handdator

Visa fullständig version : Pizzapalatset


Emil_Larsson
2007-03-23, 19:09
Har en pizzeria här i stan, brorsan föreslog att vi ska äta där på söndag.

Dom serverar fullkornspizzor och mager ost/skinka osv, riktigt nyttig med andra ord. Dom använder också färska råvaror.

Lite dyrare, men det kan vara värt att pröva, får väl en sån där baby pizza man inte blir mätt på för 85 spänn.

Någon som käkat något liknande? god eller? :Virro låter j-ligt torrt i mina öron men.

e_w
2007-03-23, 19:15
Har en pizzeria här i stan, brorsan föreslog att vi ska äta där på söndag.

Dom serverar fullkornspizzor och mager ost/skinka osv, riktigt nyttig med andra ord. Dom använder också färska råvaror.

Lite dyrare, men det kan vara värt att pröva, får väl en sån där baby pizza man inte blir mätt på för 85 spänn.

Någon som käkat något liknande? god eller? :Virro låter j-ligt torrt i mina öron men.

Hmm, i Uddevalla alltså? Vart ligger det? Blev ju jättenyfiken nu :naughty:

Emil_Larsson
2007-03-23, 19:16
Hmm, i Uddevalla alltså? Vart ligger det? Blev ju jättenyfiken nu :naughty:

Om jag inte minns fel så var det Norra eller södra, södra var det nog tror jag, drottninggatan 12. :)

Inne på Willys så reklamerar dom om det stället hela tiden på dom där tv-apparaterna vid kassan xD

Emil_Larsson
2007-03-23, 19:19
Ni hör ju på namnet bara "pizza palatset".

Congratulations, this is the final destination. You have fullfilled the trip in the search of the ultimate treasure.

e_w
2007-03-23, 19:20
Om jag inte minns fel så var det Norra eller södra, södra var det nog tror jag, drottninggatan 12. :)

Inne på Willys så reklamerar dom om det stället hela tiden på dom där tv-apparaterna vid kassan xD

Hmm jadu jag kan stan men inte gatuadresser ;) men är det vid videomix och där då?

Emil_Larsson
2007-03-23, 19:22
Hmm jadu jag kan stan men inte gatuadresser ;) men är det vid videomix och där då?

Nej nej nej, det ligger:

Jag hoppas du vet var bibblan är?

Vet du var den där livsmedelsbutiken är som ligger precis runt hörnet där? stå vid den, keep going cross the road så går du mot pizzerian. Kolla till höger efter cirkus 150 meter eller något så lär du se den.

Emil_Larsson
2007-03-23, 19:24
Vesuvio 74 spänn :eek:

e_w
2007-03-23, 19:25
Nej nej nej, det ligger:

Jag hoppas du vet var bibblan är?

Vet du var den där livsmedelsbutiken är som ligger precis runt hörnet där? stå vid den, keep going cross the road så går du mot pizzerian. Kolla till höger efter cirkus 150 meter eller något så lär du se den.

Jahaa okej! Då får jag ta mig en tripp och testa de pizzorna iaf :D

Emil_Larsson
2007-03-23, 19:27
Jahaa okej! Då får jag ta mig en tripp och testa de pizzorna iaf :D

Kom gärna med en, förhoppningsvis, glädjefull kommetar efteråt om jag inte hinner täjsta före.

e_w
2007-03-23, 19:30
Kom gärna med en, förhoppningsvis, glädjefull kommetar efteråt om jag inte hinner täjsta före.

Det ska jag absolut göra :)

Hermes
2007-03-23, 20:00
Har en pizzeria här i stan, brorsan föreslog att vi ska äta där på söndag.

Dom serverar fullkornspizzor och mager ost/skinka osv, riktigt nyttig med andra ord. Dom använder också färska råvaror.

Lite dyrare, men det kan vara värt att pröva, får väl en sån där baby pizza man inte blir mätt på för 85 spänn.

Någon som käkat något liknande? god eller? :Virro låter j-ligt torrt i mina öron men.

Även fast det är fullkornsmjöl och mager ost/skinka tror jag tyvärr inte den blir "riktigt nyttig"...mindre onyttig än vanlig pizza, men fortfarande inte nyttigt...

Emil_Larsson
2007-03-23, 20:02
Även fast det är fullkornsmjöl och mager ost/skinka tror jag tyvärr inte den blir "riktigt nyttig"...mindre onyttig än vanlig pizza, men fortfarande inte nyttigt...

