handdator

Visa fullständig version : sömn problem


augustsson
2007-03-28, 11:21
Hej,

jag har tränat ett par månader nu, under den tiden så har jag sovit väldigt dåligt. jag har vaknat trött på mornarna och vaknar minst 1 gång / natt för å gå på toaletten.

förra veckan tränade jag inte för att jag hade problem med min ena arm.
jag åt heller inte som jag brukar under den veckan, jag åt mindre och ingen kreatin.

Jag tror inte att jag sovit så bra sen jag började träna.

Nu har jag börjat träna igen och äter som jag skall. Vilket då resulterar i samma problem som innan jag vila en vecka, dålig sömn.

jag äter mitt sista mål de dagar jag inte tränar ~20:00, 1 liter filmjölk.
de dagar jag tränar ~22:00, 1 liter filmjölk.

brukar normalt gå å lägga mig 2timmar efter jag ätit sista målet.

är det för att jag äter så sent som jag inte kan sova för kroppen måste smälta maten osv? eller är det träning i sig som är problemet?

Eddie Vedder
2007-03-28, 11:24
Att du behöver gå på toaletten under natten efter 1 liter filmjölk e ju inget mysterium direkt.

CoolHandLuke
2007-03-28, 20:56
Sömnproblem kan bero på vadsomhelst.

Ganska svårt att ersätta 1 liter filmjölk med något lämpligt men det är nog det jag skulle prova om jag vore dig. 33g protein, 40g kolhydrater, fettprocent angav du inte men t.ex. en burk tonfisk (150g torrvara) på två smörgåsar med lite smör borde bli nästan samma. Eller två burkar makrill. En stor färdigstekt kycklingfilé. 4-5 ägg. Finns lite olika varianter.

LadyInsane
2007-03-28, 22:12
Jag har också problem med sömnen. Beror främst på att jag ligger på underskott. Försöker att äta mycket kolhydrater på kvällen också, men kan sova rätt dåligt ändå.

Max
2007-03-29, 06:41
Jag sover dåligt vid ett kaloriöverskott, svettas på nätterna och vaknar till och från. Känns som jag behöver mindre sömn.