handdator

Visa fullständig version : Protein med chokladsmak


mommy
2007-03-24, 19:21
Eftersom jag är helt såld på choklad skulle jag vilja hitta ett proteinpulver som verkligen smakar choklad. *drool*

Äter WHEY FX med chokladsmak nu, men det påminner ju inte ens om choklad till smaken. *spy*

Så, tipsa mig! *popcorn*

Handcuff
2007-03-24, 19:41
Har ALDRIG smakat ett proteinpulver som verkligen smakat choklad under alla år jag tränat.....*rolleyes*

mommy
2007-03-24, 19:43
Har ALDRIG smakat ett proteinpulver som verkligen smakat choklad under alla år jag tränat.....*rolleyes*

*cry* Men nåt som smakar bra i alla fall?

EiseltUK
2007-03-24, 19:48
Eftersom jag är helt såld på choklad skulle jag vilja hitta ett proteinpulver som verkligen smakar choklad. *drool*

Äter WHEY FX med chokladsmak nu, men det påminner ju inte ens om choklad till smaken. *spy*

Så, tipsa mig! *popcorn*

Är det "nya" wheyFx. Den gamla smakade nästan inget. Nya är betydligt bättre men det är givetvis smaksak.

Handcuff
2007-03-24, 19:54
*cry* Men nåt som smakar bra i alla fall?

Vet inte om det finns någon med särsklit god choklad smak....

Kolozzeums egna smakar helt ok till riktigt bra pris (oväntat goda!!) http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=31&products_id=173

Kan tänka mig att Fairings Cp3 är god (äpple/päron, blåbär/vanilj)...har beställt och väntar :)

Sen så tycker jag att Eiselt verkar ha på G riktigt spännande smaker i o m "Double pro"...blir något att se framemot!
:thumbup:

blekfet2
2007-03-24, 19:59
GG:s whey-80 vassle choklad, smakar mycket choklad tyck jej.

Sir Anselm
2007-03-28, 13:03
Jag har inte heller hittat något protein som verkligen smakar choklad, så nu har jag börjat köra i kakao i drinken också, mycket godare!! Blir lite xtra kalorier, men det bryr jag mig inte om...

Dalle89
2007-03-28, 13:21
Sloow protein fick jag precis hem nu, den var oväntat god och ger lite chockladigare intryck eftersom att den blir så tjock också :)

Halldin
2007-03-28, 13:22
ProFX choklad är godaste chokladpulvret jag testat, har dock bara i chokladutförande testat Kolozzeum Pure Whey och Exell.

mommy
2007-03-28, 13:35
Jag har inte heller hittat något protein som verkligen smakar choklad, så nu har jag börjat köra i kakao i drinken också, mycket godare!! Blir lite xtra kalorier, men det bryr jag mig inte om...

Hehe, jag hittade 99% kakao i affären i förrgår, så jag provade ha i det och det blev mycket godare. *drool* 4 tsk kakao blir ju typ 40 kcal, det kan man ju leva med. ;)

Sir Anselm
2007-03-28, 13:38
Hehe, jag hittade 99% kakao i affären i förrgår, så jag provade ha i det och det blev mycket godare. *drool* 4 tsk kakao blir ju typ 40 kcal, det kan man ju leva med. ;)

Ha ha, ja det var ju inte så mycket, hade inte ens brytt mig om att räkna på det...

Tiefenmesser
2007-03-28, 18:50
Whey FX med Chokladsmak är på tog för sött. Jag kommer aldrig att få i mig mina kilon.

Kico
2007-03-28, 18:56
Det verkar som att double pro kommer att ha en bra chokladsmak. Vi får se.

mommy
2007-03-28, 19:58
Whey FX med Chokladsmak är på tog för sött. Jag kommer aldrig att få i mig mina kilon.

Häll i pulvret, vatten/mjölk och några dl frysta bär i en mixer och mixa - inte alls lika sött längre. :) Och har du bara i kakaopulver och inget socker blir det heller inte lika sött. :cool:

Fast sen så är det ju ändå bara att hälla i sig, det är ju inget man ska leva på ändå. ;)

mommy
2007-03-28, 19:59
Det verkar som att double pro kommer att ha en bra chokladsmak. Vi får se.


Interesting. :thumbup:

EiseltUK
2007-03-28, 20:57
Whey FX med Chokladsmak är på tog för sött. Jag kommer aldrig att få i mig mina kilon.

Blanda med lite mer vätska. :thumbup:

nordland
2007-03-28, 21:24
Är inte speciellt förstjust i choklad vanligtvis, men Optimum's 100% whey och Pro-Complex i choklad smak är kanongoda..

Scratch89
2007-03-29, 13:02
Va? Tyckte du inte det smakade gott? Med mjölk eller glass är det underbart gott.
Men jag är inte så kräsen när det gäller proteinpulver längre... ;)

exenom
2007-03-29, 13:40
Hur smakar ON 100% Whey Mint Choklad? Är den god? Smakar den choklad?

mommy
2007-03-29, 15:06
Va? Tyckte du inte det smakade gott? Med mjölk eller glass är det underbart gott.
Men jag är inte så kräsen när det gäller proteinpulver längre... ;)

Smakar ju som Nutrilett, typ. :cool: Men jag är heller inte kräsen, det går ju att få ner. Men med lite kakao blir det mums! :hbang:

Johannes
2007-03-29, 16:34
Är protec med chokladsmak god?

Ekonom
2007-03-29, 19:41
Hur smakar ON 100% Whey Mint Choklad? Är den god? Smakar den choklad?

Ja den smakar bra. Men om du jämför ON:s jordgubb med andra produkters jordgubb så är ON väldigt mycket godare, men ex. fairings mintchoklad vs. ON:s mintchoklad tycker jag går på ett ut.

Tror det beror på att ON använder acesulfam-K i mintchokladen som sötningsmedel och detta är inte gott separat! Det måste blandas med aspartam eller sukralos för att smaka vettigt.

Deras jordgubb är sätad med sucralos och smakar mkt bra.