handdator

Visa fullständig version : bantningspiller?


soulsplinter
2007-03-25, 15:25
Är dem farliga? fungerar dem överhuvudtaget?? går man upp i vikt igen om man slutar med dem?? vilka e bäst? börjar bli lite desperat... vill bara inte förstöra min kropp hehe


*gah!*

King Grub
2007-03-25, 15:26
Är dem farliga? fungerar dem överhuvudtaget??

Beror på ingredienserna x 2.

Degpekka
2007-03-25, 16:01
varför bara inte ändra på kosten?

ligne
2007-03-25, 16:07
eller öka aktiviteterna i ditt liv.

Pepz
2007-03-25, 16:10
om man ska generalisera kraftigt.. de som kan fungera är oftast de som kan vara skadliga..

om de funkar eller om de är skadliga beror, precis som King grub skriver. på ingredienserna,

watertouch
2007-03-25, 16:16
200mg koffein+nikotin ska ju ge en energiörbruknings höjning med 10% tror jag grubben länkat en studie på tidigare.. Det lär man ju inte dö av.. men det är knappast nyttigt heller. Nikotinet har oxå en aptitnedsättande effekt.

soulsplinter
2007-03-25, 16:32
jo jag vet har verkligen försökt, men dem där sista kilona vill liksom inte släppa. kan inte gå på svältdiet då jag dansar/tränar en hel del .... har självklart dragit ner rejält (enligt mig) på maten jag ligger på 1500 kcal om dagen.... vetefan vad man ska göra hehe

ligne
2007-03-25, 16:34
1500kcal är lite om du "dansar/tränar en hel del"

Eddie Vedder
2007-03-25, 16:36
jo jag vet har verkligen försökt, men dem där sista kilona vill liksom inte släppa. kan inte gå på svältdiet då jag dansar/tränar en hel del .... har självklart dragit ner rejält (enligt mig) på maten jag ligger på 1500 kcal om dagen.... vetefan vad man ska göra hehe

Va ligger du på för längd vikt?

Om du tränar mycket som du säger och inte är väldigt liten så skulle jag tippa på att du räknar fel på maten helt enkelt för 1500kcal och ett aktivt liv borde man kunna gå ner i vikt på om man nu inte är liten å därmed har ett lågt energibehov.

blekfet2
2007-03-25, 16:41
jo jag vet har verkligen försökt, men dem där sista kilona vill liksom inte släppa. kan inte gå på svältdiet då jag dansar/tränar en hel del .... har självklart dragit ner rejält (enligt mig) på maten jag ligger på 1500 kcal om dagen.... vetefan vad man ska göra hehe

Du lär dig lite mer om kost/träning.

Handcuff
2007-03-25, 16:42
Du lär dig lite mer om kost/träning.

+1. Det är faktiskt där du har ditt problem. När väl ljuset går upp kommer du att fnissa åt hur enkelt allt egentligen var :thumbup:

mangemani
2007-03-25, 16:51
med största sannolikhet,nej,dom funkar ej.
förbruka mer än vad du stoppar i dej samt håll koll på kosten är svaret på ditt problem...slår alla dessa "bantningspiller" och "fettförbränande" produkter med hästlängder...simpelt och billigt.

soulsplinter
2007-03-25, 17:21
jaha mått o sånt eeh:

längd: 165 cm
vikt: pendlar mellan 54-56, så typ 55 kg
mått midja: 67-69 cm
lår:54-55 cm

e som sagt ganska muskulös o vill därför tappa fett för att få ett "slankare" intryck....

ligne
2007-03-25, 17:36
bra mått!

du kan inte ha speciellt mycket fett på kroppen tror jag.
inte om du nu är ganska muskulös ;)

Tolkia
2007-03-25, 17:39
Med den vikten till den längden behöver du inte bantningspiller. Lagom med träning och bra mat om du vill få "snyggare form" på kroppen, och förmodligen en mer accepterande syn på dig själv. Inte en chans att du är tjock och "måste" gå ned i vikt.

soulsplinter
2007-03-25, 17:55
nej "måste" måste jag väl inte, men jag vill :D

jag e ett riktigt typexempel på en liten osäker tonårstjej jag vet. men nu vill jag ju ha smalare ben, iaf lår.......... förstår inte hur folk lyckas vara typ sådär "pinnsmala" som typ 60% av alla tjejer jag ser är hehe .. kan man bryta ner lårmuskler typ??

Pepz
2007-03-25, 18:01
smaken är som baken men:
Personligen så uppskattar jag en tjej med muskler mer än en "pinnsmal" tjej.

bara att sänka kaloriintaget mer om du vill gå ner i vikt.. eller motionera mer...

BigForre
2007-03-25, 18:39
nej "måste" måste jag väl inte, men jag vill :D

jag e ett riktigt typexempel på en liten osäker tonårstjej jag vet. men nu vill jag ju ha smalare ben, iaf lår.......... förstår inte hur folk lyckas vara typ sådär "pinnsmala" som typ 60% av alla tjejer jag ser är hehe .. kan man bryta ner lårmuskler typ??

För guds skulle gör inget dumt nu som inte jag skulle gilla :D ...

