handdator

Visa fullständig version : Magnus Samuelsson och SL-stänger


Caveman
2007-03-22, 18:12
Många av er som tränar tränar halvmycket på Gerdahallen i Lund har säkert hört ryktet om att Magnus Samuelsson var på besök i måndags. Och det kan jag verifiera :D

Men en sak ställde mig lite...

Background story: Jag körde lite raka marklyft, 90kg, från pall och använde OL-stången eftersom den är lite räffligare och ger mig lite bättre grepp. Jag sneglade lite snett bakom sig när jag fick syn på en stooor person i ögonvitan och konstaterade att det måste vara Magnus Samuelsson, som dessutom är i färd med att bänka en sisådär 150kg..
Lite efter det frågde killen som tränade med honom om de kunde få OL-stången efter mig för att den skulle vara styvare än den de använde. Utan att tänka sa jag "men det är en SL-stång ni kör med", och fick svaret "ja, och det är en jäkla skillnad" varpå Samuelsson säger "den här blir så sladdrig när jag kör"..

Min fråga är: Är inte SL-stången styvare än OL-stången?!

Känns som att man borde kunna marklyfta mer än man kan rycka och stöta, och jag kan inte komma på någon anledning att ha en stång som ger efter.. *screwy*

tp_88
2007-03-22, 18:15
Att bänka med en OL-stång är ett helvete, speciellt om man är van vid SL.

Det viktigaste är imho inte att den är mjukare, utan kullagrena "sabbar" hela bänkrörelsen.

Snapphanen
2007-03-22, 18:41
Fö var det en 2a på 200. Han var massiv som fan :)

Karl_alfred
2007-03-22, 19:24
Fö var det en 2a på 200. Han var massiv som fan :)

200 i bänkpress?

Dnepr
2007-03-22, 19:26
200 i bänkpress?

jAAAAA!"!"!"!YJUTD

petersson
2007-03-22, 19:36
Säker på att det var du som hade OL-stången? De brukar ju ha sämre räffling än SL-stänger...

Caveman
2007-03-22, 19:38
Fö var det en 2a på 200. Han var massiv som fan :)

Så pass! Och det såg ju inte alltför tungt ut heller när jag tittade.. :Virro

Caveman
2007-03-22, 19:39
Säker på att det var du som hade OL-stången? De brukar ju ha sämre räffling än SL-stänger...

Um.. Den hade blåa ändar.. Vet inte om det är universalt, men jag vill minnas att jag blivit informerad om att det skulle vara OL-stången..

Snapphanen
2007-03-22, 19:40
200 i bänkpress?

Ja.

Snapphanen
2007-03-22, 19:42
Så pass! Och det såg ju inte alltför tungt ut heller när jag tittade.. :Virro

Neh absolut inte! Han hade sånt JÄVLA tryck när han körde. FU också givetvis ;)

Trodde faktiskt inte jag skulle bli så imponerad av honom men han dwarfar fan allt, och då körda han ändå med Kalle Lane och han andra strongman-killen som brukar köra på gerda

ramagoen
2007-03-22, 19:46
några bra kännetecken för att få reda på om en stång är SL eller OL? finns olika på mitt gym :/

tp_88
2007-03-22, 19:47
några bra kännetecken för att få reda på om en stång är SL eller OL? finns olika på mitt gym :/
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=68875

Caveman
2007-03-22, 19:49
Neh absolut inte! Han hade sånt JÄVLA tryck när han körde. FU också givetvis ;)

Trodde faktiskt inte jag skulle bli så imponerad av honom men han dwarfar fan allt, och då körda han ändå med Kalle Lane och han andra strongman-killen som brukar köra på gerda

Ja, det gjorde ha fan :D Och jag vill vinkla om fokus till det eftersom jag blivit upplyst om att jag har förväxlat stängerna :em:

Kurash
2007-03-22, 19:50
På Gerda har SL-stängerna blå ändar. Och är styvare och bättre räfflade. Fett grymma är dom, tjänar lätt 5 kg i bänken med en SL-stång.

eleni
2007-03-22, 19:54
Ja, det gjorde ha fan :D Och jag vill vinkla om fokus till det eftersom jag blivit upplyst om att jag har förväxlat stängerna :em:

Fniss *slap*







:D

Arne Persson
2007-03-22, 19:59
Kör man en lösare fusk stil och studsar mot bröstet kan man säkert utnyttja svikten i en mjukare Eleiko träningsstång eller (OM det nu existerar någon Eleiko OL-stång påp Gerdahallen).

ramagoen
2007-03-22, 20:00
tack tP :D

hultman
2007-03-22, 20:13
Var det inte Magnus Samuelsson som sa att han kunde bänka 300 raw? Isf är 200 * 2 ingenting att skita på sig i brackorna för.

tp_88
2007-03-22, 20:16
Var det inte Magnus Samuelsson som sa att han kunde bänka 300 raw?
Jo...

WheyProtein
2007-03-22, 20:16
Var det inte Magnus Samuelsson som sa att han kunde bänka 300 raw? Isf är 200 * 2 ingenting att skita på sig i brackorna för.

På youtube finns en film då han gör 270*2.... har postats här.

Krille 87
2007-03-22, 21:20
På youtube finns en film då han gör 270*2.... har postats här.


Vill se!!!!

Snapphanen
2007-03-22, 21:28
http://www.youtube.com/watch?v=l4GzrW2-ovM

Timme
2007-03-22, 21:34
På Gerda har SL-stängerna blå ändar. Och är styvare och bättre räfflade. Fett grymma är dom, tjänar lätt 5 kg i bänken med en SL-stång.

Jag vill också ha SL stång *cry* Men det kommer förhoppningsvis i sommar då vi satsar på att köpa utrustning till ett eget perfekt gym utan massor med trams :)

Kurash
2007-03-22, 21:36
Jag vill också ha SL stång *cry* Men det kommer förhoppningsvis i sommar då vi satsar på att köpa utrustning till ett eget perfekt gym utan massor med trams :)

Jag ska hem till O-hamn i påsk, kan fråga Gerda om dom vill sponsra europas mest lovande muskelknuttar med en SL-pinne!

Timme
2007-03-22, 21:36
På youtube finns en film då han gör 270*2.... har postats här.

Dock så är det fejk vikter...


Inte en chans i hela världen att han gör 2 reps på 270. Man kan tyvärr inte lite ett ord på vad magnus säger vad det gäller styrkeresultat. Tråkigt men sant.

200kg är dock bra ändå men det blir ju patetiskt när han ljug om cirka 90kg.

Timme
2007-03-22, 21:39
Jag ska hem till O-hamn i påsk, kan fråga Gerda om dom vill sponsra europas mest lovande muskelknuttar med en SL-pinne!

Du anar inte hur glad jag skulle bli då! Tror du att du skulle kunan fråga? Det är ju alltid vär ett försök!

Och du, det vore jätte roligt om vi kunde ta ett bänk/mark (knäböj går inte då jag skulle tippa på att du är över 175cm lång. Det går inte att höja och sånka ställningen på mitt gym när det är viktskiver på) pass tillsammans! Hör av dig när du kommer! PMa mig sedan för mobilnummer :)

Aj nu ser jag att du kommer till O-hamn i påsk. Den 6e april åker min familj till Vemdalen för att åka skidor. Vi kommer hem den 13e april. Är du kvar i O-hamn då?

Jacksatan
2007-03-22, 21:39
Var det inte Magnus Samuelsson som sa att han kunde bänka 300 raw? Isf är 200 * 2 ingenting att skita på sig i brackorna för.

Precis. En 2a på 200 för ju en jävla massa snubbar här i landet.

mini
2007-03-22, 21:40
Dock så är det fejk vikter...

Intressant, hur vet du det?

Timme
2007-03-22, 21:41
http://www.youtube.com/watch?v=l4GzrW2-ovM

Som sagt, enormt fejk.

tp_88
2007-03-22, 21:42
Precis. En 2a på 200 för ju en jävla massa snubbar här i landet.
Jo, men du får ju väga in dom rådande omständigheterna. Det är betydligt färre, om ens någon, som gör det med solen i ögonen, bananskal under fötterna, glidmedel på bänken, trasiga rotatorcuffar och influensa.

internethjälten
2007-03-22, 21:43
Dock så är det fejk vikter...

