handdator

Visa fullständig version : Dubbelmoral i klimatfrågan


Dumleman
2007-03-23, 15:49
Kan man vilja ha ett varmare klimat men samtidigt vara emot växthuseffekten? Dvs. man anser att vi bör minska koldioxidutsläppen men samtidigt vill man ha det varmare.

Baan
2007-03-23, 15:50
Flytta.

Nitrometan
2007-03-23, 15:53
Flytta till värmen.

tano
2007-03-23, 16:24
Ja vilket jävla bra argument.

Jg har valt att bo i ett av de nordligaste länderna men temperaturen är för kall, så öfrhoppningsvis så gör miljöförstöringen att det blir varmt här. Inte mitt problem att 1/3 av världen dör av översvämning och vattenbrist.

Mago
2007-03-23, 16:29
Klart som fan man kan vilja att det ska bli varmare, men samtidigt inte vilja ha någon växthuseffekt. Hur tänker man annars?

NiXPhoenix
2007-03-23, 16:32
Flytta till värmen.



Och hur lätt är det då för de flesta?
Inte så att Sverige har några kolonier nere i Afrika eller vid Medelhavet.

bubbe
2007-03-23, 16:39
Och hur lätt är det då för de flesta?
Inte så att Sverige har några kolonier nere i Afrika eller vid Medelhavet.

Behövs väl ingen koloni för att flytta.

Det har väl spekulerats i hur ett varmare klimat skulle kunna störa dom havsströmmar som värmer skandinavien vilket skulle minska vår genomsnittstemperatur ordenligt.

rolf
2007-03-23, 16:42
Behövs väl ingen koloni för att flytta.

Det har väl spekulerats i hur ett varmare klimat skulle kunna störa dom havsströmmar som värmer skandinavien vilket skulle minska vår genomsnittstemperatur ordenligt.

Japp. Bye-bye golfströmmen, hello Alaska!

Baan
2007-03-23, 16:42
Och hur lätt är det då för de flesta?
Inte så att Sverige har några kolonier nere i Afrika eller vid Medelhavet.

Det går numera, sedan en del år tillbaks, att även bo i andra länder än i Sverige.

Proteus
2007-03-23, 16:45
Och hur lätt är det då för de flesta?
Inte så att Sverige har några kolonier nere i Afrika eller vid Medelhavet.

Man kan ju alltid bestämma sig för en månads semester i thailand, och 6 månader senare fortfarande sitta på en barstol i bangkok å hinka bärs, hur svårt kan det vara? ;)

joak1m
2007-03-23, 17:12
Vad är det här för dumma svar.

Varför skulle man vara tvungen att flytta utomlands bara för att man önskar att det vore lite varmare i Sverige? Låter nästan som att alla länder runt omkring i världen var precis som likadana som Sverige förutom klimatet.

Hur många sitter inte och ivrigt längtar till sommaren varje år när det är -20 utomhus?

hultman
2007-03-23, 17:15
The.Global.Warming.Swindle.avi

Den är inte på något sätt sämre än Al Gore och hans tuffa film, nej.

Trance
2007-03-23, 17:16
The.Global.Warming.Swindle.avi

Det har redan visat sig vara en skitdokumentär och kanalen som sände den har tagit avstånd från den.avi

Baan
2007-03-23, 17:20
Det har redan visat sig vara en skitdokumentär och kanalen som sände den har tagit avstånd från den.avi

Låt han hållas.mp3

Jompan
2007-03-23, 17:25
Visst kan man ha en dubbelmoral i frågan, själv är jag nöjd med Sveriges klimat som det är. Varierar ändå tillräckligt mellan åren tycker jag. Och som sagt det bästa med variationerna över året är ju att man blir lika glad när våren kommer, o så glad hade man nog inte varit om man inte haft en eländig vinter innan... *cupid*

Trance
2007-03-23, 17:30
Låt han hållas.mp3

Låter bra.sln

machine gun
2007-03-23, 18:14
Visst kan man ha en dubbelmoral i frågan, själv är jag nöjd med Sveriges klimat som det är. Varierar ändå tillräckligt mellan åren tycker jag. Och som sagt det bästa med variationerna över året är ju att man blir lika glad när våren kommer, o så glad hade man nog inte varit om man inte haft en eländig vinter innan... *cupid*

+1

Jag skulle sakna årstidsväxlingarna om det var sommar hela tiden. Drygt som satan. Dessutom gillar jag att åka skidor :D

Jompan
2007-03-23, 18:40
Dessutom gillar jag att åka skidor :D

Ja, sjuttsingen, inge varmare klimat... då blir det snart inge vasalopp!!! *cry*

Baha
2007-03-23, 19:46
måtte det bli mer snö och kallare klimat, mer miljövän än så kan man inte bli.

istid for the win1!!

aliquis
2007-03-23, 19:48
Röstar man på om man kan ha tycka båda delarna eller på om det är dubbelmoral? Jag röstade efter det första uttrycket.