handdator

Visa fullständig version : HP NX9420 - bra eller anus?


manko
2007-03-26, 21:43
Hittade ett helt bra och roligt erbjudande på en laptop.

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010105765

Vad tycker ni koloniter om detta? Ge mig allt minus och plus med denna maskin :)

Spiffy
2007-03-26, 22:00
Jag tycker skärmen är lite blek i färgerna, tex ljusa gula färger syns knappt.
Förutom det så tycker jag den är kanon.

manko
2007-03-26, 22:06
Jag tycker skärmen är lite blek i färgerna, tex ljusa gula färger syns knappt.
Förutom det så tycker jag den är kanon.

Är den gula färgen jätte dålig eller?

Fungerar denna maskin bra när man spelar? t.ex bf2 cs:source ? :P

Spiffy
2007-03-26, 22:23
har inte testat spela något.
om man tex går in på hotmails sida, så är där ju ett gult fält för nya mail. Detta är så svagt att man måste i princip titta efter för att se det.
Kan ju vara någon drivrutins sak.

manko
2007-03-26, 22:36
Man får ju hoppas det, tror jag slägga in en beställning på en sådan. Ska bara forska mer på den :)

aliquis
2007-03-26, 22:52
Man brukar ju alltid få mycket för pengarna på dem iaf.

Kan ju vara värt att kolla runt bara så det verkligen är ett så bra pris som möjligt.

Hur skärmen är har jag ingen aning, om du vill spela kan du ju alltid lägga den vid sidan om på bordet och koppla in en lite fetare skärm ändå.

Johan
2007-03-27, 08:51
Jag köpte en sån för några veckor sen och är hittils nöjd med den, kan vara lite seg i uppstarten genom bios men det kanske blir fixat med en biosupdate.
Skönt med ett fullstort tangentbord om man ska skriva mycket, men å andra sidan så kan man knappt kalla den bärbar, mer som släpbar :D

manko
2007-03-27, 10:20
Jag köpte en sån för några veckor sen och är hittils nöjd med den, kan vara lite seg i uppstarten genom bios men det kanske blir fixat med en biosupdate.
Skönt med ett fullstort tangentbord om man ska skriva mycket, men å andra sidan så kan man knappt kalla den bärbar, mer som släpbar :D

Du som har en sådan borde ju säga hur det är att spela på den? :)
Är färgerna kassa?
Köpte du den med extra ram? och var tvungen att stoppa in den själv?
Vad får den i en skala 1-10 av dig? :D

Säg alla negativa och positiva saker med den, är så nyfiken och sugen på en sådan att det kommer i brallan snart :)

Johan
2007-03-27, 10:40
Du som har en sådan borde ju säga hur det är att spela på den? :)
Är färgerna kassa?
Köpte du den med extra ram? och var tvungen att stoppa in den själv?
Vad får den i en skala 1-10 av dig? :D

Säg alla negativa och positiva saker med den, är så nyfiken och sugen på en sådan att det kommer i brallan snart :)

Ne tyvärr har jag inte hunnit spela på den än, jag slängde in senaste versionen av Suse Linux, och det har väl inte fungerat perfekt direkt. Har inte hunnit installera windows än. Det är min första bärbara så jag har inte så mycket att jämföra med, har inte lagt märke till att färgerna skulle vara dåliga.
Självklart köpte jag med extra ram:hbang: och det va väldigt enkelt att montera(dock så jobbar jag som IT-tekniker :))
Totalt får den väl kanske 8/10 i betyg, helt klart en prisvärd dator.
Batterietiden är nog inte den bästa, men det är ju en stor dator med mycket kräm, så det är inte så konstigt.
Jag kommer ändå använda den lite som en stationär, typ bara ha den stå på mitt rum.