Ok, ok.

Eddie Vedder
2007-03-23, 20:18
Även fast det är fullkornsmjöl och mager ost/skinka tror jag tyvärr inte den blir "riktigt nyttig"...mindre onyttig än vanlig pizza, men fortfarande inte nyttigt...

Bara för att nåt är väldigt kaloririkt betyder det ju inte att det per automatik "inte är nyttigt".

Visst är fortfarande en sån där pizza en kaloribomb, har svårt att tro att nån pizzeriapizza understiger 1000kcal faktiskt.

Men annars är ju set där en jävligt stor ost+skink smörgås med lite magrare ost samt bakad på en viss mängd fullkornsmjöl, kanske t.o.m. bara fullkornsmjöl även om jag inte skulle tippa på det, vanligt vetemjöl är ju grymt billigt i dom stora mängderna man inhandlar till en pizzeria så det är nog en mix kan jag tro.

Fortfarande inte onyttigt dock, allt står ju i relation till energibehovet oxå.

Thorwaldsson
2007-03-23, 20:25
Inne på Willys så reklamerar dom om det stället hela tiden på dom där tv-apparaterna vid kassan xD

Inte för att vara dryg, men det är väsentlig skillnad på "att göra reklam för" och "att reklamera" *whistle*

Hermes
2007-03-23, 20:32
Bara för att nåt är väldigt kaloririkt betyder det ju inte att det per automatik "inte är nyttigt".

Visst är fortfarande en sån där pizza en kaloribomb, har svårt att tro att nån pizzeriapizza understiger 1000kcal faktiskt.

Men annars är ju set där en jävligt stor ost+skink smörgås med lite magrare ost samt bakad på en viss mängd fullkornsmjöl, kanske t.o.m. bara fullkornsmjöl även om jag inte skulle tippa på det, vanligt vetemjöl är ju grymt billigt i dom stora mängderna man inhandlar till en pizzeria så det är nog en mix kan jag tro.

Fortfarande inte onyttigt dock, allt står ju i relation till energibehovet oxå.

Tror fortfarande att insulinindexet blir vansinnigt högt som på vanlig pizza, fast jag är ärligt talat inte så grymt kunnig inom området.

Eddie Vedder
2007-03-23, 20:34
Tror fortfarande att insulinindexet blir vansinnigt högt som på vanlig pizza, fast jag är ärligt talat inte så grymt kunnig inom området.

Jo givetvis, men är det så konstigt med så grymt mycket mat och grymt mycket kolhydrater?

Som sagt, en pizza är en skitstor smörgås. Oftast vit men i det här fallet tydligen med lite fullkornsmjöl oxå.

Emil_Larsson
2007-03-23, 20:34
Inte för att vara dryg, men det är väsentlig skillnad på "att göra reklam för" och "att reklamera" *whistle*

Man lär sig något nytt varje dag :D
Verkar som MVG:et i mitt svenska betyg, sakta, men säkert, tynar bort.

Eddie Vedder
2007-03-23, 20:38
Man lär sig något nytt varje dag :D
Verkar som MVG:et i mitt svenska betyg, sakta, men säkert, tynar bort.

Jag har hört att intelligensnivån sjunker av mycket skräpmat*whistle*

;)

Hermes
2007-03-23, 20:38
Jo givetvis, men är det så konstigt med så grymt mycket mat och grymt mycket kolhydrater?

Som sagt, en pizza är en skitstor smörgås. Oftast vit men i det här fallet tydligen med lite fullkornsmjöl oxå.

Nä klart det inte är konstigt, men pizza är väl den maträtt som har högst insulinindex av allt som är uppmätt, kanske inte är direkt onyttigt, men det känns inte så positivt med överdrivet insulinutslag på en måltid.

Emil_Larsson
2007-03-23, 20:39
Jag har hört att intelligensnivån sjunker av mycket skräpmat*whistle*
;)

Aj fan, där har vi svaret :cryout:

Emil_Larsson
2007-03-23, 20:39
Nä klart det inte är konstigt, men pizza är väl den maträtt som har högst insulinindex av allt som är uppmätt, kanske inte är direkt onyttigt, men det känns inte så positivt med överdrivet insulinutslag på en måltid.

Vad är insulinutslag? är för lat för att forska upp.