- Det luktar.
- Vad är det som luktar ?
- Timme's avundsjuka...

Kurash
2007-03-22, 21:43
Du anar inte hur glad jag skulle bli då! Tror du att du skulle kunan fråga? Det är ju alltid vär ett försök!

Och du, det vore jätte roligt om vi kunde ta ett bänk/mark (knäböj går inte då jag skulle tippa på att du är över 175cm lång. Det går inte att höja och sånka ställningen på mitt gym när det är viktskiver på) pass tillsammans! Hör av dig när du kommer! PMa mig sedan för mobilnummer :)

Aj nu ser jag att du kommer till O-hamn i påsk. Den 6e april åker min familj till Vemdalen för att åka skidor. Vi kommer hem den 13e april. Är du kvar i O-hamn då?

Jag ska bara vara hemma måndag-tisdag för en begravning. För övrigt tillhör jag också knatteligan på 169cm så det blir perfekt. Om jag kommer hem nåt mer i sommar kör jag gärna mark eller böj, jag tror det är där jag har mest teknik att lära mig. Lika bra att passa på när tillfälle ges.

Timme
2007-03-22, 21:44
Intressant, hur vet du det?

Med tanke på att han inte ens klarade 5 reps på 230kg trots att passaren höll i stången under alla reps och bicepscurlade den. En annan kille som var med i tävlingen sade att passaren lyfte cirka 15-20kg. Möjligt att han lyfte mer åt magnus.

Magnus 5 reps på 230 var inte fem reps eftersom han aldrig låste ut armbågarna, han hade cirka 10cm pressväg kvar att utföra innan han sänkte stången igen. Jag skulle tippa på att han maxar cirka 220-235 i godkänd SL bänk (vilket är riktigt bra men otroligt långt ifrån 270kg)

Timme
2007-03-22, 21:45
- Det luktar.
- Vad är det som luktar ?
- Timme's avundsjuka...

Ja visst :D Jo jag skulle vilja kunna maxa cirka 230kg som jag skulle tippa att magnus gör. Men jag skulle inte ljuga och påstå att jag bänkar 300kg :)

Puss *cupid*

Timme
2007-03-22, 21:46
Jo, men du får ju väga in dom rådande omständigheterna. Det är betydligt färre, om ens någon, som gör det med solen i ögonen, bananskal under fötterna, glidmedel på bänken, trasiga rotatorcuffar och influensa.

Bwahahaha! :laugh:

MasterChief
2007-03-22, 21:49
Med tanke på att han inte ens klarade 5 reps på 230kg trots att passaren höll i stången under alla reps och bicepscurlade den. En annan kille som var med i tävlingen sade att passaren lyfte cirka 15-20kg. Möjligt att han lyfte mer åt magnus.

Magnus 5 reps på 230 var inte fem reps eftersom han aldrig låste ut armbågarna, han hade cirka 10cm pressväg kvar att utföra innan han sänkte stången igen. Jag skulle tippa på att han maxar cirka 220-235 i godkänd SL bänk (vilket är riktigt bra men otroligt långt ifrån 270kg)

Och när hände detta om du jämför med när filmen spelades in?

Jacksatan
2007-03-22, 21:49
Jo, men du får ju väga in dom rådande omständigheterna. Det är betydligt färre, om ens någon, som gör det med solen i ögonen, bananskal under fötterna, glidmedel på bänken, trasiga rotatorcuffar och influensa.

Haha. Så sant.

Timme
2007-03-22, 21:50
Jag ska bara vara hemma måndag-tisdag för en begravning. För övrigt tillhör jag också knatteligan på 169cm så det blir perfekt. Om jag kommer hem nåt mer i sommar kör jag gärna mark eller böj, jag tror det är där jag har mest teknik att lära mig. Lika bra att passa på när tillfälle ges.

Vilket datum på måndag-tisdag är det? Jag har bänk på måndag :D


Ja men fy vad bra att du är 169cm! Jag är ju 167.7 (men jag säger 168 thihi) Då kan vi ju träna böj ändå :D Om det inte går nu i påsk så kör vi i sommar!

Men det här med stången. Tror du Gerda Hallen skulle kunna sponsra eller skämtade du bara lite aprilo med mig?

Dissector
2007-03-22, 21:51
Dock så är det fejk vikter...


Inte en chans i hela världen att han gör 2 reps på 270. Man kan tyvärr inte lite ett ord på vad magnus säger vad det gäller styrkeresultat. Tråkigt men sant.

200kg är dock bra ändå men det blir ju patetiskt när han ljug om cirka 90kg.

Alltså stämmer det där? Jag har ingen fakta alls så jag undrar helt ärligt.

Menar du alltså att han inte skulle ta mer än strax över 200? Jag har ju sett folk på gymmet som ligger rätt nära där, och att Sveriges starkaste man inte skulle piska det med många kilo tycker jag verkar konstigt. Inte alls för att 200 kilo inte skulle vara mycket, men Magnus Samuelsson är ju ändå brutalt äckligt stark.

Som sagt så har jag inte mer fakta än vad jag hör folk säga, och vad jag ser på TV/datorn, så det skulle vara intressant med lite fakta som pekar på att Magnus skulle vara en rejäl lögnhals.

EDIT: ändrade lite efter vad du svarat, och såg att du förklarat lite. Ska kika på det.

tp_88
2007-03-22, 21:52
Och när hände detta om du jämför med när filmen spelades in?
Det (230*5) hände efter, 2min innan han berättade för FF-publiken att han bänkar 300. När filmen spelades in tror jag han hävdade en 285-bänk, så han var i bättre form när FU-bänk/Bicepscurls supersetet ägde rum i Gbg än då filmen spelades in.

Jag vet egentligen inte vad jag ska tro om Magnus. Men jag är klart skeptisk.

JoelR
2007-03-22, 21:56
Med tanke på att han inte ens klarade 5 reps på 230kg trots att passaren höll i stången under alla reps och bicepscurlade den. En annan kille som var med i tävlingen sade att passaren lyfte cirka 15-20kg. Möjligt att han lyfte mer åt magnus.

Var du där själv och bevittnade det hela? Annars så tycker jag att du ska ta det väldigt lugnt med sådana uttalanden.

Kurash
2007-03-22, 21:57
Vilket datum på måndag-tisdag är det? Jag har bänk på måndag :D


Ja men fy vad bra att du är 169cm! Jag är ju 167.7 (men jag säger 168 thihi) Då kan vi ju träna böj ändå :D Om det inte går nu i påsk så kör vi i sommar!

Men det här med stången. Tror du Gerda Hallen skulle kunna sponsra eller skämtade du bara lite aprilo med mig?

Klart jag skämtade, inte fan ger dom bort sina nya dyra fina SL-stänger! Jag är nog bara 165, men säger 169 för det låter nästan som 170. Datumet är...annandag påsk som är en måndag, sen åker jag hem på tisdagen, dock ingen tid för träning då. Ska dock försöka komma hem lite oftare...va typ ett år sen. Tränar inte Nisse med er? Han och jag borde vara jämnstarka. Eller kanske din lillebror...

Timme
2007-03-22, 21:58
Och när hände detta om du jämför med när filmen spelades in?

Det var väl 1år mellan dem kanske? Men han hävdade att han somsagt kunde bänka 300 vilken är en ren och skär lögn. Jag ska ladda upp filmen här där du ser hur han inte klarar 5 reps på 230 (för han gör somsagt inga riktiga reps och passaren håller i stången genom alla "reps")

Jacksatan
2007-03-22, 22:00
Det (230*5) hände efter, 2min innan han berättade för FF-publiken att han bänkar 300. När filmen spelades in tror jag han hävdade en 285-bänk, så han var i bättre form när FU-bänk/Bicepscurls supersetet ägde rum i Gbg än då filmen spelades in.

Jag vet egentligen inte vad jag ska tro om Magnus. Men jag är klart skeptisk.

Jag har hört rätt mkt om herr Samuelsson också av folk som är insatta i strongman-branschen. Lögner om vikter samt att man i sveriges starkaste man bara använder hans egna grejer t ex. Så klart får man ta en del med en nypa salt men ingen rök utan eld som man brukar säga...

Timme
2007-03-22, 22:02
Alltså stämmer det där? Jag har ingen fakta alls så jag undrar helt ärligt.

