handdator

Visa fullständig version : Lasse och hans uttagningar


mister_power
2007-03-28, 13:52
Jag förstår inte hur denna man tänker (Lasse Lagerbäck) om det nu stämmer som aftonbladet säger, så kommer mittfältet se ut såhär. F Ljungberg, D Andersson, A Svensson, N Alexandersson.

A Svensson, det fanns ju en anledning att han inte passade i Southhampton (England) för att det är en viss slags fotboll. Sen att han inte är matchtränad och bara har försäsongsmatcher bakom sig (Royal league räknas inte) Dessutom att han inte är i närheten av K Källström klass, ni vet han som spelar i Lyon som är ett av världens bästa lag, men vad är det jämfört med Elfsborg.

D Andersson, ok det kan jag ta. Men han är ju känd för sidledsfotboll, jag skulle hellre sett Källström få chansen på den positionen.

N Alexandersson, har inte han varit skadad halva försäsongen och har inte han blivit för gammal för landslaget (ja de bästa ska spela, men det finns ju bättre högeryttrar i Sverige än Niclas) Känns som Chippen som fått en nystart i Roma som spelar i Champions league, ska få chansen fullt ut nångång.

Vi möter Nordirland så ställer vi upp med ett defensivt lag, de har gått bra men vad ska de ha att sätta emot Sverige. Anfall bästa försvar som man brukar säga

IFK Göteborg vs Roma. Lyon vs Elfsborg. Man börjar ju fan gråta, det finns ju en anledning varför de spelar där o de andra inte. Men taco-svensson har väl fällt en tår hos Lagerbäck (det är ju synd om grabben, klart han ska spela)

Men Lagerbäck brukar ju fixa in oss i mästerskap, men skulle vara kul om han satsade på att vinna matcher i mästerskap också (tänker på Tysklands matchen) När T Lucic blev utvisad o han byter ut Källström och sätter in P Hansson. Då låg vi väl under med 2-0 om jag inte minns fel.

Tigerkotten
2007-03-28, 13:57
Håller med helt och hållet, tänkte också samma sak för att ha både A.Svensson samt Källström på planen samtidigt kan man peta D.Andersson.

Men om man nu skippar att göra det, så anser jag självklart att Källström ska gå in före Svensson iaf.

Sen som sagt ligger Allsvenskan i FÖRSÄSONG fas, medans Källström, Chippen är mitt inne i tempot.

O ja Tyskland matchen var kaos, ligger under med 2-0 o byter in defensiv spelare. Problemet var den matchen var Anfallet alldeles för långt ifrån mittfältet.

Visst kul att kvalificera sig, men man måste våga lite med.

Ska bli kul och se förhoppningsvis Zlatan samt Elmander att nöta samspelet ihop nu. Tycker det är väldigt lovande iaf.

Trance
2007-03-28, 14:05
Källström har ju varit totalt kass nere i Frankrike på senaste vad jag hört (läst i aftonbladet). Det verkar inte vara något direkt uppror alls mot att Svensson får spela bland krönikörer så det känns inte som någon kontroversiell uttagning direkt.

z_bumbi
2007-03-28, 15:08
1 Jag trodde det var uppror i Team Fairing

2 Källan är aftonbladet.

Frantic
2007-03-28, 15:26
Jag håller med dig om mycket men inte att man kan jämföra klubbar rakt av sådär. Ta hockeyn och Kenny Jönsson som ett exempel. Han spelar väl i Rögle och var fruktansvärt bra i OS och VM.

Chippen borde helt klart spela. Källström och Svensson får säkert en varsin halvlek

Greg
2007-03-28, 15:29
Jag förstår inte hur denna man tänker (Lasse Lagerbäck) om det nu stämmer som aftonbladet säger, så kommer mittfältet se ut såhär. F Ljungberg, D Andersson, A Svensson, N Alexandersson.

A Svensson, det fanns ju en anledning att han inte passade i Southhampton (England) för att det är en viss slags fotboll. Sen att han inte är matchtränad och bara har försäsongsmatcher bakom sig (Royal league räknas inte) Dessutom att han inte är i närheten av K Källström klass, ni vet han som spelar i Lyon som är ett av världens bästa lag, men vad är det jämfört med Elfsborg.