Eddie Vedder
2007-03-23, 20:44
Vad är insulinutslag? är för lat för att forska upp.

Gissar att han menar insulinpåslag lr möjligtvis insulinutsöndring. Hursomhelt är det precis vad det låter som, nämligen hur mycket insulin som utsöndras efter man ätit nånting.

Insulin är hormonet i kroppen som går ut i blodet från bukspottskörteln när vi ätit för att transportera näringsämnen ut i cellerna, exempelvis fettsyror ut i fettcellerna och glukos ut i muskelcellerna och levern.

Alldeles för stora insulnpåslag om å om igen kan i slutändan leda till insulinrestistens och i fortsättningen diabets mellitus. I samband med ett inaktivt liv är risken betydligt större än för en tränande individ då dennes kropp får en högre insulinkänslighet.

Emil_Larsson
2007-03-23, 20:46
Gissar att han menar insulinpåslag lr möjligtvis insulinutsöndring. Hursomhelt är det precis vad det låter som, nämligen hur mycket insulin som utsöndras efter man ätit nånting.

Insulin är hormonet i kroppen som går ut i blodet när vi ätit för att transportera näringsämnen ut i cellerna, exempelvis triglyreider ut i fettcellerna och glukos ut i muskelcellerna och levern.

Alldeles för stora insulnpåslag om å om igen kan i slutändan leda till insulinrestistens och i fortsättningen diabets mellitus. I samband med ett inaktivt liv är risken betydligt större än för en tränande individ då dennes kropp får en högre insulinkänslighet.

Jaha så det där insulinet liksom töms till slut av skit mat så att det inte finns något kvar?
Hur vet man hur mycket insulin som utsöndras då?
Om man lever ett normalaktivt liv och käkar onyttigt, är risken då markant mindre för diabetes än om jag skulle sitta vid datorn och häva i mig fel kost?

Eddie Vedder
2007-03-23, 20:49
Insulin:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Insulin

Insulinresistens:
http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=438

Emil_Larsson
2007-03-23, 20:51
Jag som går omvårdnadsprogrammet ska ju veta sånt här. Mycket intressant, håller på och läser.

Emil_Larsson
2007-03-23, 21:00
Min mor har diabetes och jag läser i hennes bok hon har nu. Där står det att diabetes orsakas INTE av ett högt intag av socker, godis etc.
Det står att det finns säkra bevis på det.

Däremot ett stillasittande liv, ihop med en kombination av fel kost där det står:

Fet kost, mättade, härdade fettsyror.
Extremt/väldigt snabba kolhydrater.
Stort intag av föda, överskottsenergi.

Dom marginellt största orsakerna är ärftlighet, stillasittande och övervikt.
Stillasittande kan orsaka hög procentuell mängd fett i bukregionen, som i sin tur leder till diabetes.

Eddie Vedder
2007-03-23, 21:00
Jag som går omvårdnadsprogrammet ska ju veta sånt här. Mycket intressant, håller på och läser.

Ja då kan du nog tjäna på att ha kunskap om diabetes, finns en klar risk för att du kommer ha med många diabetiker att göra i framtiden.

http://diabetes.niddk.nih.gov/dm/pubs/insulinresistance/insulinresistance.pdf

Eddie Vedder
2007-03-23, 21:03
Min mor har diabetes och jag läser i hennes bok hon har nu. Där står det att diabetes orsakas INTE av ett högt intag av socker, godis etc.
Det står att det finns säkra bevis på det.

Däremot ett stillasittande liv, ihop med en kombination av fel kost där det står:

Fet kost, mättade, härdade fettsyror.
Extremt/väldigt snabba kolhydrater.
Stort intag av föda, överskottsenergi.

Dom marginellt största orsakerna är ärftlighet, stillasittande och övervikt.

Mycket godisätande är ju både MYCKET kolhydrater och snabba kolhydrater, mycket fruktos samt en stor faktor till överskottsenergi om man äter mycket av det så det känns lite motsägelsefullt. Säker på att du inte missuppfattat litegrann, man brukar ju uppfatta saker så som man vill att det ska va ibland.;)


Har din mamma diabetes typ 1 lr typ 2?

