handdator

Visa fullständig version : Om du tänkte göra pannkaka men har brist på tid...


Snafu
2003-03-11, 20:31
....Så kan man alltid dricka upp smeten!

Jag tänkte göra pannkaka idag till middag, men ett tv-program började just och jag kände att jag inte riktigt orka stå framför spisen så jag drack helt sonika upp min pannkakssmet!

Smaken var ganska okey.

1 dl mjöl
2 dl mjöl
2 ägg
1 tsk salt
1 msg socker
1 tsk vaniljsocker

Nu 1.5 timme senare mår jag bra, känner inte av något problem med magen (att det skulle svälla eller så).

Patrizia: Jag ska testa den där kesellamouzen imorgon! Låter utmärkt faktiskt. Jag vill väl helst köpa en burk proteinpulver men min flickvän börjar tycka att jag är en aningens manisk med träningen...*host* Toffel, nä vadå? =)

Funderar på att köpa en ändå...men men, för husfridens skull kanske inte.

King Grub
2003-03-11, 20:43
Fy satan! :smash: ;)

cjs
2003-03-11, 22:16
Fan ni killar som postar recept här är ju helt sjuka i huvet.. hehe.. dricka pannkakssmet!? :laugh:

Vänskap
2003-03-12, 16:53
Varför måste man stå framför spisen?
Gör ugnspannkaka så slipper man. Häll i smeten i lämplig ugnsform och släng in i ugnen 20-30 min, 225 grader.

Munter
2003-03-12, 16:56
Fy faen Snafu... jag korar detta sämsta mattipset hittils :smokin:

Mr Pink
2003-03-12, 18:10
:laugh: :laugh: det där var hardcore.....

wazz
2003-03-12, 21:58
Lät ungefär som den första "proteindrinken" jag blandade för några år sen. Fast jag hade inget mjöl i. Vispade 2 ägg och 1 liter mjölk och svepte i mig. Farsan trodde inte jag va klok...
:cheers:

Frazze
2003-03-13, 11:47
tönt igt att vispa äggen, ner med skalen och allt, sväljes hela. sedan tuggar du i dig mjölkförpackningen också, cellulosafibrer är säkert bra för blindtarmen.

Patrizia
2003-03-13, 15:39
Det är bara en kille som kan få för sig att dricka pankakssmet, m jag höll ju snudd på att garva ihjäl mig när jag läste det....

Lellan
2003-03-13, 15:47
Charmigt, mättande och hardcore! :hbang: Tre önskningar i en! :D

Snafu
2003-03-13, 17:06
Jag köpte faktiskt en liten liten proteinburk, endast 0.4kg stor.

Vänskap: Låter faktiskt som en bra idé att göra ugnspannkaka. Jag ska ta och göra det någon dag!

Andra mattips jag har: Köttfärssås och spaghetti med bananskivor i, riktigt riktigt gott.

Andra mer onyttiga mattips, lagomt till nyår eller så då man får äta sånt: Glass med näst intill krossad kexchocklad (kan hackas i små små bitar också). Detta är en riktig delikatess faktiskt. Jag har provat detta recept på 4-5 pers och alla har gett en :thumbup:.

Pannkakssmet med gainerspulver (men det har ni säkert redan läst i en annan thread). Ska nog faktiskt ta och testa det med proteinpulver också, kanske bränner fast mindre.

/M