Menar du alltså att han inte skulle ta mer än strax över 200? Jag har ju sett folk på gymmet som ligger rätt nära där, och att Sveriges starkaste man inte skulle piska det med många kilo tycker jag verkar konstigt. Inte alls för att 200 kilo inte skulle vara mycket, men Magnus Samuelsson är ju ändå brutalt äckligt stark.

Som sagt så har jag inte mer fakta än vad jag hör folk säga, och vad jag ser på TV/datorn, så det skulle vara intressant med lite fakta som pekar på att Magnus skulle vara en rejäl lögnhals.

EDIT: ändrade lite efter vad du svarat, och såg att du förklarat lite. Ska kika på det.

Jag skulel tippa på att han maxar 220-235 med styrkelyfts regler, dvs med stopp på bröstet, rumpan i bänken, fötterna i golvet och stilla genom pressen och utlåsning i armbågsleden. När han "gör" 5 reps på 230 (det kan ha varit 235 nu när jag tänker efter) så gör han edast halva reps. Han låser aldrig ut vikten. Det är avsevärt mycket jobbigare att pressa hela rörelsen jämfört med att göra halva reps.

Karl_alfred
2007-03-22, 22:05
Ja.

Tycker det känns som rätt lite för vår Magnus men.

Snapphanen
2007-03-22, 22:08
Tycker det känns som rätt lite för vår Magnus men.

Det var iaf det set jag såg, möjligt att han körde på andra vikter sen. Såg ju inte alltför tungt ut för honom.

NisseEriksson
2007-03-22, 22:08
Klart jag skämtade, inte fan ger dom bort sina nya dyra fina SL-stänger! Jag är nog bara 165, men säger 169 för det låter nästan som 170. Datumet är...annandag påsk som är en måndag, sen åker jag hem på tisdagen, dock ingen tid för träning då. Ska dock försöka komma hem lite oftare...va typ ett år sen. Tränar inte Nisse med er? Han och jag borde vara jämnstarka. Eller kanske din lillebror...

Jag bor inte i närheten av Oskarshamn tyvärr :)
Timmes brorsa David är ungefär lika stark som mig.

Timme
2007-03-22, 22:10
Var du där själv och bevittnade det hela? Annars så tycker jag att du ska ta det väldigt lugnt med sådana uttalanden.

Jasså? Jag har på min dator en tillräckligt högupplöst film från en perfekt vinkel. Jag kommer snart ladda upp den så jag tycker att jag är kvalificerad till att göra sådana uttalanden ja :)


Puss på dig med *cupid*

mini
2007-03-22, 22:10
Nåväl, gissningar och rykten alltså. Jag tycker Timme borde ställa sig över sådant skvallrande.

Dnepr
2007-03-22, 22:13
Timme gillar mig och jag gillar Timme. Timme har min journal med i sin signatur och han avskyr när man ljuger om vikterna - därför anger jag inga. Säger Timme att Magnus ljuger så måste jag backa upp honom. Dessutom är det flera andra som hört liknande saker. Även strongman-killar kan nog ljuga. Fy på dig Mange!

Timme
2007-03-22, 22:14
Klart jag skämtade, inte fan ger dom bort sina nya dyra fina SL-stänger! Jag är nog bara 165, men säger 169 för det låter nästan som 170. Datumet är...annandag påsk som är en måndag, sen åker jag hem på tisdagen, dock ingen tid för träning då. Ska dock försöka komma hem lite oftare...va typ ett år sen. Tränar inte Nisse med er? Han och jag borde vara jämnstarka. Eller kanske din lillebror...

Jag tänkte väl att skämtade :)

Jag tror att du är något starkare än min bror. Han gör cirka 135-140 i marklyft med bälte. 72.5kg i bänk och 100-105 i knäböj.

JoelR
2007-03-22, 22:16
Jasså? Jag har på min dator en tillräckligt högupplöst film från en perfekt vinkel. Jag kommer snart ladda upp den så jag tycker att jag är kvalificerad till att göra sådana uttalanden ja :)


Puss på dig med *cupid*

Det framgick inte i det du skrev innan. Alltså, det som jag tycker är tråkigt är allt skitkastande. Om Magnus nu inte tar denna vikt som han påstår, who cares egentligen?

NisseEriksson
2007-03-22, 22:17
Jag tänkte väl att skämtade :)

Jag tror att du är något starkare än min bror. Han gör cirka 135-140 i marklyft med bälte. 72.5kg i bänk och 100-105 i knäböj.

Ger markdräkten bara 5 kg?

Viktor_Balck
2007-03-22, 22:18
Känns som det kvittar vad han tar i bänk faktiskt, han har vunnit WSM och det är ju ganska ok, han e nog ganska stark ändå.

:thumbup:

Timme
2007-03-22, 22:26
Nåväl, gissningar och rykten alltså. Jag tycker Timme borde ställa sig över sådant skvallrande.

Men det är ju inte bara rykten. Jag har ju själv sett filmen som jag tycker veriferar att han ljuger. Inte sjutton kan man göra en 2a på 270 om man inte ens klarar av en 5a på 230. Ännu mindre rimligt att han kan göra 300.

Här kommer filmen som jag tycker räcker långt och väl som bevis för att han tyvärr ljuger. Gr8uERexfJU

Timme
2007-03-22, 22:26
Känns som det kvittar vad han tar i bänk faktiskt, han har vunnit WSM och det är ju ganska ok, han e nog ganska stark ändå.

:thumbup:

Också sant :)

Timme
2007-03-22, 22:29
Ger markdräkten bara 5 kg?

Han lyfte 133kg på record breakers med än dräkt som satt som en bänktrikå. Den var väldigt stor. Han vägde då 50.5kg. Nu har han tränat längre och väger 53kg. David har dragit 147.5kg med dräkt på träning men bommade precis 152.5 Han klarar förmodlign 150kg med dräkt.

Jag skulle tippa på att han gör 140 utan dräkt. Alltså får han ut cirka 10kg med dräkt.

Timme
2007-03-22, 22:33
Det framgick inte i det du skrev innan. Alltså, det som jag tycker är tråkigt är allt skitkastande. Om Magnus nu inte tar denna vikt som han påstår, who cares egentligen?

Visst kan man tycka att det är löjligt att gnälla om sådana saker men om man öppet ljuger för en hel publik om sina styrketresultat så blir jag lite sür. Jag tycker att det är mycket dålig stil. Jag är övertygad om att magnus inte gör 2reps på 270 och än mindre maxar 300.

Jag tycker somsagt att filmen verifierar att det jag säger stämmer. Klarar man inte 5 reps på 230 så klarar man inte 2 reps på 270.

Timme
2007-03-22, 22:35
Timme gillar mig och jag gillar Timme. Timme har min journal med i sin signatur och han avskyr när man ljuger om vikterna - därför anger jag inga. Säger Timme att Magnus ljuger så måste jag backa upp honom. Dessutom är det flera andra som hört liknande saker. Även strongman-killar kan nog ljuga. Fy på dig Mange!

Du vet att jag gillar dig *cupid*

Men ändå så vill jag att du skriver vikter i din journal :D Men du har ju skrivit att du ska göra det så småningom. Den som väntar på något gott.. :)

Bonnie
2007-03-22, 22:36
Filmen från Fitnessfestivalen 2006 där han gör dessa 5 rep på 230....

Kolla gärna själva

Click here to watch Magnus-Samuelsson (http://media.putfile.com/Magnus-Samuelsson)

Med tanke på att han inte ens klarade 5 reps på 230kg trots att passaren höll i stången under alla reps och bicepscurlade den. En annan kille som var med i tävlingen sade att passaren lyfte cirka 15-20kg. Möjligt att han lyfte mer åt magnus.

Magnus 5 reps på 230 var inte fem reps eftersom han aldrig låste ut armbågarna, han hade cirka 10cm pressväg kvar att utföra innan han sänkte stången igen. Jag skulle tippa på att han maxar cirka 220-235 i godkänd SL bänk (vilket är riktigt bra men otroligt långt ifrån 270kg)

mini
2007-03-22, 22:40
Nej, hans prestation på FF var tveksam, för att inte säga underkänd, men att göra gällande att det skulle bevisa att han aldrig gjort en tvåa på 270 håller inte i min bok. Kvar har vi bara gnäll.