Hör av dig om det är nått annat du undrar.

manko
2007-03-27, 10:44
Ne tyvärr har jag inte hunnit spela på den än, jag slängde in senaste versionen av Suse Linux, och det har väl inte fungerat perfekt direkt. Har inte hunnit installera windows än. Det är min första bärbara så jag har inte så mycket att jämföra med, har inte lagt märke till att färgerna skulle vara dåliga.
Självklart köpte jag med extra ram:hbang: och det va väldigt enkelt att montera(dock så jobbar jag som IT-tekniker :))
Totalt får den väl kanske 8/10 i betyg, helt klart en prisvärd dator.
Batterietiden är nog inte den bästa, men det är ju en stor dator med mycket kräm, så det är inte så konstigt.
Jag kommer ändå använda den lite som en stationär, typ bara ha den stå på mitt rum.

Hör av dig om det är nått annat du undrar.


När du smäller in ram minnet själv, hur går det då med garantin?

Köpte du den från dustin? isf hur länge tog det innan du fick den :D

Och har du den där väskan man får med? taddaa, är den clean att gå omkring med? :D

tusen frågor idag :D

Johan
2007-03-27, 10:56
Jag är inte 100% säker på hur det funkar med garantin men tror jag läste att det inte var nån fara, eftersom dom levererar det omonterat.
Eftersom jag fick den genom mitt jobb så köptes den från dustin.se(inte home)
Väskan va slut när jag beställde så jag tog HP´s ryggsäck istället, som jag egentligen ville ha ändå.
Tog bara nån dag för dustin att leverera, dom är ruskigt snabba så länge varorna finns i lager.

manko
2007-03-27, 10:58
Jag är inte 100% säker på hur det funkar med garantin men tror jag läste att det inte var nån fara, eftersom dom levererar det omonterat.
Eftersom jag fick den genom mitt jobb så köptes den från dustin.se(inte home)
Väskan va slut när jag beställde så jag tog HP´s ryggsäck istället, som jag egentligen ville ha ändå.
Tog bara nån dag för dustin att leverera, dom är ruskigt snabba så länge varorna finns i lager.

Man borde ta och kolla upp det där med garantin lite bättre före man beställer.

Blivit ännu mer sugen på denna släptop sedan du börjat promota den. Slänger nog iväg en bsetällning idag eller imorgon :D

rememberence
2007-03-27, 15:02
Jag har en nx6310, inte alls i närheten av samma dator, men tänkte kanske bara berätta att nx-serien verkar vara en riktigt bra serie för budget-datorer! :)

manko
2007-03-27, 15:58
Jag har en nx6310, inte alls i närheten av samma dator, men tänkte kanske bara berätta att nx-serien verkar vara en riktigt bra serie för budget-datorer! :)

Verkar som det :)

läst lite på sweclockers om den datorn och många verkar lovorda den iaf =)

bosse_brutal
2007-03-27, 16:08
Jag har en nx6310, inte alls i närheten av samma dator, men tänkte kanske bara berätta att nx-serien verkar vara en riktigt bra serie för budget-datorer! :)

samma här, är nöjd som fan efter att ja peta i lite extra RAM-minne!!

pragmatist
2007-03-27, 16:16
Använder en NX9420 för att skriva detta just nu, tycker den är alldeles utmärkt och prisvärd. Skärmen är bra men det finns bättre. Spelar alla möjliga spel på den (NWN2, C&C 3 etc) och det funkar bra, men den går förstås på knäna om man försöker köra STALKER och liknande.

manko
2007-03-27, 16:35
Använder en NX9420 för att skriva detta just nu, tycker den är alldeles utmärkt och prisvärd. Skärmen är bra men det finns bättre. Spelar alla möjliga spel på den (NWN2, C&C 3 etc) och det funkar bra, men den går förstås på knäna om man försöker köra STALKER och liknande.

huhu, låter som alla säger bra saker om denna.

10395kr för den med 2gb ram och en väska. Sen om man beställer den genom företaget så får man den för 8k ;)