handdator

Visa fullständig version : Förkorta 3,5mm mp3-sladd


Officer
2007-03-24, 19:05
Jag har en sån där Sony Ericsson walkman-mobil med en på tok för lång sladd (den är gjord för att man ska ha mobilen i fickan). Jag har istället halsrem och behöver alltså cutta närmare 30 cm sladd. Hatar att ha allt ihopbundat liksom.

Hur kan jag på smidigaste väg förkorta sladden som går från mobilen till "kopplingspunkten" där jag trycker i min 3,5mm hörlur? Är det bara o klippa och sen fläta ihop trådarna där eller vad ska man göra??
Jag är inte händig direkt :Virro

TheGovernator
2007-03-24, 19:10
Klipp löd klart :D

shibi
2007-03-24, 19:11
Jag försökte förut att klippa och fläta ihop men nepp. Verkar inte fungera så på nya sladdar. De har fina fibertrådar i sig= Går inte att fläta ihop.

Men jag är inte heller speciellt händig. Men börja inte cutta än förrän du är säker bara.

Drast
2007-03-24, 19:30
http://www.istuff.se/index.php?main_page=product_info&cPath=2_8&products_id=361

Den här verkar vara bra om man villa minska på sladdlängden.

Officer
2007-03-26, 20:59
Bump!

Har letat som en tok efter samma handsfree/3,5mm-sladd/adapter med kortare sladd, och visst finns det, beställde en från england på bara 8 cm, men den har ju ingen inbyggd handsfree. Den kommer jag ha när jag tränar, slipper massa extrasladd. Men jag vill ha handsfree också, som den jag har nu, fast mycket kortare sladd!


Så jag bumpar originalfrågan!
Hur ska jag klippa kabeln kortare och lyckas sätta ihop konststycket?
http://www.inwarehouse.se/bilder_produkt/e928545.jpg
En sån manick med andra ord. Vill alltså förkorta kabeln som handsfree-adaptern sitter på (åt vänster håll på bilden).

hahavaffan
2007-03-26, 22:05
Hade jag inte gett bort min extra sån sladd igår så hade jag kapat den nu och undersökt åt dig. Men det borde inte vara några större problem att hitta rätt kablar att tvinna ihop igen.

Officer
2007-03-26, 22:28
Hade jag inte gett bort min extra sån sladd igår så hade jag kapat den nu och undersökt åt dig. Men det borde inte vara några större problem att hitta rätt kablar att tvinna ihop igen.

Om du är händig kan jag betala dig om jag får skicka över kabeljäveln så du får fixa det *flex*

Arf Pingvin
2007-03-26, 23:42
Kabeln dubblar som antenn för radion och handsfree. Är nog lite fler trådar än en vanlig stereosladd.