Dnepr
2007-03-22, 22:42
Det där verkar vara en riktig fuskis - han passare fick i a f bra pump i biccarna. Tyckte med kunna skymta lite rövlyft också :-/

Timme
2007-03-22, 22:54
Nej, hans prestation på FF var tveksam, för att inte säga underkänd, men att göra gällande att det skulle bevisa att han aldrig gjort en tvåa på 270 håller inte i min bok. Kvar har vi bara gnäll.

Okej, jag accepterar din åsikt här även om det i min bok gör det omöjligt. Men att han skulle bänka 300 utan tröja är både du och jag överrens om skulle jag tro. Där ljuger han tyvärr och mycket tråkigt pubilken rätt i ansiktet. Det tycker jag är respektlöst. Kanske man ska säga "whatever floats, your boat" här men frågan är om det verkligen flyter....

Timme
2007-03-22, 22:58
Filmen från Fitnessfestivalen 2006 där han gör dessa 5 rep på 230....

Kolla gärna själva

Click here to watch Magnus-Samuelsson (http://media.putfile.com/Magnus-Samuelsson)

Japp den är det. Jag laddade upp den på youtube men den har tydligen inte kommit upp en.

Arne Persson
2007-03-22, 23:12
Filmen från Fitnessfestivalen 2006 där han gör dessa 5 rep på 230....

Kolla gärna själva

Click here to watch Magnus-Samuelsson (http://media.putfile.com/Magnus-Samuelsson)

Vilka 5 reps???? Jag räknade till 0 reps och inget annat! Såg inte ett enda vettigt lyft i den filmsnutten!

Dumleman
2007-03-23, 00:19
Minns jag såg en film på gripboard med Magnus Samuelsson. Det var från nån internationell mässa där en åskådare filmar och frågar om Magnus vill testa hans Coc#3 eller Coc#4. Magnus väljer fyran direkt och ouppvärmd stänger han den!

Filmerna:
http://media.putfile.com/magnus1
http://media.putfile.com/magnus2
http://media.putfile.com/magnus-75 (kaz syns i bild)

Visserligen snackas det om bänkpress här men jag tycker att filmen visar att han besitter en oanad (grepp)styrka.

Diggler
2007-03-23, 01:28
Som vanligt då Magnus Samuelsson diskuteras skall det anklagas och pikas till max. Vad är det som sticker så i ögonen att det lockar fram så mycket tårar? Är det månne att Magnus S är bättre än styrkelyftare och greppfantaster i deras egna grenar som de skall vara specialister på?

Jacksatan
2007-03-23, 06:05
Minns jag såg en film på gripboard med Magnus Samuelsson. Det var från nån internationell mässa där en åskådare filmar och frågar om Magnus vill testa hans Coc#3 eller Coc#4. Magnus väljer fyran direkt och ouppvärmd stänger han den!

Filmerna:
http://media.putfile.com/magnus1
http://media.putfile.com/magnus2
http://media.putfile.com/magnus-75 (kaz syns i bild)

Visserligen snackas det om bänkpress här men jag tycker att filmen visar att han besitter en oanad (grepp)styrka.

Arne P stänger väl det mesta också, men inte fan bänkar han 300kg för det.

Jacksatan
2007-03-23, 06:07
Som vanligt då Magnus Samuelsson diskuteras skall det anklagas och pikas till max. Vad är det som sticker så i ögonen att det lockar fram så mycket tårar? Är det månne att Magnus S är bättre än styrkelyftare och greppfantaster i deras egna grenar som de skall vara specialister på?

Jag ogillar när folk ljuger om vikter, det och enbart det stör mig. Jag ogillar när en kille som bänkar 70kg säger att han har bänkat 100kg också.

Dajollee
2007-03-23, 06:33
Som vanligt då Magnus Samuelsson diskuteras skall det anklagas och pikas till max. Vad är det som sticker så i ögonen att det lockar fram så mycket tårar? Är det månne att Magnus S är bättre än styrkelyftare och greppfantaster i deras egna grenar som de skall vara specialister på?


lr hur

Erik__
2007-03-23, 07:39
Var det inte så att en av dom andra i filmen gjorde 5 reps på 15kg över hans pers i den där filmen? =)

Starfighter
2007-03-23, 08:07
200 kg *2 var ju inte allt för bra :P känner en kille som fått upp 200*6 :P

melancoolio
2007-03-23, 08:11
Jag ogillar när folk ljuger om vikter, det och enbart det stör mig. Jag ogillar när en kille som bänkar 70kg säger att han har bänkat 100kg också.

Du ogillar även när folk anklagar dig för att ljuga. La inte du ner en hel journal pga det?

Du gör ju lite samma sak nu och ni vet ju inte med säkerhet om magnus ljuger eller inte!!! eller!!!

Yip_man
2007-03-23, 08:13
Då bänkar ju tom uffe på gerda mer 240x6 *whistle*

Arne Persson
2007-03-23, 08:41
Arne P stänger väl det mesta också, men inte fan bänkar han 300kg för det.

Nej verkligen inte! Å andra sidan tar jag det jag tar i bänk i en oklanderligt överdriven strikt stil.:)

Arne Persson
2007-03-23, 08:43
Då bänkar ju tom uffe på gerda mer 240x6 *whistle*

Ha ha ha ha ha! Dagens bästa! Uffe är ultrakult!:D

Timme
2007-03-23, 09:25
Vilka 5 reps???? Jag räknade till 0 reps och inget annat! Såg inte ett enda vettigt lyft i den filmsnutten!

Jag såg inte heller en ända repetition :(

Timme
2007-03-23, 09:26
Var det inte så att en av dom andra i filmen gjorde 5 reps på 15kg över hans pers i den där filmen? =)

Jo visst var det så :)

Timme
2007-03-23, 09:28
Du ogillar även när folk anklagar dig för att ljuga. La inte du ner en hel journal pga det?

Du gör ju lite samma sak nu och ni vet ju inte med säkerhet om magnus ljuger eller inte!!! eller!!!

Men det är ju det vi vet. Filmen verifierar det. Magnus har aldrig gjort 300 i bänk och han är inte ens nära.

somsagt, han är ruskigt stark! Att maxa 220-235 (vilket jag tror att magnus gör) är MYCKET bra! Men att ljuga folk rakt i anisktet och påstå att man tar 300 i bänk är väldigt dåligt gjort. Och nej, han spöar inte styrkelyftare i deras grenar. Ove Lehto bänkar 272.5 godkänt utan tröja.

Timme
2007-03-23, 09:31
Som vanligt då Magnus Samuelsson diskuteras skall det anklagas och pikas till max. Vad är det som sticker så i ögonen att det lockar fram så mycket tårar? Är det månne att Magnus S är bättre än styrkelyftare och greppfantaster i deras egna grenar som de skall vara specialister på?

Somsagt, att man ljuger om sina resultat och överdriver dem något fruktansvärt och dessutom inför publik blir jag irriterad över. Det är väl inte så konstigt?

Om Magnus hade varit ärlig med sina resultatat hade jag varit MYCKET imponerad men nu blir det bara löjligt.

Alla 200+ raw bänkara är mosnter för mig men när det ljuger och påstår att de klarar 300 blir jag bara grinig :(

-AG-
2007-03-23, 09:35
Ove Lehto bänkar 272.5 godkänt utan tröja.

Nej det gör han inte.

petersson
2007-03-23, 09:36
Nej det gör han inte.

omkring 250 va?

Kurash
2007-03-23, 09:38
Ha ha ha ha ha! Dagens bästa! Uffe är ultrakult!:D

Såg honom köra lutande bänk i smithen. Bara 15-kgs vikter, 6 på varje sida. Såg lätt ut. Grymt!

melancoolio
2007-03-23, 09:45
Men det är ju det vi vet. Filmen verifierar det. Magnus har aldrig gjort 300 i bänk och han är inte ens nära.

somsagt, han är ruskigt stark! Att maxa 220-235 (vilket jag tror att magnus gör) är MYCKET bra! Men att ljuga folk rakt i anisktet och påstå att man tar 300 i bänk är väldigt dåligt gjort. Och nej, han spöar inte styrkelyftare i deras grenar. Ove Lehto bänkar 272.5 godkänt utan tröja.

Har aldrig nämnt något om att magnus skulle spöa lyftare i deras grenar. Han bevisar sin styrka i strongman inte i styrkelyft.

Det du skriver handlar mycket om vad du tror hela tiden. Vad du tror spelar mig inte någon roll överhuvudtaget.

