handdator

Visa fullständig version : Kreatin + Urindrivande + Svett??


Thom-
2007-03-24, 23:00
Tja, har tränat akivt 5/dar veckan sen 12veckor tebax och använt mig av kreatin och protein tillskot.
Även innan jag började träna så hade jag en vana av att dricka väldigt mycket, sen jag började träna så har jag börjat kissa mycket oftare? Kreatin är urindrivande? Samt att jag tycker att mina svettlökar, speciellt i armhålan börjat utsöndra mycket mer svett, nästan så pass mycket att det blir ett problem. (Får lökar i tshirt efter en 20min typ, utan att jag gör nåt speciellt)

Allt detta beror nog på kreatinet? Eller vad tror ni? Har hört att det är urindrivande...

(ps. letade igenom kreatine faq'n efter liknande, men såg inget.)

Handcuff
2007-03-24, 23:58
Du dricker säkert 1-2 vattenflarror extra på gymet. Får alltid stiga upp på natten å pissa när jag håller i gång med gymmandet :(

L-Sami
2007-03-25, 00:32
Upplevde mer toabesök när jag använde kreatin monohydrat från olika tillverkare, men upplever inte samma när jag använder Eiselt Kre-Alkalyn i pulverform.

Baan
2007-03-25, 01:23
Jag pissar också en del när jag tränar aktivt och äter bra (dricker ju såklart mkt vatten också). Blir rätt dramatiska skillnader om jag åker utomlands och tar det lugnt med träning och kost. Om det enbart beror på kreatinet är svårt att säga. Även off så tycker jag det lbir många toabesök.

Thom-
2007-03-25, 22:56
Jag kör Eiselt mikroniserat kreatin nu, monohydrat. Osmaksatt pulver. Hur är det du använder L-Sami?
Tror att jag kanske ska ta och testa det, se om det gör någon skillnad.

L-Sami
2007-03-25, 23:07
Jag kör Eiselt mikroniserat kreatin nu, monohydrat. Osmaksatt pulver. Hur är det du använder L-Sami?
Tror att jag kanske ska ta och testa det, se om det gör någon skillnad.

Det är väl som vanligt kreatin, men utan vätskebindning och färre toabesök.