Emil_Larsson
2007-03-23, 21:05
Mycket godisätande är ju både MYCKET kolhydrater och snabba kolhydrater, mycket fruktos samt en stor faktor till överskottsenergi om man äter mycket av det så det känns lite motsägelsefullt. Säker på att du inte missuppfattat litegrann, man brukar ju uppfatta saker så som man vill att det ska va ibland.;)

Det står att diabetes bryter inte ut av högt socker, godisintag. Det finns säkra bevis. ;) Nej jag vränger och vrir inte på det utan det är så det står.

Däremot står det ju ingenting om ens livstil så säg att en person ligger ner i soffan 24/7 och vräker i sig godis så blir ju det helt annat.

Hon har typ 2. Hon är överviktig och har en höftpotes som gör det svårt för henne att röra sig, samt har hennes (och mina, familjens) kostvanor, inte varit på elit om man säger så.

Eddie Vedder
2007-03-23, 21:09
Det står att diabetes bryter inte ut av högt socker, godisintag. Det finns säkra bevis. ;) Nej jag vränger och vrir inte på det utan det är så det står.

Däremot står det ju ingenting om ens livsstil så säg att en person ligger ner i soffan 24/7 och vräker i sig godis så blir ju det helt annat.

Jo att godiset i sej inte leder till diabetes är ju en sak, men i en allmänt ohälsosam livsstil som i sin tur lider till diabetes mellitus hos en individ är ju antagligen godis en faktor av många (om man u äter mycket godis vill säga).

Övervikt är ju en stor riskfaktor och vid väldigt mycket godisätande(mycket fruktos som innebär en ökad risk för utvecklingen av sjukdomen), fysisk inaktivitet, allmänt dålig kosthållning i övrigt så läggs ju faktorerna på varandra och har man då anlag, ja då finns det en överhängande risk.:(

Emil_Larsson
2007-03-23, 21:13
Jo att godiset i sej inte leder till diabets är ju en sak, men i en allmänt ohälsosam livsstil som i sin tur lider till diabetes mellitus hos en individ är ju antagligen godis en faktor av många.

Övervikt är ju en stor riskfaktor och vid väldigt mycket godisätande(mycket fruktos som innebär en ökad risk för utvecklingen av sjukdomen), fysisk inaktivitet, allmänt dålig kosthållning i övrigt så läggs ju faktorerna på varandra och har man då anlag, ja då finns det en överhängande risk.:(

Men är diabetes typ 2 ärflig?

För morsan är ju inte infödd med diabetes utan hon har vuxen diabetes, som hon fått efter jag är född, långt efter.

Men det kanske inte spelar någon roll? det kan gå i generna för det eller?

Sen undrar jag en sak för min morsa var extremt smal förr, och nu när hon fått en höftpotes på senare dagar så har hon blivit mer inaktiv, pga hennes funktionshinder, detta har lett till övervikten förmodligen.
Tror inte fetma går i våran släkt annars utan det har förmodligen blivit allteftersom bara.
Jag har aldrig varit överviktig själv så jag antar (hoppas) att mina gener ligger bra till när det gäller diabetes men vad vet jag.

Emil_Larsson
2007-03-23, 21:18
Jag måste även medge att jag har levt ett fruktansvärt ohälsosamt liv förr, då jag kunde sitta vid datorn runt 10 timmar per dag / dricka flera liter coca cola, vräka i mig godis, pizza, osv osv.

Nu vet inte jag hur diabetes fungerar men eftersom mor min har diabetes och jag har en gång i tiden levt ett inaktivt liv med dåliga matvanor, så borde väl jag ha blivit drabbad den perioden, men det har jag inte. så.. man kanske börja undra.

Hermes
2007-03-23, 21:31
Jag måste även medge att jag har levt ett fruktansvärt ohälsosamt liv förr, då jag kunde sitta vid datorn runt 10 timmar per dag / dricka flera liter coca cola, vräka i mig godis, pizza, osv osv.

Nu vet inte jag hur diabetes fungerar men eftersom mor min har diabetes och jag har en gång i tiden levt ett inaktivt liv med dåliga matvanor, så borde väl jag ha blivit drabbad den perioden, men det har jag inte. så.. man kanske börja undra.

Som med cancer så är risken större att du drabbas av diabetes II i högre ålder, det är betydligt vanligare med 60 åringar med diabetes II än 18 åringar. Och höga mängder socker i sig kanske inte leder till diabetes, men jag skulle tro att en stillasittande livsstil med mycket raffinerat socker ökar risken mer än en stillasittande livsstil med mindre socker.