Peace

tano
2007-03-23, 10:31
Om folk ljuger om lyft spelar väl inte så stor roll. Är väl en smått löjlig osanning, som också lätt kan verifieras. De lurar bara dem själva

Vad som gör mig irriterad är folk som dopar sig och därmed lyfter mer. Det är en verklig lögn.

Karl_alfred
2007-03-23, 10:40
Nej verkligen inte! Å andra sidan tar jag det jag tar i bänk i en oklanderligt överdriven strikt stil.:)

Ja det är väll nästan din kroppsvikt du tar numera *whistle*

Dumleman
2007-03-23, 11:00
Men det är ju det vi vet. Filmen verifierar det. Magnus har aldrig gjort 300 i bänk och han är inte ens nära.
Filmen där passaren håller i stången genom hela utförandet? Jag tycker inte att Magnus kan lastas för det. Det var garanterat påtryckningar från arrangörer och kanske var passaren bakom flötet. Det var show och inte VM i korrekt utförande i bänkpress.

Rambo
2007-03-23, 22:04
men varför skulle jag kolla på tramsfilmen men jag kunde inte hålla mig..
:laugh: så fjantigt :laugh:

Pudzianovski
2007-03-23, 22:14
"Sagt och gjort, hem till gymmet och dra mark. Det blev första passet på ett tag där jag inte körde hög rep träning. Drog 270x5 300x5 270x5 250x10 och sedan var det bara att vänta och se om benen skulle somna. Till min glädje kändes set bra och sedan det passet har jag tränat ganska hårt. Drog tex 250x50 ett pass 220x75 passet efter samt några pass 200x100.
Om man inte vet hur blod smakar i munnen innan så kan ni testa det systemet.
Väldigt effektivt även om man vill kräkas.
Av någon lustig anledning blir man väldigt stark på tyngre vikter med.
Hoppas kunna dra 350x5 i sommar, den som lever får se.
En annan övning som jag inte kunnat genomföra alls sedan september när disken for ut är stående press med stång. Pressade 170 första passet och blev jätte glad.
Annas är det som vanligt i bänk och armar det går bäst, men det vet ni säkert vi det här laget."

http://www.magnus-samuelsson.net/veckobrev.asp

:thumbup:

Rambo
2007-03-23, 22:23
ja det är humor på högsta nivå....

Timme
2007-03-23, 22:38
Nej det gör han inte.

Du har faktsikt rätt. Han gör det inte tävlingsgodkänt med stopp.

Men han bänkar väldigt snyggt, inget rövlyft. 273kg var det. Mycket imponerande.

709SaQhmH5w

Timme
2007-03-23, 22:41
"Sagt och gjort, hem till gymmet och dra mark. Det blev första passet på ett tag där jag inte körde hög rep träning. Drog 270x5 300x5 270x5 250x10 och sedan var det bara att vänta och se om benen skulle somna. Till min glädje kändes set bra och sedan det passet har jag tränat ganska hårt. Drog tex 250x50 ett pass 220x75 passet efter samt några pass 200x100.
Om man inte vet hur blod smakar i munnen innan så kan ni testa det systemet.
Väldigt effektivt även om man vill kräkas.
Av någon lustig anledning blir man väldigt stark på tyngre vikter med.
Hoppas kunna dra 350x5 i sommar, den som lever får se.
En annan övning som jag inte kunnat genomföra alls sedan september när disken for ut är stående press med stång. Pressade 170 första passet och blev jätte glad.
Annas är det som vanligt i bänk och armar det går bäst, men det vet ni säkert vi det här laget."

http://www.magnus-samuelsson.net/veckobrev.asp

:thumbup:

Men hjälp! Att han orkar? Känner han att han håller på att tappa popularitet? Förstår han inte att folk som är någorlunda insatta i styrketränings värld tycker att han är löjligt när han påstår sådana urkorkade saker?

När jag ser honom skriva det där så kan man inte lite på ett ord han säger om sina resultat. Men visst, jag borde inte bry mig (jag ska försöka sluta bry mig) men mår han bra av att dra sådana uppenbara lögner så visst.

Timme
2007-03-23, 22:46
Du har faktsikt rätt. Han gör det inte tävlingsgodkänt med stopp.

Men han bänkar väldigt snyggt, inget rövlyft. 273kg var det. Mycket imponerande.

[.yt]709SaQhmH5w[/yt]

Nu såg jag att det var lite rövlyft också men aja. 260 gör han nog snyggare :)

Dnepr
2007-03-23, 22:48
Men hjälp! Att han orkar? Känner han att han håller på att tappa popularitet? Förstår han inte att folk som är någorlunda insatta i styrketränings värld tycker att han är löjligt när han påstår sådana urkorkade saker?

När jag ser honom skriva det där så kan man inte lite på ett ord han säger om sina resultat. Men visst, jag borde inte bry mig (jag ska försöka sluta bry mig) men mår han bra av att dra sådana uppenbara lögner så visst.

Gott Timme - nu fick du vatten på kvarnen - har Mange skrivit detta så är han hur pinsam som helst.

Timme
2007-03-23, 22:52
Gott Timme - nu fick du vatten på kvarnen - har Mange skrivit detta så är han hur pinsam som helst.

Jo han skrev det ju på sin hemsida men nu ska jag sluta mitt korståg mot magne :) Jag skulle vilja fråga honom presonlig varför han påstår sådana saker (ja jag bryr mig inte att jag endast når upp till skrevet på honom då jag är en dvärg på 168cm) Men somsagt. Nu ska jag låte magnus vara. Han har ju trots allt vunnit WSM en gång. Han var bra då iaf.

tano
2007-03-23, 23:15
Haha vilket skämt!

Timme
2007-03-23, 23:17
Haha vilket skämt!

Jo, det är ju faktiskt tragiskt.

Dumleman
2007-03-23, 23:39
Nåja marklyftspåståendena går ju inte att försvara. Det enda jag kan tänka mig är att det inte är Magnus som har skrivit texten och att det har blivit fel när författaren skulle återge Magnus träning men det finner jag ganska osannolikt.

MasterChief
2007-03-24, 07:24
250x50 är ju inte 50 reps på en gång, och det har väl blivit utrett sen tidigare.

polaren
2007-03-24, 08:14
250x50 är ju inte 50 reps på en gång, och det har väl blivit utrett sen tidigare.

Varför skriver han inte det då? *rolleyes*

Hur har det blivit utrett? Har han sagt det själv vid annat tillfälle? :MrT:


Timme har nog rätt i allt han säger, han och jag står på samma sida i fallet "Magnus Samuelsson".

MasterChief
2007-03-24, 08:31
Varför skriver han inte det då? *rolleyes*

Hur har det blivit utrett? Har han sagt det själv vid annat tillfälle? :MrT:


Timme har nog rätt i allt han säger, han och jag står på samma sida i fallet "Magnus Samuelsson".

http://www.ironmind.com/ironmind/morenews.php?id=1873#1873





Sen har ju detta med bänken stöts och blöts i det oändliga tidigare, exempelvis här:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=75696&highlight=magnus+samuelsson

Pudzianovski
2007-03-24, 08:53
http://www.ironmind.com/ironmind/morenews.php?id=1873#1873

Sen har ju detta med bänken stöts och blöts i det oändliga tidigare, exempelvis här:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=75696&highlight=magnus+samuelsson


Ganska olika daturm. ;)

tano
2007-03-24, 09:41
Ja han får ju iaf rejält med uppmärksamhet för sina uttalanden.
Extra media verksamhet åt affishnamnet Magnus Samuelsson. Säkerligen är det bara positivt för honom att få lite mer uppmärksamhet.
Strongman är inte direkt den mest populära sporten.

Bonnie
2007-03-24, 09:48
Strongman är inte sport. För i sporter har man gemensamma tydliga regler och dopingtester.
Inte så att arrangören (Läs magnus S) är deltagare och själv bestämmer regler, övningar osv. för att själv vinna.

Ja han får ju iaf rejält med uppmärksamhet för sina uttalanden.
Extra media verksamhet åt affishnamnet Magnus Samuelsson. Säkerligen är det bara positivt för honom att få lite mer uppmärksamhet.
Strongman är inte direkt den mest populära sporten.

hultman
2007-03-24, 10:47
Strongman är inte sport. För i sporter har man gemensamma tydliga regler och dopingtester.
Inte så att arrangören (Läs magnus S) är deltagare och själv bestämmer regler, övningar osv. för att själv vinna.

