handdator

Visa fullständig version : Gainer pro


cakmak
2007-03-30, 17:12
Sökte lite på forumet men hitta inget riktigt tillfredsställande svar så ja tar upp det här istället.

En vän till mig slutade nyligen styrketräna och han var sjysst och lämnade av en halv 4 kg gainer pro(star nutrition) hemma hos mig.
Jag skumma igenom texten på denna och försökte förstå vad för slags vassle de var i gainern, koncentrat, isolat eller hydrolyserat.

Det som står i innehållsförteckningen är micro filtrerat vassle och ultra filtrerat vassle.

Så hur pass snabba och kvalitativa är då dessa?

i förbigående vill jag också slänga in frågan om det är bäst att ta gainern innan eller efter styrketräning, om vi antar att passen varar i 1-1½ timme.

Edit: Bör jag blanda kreatinet i gainern?

Raggis
2007-03-30, 17:22
Säker på att du ens har sökt :P?

blekfet2
2007-03-30, 17:31
sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök sök

Handcuff
2007-03-30, 17:40
Latmask :thumbup:

cakmak
2007-03-30, 17:50
[QUOTE=cakmak;2195142]Sökte lite på forumet men hitta inget riktigt tillfredsställande svar så ja tar upp det här istället.

En vän till mig slutade nyligen styrketräna och han var sjysst och lämnade av en halv 4 kg gainer pro(star nutrition) hemma hos mig.
Jag skumma igenom texten på denna och försökte förstå vad för slags vassle de var i gainern, koncentrat, isolat eller hydrolyserat.

Det som står i innehållsförteckningen är micro filtrerat vassle och ultra filtrerat vassle.

Så hur pass snabba och kvalitativa är då dessa?

[QUOTE]

Där är huvudfrågan :) vad är egentligen micro och ultrafiltrerat vassle?

cakmak
2007-03-31, 18:51
Om jag blandar en gainer på 120 gram så innehåller den drygt 30 gram protein och 80 gram kolhydrater. skulle jag då kunna dricka en tredjedel av den innan, en under och en efter passet utan att energin i gainern bryts ner?

Att behöva blanda gainers tre gånger under passen är inte alltid så kul så jag försöker vara lite smidig men man vill ju inte att energin tynar bort.

Handcuff
2007-03-31, 19:08
Om jag blandar en gainer på 120 gram så innehåller den drygt 30 gram protein och 80 gram kolhydrater. skulle jag då kunna dricka en tredjedel av den innan, en under och en efter passet utan att energin i gainern bryts ner?

Att behöva blanda gainers tre gånger under passen är inte alltid så kul så jag försöker vara lite smidig men man vill ju inte att energin tynar bort.

Det bryts inte ner någon energi.