handdator

Visa fullständig version : Bice Gym


shirunai
2003-03-11, 23:18
Vad säger man om ett gym som jag går på...vi har nu fått en nyrenoverad undervåning med toalett och massa speglar som vi flyttade från vanliga övervåningen....är gymmet bättre trots dessa utgifter ? NEJ varför vi har bara hantlar upp till 29kg...vad säger man om sånt...deras reply använd skivstång istället då! :insane: jag får bäst kontakt med trappsen genom hantelshrugs sen ger dom inget vad säger man :confused:

Mattep
2003-03-12, 00:46
Säg att du byter gym. Och sen gör du det:hbang:

Antonius
2003-03-12, 02:42
Jupp jupp... byt gym. Eller är det så att du bara MÅSTE gymma där?

Fan, MITT gym har till och med stööre vikte på hantlarna, men bara med ett kg... :em:

Officer
2003-03-12, 07:44
Klart du ska byta gym om du inte är nöjd. Förutsatt att du har råd/att det finns bättre gym i närheten.


Och vinnaren är SATS Sports Club med 40 kiloshantlar!! HARDCORE :booty:

The Dwag
2003-03-12, 07:55
Originally posted by AnabolicProtein
Klart du ska byta gym om du inte är nöjd. Förutsatt att du har råd/att det finns bättre gym i närheten.


Och vinnaren är SATS Sports Club med 40 kiloshantlar!! HARDCORE :booty:

När blev 40 Kilos Hantlar Hardcore ? :nono:


:D

Officer
2003-03-12, 08:09
Originally posted by The Dwag


När blev 40 Kilos Hantlar Hardcore ? :nono:


:D


Du såg väl röv'en som jag lade till på slutet av min mening? :booty:

Sats suger nånting stort tyvärr men så har jag inte bättre gym närmare mig heller :(

Munter
2003-03-12, 08:36
Sheet, o jag tycker våra 57kg hantlar är små... jag skulle byta gym genast, Shirunai!

shirunai
2003-03-12, 10:33
Originally posted by Munter
Sheet, o jag tycker våra 57kg hantlar är små... jag skulle byta gym genast, Shirunai!

funderar på det. Det är det närmsta gymmet...kanske inte det bästa.

Nej jag ska helt enkelt kräva att dom fixar större hantlar !

z_bumbi
2003-03-12, 11:28
Många gym vill inte ha större hantlar pga av några diffusa skäl att det skulle locka dit dopade bodybuilders eller nått.

Hantlar upp till 50 kg är väl nästan minimum även på ett rent tjejgym om man tänker efter, så frågan är om de här gymen har tänkt efter... jag tvivlar.

Samma gym brukar av någon anledning ha fina "plast"maskiner och stora salar där man sysslar med någon typ av stamrituelldans som kallas aerobics, step-up, pump, a-box beroende på vilken stam deras ledare tillhör.

Action
2003-03-12, 11:33
stamrituelldans :laugh: :laugh: :laugh:

Fultjack
2003-03-12, 11:52
vi har oxo bara 40 kgs hantlar , det är inte hardcore, man har typ inget att sträva efter när man väl kör med dom :insane:

Viveqa
2003-03-12, 15:03
Originally posted by z_bumbi
Många gym vill inte ha större hantlar pga av några diffusa skäl att det skulle locka dit dopade bodybuilders eller nått.

Hantlar upp till 50 kg är väl nästan minimum även på ett rent tjejgym om man tänker efter, så frågan är om de här gymen har tänkt efter... jag tvivlar.

Samma gym brukar av någon anledning ha fina "plast"maskiner och stora salar där man sysslar med någon typ av stamrituelldans som kallas aerobics, step-up, pump, a-box beroende på vilken stam deras ledare tillhör.

Det finns någon statestik på att varje riktigt stor person skrämmer bort i genomsnitt 50st motinärer som var i sig är lönsammare än den stora personen som sliter ner utrustningen.. så tyvärr..

Kungen
2003-03-12, 15:11
Its all about the money.
Och S.A.T.S riktar sig till mängden, och mängden använder inte hantlar över 50 kg, ännu.

Och det finns nog säkert nått "hard-core" gym i närheten, allt beror ju på hur hard-core du är själv, orkar man åka 10-30 min extra för ett par 50-60 kg's hantlar?

Munter
2003-03-12, 15:11
Många gym vill inte ha större hantlar pga av några diffusa skäl att det skulle locka dit dopade bodybuilders eller nått. Hahaha, precis som att stora killar är rovlystna djur som hela tiden är på jakt efter stora hantlar :D

På tal om ämnet, jag hantelroddade idag och vi har bara 57kg hantlar som sagt...det löser man med TEJP och LÖSVIKTER. Eller någon sorts fästanordning som jag ska fundera över i afton så man slipper slösa så mycket tejp. Ifall du inte vill byta gym så är ju det en rätt smidig lösning.

z_bumbi
2003-03-12, 16:23
Heroinegirl: Då skulle vårt gym ha runt 500-1000 medlemmar mer om man uteslöt de största ? Då skulle det bli lite trångt tror jag, hoppas ingen får några dumma idéer alltså. :D

Undrar vem som hittat på den statestiken ? Torde vara väldigt svårt att mäta och beror ju även på hur gymet är utformat, kan man inte lösa "problemet" med stora/starka människor så har man inte tänkt på utformingen.

