handdator

Visa fullständig version : Hjälp till behövande


Dirty Dully
2003-03-12, 16:17
Jag är i stort behov av att deffa ner mig 5-10 kg inom en snar framtide (plaerar en tidig beach resa till Ibiza). Jag är medvetebn om att det är en lång process men vet inte var man ska börja. Tränar cirkus 3 ggr i veckan sen ett år tillbaka men bara styrka, vet praktiskt taget inget om deff. Har förstått att "morgonpromenader" ska vara vitalt.. Men vad ska man äta? Mycket tacksam för hjälp, vH // Erik

ps. Har aldrig nyttjat kosttillskott men är intresserad att prova på ev. för ändamålet intressanta preparat. ds. :eating:

Pez
2003-03-12, 16:53
Hur snart är "en snar framtid"?

/pez

MIGGE
2003-03-12, 17:25
Jag kan svara på det.

ca 2 månader! Det är min vän, saken är att jag inte vet så mkt om deff eftersom jag aldrig haft det "problemet" så då tipsade jag om att fråga här!

men som sagt..2 månader cirkus!
:hbang:

CHEF
2003-03-12, 18:10
Tjena!
Börja med att ta 3-4 morgonpromenader/ vecka på 60-90 min.
Fortsätt träna styrka 3-4 ggr/ vecka. Se till att ät mycket protein och dra ner på kolhydraterna. Öka intaget av nyttigt fett.
Vill du testa bra tillskott så rekomenderar jag ett "panikdeff paket" a´la´Fairing bestående av:

Complete Protein, ALC, Inositol, Kreapyr och sist men inte minst MCT.

Körde på det förra sommaren då jag inte hade hunnit träna så bra och behövde en extra kick. Funkade kanon. Bra tryck, massor med energi och rutorna kom fram snabbt. Kommer köra samma sak i år igen. Paniken börjar komma smygande. Har endast kunnat träna 2-3 veckor de senaste tre månaderna pga en envis halsinfektion:insane: . Har knappt vart sjuk på tio år innan detta.
Lycka till med snabbdeffen, och kom ihåg:
MYCKET PROTEIN!!!!!!

Pez
2003-03-13, 10:59
Du behöver ju inte alla de tillskotten - ett bra prottepulver räcker långt. Håller i övrigt med CHEF till punkt och pricka.

Kosten är A och O.

Lycka till.
/pez

CHEF
2003-03-13, 11:57
Pez har helt rätt.
Panikdeffpaketet är bra om du känner att du har pengar över och behöver en extra kick. Men det viktigaste är att sköta övrig kost och träning bra. Om du bara ska köra med ett tillskott så ska det vara protein. Det är slöseri att ta andra tillskott om man inte får i sig tillräckligt med protein.
Mvh/ Martin

Greenman
2003-03-13, 12:09
5-10kg på två månader är inga problem, se bara till att du får i dig 2-3g protein/kg och dag, sen kär du ner på energiintaget, jämt fördelat över fett och kolhydrater, tills du börjar minska i vikt, håll en takt på 1-2 kg per vecka till du är nöjd.

Pez
2003-03-14, 11:22
Tänkte bara fråga.. vad är dina stats idag?

Längd, vikt, mått, hur länge har du tränat, vad vägde du för ett år sedan, är du överviktig eller tycker du bara själv att du är "slät"?

/pez

Dirty Dully
2003-03-14, 19:08
Hey,hey, vart säng liggande å sjuk i tre dar nu, inge kewl... aja, kul med svar, hade inte koll på måtten så jag fiskade upp en mått stock och presenterar nu de skrämmande resultaten =P

längd; 186.3 (skolsyster ville vara exakt)
vikt; 83kg
Arm: 35.5cm
Midja; 80cm
Lår; 58cm

Har tränat i cirkus 1 år och är arton år gammal. Venne inte riktigt vad jag vägde för ett år sedan.. Iaf, känner mig iaf slät just nu, nästan plufsig =P Har lixom tränat till och från och har nu vart inne i en från period. Är inte så där JÄTTE insatt i träningen, än, men tänkte satsa nu i vår.
Tack för tipset med tillskotten, ehm, hängde med på proteinet, men vad var de andra? Tar man morgonpromenaderna innan frukost då eller och framför allt, tar man nått tillskott innan dess?
Dax för den proteinrika fiskmiddagen nu, seeya! :cool:

Pez
2003-03-15, 02:40
Originally posted by Dirty Dully
Hey,hey, vart säng liggande å sjuk i tre dar nu, inge kewl... aja, kul med svar, hade inte koll på måtten så jag fiskade upp en mått stock och presenterar nu de skrämmande resultaten =P

längd; 186.3 (skolsyster ville vara exakt)
vikt; 83kg
Arm: 35.5cm
Midja; 80cm
Lår; 58cm

Har tränat i cirkus 1 år och är arton år gammal. Venne inte riktigt vad jag vägde för ett år sedan.. Iaf, känner mig iaf slät just nu, nästan plufsig =P Har lixom tränat till och från och har nu vart inne i en från period. Är inte så där JÄTTE insatt i träningen, än, men tänkte satsa nu i vår.
Tack för tipset med tillskotten, ehm, hängde med på proteinet, men vad var de andra? Tar man morgonpromenaderna innan frukost då eller och framför allt, tar man nått tillskott innan dess?
Dax för den proteinrika fiskmiddagen nu, seeya! :cool:

Äh.. med tanke på mått, ålder osv skulle jag inte rekommendera en deff.. styr upp kosten, rör lite mer på dig och träna hårt på gymmet så toppar du formen lite - det räcker nog.
Tycker det verkar dumt att köra en "panikdeff" med dina förutsättningar. (iofs ska man aldrig panikdeffa...)

Se på träningen som ett långvarigt projekt istället för att fokusera på kortsiktiga resultat. Det kommer ge dig en helt annan drivkraft i byggningen.

/pez