En aning naiv måntro? Tanken har aldrig slagit dig att arrangören i princip alltid bestämmer, och att lokala regler knappast är någonting nytt? Dopingförebyggning och dopingtester är ju för övrigt oftast ett skämt i de flesta sporter.

Allan
2007-03-24, 11:24
Men vad är det för puckon som tror att man ALLTID klarar samma vikt? Vi snackar inte nybörjarvikter här. Det finns absolut ingenting som säger att han inte skulle kunna ligga både 30-40 kg under sina toppvikter beroende på vilken träningsperiod han ligger i.
Just tung bänk är inte nån gren man konstant hissar maxvikter i - är det någon som haft den goda smaken att mejla Magnus och fråga? Jag har sett honom snacka om marklyft, och sen körde han kronlyft. Och? Ska ni inte börja klaga på hans utförande av bicepscurl också?

Chaan
2007-03-24, 13:53
273kg var det. Mycket imponerande.


När styrkelyftaren gör 1*273 är det imponerande, och när sveriges starkaste man gör 2*270 är det lögn?


Vad som gör mig irriterad är folk som dopar sig och därmed lyfter mer. Det är en verklig lögn.

Medhåll.

Dumleman
2007-03-24, 13:58
Just tung bänk är inte nån gren man konstant hissar maxvikter i - är det någon som haft den goda smaken att mejla Magnus och fråga?
Vet du hans mail? Jag hittar den inte på hans sida.

Dnepr
2007-03-24, 13:59
Vad som gör mig irriterad är folk som dopar sig och därmed lyfter mer. Det är en verklig lögn.

Där tänkte du inte till va. Må hända att det är fusk - men det är ju knappast lögn.

Miiix
2007-03-24, 14:17
Vad gäller hans 200x100 etc så menar han nog att göra det imorn t.ex 30 minuter som han t.ez säger här:

http://www.ironmind.com/ironmind/morenews.php?id=1873#1873

”Next up is to try to pull 250 kg for 100 reps with in 35 minutes. The goal is to pull 330x5 fast and easy within a few weeks,” Magnus said.

melancoolio
2007-03-24, 14:18
Vad gäller hans 200x100 etc så menar han nog att göra det imorn t.ex 30 minuter som han t.ez säger här:

http://www.ironmind.com/ironmind/morenews.php?id=1873#1873

”Next up is to try to pull 250 kg for 100 reps with in 35 minutes. The goal is to pull 330x5 fast and easy within a few weeks,” Magnus said.

Folk läser ofta bara det dom ser utan att tänka.

Underbar tråd det här.

Dnepr
2007-03-24, 14:20
Det känns som att ingen bryr sig om hur stark Magnus Härenstam är :-/

Bonnie
2007-03-24, 14:37
Du kan fylla i ett medelande på den här sidan:
http://www.magnus-samuelsson.net/arrangemang.asp

Har ett visst minne att någon på Ålands KKs sida hade mailat honom och ställt frågor men inte fått nått svar.......

Vet du hans mail? Jag hittar den inte på hans sida.

MasterChief
2007-03-24, 14:40
Vad gäller hans 200x100 etc så menar han nog att göra det imorn t.ex 30 minuter som han t.ez säger här:

http://www.ironmind.com/ironmind/morenews.php?id=1873#1873

”Next up is to try to pull 250 kg for 100 reps with in 35 minutes. The goal is to pull 330x5 fast and easy within a few weeks,” Magnus said.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=2181309&postcount=102

Så sen. :D

Timme
2007-03-24, 15:05
När styrkelyftaren gör 1*273 är det imponerande, och när sveriges starkaste man gör 2*270 är det lögn?


Därför att jag är övetygad om att magnus gör 2*270 :) Du har väl läst vad jag skriver och mina argument? Men jag ska lägg aned nu somsagt. Jag tycker att Magnus är en riktig skojar iaf.

WheyProtein
2007-03-24, 15:23
Därför att jag är övetygad om att magnus gör 2*270 :)
Blev det rätt där?

Karl_alfred
2007-03-24, 15:23
Någon som vet om Magnus kör med whey 80?

Timme
2007-03-24, 15:48
Blev det rätt där?

nej det blev det inte :D Jag minar givetvis tvärtom.

mystic[-_-]
2007-03-24, 15:50
Någon som vet om Magnus kör med whey 80?

tror han kör whey-100 och gainer-pro! det ger styrka!!!!!!!

Karl_alfred
2007-03-24, 15:57
;2182179']tror han kör whey-100 och gainer-pro! det ger styrka!!!!!!!

Tack ska med göra det! WSM om 2 år jag är på plats!*gah!*

Diggler
2007-03-24, 17:54
Jag tror även att det kan vara avsaknaden av bänktröja med bakvänd urringning, ingen ostbågebrygga, samt den långa lyftvägen som kan sticka i ögonen litegrann när man diskuterar Magnus S och hans bänkpressande.

Det blir ju liksom fusk om man kör touch and go i t-shirt, det blir ju inte riktig bänkpress då.

Arf Pingvin
2007-03-24, 18:48
Diggler :thumbup:

pejo
2007-03-24, 19:19
Jag tycker inte det finns något i filmen där han kör 230x5 som säjer att hans lyft på 273x2 är fejk.

formula4shape
2007-03-24, 20:35
Men det är ju inte bara rykten. Jag har ju själv sett filmen som jag tycker veriferar att han ljuger. Inte sjutton kan man göra en 2a på 270 om man inte ens klarar av en 5a på 230. Ännu mindre rimligt att han kan göra 300.

Här kommer filmen som jag tycker räcker långt och väl som bevis för att han tyvärr ljuger. Gr8uERexfJU

Hur kan du från den filmen göra en summering om vad någon kan maxa i bänken?? Vad jag vet hade han skadad axel på FF och eftersom han skulle dit och showa ville han säkert ställa upp ändå, sen om de hjälper honom mer än nödvändigt och att han inte kör strikt beror nog mer på skaderisken och inte hans styrka.

Påstå att vikterna är fake är lika patetiskt som att tillverka dem och sedan filma. Skaffa lite respekt istället - han har sopat banan med samtliga strongmens i Sverige sedan du gick runt i blöjor.

polaren
2007-03-24, 21:04
Påstå att vikterna är fake är lika patetiskt som att tillverka dem och sedan filma. Skaffa lite respekt istället - han har sopat banan med samtliga strongmens i Sverige sedan du gick runt i blöjor.

Han är duktig i strongman men du måste förstå hur jävla mycket 300kg RAW är i bänken. Han har påståt rätt länge nu att han gör det, dock har man aldrig fått se det, så det är klart man blir fundersam.

Det som gjorde mig misstänksam första gången var när jag såg "Swedish Power", och fick se bänken där. Då klippte dom mellan repsen på 260kg, varför gör man något sådant? Jag tror också det var fusk med vikterna i "Worlds strongest arms".

formula4shape
2007-03-24, 21:13
Jag har inte sagt att jag tror han tar 300kg (där emot förstår jag hans uttalande, idrottsmän vill mycket). Däremot känns det inte fair när man påstår att vikterna i filmen är fake.

Baan
2007-03-24, 21:15
Jag har inte sagt att jag tror han tar 300kg (där emot förstår jag hans uttalande, idrottsmän vill mycket). Däremot känns det inte fair när man påstår att vikterna i filmen är fake.

Det har ju hänt inom kraftsporten. Bara för att Magnus är "vår" så ändrar det ingenting, han kan väl fuska som alla andra. Sen tror jag inte heller det är fejkvikter..

Dnepr
2007-03-24, 21:19
Magnus "STORMANGE" Samuelsson är en ren träningsprodukt, jag har läst hur mycket han äter och om ni inte vet - så ska ni sluta upp med att kanske tänka tanken att han kan ha stoppat i sig nåt olagligt. Dessutom har han varken överdrivit eller ljugit nån gång. Dessutom har han en skitstark brorsa - till skillnad från mig som inte ens har nån bror :-/

Dissector
2007-03-24, 21:19
Det med fejkvikter verkar helt sjukt. Finns det verkligen folk som helt ärligt bemödar sig med att skaffa falska vikter, plockar på dom, börjar lyfta, filmar och lägger upp som seriös film? Det verkar ju fullständigt sjukt. Hur fan förklarar man det där för polaren som ska passa?