D Andersson, ok det kan jag ta. Men han är ju känd för sidledsfotboll, jag skulle hellre sett Källström få chansen på den positionen.

N Alexandersson, har inte han varit skadad halva försäsongen och har inte han blivit för gammal för landslaget (ja de bästa ska spela, men det finns ju bättre högeryttrar i Sverige än Niclas) Känns som Chippen som fått en nystart i Roma som spelar i Champions league, ska få chansen fullt ut nångång.

Vi möter Nordirland så ställer vi upp med ett defensivt lag, de har gått bra men vad ska de ha att sätta emot Sverige. Anfall bästa försvar som man brukar säga

IFK Göteborg vs Roma. Lyon vs Elfsborg. Man börjar ju fan gråta, det finns ju en anledning varför de spelar där o de andra inte. Men taco-svensson har väl fällt en tår hos Lagerbäck (det är ju synd om grabben, klart han ska spela)

Men Lagerbäck brukar ju fixa in oss i mästerskap, men skulle vara kul om han satsade på att vinna matcher i mästerskap också (tänker på Tysklands matchen) När T Lucic blev utvisad o han byter ut Källström och sätter in P Hansson. Då låg vi väl under med 2-0 om jag inte minns fel.

1. Källström har varit totalt kass den senaste månaden. A. Svensson har ju visat gång och gång att han verkligen klarar av den positionen.

2. Nej, han är inte känd för sin sidledsfotboll. Ett uttryck som myntades av A-bladet och andra skit tidningar. De som har insikt i hur D.A spelar så är han ingen sidleds-spelare. Precis som Sidleds-Tobbe så har de den uppgiften i landslaget. Täcka ytor, fördela bollarna ut till yttrar.

Källström spelar inte på den positionen för att han inte hanterar det defensiva lika bra som D.A.

3. Han har inte varit skadad halva försäsongen, och han bevisar gång på gång att han fortfarande håller i landslaget. Jag skulle velat se Chippen men antar att Lasse tar det säkra före det osäkra.

Tigerkotten
2007-03-28, 15:30
Jag håller med dig om mycket men inte att man kan jämföra klubbar rakt av sådär. Ta hockeyn och Kenny Jönsson som ett exempel. Han spelar väl i Rögle och var fruktansvärt bra i OS och VM.

Chippen borde helt klart spela. Källström och Svensson får säkert en varsin halvlek

Saken är att Kenny Jönsson valt att spela med Rögle istället för NHL :)
Inte så att Svensson / Alexandersson vad jag vet haft möjligheten att spela för en toppklubb.

mister_power
2007-03-28, 15:49
Med fallet Alexandersson, så tycker jag det finns bättre högeryttrar än han t ex Kennedy ochChippen. Han gör det han ska men inte mer, tycker vi tappar offensiv kraft när han är med också.

A Svensson gör fyra assist när vi möter lag som Malta då han får lite extra tid med bollen (allsvenskt tempo) och ja då är han bra, men när han inte får den tiden så är han inget extra. Jag tycker som sagt att Kim Källström ska starta och nu när Elmander är med från start så är det ju perfekt.

Det här med att Källström varit kass den här månaden, deras anfallare (Healy) har ju varit totalkass i Leeds men grym i landslaget. Vissa tänder ju till när det är spel med landslaget och säg nån som har mer vinnarskalle än Källström i landslaget?

Ja som Tigerkotten säger, Kenny har väl valt att stanna i Rögle.

The Auditor
2007-03-28, 16:03
Lasse har ju föredragit mer defensiva alternativ innan med bra resultat. Big deal? Minns knappt när Sverige gjorde ett dåligt kval senast.

nr16
2007-03-28, 16:11
1. "Taco-Anders passar bättre med ljungberg och Elmander" Det var vad Lagerbäck sa. Patetiskt...Kim är bättre än bölepannan på ALLT.

2. Varför inte pröva fylle-thylle?

3. Alexandersson ÄR bättre i landslaget än vad Chippen är. Där imot hade det varit bättre om Alex skulle fått spela högerback, Chippen högermittfältare och Micke Nilsson skulle få sitta på bänken!