Klart att du kan få gå ner ett par kg om du håller dig inom hälsosamma gränser, men försök möta dig själv lite på halva vägen. Kikar man på dina mått och vikt så lär det vara rätt fit som det är. Lycka till hur du än gör :thumbup:

soulsplinter
2007-03-25, 19:02
men hur går man ner det där "sista" då? de är skitsvårt juee =( men jga har en del fett på kroppen alltså d e ju inte som att jag BARA e muskelberg haha =)

ligne
2007-03-25, 20:00
posta en bild på benen under medlemsbilder så får "juryn" på kolozzeum en chans att dela med sig av sina ärliga åsikter :)

King Grub
2007-03-25, 20:56
men hur går man ner det där "sista" då? de är skitsvårt juee

En kvinna/tjej har livsnödvändiga kroppsfettnivåer på runt 12%. För att nå lägre krävs extrema och/eller ohälsosamma upplägg, och även då är det sällan ett tillstånd som bibehålls längre än en mycket kort period.

jakkan
2007-03-25, 21:11
men seriöst så låter 55kg på 165 som en fit tjej om jag ska va ärlig, du kan omöjligt ha en massa överflödigt fett på dig..

soulsplinter
2007-03-27, 21:25
ja fast 52 kg känns pefekt haha ;)

King Grub
2007-03-27, 21:48
Risken, när man väl nått något diffust "mål", och finner att man inte är lyckligare eller att något är annorlunda, är att 50 plötsligt känns perfekt, sedan 47, osv. :(

Sverker
2007-03-28, 06:23
ja fast 52 kg känns pefekt haha ;)


Kom igen nu !

Du fixerar dig på fel saker. Du är framåt, lite kaxig och har ett stort mått av självinsikt. Använd det possitivt istället och se dina egna starka sidor:thumbup:

pia
2007-03-28, 06:59
Risken, när man väl nått något diffust "mål", och finner att man inte är lyckligare eller att något är annorlunda, är att 50 plötsligt känns perfekt, sedan 47, osv. :(

Håller med här. Passa dig så du inte fastnar i det många andra gör att sträva efter något som inte finns. Man söker efter det perfekta men felet sitter i ens huvud inte i kroppen och då blir man aldrig nöjd utan fortsätter tills det gått för långt. Vi har olika kroppstyper också så vissa saker är svåra att ändra på ibland får man acceptera att man är byggd på ett visst sätt och med din vikt behöver du absolut inte gå ner mer. Din kropp vill förmodligen inte gå ner mer pågrund av att du redan har lite kroppsfett och vill inte släppa mer. Ju lägre fettprocent man har desto svårare blir det eftersom det är ohälsosamt att ligga på för låga nivåer. Fundera om du verkligen behöver gå ner de här kilona eller om det faktiskt är så att det sitter i huvudet.

loverius
2007-03-28, 09:53
angående batningspiller, så tänk på att de med grönt te extrakt är skadliga för levern, i den konstgjorda form.
Det bästa fettförbrännaren är grönt te som dryck, och kaffe, innan ett träningspass.
Men ifs batningspiller är ju rimonabant o Xenical kanonbäst.
Det finns ett gift som heter DNP fast det kan du dö av, så skit i det.

soulsplinter
2007-03-28, 21:12
tja fast jag vill ha tillbaks min gamla "matchvikt" så att säga... jag gillar kurvor så jag skulle aldrig få för mig o väga under 50 kg (!) de e ju äckligt...tycker jag hehe

men som sagt jag skulle vilja tappa 2-3 kg i fett för min egen skull o för att jag då kan börja använda mina gamla jeans igen ;) Är ju trots allt bara en fattig student

EiseltUK
2007-03-28, 23:22
angående batningspiller, så tänk på att de med grönt te extrakt är skadliga för levern, i den konstgjorda form.
Det bästa fettförbrännaren är grönt te som dryck, och kaffe, innan ett träningspass.
Men ifs batningspiller är ju rimonabant o Xenical kanonbäst.
Det finns ett gift som heter DNP fast det kan du dö av, så skit i det.

Det gällde bara extraktet "Exolise" som tillverkas på ett speciellt sätt. Vanliga extrakt av grönt té anses inte skadliga. Men gillar man té så varför inte.

Iambear
2007-03-29, 06:49
En kvinna/tjej har livsnödvändiga kroppsfettnivåer på runt 12%. För att nå lägre krävs extrema och/eller ohälsosamma upplägg, och även då är det sällan ett tillstånd som bibehålls längre än en mycket kort period.

Finns det ngn sådan gräns för killar också?

Doktorn
2007-03-29, 06:58
med största sannolikhet,nej,dom funkar ej.
förbruka mer än vad du stoppar i dej samt håll koll på kosten är svaret på ditt problem...slår alla dessa "bantningspiller" och "fettförbränande" produkter med hästlängder...simpelt och billigt.

Jo de fungerar till en början, sibutramin och orlistat, kan ge en ytterligare viktnedgång på ca 0.2-0.3kg/vecka uttöver vad som kan uppnås med att ändra kosten. Men efter max 6 månader så upphör effekten och långtidseffekterna är inte riktigt studerade vad jag vet.

BigForre
2007-04-02, 10:18
Det gällde bara extraktet "Exolise" som tillverkas på ett speciellt sätt. Vanliga extrakt av grönt té anses inte skadliga. Men gillar man té så varför inte.

Så vad är det för extrakt i Fairings Lean?

EiseltUK
2007-04-02, 16:00
Så vad är det för extrakt i Fairings Lean?

Troligen vatten- eller etanolextrakt.

BigForre
2007-04-02, 19:55
Troligen vatten- eller etanolextrakt.

Så jag kan fortsätta äta mitt lean innan passen utan att vara orolig? :)