handdator

Visa fullständig version : Protein, när?


Avesst
2007-03-27, 20:11
Tjenare!

Jag tränar styrketräning 3 dagar i veckan och fotboll 3-4 gånger i veckan. För att få bättre resultat och snabba upp återhämtningen ska jag nu börja använda tillskott.

Nu till det jag undrar över..
När ska jag dricka proteinet för bästa effekt? Morgon, kväll, innan träning, efter träning eller som mellanmål?
Jag har whey-80 och VP2 (köpte VP2 billigt av en kompis, hade aldrig köpt det annars).

Något annat tillskott som ni tycker jag ska köpa?

King Grub
2007-03-27, 20:12
Före och/eller efter träning.

Som måltidsprotein och/eller mellanmålsprotein om detta är proteinfattigt eller du helt enkelt vill ha pulver som proteinkälla i ett mål.

Före och efter träning är det primära. I övrigt kan du använda som du vill, men du måste inte; mat går bra/bättre.

Avesst
2007-03-27, 20:31
Före och efter träning är det primära. I övrigt kan du använda som du vill, men du måste inte; mat går bra/bättre.

Försöker få i mig det genom maten så gott som det går men har märkt att det inte räcker till.

Ska jag äta något annat tillsammans med proteinet innan och efter träningen?

Raggis
2007-03-27, 20:32
Försöker få i mig det genom maten så gott som det går men har märkt att det inte räcker till.

Ska jag äta något annat tillsammans med proteinet innan och efter träningen?

Snabba kolhydrater är alltid bra.

Avesst
2007-03-27, 20:52
Vad för snabba kolhydrater?
Har alltid tagit en klassisk banan men det är väl inge vidare snabba kolhydrater i den eller?