Emil_Larsson
2007-03-23, 21:32
Ett normalaktivt liv i kombination med dålig kost då?

Neutralt eller? hehe.

Hermes
2007-03-23, 21:37
Ett normalaktivt liv i kombination med dålig kost då?

Neutralt eller? hehe.

Tror jag tyvärr inte, varför inte prova ett normalaktivt lik i kombo med bra kost? :)

Eddie Vedder
2007-03-23, 21:37
Men är diabetes typ 2 ärflig?

För morsan är ju inte infödd med diabetes utan hon har vuxen diabetes, som hon fått efter jag är född, långt efter.

Men det kanske inte spelar någon roll? det kan gå i generna för det eller?

Sen undrar jag en sak för min morsa var extremt smal förr, och nu när hon fått en höftpotes på senare dagar så har hon blivit mer inaktiv, pga hennes funktionshinder, detta har lett till övervikten förmodligen.
Tror inte fetma går i våran släkt annars utan det har förmodligen blivit allteftersom bara.
Jag har aldrig varit överviktig själv så jag antar (hoppas) att mina gener ligger bra till när det gäller diabetes men vad vet jag.

Det finns ju en större risk rent statistiskt om sjukdomen finns i släkten men givietvis finns det inget som utlovar diabetes 2. Jag lever hälsosamt som helvete och har inte diabetes 2 i släkten men det utesluter ju inte att jag kan drabbas utav det.

Mer kan jag inte svara på, jag är inte medicinskt utbildad men att arv är en av många riskfaktorer vet jag, sen är det som sagt en samverkan mellan många faktorer under lång tid som fäller avgörandet.

Jag måste även medge att jag har levt ett fruktansvärt ohälsosamt liv förr, då jag kunde sitta vid datorn runt 10 timmar per dag / dricka flera liter coca cola, vräka i mig godis, pizza, osv osv.

Nu vet inte jag hur diabetes fungerar men eftersom mor min har diabetes och jag har en gång i tiden levt ett inaktivt liv med dåliga matvanor, så borde väl jag ha blivit drabbad den perioden, men det har jag inte. så.. man kanske börja undra.

Nej som sagt utvecklas det under lång tid, att barn drabbas är bara i extremfall. Nu har du ju en något mer hälsosam kosthållning( antar jag ) samt tränar så du förbättrar ju helt klart oddsen för att slippa insulinresistens och diabetes 2.
Men har du det i släkten så kanske det är befogat att ha någorlunda koll på va man baserar sin kost på, på samma sätt som en person med dåligt hjärta i släkten skall vara uppmärksam (lr som jag med en väldigt cancerdrabbad släkt på båda mina föräldrars sida:( ). Det här är hursomhelst bara en diskussion, tänk på det. Jag är alltså inte medicinskt utbildad och vill därför inte sticka ut näsan för långt.:thumbup:

Hermes
2007-03-23, 21:46
Det finns ju en större risk rent statistiskt om sjukdomen finns i släkten men givietvis finns det inget som utlovar diabetes 2. Jag lever hälsosamt som helvete och har inte diabetes 2 i släkten men det utesluter ju inte att jag kan drabbas utav det.

Mer kan jag inte svara på, jag är inte medicinskt utbildad men att arv är en av många riskfaktorer vet jag, sen är det som sagt en samverkan mellan många faktorer under lång tid som fäller avgörandet.



Nej som sagt utvecklas det under lång tid, att barn drabbas är bara i extremfall. Nu har du ju en något mer hälsosam kosthållning( antar jag ) samt tränar så du förbättrar ju helt klart oddsen för att slippa insulinresistens och diabetes 2.
Men har du det i släkten så kanske det är befogat att ha någorlunda koll på va man baserar sin kost på, på samma sätt som en person med dåligt hjärta i släkten skall vara uppmärksam (lr som jag med en väldigt cancerdrabbad släkt på båda mina föräldrars sida:( ). Det här är hursomhelst bara en diskussion, tänk på det. Jag är alltså inte medicinskt utbildad och vill därför inte sticka ut näsan för långt.:thumbup:

Vill också förtydliga att jag absolut inte är utbildad (vilket säkert framgår av mina inlägg), skulle du känna att du ligger i riskzonen eller upplever symptom på diabetes ska du självklart uppsöka läkare och inte konsultera ett forum.