"Jo, ehm alltså, vikterna är inte riktiga, men.... du behöver inte säga nåt va?"

Särskilt när det gäller personer som har stora namn inom kraftsporter. Det känns ju urlöjligt :P

Dnepr
2007-03-24, 21:21
Det med fejkvikter verkar helt sjukt. Finns det verkligen folk som helt ärligt bemödar sig med att skaffa falska vikter, plockar på dom, börjar lyfta, filmar och lägger upp som seriös film? Det verkar ju fullständigt sjukt. Hur fan förklarar man det där för polaren som ska passa?

"Jo, ehm alltså, vikterna är inte riktiga, men.... du behöver inte säga nåt va?"

Särskilt när det gäller personer som har stora namn inom kraftsporter. Det känns ju urlöjligt :P

Allan har berättat att det är hyfsat vanligt med fejkvikter inför filmningar i Usa - så helt otänkbart är det inte.

formula4shape
2007-03-24, 21:30
Allan har berättat att det är hyfsat vanligt med fejkvikter inför filmningar i Usa - så helt otänkbart är det inte.

Bara för att han lyfter tungt behöver det inte vara fakevikter
Bara för att någon har mycket muskler behöver det inte vara steroider

Känns omoget att anklaga folk helt enkelt.

Dissector
2007-03-24, 22:10
Naiv är en synonym till omogen.

Nu börjar det iofs bli väldigt off topic, men det finns väl vissa skillnader. Eller åtminstone beroende på hur man ser det. En kille som sitter och kastar papper och pruttar i klassrummet kan ses som omogen, men naiv är väl lite fel ord där? Naiv är väl snarare om någon beter sig eller agerar lite på ett sätt som visar att han/hon saknar kunskap och erfarenhet, och tänker i lite väl enkla och små banor.
Det kan väl iofs kopplas lite till omogenhet, om man hanterar saker som ett barn skulle gjort, eller inte riktigt inser olika konsekvenser av saker o.s.v.

Allan
2007-03-24, 22:23
Det som finns är en massa folk som snackar skit om Samuelsson anonymt eller bakom hans rygg. Några få med ryggrad har invändningar mot hur han arrangerar eller deltar i tävlingar, men jag har då inte hittills hört någon medtävlare ifrågasätta hans styrka eller resultat.

Dnepr
2007-03-24, 22:27
Det som finns är en massa folk som snackar skit om Samuelsson anonymt eller bakom hans rygg. Några få med ryggrad har invändningar mot hur han arrangerar eller deltar i tävlingar, men jag har då inte hittills hört någon medtävlare ifrågasätta hans styrka eller resultat.

Skitsnack brukar ju i o f s alltid ske bakom ryggen eller bortom personens närhet - annars är det inget skitsnack. Men varför är det just kring Magnus detta sker - det brukar ju sällan upkomma sånt här helt utan grund.

Allan
2007-03-24, 22:29
Kan ju bero på att han faktiskt är sådär helt jävla overkligt stark. Och överlägsen.

Baan
2007-03-24, 22:29
Det som finns är en massa folk som snackar skit om Samuelsson anonymt eller bakom hans rygg. Några få med ryggrad har invändningar mot hur han arrangerar eller deltar i tävlingar, men jag har då inte hittills hört någon medtävlare ifrågasätta hans styrka eller resultat.

Jaha, låter ju vettigt gå och roid raga mot Samuelssons uppvisningslyft. Jag kan inte tänka mig att någon bryr sig av hans medtävlande i strongman, där är det ju samma villkor. Vem fan bryr sig om MS kör lite PR med lite fulbänkisar...

Dnepr
2007-03-24, 22:29
Kan ju bero på att han faktiskt är sådär helt jävla overkligt stark. Och överlägsen.

Där har du en poäng. Då blir det lätt att folk försöker skrapa på ytan och leta fel.

Allan
2007-03-24, 22:40
Skärpning!

Jacksatan
2007-03-24, 22:50
Kan ju bero på att han faktiskt är sådär helt jävla overkligt stark. Och överlägsen.

hm... varför kör han då 5reps med passning på alla på 230kg ifall man påstår att man maxar 300kg raw?

Dnepr
2007-03-24, 22:53
hm... varför kör han då 5reps med passning på alla på 230kg ifall man påstår att man maxar 300kg raw?

Man kan ju faktiskt vara ur form osv. Du är ju urstark i bänken men du ligger väl inte alltid och pumpar så att alla som kollar kan se att du tar 170 eller vad du nu tar. Han kan lyfta stora stenar - men ibland ser det säkert tungt ut när han bär matkassarna från ICA.

formula4shape
2007-03-24, 22:54
hm... varför kör han då 5reps med passning på alla på 230kg ifall man påstår att man maxar 300kg raw?

Form, skada, uppvärmning, jippo, show, tillfälle

Allan
2007-03-24, 22:59
hm... varför kör han då 5reps med passning på alla på 230kg ifall man påstår att man maxar 300kg raw?

Ring och fråga. Jag personligen skulle nog vilja ha pass på 230 även om jag gjorde avsevärt mer som maxresultat. Saker kan hända på de vikterna som man inte har en chans att parera - även om det är sjuttio kilo från max.
Observera att jag inte har en aning om han gör 300 eller inte. Men jag ser ingen anledning att tro att han ljuger - hur skulle han kunna klara sig ur det? Och varför skulle han ljuga?

Dumleman
2007-03-24, 23:06
Gammal klipp från 1998, vilket snart är 10 år sen. Ja, det är inte riktig bänkpress. Vikten i filmen "480lb" innebär mest troligt inte "480lb" i vanlig bänkpress.
eHzOTSS6jiY

Dnepr
2007-03-24, 23:11
Ring och fråga. Jag personligen skulle nog vilja ha pass på 230 även om jag gjorde avsevärt mer som maxresultat. Saker kan hända på de vikterna som man inte har en chans att parera - även om det är sjuttio kilo från max.
Observera att jag inte har en aning om han gör 300 eller inte. Men jag ser ingen anledning att tro att han ljuger - hur skulle han kunna klara sig ur det? Och varför skulle han ljuga?

Han - om nån - klarar ju sig ur en sån lögn.

Om han säger att han vält 2 lastbilar så lär ju ingen tvinga honom att bevisa det.

Eller om han säger att han åt 10 kg kyckling och gick sen raka spåret till gymmet och gjorde en 2:a på 300 i bänk.

För han är ju kapabel till att göra allt det där. Ingen skulle kunna med att säga "nähä du Mange, här har du kycklingen och sen går vi fan till gymmet så får du visa det där".

Skulle däremot du eller jag säga det så skulle vi snart sitta där utan vänner.

Pudzianovski
2007-03-24, 23:14
Det är väl så att de inte vet vikten exakt i den där apparaten utan snarare uppskattar den till ca 200kg. I vilket fall som helst så ligger Magnus jämnt med Hugo Girard som har gjort 295(?) något i tävling. (hoppas jag inte ljög för mycket nu ;) )

I övrigt så tyckte jag Allan förklararade bra med:

Men vad är det för puckon som tror att man ALLTID klarar samma vikt? Vi snackar inte nybörjarvikter här. Det finns absolut ingenting som säger att han inte skulle kunna ligga både 30-40 kg under sina toppvikter beroende på vilken träningsperiod han ligger i.
Just tung bänk är inte nån gren man konstant hissar maxvikter i - är det någon som haft den goda smaken att mejla Magnus och fråga? Jag har sett honom snacka om marklyft, och sen körde han kronlyft. Och? Ska ni inte börja klaga på hans utförande av bicepscurl också?

Inte fan lyfter jag max i bänk varje dag bara för att jag gjort det en gång. Det kan skilja väldigt mycket från vecka till vecka beroende på form, period mm.

1986
2007-03-25, 00:20
Snubben har vunnit Worlds strongest man, kan knäppa ihop CoC4 etc.... varför skulle han behöva ljuga om något sånt här då?

Herregud..

Bonnie
2007-03-25, 09:11
I serien som visats på Tv6 nyss (tror de visar repriser av den)
Så gjorde han 3 reps på 250 kg med en passare som stod bakom, inte som på FF 06 med 3 passare.

