handdator

Visa fullständig version : Något som är en vettig investering?


Speedy
2007-03-27, 20:43
Hej!

sitter och kollar lite på kosttillskott har aldrig intresserat mig för det nåt vidare innan kör på protein det är allt, men började kolla runt och upptäckte att det finns en jäkla massa olika som påstås ge fettreducering och dyl.

främst saker som: ALA, Calcium pyruvate, HMB, R-ALA, CLA.

nåt av dessa som faktiskt gör skillnad? vad ska kan vara värt att testa på? håller på med en tung träningsperiod och har ordnat upp maten och ska gå ner lite i vikt (matchvikt) till boxning, ska ner ca: 3 kg fett och ersätta det med nåt kilo muskler istället.

någon som har nåt tips? träningen består av 3 boxningspass, ett fotbollspass samt en fotbollsmatch i veckan, ibland en dag simmning eller lätt löpning också.

Mvh Tobias

Raggis
2007-03-27, 20:45
Malto + whey + kreatin = den perfekta trion. Kan dock hoppa över kreatin om man nu känner för det.

Rahf
2007-03-27, 20:46
Malto + whey + kreatin = den perfekta trion. Kan dock hoppa över kreatin om man nu känner för det.

:thumbup: Pra krejer. Det är en fullvärdig start för en som kommer in i gamet. Något mer behövs inte.

Speedy
2007-03-27, 20:49
ok kör på protein+malto nu. Har fått för mig att kreatin gör en tyngre stämmer det?

Raggis
2007-03-27, 20:55
ok kör på protein+malto nu. Har fått för mig att kreatin gör en tyngre stämmer det?


Det stämmer, på sätt och vis. Det binder vatten i musklerna. Men, när du lägger av, så kommer du gå ner den vikten du gick upp p.g.a kreatinet.

loverius
2007-03-28, 09:56
Bästa investeringen är: R-ALA, CLA, Beta-Alanin (bra för aerobisk träning), och kreatin (helst creatinpuryvate som du kan köra i perioder)+ då ditt protenpulver.
Kanonbra för dig kan jag lova...

*anden*
2007-03-28, 10:00
Krealkalyn om du inte vill binda för mycket vätska. Vågen visar dock mer de dagarna jag tränar med Krealkalyn än utan så lite vatten binder det nog allt trots att de säger att det inte ska göra det.
Är relativt billigt nu: kan få två burkar med 120st per burk för 399kr. Tar 4st tabbar 30-40min innan träning
Jag skulle rekomendera denna produkten med!

hertzman
2007-03-28, 12:29
Var lite försiktig med Kreatin Monohydrat om du håller på med boxning och ska ner på matchvikt inför en match bara. Du binder ju en hel del vätska, jag kan lägga på mig upp till 3kg vätska när jag äter Monohydrat.

Beta Alanin skulle säkert kunna göra lite för din boxningsträning, och då lägger du inte heller på dig något vatten.

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=25&products_id=185

Annars kombinera Kreatin och Beta Alanin, så får du en fin kombo. Och slopa Kreatinet ca 3-4 veckor innan matchdatum så du hinner bli av med all vätska du lagrat på dig.

Handcuff
2007-03-28, 12:37
Var lite försiktig med Kreatin Monohydrat om du håller på med boxning och ska ner på matchvikt inför en match bara. Du binder ju en hel del vätska, jag kan lägga på mig upp till 3kg vätska när jag äter Monohydrat.

Beta Alanin skulle säkert kunna göra lite för din boxningsträning, och då lägger du inte heller på dig något vatten.

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=25&products_id=185

Annars kombinera Kreatin och Beta Alanin, så får du en fin kombo. Och slopa Kreatinet ca 3-4 veckor innan matchdatum så du hinner bli av med all vätska du lagrat på dig.

3kg!! Hur mkt vätska kan ett gram monohydrat binda?

Sebbe_H
2007-03-28, 18:42
Jag gick ner ca 6 kg när jag la av med monohydratet, så det binder en jäkla massa vatten.

hertzman
2007-03-28, 20:03
3kg!! Hur mkt vätska kan ett gram monohydrat binda?

Fan, en del blir ju rena jävla michelinmannen när de käkar det. Så, inför en boxningmatch är det kanske inte något bra val.

Speedy
2007-03-29, 07:09
nä det verkar vara lite lurigt..ska kolla in Krealkalyn eller citrat...behöver en extra boost i träningen nu känner jag...

Handcuff
2007-03-29, 08:12
Jo jag lägger också på mig en del vätska under perioder med kreatin. Tror dock att dess vätskebindande effekt är klart överdriven. Mycket av extravikten kommer av att de flesta dricker väsentligt mer vatten under tiden de tar kreatin vilket gör att vätskenivåerna i kroppen är på max + massa extra vatten skvalpandes i systemet = ett par kg. G Orkar inte söka men det finns säkert siffror på hur mkt kretain som kan lagras i muskulaturen+hur många gram vatten 1g kreatin kan binda.

Robban
2007-03-29, 15:17
Koffein och EAA! Eventuellt också Kre-Alkalyn.