Inertiatic
2007-03-24, 12:15
Har inte käkat fullkornsvarianten, bara en vanlig pizza där. Det är ju inga massiva pizzor direkt, tunna och inte direkt överfylld med saker, men dom är grymt goda iaf!

Emil_Larsson
2007-03-24, 15:26
Har inte käkat fullkornsvarianten, bara en vanlig pizza där. Det är ju inga massiva pizzor direkt, tunna och inte direkt överfylld med saker, men dom är grymt goda iaf!

Lanterna är helt klart överlägsna. Pröva deras, tjocka stora pizzor.

Inertiatic
2007-03-24, 18:03
Lanterna är helt klart överlägsna. Pröva deras, tjocka stora pizzor.

Hmmm, vart ligger det? Inte lätt att hålla reda på alla pizzerior i Uddevalla...

christian
2007-03-24, 18:12
Vesuvio 74 spänn :eek:

Inte ovanligt i Stockholm iaf. Dyraste "normalpizzorna" ligger runt 120-130:- i innerstan på schysst restaurang, medans de ute i hooden ligger runt 50-60.

Så är den god är det värt det. =)

eandersson
2007-03-24, 18:13
Hmmm, vart ligger det? Inte lätt att hålla reda på alla pizzerior i Uddevalla...

www.pizza.nu

Och du om någon bör ju ha koll på pizzeriorna. Jag har insider-information på dig!

Lanterna har jag heller inte hört talas om. Det enda man behöver är Napoli (dyrt, men äkta!), Papillon (billiga och reko pizzor), Fyrkanten/La Piazza (ska dock sälja snart) och Milano (iofs nya ägare).

Emil_Larsson
2007-03-24, 18:38
Hmmm, vart ligger det? Inte lätt att hålla reda på alla pizzerior i Uddevalla...

Jag säger bara.. D.A.L.A.B.E.R.G.

Emil_Larsson
2007-03-24, 18:41
I rangordning får jag nog säga:

1: Matakuten, lagom stora, lagom tunna, godast pizzasallad, snygg restaurang :) Kvalitet.
2: Lanterna Dalaberg, då man är riktigt hungrig, väldigt stora, mättande, lite dyrare men stora och goda. Verkligen Kvantitet.
3: Dala, Små men goda, en pizza som är värd att ta om man inte är alltför hungrig men vill ha något gott.

Haha.

eandersson
2007-03-24, 19:38
I rangordning får jag nog säga:

1: Matakuten, lagom stora, lagom tunna, godast pizzasallad, snygg restaurang :) Kvalitet.
2: Lanterna Dalaberg, då man är riktigt hungrig, väldigt stora, mättande, lite dyrare men stora och goda. Verkligen Kvantitet.
3: Dala, Små men goda, en pizza som är värd att ta om man inte är alltför hungrig men vill ha något gott.

Haha.

Atlantic har stora pizzor, och de är goda, iallafall den jag åt. Atlantic Special (tror jag det var), tomat, ost, skinka ellerköttfärs, oxfilé, bearnaisesås, sparris, vitlök (men ej säker) och ägg. Jag tog dock bort sparrisen.

Handcuff
2007-03-24, 19:47
Borde göra ett upprop och samla oss för en bojkott av alla snuskiga sunkpizzerior som finns i varenda stad i landet!

Äckliga smutsiga snubbar med skitiga förkläden som röker konstant..huga *spy*

Tyvärr är det ju inte så svårt att få till en pizza som smakar hyffsat så folk går ändå till dessa sunkhål och köper pizza åt sina familjer varje lördag...NU FÅR DET VARA NOG!!!

*mini*

Thorwaldsson
2007-03-24, 20:21
Wtf... Roidrage?

Inertiatic
2007-03-24, 21:44
Jag säger bara.. D.A.L.A.B.E.R.G.

OK, där har jag ingen koll, annars känns det som man provat på de flesta pizzeriorna, tyvärrr får man väl säga .

Atlantic har stora pizzor, och de är goda, iallafall den jag åt. Atlantic Special (tror jag det var), tomat, ost, skinka ellerköttfärs, oxfilé, bearnaisesås, sparris, vitlök (men ej säker) och ägg. Jag tog dock bort sparrisen.

Ja Atlantic är riktigt goda och stora, annars gillar jag papillon snål som man är.

Handcuff
2007-03-24, 21:48
Wtf... Roidrage?

Typ....det brast för mig :em: