handdator

Visa fullständig version : Väldigt förvirrad


boppe
2007-03-27, 22:40
Tjena
Jag skulle vilja be er om hjälp för jag har lite svårt att veta vad jag ska göra =/

Är då kille, 18 år. Jag är 173,5 cm lång (kort :P) och väger 59 kg.

Hmm, normal/spinkig tänker ni då kanske - och visst, jag ser smal ut i ansiktet och med kläder på.

Men jag är vääldigt svag och på magen har jag rätt mycket fett. Ser man mig med bar överkropp från sidan ser jag la rätt så smal ut, jag har ju absolut ingen hängmage eller så.

Men jag har rätt mycket fett omkring höfterna, lovehandles. Sen har jag en del där "rutorna" ska vara.

måtten är ca 75-76 kring midjan. Därunder, runt höftbenen är det hela 84-86 cm. Nu kanske den visuella bilden blir lite bättre.

Det jag vill ha hjälp med är att få lite tips på vad jag borde göra för att se smalare ut när jag har bar överkropp. Ska jag träna upp mina svaga muskler eller ska jag gå ner ännu mer i fettvikt (kom ihåg 59kg)?? Känns liksom så himla konstigt att bara väga 59kg och ändå ha mycket fett på magen.

Snälla, snälla, hjälp mig med hur jag ska gå tillväga. Kan det vara så att musklerna håller upp magen lite så att fettet "hamnar på plats"? Finns det nån träning förutom cardio som motverkar lovehandles??

Tack på förhand!

nr16
2007-03-27, 22:43
Konditionsträning...
Dra ner LITE på maten...

nr16
2007-03-27, 22:44
Och magträna så klart....tillsammans med övriga kroppen då

Raggis
2007-03-27, 22:45
Börja bygga! Dina magmuskler kanske inte är tillräckligt stora för att synas (om man nu kan säga så). Du ska definitivt inte gå ner mer i vikt. Tycker redan att du väger för lite.

emmak
2007-03-27, 22:51
Träna hårt och ät mycket!

boppe
2007-03-27, 22:56
skönt att ni tycker att jag inte ska gå ner i vikt iaf, var det rådet jag hoppades ni INTE skulle ge mig :D

Raggis, vad ska jag göra åt det där fettet då? Tror du det kommer se mindre utom jag skaffar mer muskler?

Raggis
2007-03-27, 23:00
skönt att ni tycker att jag inte ska gå ner i vikt iaf, var det rådet jag hoppades ni INTE skulle ge mig :D

Raggis, vad ska jag göra åt det där fettet då? Tror du det kommer se mindre utom jag skaffar mer muskler?

Nog kommer det synas mer om du bygger på lite. Läs runt lite här, så inser du snart vad det handlar om :)

Lycka till!

boppe
2007-03-28, 12:05
Tackar så mycket för svaren =)

Om jag drar slutsatsen rätt så kan jag uppnå resultat som jag gillar om jag bara bygger på lite, inte behöver äta mindre och sen läste jag i nån tråd att kroppen bränner bort fett från magen/höfterna vid joggning/springning även utan kaloriunderskott. Stämmer det? Och i så fall, kan nån förklara lite mer? hur är det möjligt och hur stor skillnad kan det bli?

Eddie Vedder
2007-03-28, 15:22
och sen läste jag i nån tråd att kroppen bränner bort fett från magen/höfterna vid joggning/springning även utan kaloriunderskott. Stämmer det? Och i så fall, kan nån förklara lite mer? hur är det möjligt och hur stor skillnad kan det bli?

Alltså inte bränner bort i bemärkelsen av att "det försvinner" men däremot omfördelas fettet vid konditionsträning. Alltså om du ligger i energibalans så kommer du inte gå ner i vikt men om du ligger i energibalans och även konditionstränar finns förutsättningar för att det viskerala fettet så att säga "förflyttar sej" till andra delar av kroppen.

Det viskerala fettet, d.v.s. bukfettet är den fettansamlingen som anses mest ohälsosam då det lägger sej runt vitala organ och inte bara runt muskler som i fallet med fett runt lår och runt arslet.;) Så att omfördela fettvävnad är definitvit bra för hälsan, konditionsträning är överhuvudtaget väldigt värdefullt för hälsan!:thumbup: