handdator

Visa fullständig version : Tatuering?


Del_Piero
2007-03-29, 18:35
tänkte nyss en grej... Vi säger att man tatuerar sig tex en kinesbokstav på bröstet. Om man nu tränar och får större massa hur blir det då med tatueringen , töjs den ut eller spricker osv...

Någon som vet? :)


Sorry om frågan är efterbliven :smash:

Familyguy
2007-03-29, 18:37
Det är inga problem, den följer med huden.

blekfet2
2007-03-29, 18:40
Normalt sett inga problem alls.

olsson15
2007-03-29, 18:44
blir den inte utsträckt då?

blekfet2
2007-03-29, 18:46
blir den inte utsträckt då?

om han ökar 150kg så kanske ja.

mommy
2007-03-29, 20:03
tänkte nyss en grej... Vi säger att man tatuerar sig tex en kinesbokstav på bröstet. Om man nu tränar och får större massa hur blir det då med tatueringen , töjs den ut eller spricker osv...

Någon som vet? :)


Sorry om frågan är efterbliven :smash:

Tror inte det är nån fara. Har själv en på magen och har varit gravid. Den såg typ likadan ut före, under och efter graviditeten:

http://www.halsoblog.com/img/foreunderefter.jpg

exenom
2007-03-29, 20:13
Har länge funderat på detta, skönt att det inte verkar vara någon fara då.

Om man t.ex. har den på överarmen då, är det lugnt då med?
Tänkte att överarmen kanske växer lite mer...

mommy
2007-03-29, 20:17
Har länge funderat på detta, skönt att det inte verkar vara någon fara då.

Om man t.ex. har den på överarmen då, är det lugnt då med?
Tänkte att överarmen kanske växer lite mer...

Inte mer än en gravidmage, väl? ;)

Sen är det nog väldigt individuellt hur det ser ut, men jag har aldrig hört talas om att de kan spricka? Den kanske kan bli lite ojämn om d sen minskar armarna lika mycket igen, men det har du väl inte tänkt göra? :D

Däremot kan man väl råka få nån bristning över den, men det är inget man kan förhindra (mycket hormoner i omlopp under bulk, då får man lätt bristningar).

Ganymedes
2007-03-29, 20:20
Shit, vilken GH-mage! Ah... gravid var det visst. Never mind. :)

mommy
2007-03-29, 20:21
Shit, vilken GH-mage! Ah... gravid var det visst. Never mind. :)

GH-mage? :smash:

Del_Piero
2007-03-29, 20:24
niice , detta kanske är lite off topic men e de någon som har någon niice tattoo åh visa upp kanske ? :D

Allan
2007-03-29, 20:25
niice , detta kanske är lite off topic men e de någon som har någon niice tattoo åh visa upp kanske ? :D

Det måste finnas femtio trådar om tatueringar i Allmänt. SÖK.

Ganymedes
2007-03-29, 20:27
GH-mage? :smash:

Skoja ju bara. Du hade väldigt fin mage, både före, under och efter graviditeten. Bra gjort, det är många som "ballar ur" efteråt. Säkert inte konstigt heller.

niickee
2007-03-29, 21:55
det är väll såhär att när du ökar i massa så byggs väll ny hud? annars skulle väll en smal kvinna som blir gravid ha magknip 24/7 för att huden sitter åt för hårt?

aja tatueringen pajjar oftast inte, finns enstaka fall har jag hört om men oftast inte. och om det skulle ske så är det ju ingen stor uttöjning vi pratar om och då är det ju bara o gå o fylla i med lite ny färg.

theoppositescollide
2007-03-30, 00:58
Det handlar framförallt om hur snabb utvecklingen går. Så länge du inte anabolar skiten ur dig så har du inga problem överhuvudtaget.

mommy
2007-03-30, 05:38
det är väll såhär att när du ökar i massa så byggs väll ny hud? annars skulle väll en smal kvinna som blir gravid ha magknip 24/7 för att huden sitter åt för hårt?


Nej, den huden töjs ut. Och ja, det kan strama rätt bra i huden på magen när magen växer.

mommy
2007-03-30, 05:39
Skoja ju bara. Du hade väldigt fin mage, både före, under och efter graviditeten. Bra gjort, det är många som "ballar ur" efteråt. Säkert inte konstigt heller.

Tog inte illa upp, jag vet inte vad GH-mage är ens. :Virro

Tack så mycket i alla fall, jag har kämpat en del för att komma till där jag är nu. :)

flenders
2007-03-30, 06:00
Tog inte illa upp, jag vet inte vad GH-mage är ens. :Virro

Tack så mycket i alla fall, jag har kämpat en del för att komma till där jag är nu. :)Stora magar får alla Olympias eftersom de storkonsumerar GH (tillväxthormon) som får deras inre organ att växa.

mommy
2007-03-30, 07:10
Stora magar får alla Olympias eftersom de storkonsumerar GH (tillväxthormon) som får deras inre organ att växa.

:D Well, ut kom en liten bebis ur den magen i alla fall. *whistle* :D

Handcuff
2007-03-30, 09:27
Har länge funderat på d
Om man t.ex. har den på överarmen då, är det lugnt då med?
Tänkte att överarmen kanske växer lite mer...

Hahaha :laugh:

bestof
2007-11-21, 11:01
Det säger väl sig självt att tatueringen kan bli dålig då huden sträcks ut. Tar du det lugnt och har en tatuering som är gjort hos en bra tatuerare ska du inte behöva oroa dig. Skulle det hända, är det inte svårare än att man kan fylla i den!

Mourten
2007-11-21, 17:10
Så länge du inte växer onaturligt snabbt (tex steroider) så ere ingen fara. Jag har min vänstraarm täckt och den ser lika schysst ut nu som ny.