång, kanske lite sent nu men gör det nu på måndag och ring. Om du är nervös över vad det kan vara så ring akuten och fråga och beskriv din symtom så hjälper dom dig på traven.
I mina ögon är det bara korkat att vänta, tänk om det blir värre med tiden??

Angel
2007-03-30, 18:09
ja tror det är en bukspottsinflammation, fast den kanske sitter på hö sida iofs?