handdator

Visa fullständig version : Ex flickvän


manko
2007-03-26, 09:38
Min ex flickvän vill vara min kompis, men då får jag inte vara kompis med en annan tjej som jag tycker är roliga att prata och umgås med?

Och jag har sagt till henne att jag vill vara vän med dom båda. Men hon säger är du vän med henne så vill jag inte ha något med dig att göra mer.

Och den tjejen hon inte vill att jag ska vara kompis med har jag först börjat umgås och prata med efter att vårat förhållande tog slut. Ingen av dom känner varandra.

What to do, kolizar?

mela
2007-03-26, 09:38
Om ni inte är tillsammans, vafan bryr hon sig för? *screwy*

HerrArne
2007-03-26, 09:39
Precis som du vill, naturlitvis. Hur ska någon på ett Internetforum kunna hjälpa dig med det valet?

JJ
2007-03-26, 09:40
Vem vill vara kompis med någon som försöker bestämma vilka du får träffa eller inte? Löjligt. Dumpa ditt ex, hon låter som en liten kaninkokare.

Stoltz
2007-03-26, 09:40
Ditt ex har nog hybris.
Jag skulle sagt till henne att du avgör själv vem du ska umgås med, och ifall det inte passar så är det väl bon voyage för hennes del.

Varken mer eller mindre, hon försöker styra dig, och du ska inte låta henne göra det.

manko
2007-03-26, 09:40
internet forum är ju dr phil :)


mela: Jadu, jag vet inte vad som försigårs i tjejers skallar ibland =)

Stoltz
2007-03-26, 09:41
Jag måste fråga - Vad känner du, rent genuint, när hon säger till dig vem du får och inte får träffa?

manko
2007-03-26, 09:41
Ditt ex har nog hybris.

Varken mer eller mindre, hon försöker styra dig, och du ska inte låta henne göra det.

Just det, jag sagt till henne. Men svaret tillbaka var "nej, vill ju kunna vara din vän osv".

jag fattar inget :D

Baan
2007-03-26, 09:42
dissa.

manko
2007-03-26, 09:42
Jag måste fråga - Vad känner du, rent genuint, när hon säger till dig vem du får och inte får träffa?

Att det är min ensak vilka jag vill umgås med och ha som vänner :P

Dock vill man ju ännu vara kompis med sitt ex efter så många år tillsammans.

mela
2007-03-26, 09:44
imela: Jadu, jag vet inte vad som försigårs i tjejers skallar ibland =)


Jag är ju ändå tjej. Även om man kan ogilla att ens ex hittar nån annan (eh, som tjej vill man ju att exet ska må skit. Tjejer är svin you know) och att han är lycklig, så kan man ALDRIG ställa sådana krav.

Dumpa bruden. Be henne fara och flyga.

Frantic
2007-03-26, 09:44
Har hon sagt varför du inte du får träffa den andra tjejen?

manko
2007-03-26, 09:45
Jag är ju ändå tjej. Även om man kan ogilla att ens ex hittar nån annan (eh, som tjej vill man ju att exet ska må skit. Tjejer är svin you know) och att han är lycklig, så kan man ALDRIG ställa sådana krav.

Dumpa bruden. Be henne fara och flyga.

Jo, har ju lust att säga det. Men vill ju inte vara taskig och skulle ju som sagt. Vilja kunna vara hennes vän :)

manko
2007-03-26, 09:46
Har hon sagt varför du inte du får träffa den andra tjejen?

jag : Hon är min kompis.

hon : Du ser henne mer som en kompis.

För att jag umgåtts med henne efter att vi gjort slut.

mela
2007-03-26, 09:47
Jo, har ju lust att säga det. Men vill ju inte vara taskig och skulle ju som sagt. Vilja kunna vara hennes vän :)

Men snacka med henne. Hon kan inte ställa sånna krav.
Ni har gjort slut, ni är endast vänner. F.ö. borde hon inte ens ställa sånna krav när ni är tillsammans. *screwy* Om det inte är specialfall då den andra tjejen är värsta psykot och försöker våldta dig dagligen.

Ironbabe
2007-03-26, 09:47
Jo, har ju lust att säga det. Men vill ju inte vara taskig och skulle ju som sagt. Vilja kunna vara hennes vän :)

Varför vill du vara vän med någon som dikterar villkoren för er vänskap på det sättet?

JJ
2007-03-26, 09:47
Att det är min ensak vilka jag vill umgås med och ha som vänner :P

Dock vill man ju ännu vara kompis med sitt ex efter så många år tillsammans.

Visst vill man det, men hur ofta kommer du att träffa henne när hon har en ny kille sen? Då har du nog större nytta av din nya vän (som naturligtvis är hemligt kär i dig och det kommer gå åt helvete, men skit i det;)

manko
2007-03-26, 09:49
Visst vill man det, men hur ofta kommer du att träffa henne när hon har en ny kille sen? Då har du nog större nytta av din nya vän (som naturligtvis är hemligt kär i dig och det kommer gå åt helvete, men skit i det;)

Har funtsat lite i dom banorna också :P

Eller så skiter man i båda och käkar mat och kollar en serie istället :)

daja
2007-03-26, 09:51
Min ex flickvän vill vara min kompis, men då får jag inte vara kompis med en annan tjej som jag tycker är roliga att prata och umgås med?