Kungen: Att få mängden att använda hantlar på 50+ borde iofs vara ditt jobb ? 50 kg i vissa hantelövningar är ju inte så himla mycket vikt och något de flesta män borde klara efter några år av träning.

feldtarn
2003-03-12, 16:39
65or lr 70 tror jag det största är!

ett riktigt karagym där jag tränar...

ganska skönt att slippa de svettigaste o trendigaset popsnörena:hbang:

Fartman
2003-03-12, 19:43
vi har upp till 60kg på vårat gym.. rätt okej tycker jag.. dock så är det ett hopp mellan 50kg och 60kg vilket kommer att leda till att silvertejp kommer att hänga med när man känner att 50kgs är för lätta och 60kgs för tunga.. men att det finns gym som bara har upp till 30kg!! det är väldigt lite då man inte behöver träna länge alls för att komma över dom i ett par övningar.. ex hantelrodd, shrughs mfl.

Rumpelstilzchen
2003-03-12, 21:44
Vi har max 35kg på vårt gym. Dock är det lite av ett hobbygym som inte innehåller saker av det bättre märkena samt att det är ganska litet. ?:)

Själv använder jag inte mer än 21.5kg på någon hantel övning än.:hbang:

feldtarn
2003-03-12, 21:46
inget linköpingsfolk här?

Action
2003-03-12, 22:00
Föredetta Linköping.. numera Stockholm..

Legz Luthor
2003-03-12, 22:06
Linköping/ Campushallen

feldtarn
2003-03-12, 22:09
ahh!

där ser man!

Campushallen. Är det vettigt där?

Kör på citygymet själv! Shysst gym tycker jag!!!

Action
2003-03-12, 22:11
Originally posted by feldtarn
ahh!

där ser man!

Campushallen. Är det vettigt där?

Kör på citygymet själv! Shysst gym tycker jag!!!

Citygymet.. Där e man ständig medlem... sen typ 1990..tror jag har medlemsnummer 880....

De borde fixa lite bättre belysning...

feldtarn
2003-03-12, 22:18
kanonställe!

mjo, lite sådär med lyset kanske... de har fixat ny ventilation nu så man kan andas o fåisig lite syre nu iaf;)

Det enda dåliga med det är väll att det inte tränar så många damer där:naughty:

Blir ju mera effektiv träning nu när det inte finns det dock:smash:

Action
2003-03-12, 22:19
Jag känner ett par riktigt vältränade tjejer som tränar där.... de kör säkert en hel del chins o dips.. :-)

feldtarn
2003-03-12, 22:21
mjo, det finns ett par riktiga goobitar!

en som körde chins idag, kommer ej ihåg vad hon heter men hon va med i bk för ett tag sen....

Kungen
2003-03-14, 00:26
Originally posted by z_bumbi
Kungen: Att få mängden att använda hantlar på 50+ borde iofs vara ditt jobb ? 50 kg i vissa hantelövningar är ju inte så himla mycket vikt och något de flesta män borde klara efter några år av träning.

Nej, det är inte mitt jobb, mitt jobb är att få folk i allmänhet att må bra och ha kul.

z_bumbi
2003-03-14, 12:33
Originally posted by Kungen


Nej, det är inte mitt jobb, mitt jobb är att få folk i allmänhet att må bra och ha kul.

Inte för att vara elak men..
Lekledare ?

Har du inte problem att bromsa de personer som vill bli starka av något skäl ?
Hur förklarar du för blivande kunder att på ditt gym ska man inte bli starkare utan bara ligga på samma nivå hela tiden eftersom annars är man tvungen att byta gym ?

Action
2003-03-14, 12:49
Man behöver ju inte vara byggare för att behöva tyngra hantlar än 40kg.. På SATS södermalm finns det upp till 53, då kan iaf jag köra hantelpress med snedbänk någorlunda tungt.. Men hantelrodd tex är ju uteslutet.

alla som sysslar med ngn muskelkrävande idrott är snart uppe på de vikterna.

SATS har lite skumma filosofier beträffande träning. Se bara på Söder var det är mest folk/yta vid 6 tiden måndagar och tisdagar. Jo vid de fria vikterna. Men inte gör man något försök att planera det bättre så det blir mer yta för fria vikter!!!

emmzan
2003-03-14, 12:57
Originally posted by Action
SATS har lite skumma filosofier beträffande träning. Se bara på Söder var det är mest folk/yta vid 6 tiden måndagar och tisdagar. Jo vid de fria vikterna. Men inte gör man något försök att planera det bättre så det blir mer yta för fria vikter!!!

Mitt gym har tillochmed funderat på att ta bort fria vikterna så man slipper den "flaskhals" som bildas där. Bänkpressen finns kvar på nåder men är ständigt på tal om att tas bort för att "man kör för mkt bröst ändå och den ockuperas ju jämt" och att "maskiner ger säker styrketräning då nybörjarna alltid gör rätt utan att veta varför"

Action
2003-03-14, 13:02
Originally posted by emmzan


Mitt gym har tillochmed funderat på att ta bort fria vikterna så man slipper den "flaskhals" som bildas där. Bänkpressen finns kvar på nåder men är ständigt på tal om att tas bort för att "man kör för mkt bröst ändå och den ockuperas ju jämt" och att "maskiner ger säker styrketräning då nybörjarna alltid gör rätt utan att veta varför"



:devil: Flaskhalsar löser man ju genom att investera mer i det som utgör flaskhalsen.. Då kommer det inte längre vara någon flaskhals.

Fler och fler därebland många tjejer börjar inse fördelarna med fria vikter framför maskiner. Sen håller jag inte med om att maskiner minskar skador. Genom att man mer eller mindre blir fast låst i en maskin så ökar skaderisken vid hög belastning. Iaf påverkas mina stackars axlar på det viset..