"Elfsborg v.s Lyon, Göteborg v.s Roma"

Spelar kim ALLTID i Lyon? Nej. Spelar tacomannen ALLTID i Elfsborg, Ja!
Spelar Chippen ALLTID i Roma, nej. Spelar alex ALLTID i Göteborg, Ja!

Så man kan inte gämnföra det på de viset. Visst Roma är bättre än Göteborg och Lyon bättre än Ellos men får spelarna inte spela så kvittar det i vilken klubb dom nu än står uppskrivna på....

Lallle
2007-03-28, 16:12
Varför skulle Kim ha varit så kass senaste månaden? Han var ju grym i Cl när de åkte ut mot Roma och i ligan har det väl gått hyfsat ok?

nr16
2007-03-28, 16:12
Lasse har ju föredragit mer defensiva alternativ innan med bra resultat. Big deal? Minns knappt när Sverige gjorde ett dåligt kval senast.


Jag gör (oväntat)

VM-kvalet -98. Då förlorade vi mot österrike (?)(!) i sista gruppspelsmatchen och tog oss därför inte till VM..

Trance
2007-03-28, 16:18
Varför skulle Kim ha varit så kass senaste månaden? Han var ju grym i Cl när de åkte ut mot Roma och i ligan har det väl gått hyfsat ok?

Senaste tiden skall han visst varit väldigt dålig, inte sett själv utan enbart läst.

mister_power
2007-03-28, 16:55
1. "Taco-Anders passar bättre med ljungberg och Elmander" Det var vad Lagerbäck sa. Patetiskt...Kim är bättre än bölepannan på ALLT.

2. Varför inte pröva fylle-thylle?

3. Alexandersson ÄR bättre i landslaget än vad Chippen är. Där imot hade det varit bättre om Alex skulle fått spela högerback, Chippen högermittfältare och Micke Nilsson skulle få sitta på bänken!

"Elfsborg v.s Lyon, Göteborg v.s Roma"

Spelar kim ALLTID i Lyon? Nej. Spelar tacomannen ALLTID i Elfsborg, Ja!
Spelar Chippen ALLTID i Roma, nej. Spelar alex ALLTID i Göteborg, Ja!

Så man kan inte gämnföra det på de viset. Visst Roma är bättre än Göteborg och Lyon bättre än Ellos men får spelarna inte spela så kvittar det i vilken klubb dom nu än står uppskrivna på....


Men de spelar väl ändå tillräckligt, kanske inte Chippen men Kim gör det fanimej. Sen kanske det beror lite på konkurrens också o lite fler matcher, i Sverige spelar de väl i snitt 30 matcher per säsong, i Lyon spelar de väl typ 60 matcher. Så det är ju därför topplagen i världen har i princip två bra startelvor i truppen.

Sen spelar väl inte Svensson o Alexandersson nåt annat än träningsmatcher nu heller!

Tigerkotten
2007-03-28, 17:33
Jag har inte sett att det gått dåligt för Källström i Lyon, däremot så gick hela laget dåligt en period. Källström var en av de som vände trenden, vad jag iaf läst (han har även spelat mest matcher av alla i Lyon, dock många inhopp).

goj739
2007-03-28, 17:37
Ta ditt ansvar Lasse - AVGÅ!

Greg
2007-03-28, 17:39
Jag har inte sett att det gått dåligt för Källström i Lyon, däremot så gick hela laget dåligt en period. Källström var en av de som vände trenden, vad jag iaf läst (han har även spelat mest matcher av alla i Lyon, dock många inhopp).

Han har varit kass.

Tror du inte? Kolla L'equpe (eller hur man stavar tidningen).

4-5 i snitt i matcherna.

Det är inte bra.

Tigerkotten
2007-03-28, 18:01
Han har varit kass.

Tror du inte? Kolla L'equpe (eller hur man stavar tidningen).

4-5 i snitt i matcherna.

Det är inte bra.

Vad hade resten av Lyon spelarna?

Trance
2007-03-28, 18:10
Laul som verkligen inte är en Svensson-fan:

"Källström har en svag säsong bakom sig och haft svårt att övertyga i den offensiva, centrala mittfältsrollen så det är inte så mycket att snacka om inför en bortamatch mot Nordirland – men "Chippen"…?"