Och jag har sagt till henne att jag vill vara vän med dom båda. Men hon säger är du vän med henne så vill jag inte ha något med dig att göra mer.

Och den tjejen hon inte vill att jag ska vara kompis med har jag först börjat umgås och prata med efter att vårat förhållande tog slut. Ingen av dom känner varandra.

What to do, kolizar?

men vafan, varför bryr du dig om vad ditt ex tycker? gå vidare till gå utan att inkassera 4000:-

manko
2007-03-26, 09:52
men vafan, varför bryr du dig om vad ditt ex tycker? gå vidare till gå utan att inkassera 4000:-

Skönaste svaret hittills :D

hahavaffan
2007-03-26, 10:03
Psycho ex.

kharon
2007-03-26, 10:18
Exet vill säkert knula runt lite, och sedan ta dig tillbaka då hon fått sitt behov stillat. Därför vill hon inte att du ska umgås med potentiella nya flickvänner, så att du är ledig då hon vill.

Varför tog det slut för det första?

Rock'nRoll
2007-03-26, 10:25
Låter fan helt bäng. Vad har hon med det att göra. Be henne dra åt helvete om hon inte skärper sig.

skaparn
2007-03-26, 10:30
Vem vill vara kompis med någon som försöker bestämma vilka du får träffa eller inte? Löjligt. Dumpa ditt ex, hon låter som en liten kaninkokare.

Referenser till gamla Glenn Close-filmer kan vara lite vanskliga när de flesta här är födda efter 1988.

Jompan
2007-03-26, 10:35
Håller med vad vissa andra redan skrivit. Hur kan man kalla henne "vän" om hon ska säga åt dig vad du får göra eller inte? Om du blir gladare av att vara med din nya vän så varför skulle inte ditt ex kunna vara glad för det. Låter nog som ditt ex inte är över dig, hade hon varit de så hade hon nog inte ställt sådana krav. Är enda anledningen till att du vill ha kontakt med ditt ex att du känner dig taskig om du bryter kontakten eller finns det nån annan anledning?

Dnepr
2007-03-26, 10:44
Vem av dom är viktigast för dig? Jag tycker inte det är fel att ta ställning för en viktig vän, det kanske låter hårt eller konstigt - men så resonerar jag.

mini
2007-03-26, 10:50
Om hon förbjuder dig att träffa din andra vän är hon en jävligt dålig kompis. Hon lägger dessutom över ansvaret för er framtida vänskap på dig vilket är jävligt taskigt. Egentligen är det beslutet hennes. Hon får fråga sig hur mycket vänskapen med dig är värd. Tydligen inte tillräckligt mycket.
En vän ska vilja den andras bästa. Det gör inte hon.

Dnepr
2007-03-26, 10:52
Om hon förbjuder dig att träffa din andra vän är hon en jävligt dålig kompis. Hon lägger dessutom över ansvaret för er framtida vänskap på dig vilket är jävligt taskigt. Egentligen är det beslutet hennes. Hon får fråga sig hur mycket vänskapen med dig är värd. Tydligen inte tillräckligt mycket.
En vän ska vilja den andras bästa. Det gör inte hon.

Hon kanske anser att den andra tjejen inte är bra för honom - av nån okänd anledning. Då är hon ju en bra vän. Men hon borde kanske förklara det mer ingående - om det nu är så.

mini
2007-03-26, 10:55
Hon kanske anser att den andra tjejen inte är bra för honom - av nån okänd anledning. Då är hon ju en bra vän.

Nej. Eller, kanske. Vänner som varnar för konstiga personer är bra. Vänner som ställer ultimatum hjälper föga. Sannolikheten för att hon bara inte fixar att se honom med en annan tjej är större än ditt scenario. Kanske manko kan bringa klarhet i vad hon angett för skäl till sitt agerande?

Handcuff
2007-03-26, 11:00
Att det är min ensak vilka jag vill umgås med och ha som vänner :P

Dock vill man ju ännu vara kompis med sitt ex efter så många år tillsammans.

Vadå. Har ni varit ihop 2år och är nu 17? (låter så på ditt ex).

Finns ingen vits att fortsätta umgås. Thats it.
Den dagen hon har träffat en ny kille kommer varken du eller hon att vilja umgås mer.

Greg
2007-03-26, 11:40
lol åt ditt ex.

Få roid och be henne fara och flyga. Hon låter inte så stabil.

Snake
2007-03-26, 11:44
Get your shit straight ffs!! *slap*

Stoltz
2007-03-26, 12:34
lol åt ditt ex.

Få roid och be henne fara och flyga. Hon låter inte så stabil.

Men att få roid låter stabilt? ;)

Jay-Z
2007-03-26, 12:35
Idel Snoop-låtar i huvudet nu.

sundvall
2007-03-26, 13:15
Men för i helvete, skit i vad exet säger. Om hon till och med kan bestämma över dig när ni inte längre är tillsammans vill jag fan inte veta hur erat förhållande var.

manko
2007-03-26, 13:26
Men för i helvete, skit i vad exet säger. Om hon till och med kan bestämma över dig när ni inte längre är tillsammans vill jag fan inte veta hur erat förhållande var.

