handdator

Visa fullständig version : Bekväma idéer för at passa in tillskott i vardagen


SWETiger
2007-03-25, 15:30
Blanda pulver är inte alltid enkelt och med flera tillskott och ett par som ska tas en bestämd tid innan träning kan det bli rätt jobbigt. Hur gör ni det bekvämt för er? På jobbet, universitetet, skolan, resande fot?

Själv tar jag för tillfället det här:
Utspritt under dagen:
-Protein.
-Kreatin monohydrat.
Innan träning:
-Kp3.
-Nitro FX.
-Maltodextrin.
-EsaPro.

Portionsförpacka både pulver och vatten känns som ett bra sätt att börja, men vilken typ av förpackning är bäst och finns det varianter på shaker som ser lite fräshare ut och garanterat håller tätt?

Följdfråga: Vilka tillskott är lämpliga att blanda tillsammans i en drink och vilka är inte lika lämpliga?

Raggis
2007-03-25, 15:32
Jag blandar ner malto + protein i min shaker, som jag sedan tar med mig till gymmet. Direkt efter passet, så sveper jag den. Tar vitamintillskott runt frukost.

nordland
2007-03-25, 16:00
jag kör samma sak varje dag oavsett om jag jobbar eller inte.

Frukost:
Protein (pro-complex)
Kreatin (optimum)
Mulitvitamin (friggs)
Glucosamin

Mellanmål:
halv gainer (serious mass)

Lunch:
glucosamin

Före träning:
No-Explode (Bsn)
NO-xs (Premier nutr.)
Kreatin
BCAA kapslar

Under träning:
Energy booster (fairing)

Efter träning:
Gainer
kreatin

1h efter träning:
Proteindrink

innanläggdags:
kasein (optimum)
Kreatin

nordland
2007-03-25, 16:06
förbaskat så kort editerings tid *mini*

Tränar numera ganska sent på kvällen, så jag behöver sällan släpa med mig något hela dagen. De dagarna när man är borta hela dagen så fixar jag allt klart innan jag lämnar hemmet ..

Pepz
2007-03-25, 16:11
portionsförpacka vatten?? svårt att få tag på det eller?

SWETiger
2007-03-25, 16:18
nordland: Har du grejerna stående på jobbet eller har du något system för att portionsförpacka? :)

Pepz: Ibland kan det vara det men det hör väl inte till vanligheterna kanske. Bra om man har ont om tid eller inte kan lämna platsen i alla fall. ;)

blekfet2
2007-03-25, 16:37
då jag kör likande tillskott så kan jag visa hur det ser ut för mig:

45min innan träning - kp3 + 400mg koffein
15min innan träning - 40g maltodextrin + 10g esa
direkt efter träning - 40g maltodextrin + 30g vassle

sedan måltid mm mm mm.


varför kör du monohydrat när du redan tar kp3?

SWETiger
2007-03-25, 17:15
blekfet2: Har samma upplägg med tiderna runt träningen. :thumbup:
Men det skulle vara skönt om man kunde fixa någon bekväm rutin för att sköta det tillsammans med föreläsningar så att man kan dra tillgymmet direkt när man är fri för dagen. Blir till att blanda till kp3 under pausen och låta den brusa i några minuter innan man sveper den. Efteråt blandar man malto + EsaPro och börjar röra sig mot gymmet. Hur brukar du passa in det med jobb m.m?

Kör Kp3 för mindre mjölksyra och monohydrat för mer ork.

nordland
2007-03-25, 18:51
nordland: Har du grejerna stående på jobbet eller har du något system för att portionsförpacka? :)


Har en jäkla massa shakers (närmare 15st) så jag portionerar upp allt färdigt innan jag går och jobbar. Alla piller och kapslar som ska ner under dagen brukar jag lägga i en ziplock påse..

Om någon skulle slänga en blick ner i min ryggsäck, skulle de garanterat tro att jag var pundare/langare :D

7UP
2007-03-25, 19:23
1,5-2h före träning
Pure Whey 30g
Lättmjölk 3 dl
1 Äpple/Banan

Precis innan träning
10g Esa Pro
20g Fast Carbs

Efter Träning
Pure Whey 40g
Fast Carbs 50g

Innan Läggdags
35g Sloow Protein

Klenis
2007-03-26, 07:07
Så många tillskott ni tar xD

Frukost: whey 80
Före träning: 60g malto, whey 80
Efter: 60g malto