handdator

Visa fullständig version : Project: Slack Prevention™


Fesoj
2007-03-26, 14:49
Jag förklarar härmed min träningsjournal öppnad!

Har tränat sporadiskt en längre tid, men det slutar alltid förr eller senare med att jag tappar motivationen och lägger ner allt vad träning heter, för att sedan återuppta rutinen ett halvår senare ifrån noll. Min nuvarande form är bättre än någonsin, en ny storhetstid by my standards, och min förhoppning är att kunna uppehålla träningen ett tag till. Syftet med träningsjournalen är främst att dokumentera mina framgångar, så att jag oavsett hur jag känner mig kan se tillbaka och se att det ger någonting. Jag är förmodligen också i behov av viss expertis, vad gäller i stort sett allting.

Inledningsvis angående min träning kan sägas följande:
Det var inte länge sedan jag tränade 100% av estetiska skäl (dvs, fin kropp). Kost och sådant har jag inte varit medveten om för fem öre, likaså har jag i stort sett ignorerat rygg, ben, mage och vader fram till för ett par månader sedan.

För närvarande väger jag 74kg/193cm, 21 år i Maj
Hade mina ben varit normalstarka så skulle jag nog väga över 80 åtminstonde <- plats för vissa förbättringar vad gäller den saken *rolleyes*

Mina mål...:
Satsar på att ta 80kg i bänkpress innan juni.
Grym kondition (Att kunna springa i 40-50 min är målet)

Min idealkropp väger högst 85kg, med ungefär samma fettnivå som jag har nu (vad nu det kan vara, inte alltför mycket). Bra symmetri (Poseidon på götaplatsen är riktmärket *screwy*). Fysiskt sett jämn, både vad gäller volym, kondition, rörlighet och allting annat. Jag skulle tro att det tar ett år eller så av seriös träningen att komma någonstans i närheten av detta.

..Och hur dessa ska uppnås:
Tränar för närvarande 4-5 ggr i veckan
Springer för närvarande ganska sporadiskt, 4-5 ggr i veckan (inte alltför ansträngande)
Tränar Capoeira 3-4 ggr i veckan.

Största utmaningarna:
*Att äta rimligt är det svåraste. 3000-3500kcal om dagen bör jag få i mig åtminstonde, vissa dagar når jag förmodligen inte upp till halva det.
*Motivationen att gå till gymmet även på tråkiga/hårda dagar, dvs ben, rygg, axlar.

Jag (ursäktar i förhand den dåliga kvaliteten och tveksamma poserna):
http://i10.tinypic.com/4cusx87.jpg

http://i11.tinypic.com/2dlucxz.jpg

http://i9.tinypic.com/4556ng2.jpg

Over and out!
Idag har jag än så länge sprungit, capoeiraträning och styrketräning återstår.
Spam on!

Ganymedes
2007-03-26, 21:35
Välkommen! Journalen är en bra motivationshöjare. Kör hårt!

Fesoj
2007-03-26, 21:39
Captains log, måndag 26/3:
*Sprungit runt 5km (började springa för säsongen igår, inte kommit igång dårå). Nya joggingskor, helt gudalika jämfört med mina gamla gympaskor. Förmodligen ett av mina bästa köp någonsin.
*Tränat Capoeira, runt 1.5h. Har tidigare haft problem med knäna, så dagens lektion har mest gått åt till att styra upp gamla misstag i basövningar osv. Ingen värk i knäna efter träningen för första gången på länge = lyckat!

Angående maten:
Intagit runt 500g pasta, 200g fiskpinnar, 250g Skogaholmslimpa plus ~1l gainer (200g pulver, 7dl mellanmjölk, banan och en del glass). Drack halva gainern efter joggingen, halva efter capoeiran. Är på tok för trött för att beräkna det exakta innehållet, men det är lätt över 3000kcal, så jag är nöjd. Dessutom har jag inte ätit dagens sista mål än :)

/Over and out.

Fesoj
2007-03-27, 22:02
Captains log, tisdag 27/3:
*Simmat runt 1km bröstsim i rackarns snabbt tempo. Möjligt att jag tar tiden nästa gång som en referens. Men man måste ha tid att titta på alla andra (kvinnliga) simmare också. Simglasögon for the win, och nej det är inte bara pensionärer som motionssimmar *dreggla*
*Capoeira, 1.5h som alltid. Dagens pass was pretty much all about the knees, men jag kom undan lindrigt.

Äta?
Kan inte redogöra för det exakta intaget av estetiska skäl, men jag hänvisar i stort sett till gårdagens kost, med korvstroganoff istället för fiskpinnar. Det vore synd att bryta rutinen nu. Förövrigt äter jag egentligen inte såhär patetiskt egentligen, men jag orkar inte skriva ner minsta småsak. Yoghurt, musli, frukt och sådant. Inte för att jag äter någon frukt, but you get the point.

/Over and out.

Fesoj
2007-03-27, 22:05
Och also, tack för din post Ganymedes. Välkommen til' the biggest thing since gag-balls.

Fesoj
2007-03-28, 21:04
Captains log, Onsdag 28/3:
Första styrkepasset sedan journalen öppnades! Ding! Naturligtvis är det beach-pass av värsta slag; Bröst/biceps..

- Inleder starkt med hopprep som uppvärmning. Manligt? Mycket överkropp? Naturally!

[BRÖST]
Bänkpress
~30kgx10
60x12
62.5x10
62.5x8

Hantelpress, lutande bänk
18kgx12x4

Hantelpress, nedåtlutande bänk
18kgx 12 x 4 (klarade inte de sista riktigt bra)

Stående kryssdrag från nedre fästena
4 plattor x 12
5 plattor x 10 x 2

[BICEPS]

Hantelcurl
15kg x 12 x 3
13.5kg x 10

Hammarcurl
15kg x 10
15kg x 10
15kg x 8/9? - Den som svajar mest med överkroppen vinner. "Push it to the limit" /cough

Kör vanligtvis curl i EZ-stång som tredje övning, men fick ont i höger underarm även vid låg belastning och sket i det. Körde motsvarande rörelse med hantlar istället, vilket funkade bättre av någon anledning. Återkommer med EZ-curlen nästa gång, förhoppningsvis.

-

Utöver denna rigorösa styrketräning så har jag även, som brukligt, varit på Capoeira 1.5h. Sista innan påsklovet, no comments otherwise.

Ätit? "- För lite".. än så länge that is.

/Over and out

Fesoj
2007-03-29, 21:11
Blabla 29/3:
Lataste dagen i mannaminne, troligtvis som följd av att jag inte var mätt innan jag gick och lade mig dagen innan. Vaknade flera gånger men orkade inte gå upp före 16.00 (kommentarer överflödiga). Gick ner till gymmet mest för att rekognisera, slutade med ett halvdant axelpass.

[AXLAR]
Press i smith: (räknar stången som 30kg for the record, den väger troligtvis mer
45kg x 10
45kg x 8 x 2
45kg x 6/7?

Stående kabelrodd till hakan:
10 plattor (fullt magasin, go me :D) x 12 x 2
10 plattor x 10
8 plattor x 11ish

Rotatorcuff, uppåtrotation. Mest i syfte att stärka dom inför capoeiran, och dessutom första gången jag prövade övningen.
6kg x 12 x 4