handdator

Visa fullständig version : ABSolute vegetarian protein


skratt
2007-03-24, 14:24
Har hittat ett "nytt" proteinpulver på nätet, och undrar vad ni har för åsikter om det?
Det är helt veganskt, och finns naturellt, choklad och vanilj, utan sötningsmedel och socker.

tycker de verkar riktigt bra :)

Eddie Vedder
2007-03-24, 15:03
Har hittat ett "nytt" proteinpulver på nätet, och undrar vad ni har för åsikter om det?
Det är helt veganskt, och finns naturellt, choklad och vanilj, utan sötningsmedel och socker.

tycker de verkar riktigt bra :)

Är det hampaprotein lr sojaprotein?

Liiiite svårt att säga va man har för åsikt om nånting man inte har den blekaste aning om va du syftar på.

skratt
2007-03-24, 15:10
ah, dumt av mig. är så dålig på att länka.. eller hade länkat fel och tanklöst då jag glömde bort att de var förbjudat att länka till sådana sidor.


står iaf "Vegetariskt proteinisolat (sojaproteinisolat, ärtproteinisolat, risproteinkoncentrat, bromelain (ananasenzym), stevialöv) - Använd för att öka ditt intag av fullvärdigt protein. Ta med i mjölet när du bakar eller kör tillsammans med frukt i en mixer. Innehållet av bromelain gör att proteinupptaget i kroppen blir effektivare.
Neutral:
Som namnet antyder är detta pulver inte smaksatt.
Exempel på användningsområden är som tillsats i diverse bakverk eller som proteindrink om den blandas med vatten och frukt (eller annan smaksättare).

Vanilj:
Pulvret har en svag vaniljsmak. Det döljer till viss del den traditionella proteinsmaken. Är lämplig som proteindrink även om den bara blandas med vatten. Passar även bra som tillsatts i kakor eller i morgongröten.

Choklad:
Vi har inte själva provat choklad-varianten. Antagandet är att den passar som proteindrink eller andra ändamål där chokladsmak är ok.
"

hittar inget näringsvärde dock..

Eddie Vedder
2007-03-24, 15:19
står iaf "Vegetariskt proteinisolat (sojaproteinisolat, ärtproteinisolat, risproteinkoncentrat, bromelain (ananasenzym), stevialöv) - Använd för att öka ditt intag av fullvärdigt protein. Ta med i mjölet när du bakar eller kör tillsammans med frukt i en mixer. Innehållet av bromelain gör att proteinupptaget i kroppen blir effektivare.

Verkar intressant måste jag säga, iom att det är en mix av både spannmålsprotein och baljväxtprotein så kompletterar ju dom varandra och blir ett fullvärdigt protein. Sen att det används i bakning blir ju ytterligare en källa till spannmålsprotein, har även hört att förut bromelain ska effektivisera kroppens proteinupptag och det har dom ju tillsatt så det låter ju iaf genomtänkt, sen om det är nåt att ha är väl en annan sak.

Hursomhelst verkar ju inte tanken med just det här proteinpulvret vara att du ska dricka det efter träning utan snarare nåt för veganer att använda i matlagning, men det innebär ju inte att det är förbjudet att dricka för det.:D

Coolt att dom har Stevia som sötningsmedel då detta inte är godkänt än va jag vet.:D