Rent generellt överallt jag läst så anser väl de som faktiskt följer de hur det går för de olika spelarna att det inte är någon större skräll att Svensson får starta i denna typen av match. Verkar vara mest vara "vanligt folk" som går på gammal rutin/gamla meriter som vill att Källström skall in.

Angel
2007-03-28, 18:13
vilken kanal visas kvalet på?

Angel
2007-03-28, 18:13
trean va de vissat..kasst

JoelR
2007-03-28, 18:22
Jag har inte sett att det gått dåligt för Källström i Lyon, däremot så gick hela laget dåligt en period. Källström var en av de som vände trenden, vad jag iaf läst (han har även spelat mest matcher av alla i Lyon, dock många inhopp).

+1. På den. Kim Källström har ju även gjort en del mål i den franska ligan.

Greg
2007-03-28, 18:29
Vad hade resten av Lyon spelarna?

Snäppet högre om jag inte missminner mig.

Verkar som om Källström har blivit Sveriges gullegris? Inget emot att se honom spela, men jag tycker att han kommer fel i positionen när han spelar i landslaget, däremot så känner Anders Svensson den positionen lika mycket som han känner sitt tredje ben.

nr16
2007-03-28, 18:56
Men de spelar väl ändå tillräckligt, kanske inte Chippen men Kim gör det fanimej. Sen kanske det beror lite på konkurrens också o lite fler matcher, i Sverige spelar de väl i snitt 30 matcher per säsong, i Lyon spelar de väl typ 60 matcher. Så det är ju därför topplagen i världen har i princip två bra startelvor i truppen.

Sen spelar väl inte Svensson o Alexandersson nåt annat än träningsmatcher nu heller!


Båda var ju med på Sydamerika turnen där dom inte häller var i sesong, alex var bäst och anders var sämst. Är man bra så ska man inte tappa så mkt under ett uppehåll...Alex var kapten då också så nog håller han...

Tigerkotten
2007-03-28, 20:06
Värdelös start.

Tigerkotten
2007-03-28, 20:13
mål :D

Viktor_Balck
2007-03-28, 20:15
mål :D

Snyggt också:thumbup:

Tigerkotten
2007-03-28, 20:19
Tyckte Sveriges var helt okej, gick som snöret där.

Men damn läckert av Healy 1-1 målet :(

mister_power
2007-03-28, 21:40
Avgå Lasse, pinsamt rent ut sagt!

Inget funkade, ska bli kul och höra vad Lasse säger nu

nr16
2007-03-28, 21:43
Fy Fan Vad Pinsamt!

Zlatan, VÄrdens I SÄrklass M'st Överskatrtade Spelare!

Usch!

Frantic
2007-03-28, 22:50
Fy Fan Vad Pinsamt!

Zlatan, VÄrdens I SÄrklass M'st Överskatrtade Spelare!

Usch!

Överskattad? Zlatan är bland de bästa spelarna i världen och är en av dem som slåss om priset som Europas bäste fotbollsspelare tillsammans med bland annat cristiano ronaldo

Baan
2007-03-28, 22:54
Fy Fan Vad Pinsamt!

Zlatan, VÄrdens I SÄrklass M'st Överskatrtade Spelare!

Usch!

Ja och Sverige är ett lag som brukar bygga vinster på enstaka spelare, och inte ett lag som är känt för sitt lagspel *rolleyes* . Hehe. Om man ska dra huvudet ur röven och se realistisk på dagens match så var Zlatan knappast sämre än övriga. Det som är intressant är vilka som var bra, dom bör man kunna räkna på en hand. Att skylla på individer i ett lag som baserar vinster på att hela laget spelar bra och inte individer håller inte.

Droog
2007-03-28, 22:55
Zlatan - Återkomsten! Ja, till vad då? Det stillastående spelet? Fumlandet med bollen? Oviljan att ta löpningar? Hade Allbäck lirat med Elmander hade det iaf blivit 2-2. Överskattad var ordet. Visst, succé i klubblaget men i landslaget? Nej tack!

Finns det inga spelskickliga ytterbackar i Sverige? Panik och tjong utanför planen matchen igenom.