Jadu, fanns ju liknande anledningar till att det tog slut, för jag orkade inte höra någon som försöker bestämma över mig. Men likt förbannat så har det fortsatt nu.

Över den där vännen så har man ju nafsat lite. Men jag anser henne som en vän förtillfället, fast man vet ju aldrig hur det ser ut i framtiden :)

Dissector
2007-03-26, 14:02
Jag förstår inte varför man låter tjejer köra med en så. Fråga henne rakt ut om det är meningen att du inte ska få träffa nya tjejer mer. Kräv ett svar. Sen är det ju bara att bestämma sig utifrån det.

Snake
2007-03-26, 14:56
Bara jag som tänker menage a trois? Föreslå det och dina problem är ur världen.:thumbup:

Jay-Z
2007-03-26, 14:58
Bara jag som tänker menage a trois? Föreslå det och dina problem är ur världen.:thumbup:


That's the shit right there! :thumbup:

Raggis
2007-03-26, 15:03
Nån är visst under skon.

Ironbabe
2007-03-26, 15:13
забыть идиот :smash:

Dnepr
2007-03-26, 15:15
забыть идиот :smash:

Snälla - kan inte du ge honom lite tips då - för du har ju också en massa erfarenheter av ex-flickvänner.

Daniiiel
2007-03-26, 15:28
Dags att sluta vara beta och försöka gå över till alpha? Jag menar seriöst ditt ex vill bestämma vilka du får träffa och inte träffa? Och du undrar va du ska göra+???

manko
2007-03-26, 15:30
Dags att sluta vara beta och försöka gå över till alpha? Jag menar seriöst ditt ex vill bestämma vilka du får träffa och inte träffa? Och du undrar va du ska göra+???

Sparka mig i nutsen!!! :)

Tur att ni fillar och operor finns här iaf =D

Greg
2007-03-26, 15:34
Men att få roid låter stabilt? ;)

Ibland.

Ironbabe
2007-03-26, 15:44
Snälla - kan inte du ge honom lite tips då - för du har ju också en massa erfarenheter av ex-flickvänner.

Det är mina ex han hoppar emellan jue *gah!*

manko
2007-03-26, 15:45
Det är mina ex han hoppar emellan jue *gah!*

förlåt, skaka tass? **whistle*

Dnepr
2007-03-26, 15:46
Det är mina ex han hoppar emellan jue *gah!*


Jaha - så du är sur för att dom övergivit dig och gått till honom? Stackars dig :-/

Ironbabe
2007-03-26, 15:49
Jaha - så du är sur för att dom övergivit dig och gått till honom? Stackars dig :-/
Neeee, jag blir aldrig sur över rester.. Jag sällar mig till nya jaktmarker istället, har hittat ett toppenställe- SATS- massor av fjollor o pussytränande

Dnepr
2007-03-26, 15:53
Neeee, jag blir aldrig sur över rester.. Jag sällar mig till nya jaktmarker istället, har hittat ett toppenställe- SATS- massor av fjollor o pussytränande

Jag gillar också SATS. Du får gärna ragga på mina jaktmarker - men akta dig så du inte slinter i min säd.

Metal_boy_
2007-03-26, 16:49
Seriöst? Du borde väl kunna lista ut på egen hand att ditt ex är vrickad? Dumpa henne som vän med, det hörs ju att hon bara vill äga dig.

Metal_boy_
2007-03-26, 16:55
Men för i helvete, skit i vad exet säger. Om hon till och med kan bestämma över dig när ni inte längre är tillsammans vill jag fan inte veta hur erat förhållande var.

Där satt den!:laugh:

aliquis
2007-03-26, 17:42
Skit i ditt ex. Än mer om det var hon som lade ner förhållandet.

manko
2007-03-26, 17:47
Skit i ditt ex. Än mer om det var hon som lade ner förhållandet.

Var jag som gjorde slut :P

sundvall
2007-03-26, 18:30
Hur gammal är ni manko?

Fatalist
2007-03-26, 18:31
Var jag som gjorde slut :P

Nu har du två val:

1. Lev ditt liv som DU vill.
2. Lev som en ikondyrkande lowlife efter hur alla andra tycker att du ska leva.

manko
2007-03-26, 18:34
Hur gammal är ni manko?

21 och 18 ^^

mangemani
2007-03-26, 18:44
själva grejjen att hon kräver utav dej att du ska dumpa din kompis,tycker iaf jag är svaret på vilken du egentligen ska dumpa.
hon har väl för fan ingen rätt att ställa ett sådant krav på dej(inte ens om ni nu var tillsammans).
duger inte din vänskap(med allt som hör därtill),så är det väl bara att vinka bye bye med hennes förslag om en vänskaps relation då.
rätt så fräckt utav henne om jag får säga mitt,ställa ett ultimatum bara sådär,vad egentligen är det som gör henne så speciell=/