Timme
2007-03-25, 11:10
Snubben har vunnit Worlds strongest man, kan knäppa ihop CoC4 etc.... varför skulle han behöva ljuga om något sånt här då?

Herregud..

Därför att det inte ens är 5 presoner i världen (det finns ingen i IPF som gör det. Några få i cirkus förbund kan nog göra det) som gör 300 utan tröja? (en uppskattad siffra men jag tror den stämmer någorlunda)

Timme
2007-03-25, 11:15
Ärligt, skulle någon kunna fixa fram MAgnus Samulsson telefon nummer eller mail så ringer/skriver jag gladeligen och frågar honom om varför han ljuger (jag är fortfarande tyvärr övertygad om att han gör det). Men det verkar svårt att få tag på hans mail eller nummer.

Någon som har lust att hjälpa mig?

Pudzianovski
2007-03-25, 11:42
Ärligt, skulle någon kunna fixa fram MAgnus Samulsson telefon nummer eller mail så ringer/skriver jag gladeligen och frågar honom om varför han ljuger (jag är fortfarande tyvärr övertygad om att han gör det). Men det verkar svårt att få tag på hans mail eller nummer.

Någon som har lust att hjälpa mig?

http://privatpersoner.eniro.se/query?what=wp&lang=&search_word=magnus+samuelsson&geo_area=kisa


Lycka till :thumbup:

Chaan
2007-03-25, 12:47
Åk dit istället och påstå att han ljuger.

Timme
2007-03-25, 12:59
Åk dit istället och påstå att han ljuger.


Tack Pudde! Jag måsta bara fråga honom.

Yankeee
2007-03-25, 13:00
Ahahaha, rapportera direkt efter samtalet!

1986
2007-03-25, 13:14
Därför att det inte ens är 5 presoner i världen (det finns ingen i IPF som gör det. Några få i cirkus förbund kan nog göra det) som gör 300 utan tröja? (en uppskattad siffra men jag tror den stämmer någorlunda)

Allright. Jag kan inte detaljerna.

Tycker bara det känns orimligt att Magnus skulle behöva hitta på sånt här med tanke på hans meriter.
Det måste vara ett missförstånd helt enkelt.

gondie
2007-03-25, 13:17
Tack Pudde! Jag måsta bara fråga honom.

spela in samtalet med mobilen och lägg upp här ffs :D

Baan
2007-03-25, 13:19
Allright. Jag kan inte detaljerna.

Tycker bara det känns orimligt att Magnus skulle behöva hitta på sånt här med tanke på hans meriter.
Det måste vara ett missförstånd helt enkelt.

Ja, han ju absolut ingeting att tjäna på att jobba på sin image som en stark kille..

Pudzianovski
2007-03-25, 13:22
Har Magnus sagt att han gjort 300? (osäker) :confused:

1986
2007-03-25, 13:25
Ja, han ju absolut ingeting att tjäna på att jobba på sin image som en stark kille..

Och han har ju allt att förlora på att ljuga

Poängen var att han kanske inte behöver ljuga för att verka stark, eftersom han ÄR sjukt jävla stark?

Baan
2007-03-25, 13:27
Och han har ju allt att förlora på att ljuga

Jaså, är det någon som kräver att han pressar 300kg? Verkar som rätt många tror på det per automatik egentligen, så verkar inte så riskabelt ändå.

1986
2007-03-25, 13:31
Jaså, är det någon som kräver att han pressar 300kg? Verkar som rätt många tror på det per automatik egentligen, så verkar inte så riskabelt ändå.

Jag tycker det verkar vara väldigt många som ifrågasätter det?

Var är föresten källan till att han ska ha sagt att han tar 300 raw?

Timme
2007-03-25, 13:35
Ahahaha, rapportera direkt efter samtalet!

Jag har gäster här hemma för jag fyller år. Ska försöka ringa idag annars ringer jag imorgon.

Jag kan tillägga att jag inte tänker ha någon kaxig ton utan bara lägga fram att jag inte tror att han klarar 2*270 eller 300.

Yankeee
2007-03-25, 13:37
Haha så klockrent. Jag vill också få ett sådant samtal.

eleni
2007-03-25, 13:39
Haha så klockrent. Jag vill också få ett sådant samtal.

jaså? *popcorn*

Baan
2007-03-25, 13:39
Haha så klockrent. Jag vill också få ett sådant samtal.

Jag tror inte du fixar 100m på 40 sek som du hävdade!!!1

Yankeee
2007-03-25, 13:41
jaså? *popcorn*

Det vore ju skitcoolt, fatta hur grym man skulle känna sig när en speta ringer och grinar och man skrattar i telefonen :laugh:

Timme
2007-03-25, 14:50
Det vore ju skitcoolt, fatta hur grym man skulle känna sig när en speta ringer och grinar och man skrattar i telefonen :laugh:

Det vore inte helt fel faktiskt :)

Timme
2007-03-25, 14:53
Jag tycker det verkar vara väldigt många som ifrågasätter det?

Var är föresten källan till att han ska ha sagt att han tar 300 raw?

Gr8uERexfJU

Han säger "att jag gör nog 300 utan tröja"

Karl_alfred
2007-03-25, 14:57
Gr8uERexfJU

Han säger "att jag gör nog 300 utan tröja"

Svårt att göra en bedömning av den videon helt klart, vi vet ju hur han studsar o släpper röven när han tränar annars och har fötterna i backen, klart det kan göra massor.

130kg finsk sisu
2007-03-25, 15:18
Det jag stör mej på i videon är att passaren håller i stången hela tiden. Det är detta som kan göra jäkligt mycket, jag GISSAR 20-25kg.
Men att det skall vara fejkvikter så knappast...
Jag vet inte om han tar 300kg i bänkpress. Men nästa gång han har uppvisning så bör han köra på "rätt sätt"...

polaren
2007-03-25, 15:35
Det jag stör mej på i videon är att passaren håller i stången hela tiden. Det är detta som kan göra jäkligt mycket, jag GISSAR 20-25kg.
Men att det skall vara fejkvikter så knappast...
Jag vet inte om han tar 300kg i bänkpress. Men nästa gång han har uppvisning så bör han köra på "rätt sätt"...

Det är i ett annat klipp vikterna ifrågasätts, filmat i ett gym utan publik.

Allan
2007-03-25, 16:26
Jag vill veta var han sagt att han gör/ska göra 300 i bänk. Hittills är det bara Timme som påstått det. Glöm inte påpeka att du har filmat att han har fejkvikter också. Magnus blir säkert väldigt glad av det. Tala om vad du heter också, och var du bor - eller be att få komma och träffa honom. Det gjorde jimcg från forumet.:thumbup: http://www.jimgahnfelt.se/coc.htm

HenrY
2007-03-25, 16:29
Jag vill veta var han sagt att han gör/ska göra 300 i bänk. Hittills är det bara Timme som påstått det. Glöm inte påpeka att du har filmat att han har fejkvikter också. Magnus blir säkert väldigt glad av det. Tala om vad du heter också, och var du bor - eller be att få komma och träffa honom. Det gjorde jimcg från forumet.:thumbup: http://www.jimgahnfelt.se/coc.htm

Men han sa väl det i ett klipp som postats här?:confused:

Ska se om jag hittar...

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2183906&postcount=170

Den videon som Timme la ut?

tp_88
2007-03-25, 16:31
Jag vill veta var han sagt att han gör/ska göra 300 i bänk.
På Expo-scenen, FF-06. Har skrivit det på hemsidan(eller om det var på ironmind) osv.

Oskis
2007-03-25, 16:32
Jag vill veta var han sagt att han gör/ska göra 300 i bänk.

Han har även sagt det till andra strongmans blandannat på FF.

Erik__
2007-03-25, 16:48
Jag vill veta var han sagt att han gör/ska göra 300 i bänk. Hittills är det bara Timme som påstått det. Glöm inte påpeka att du har filmat att han har fejkvikter också. Magnus blir säkert väldigt glad av det. Tala om vad du heter också, och var du bor - eller be att få komma och träffa honom. Det gjorde jimcg från forumet.:thumbup: http://www.jimgahnfelt.se/coc.htm

nu tar vi och läser igenom tråden va?

Allan
2007-03-25, 16:54
Jag tittar inte på klipp. Tills vidare är debatten stängd.