handdator

Visa fullständig version : Mitt nästa steg?


Ganymedes
2007-03-22, 09:50
Har nu tränat hårt och seriöst i tre månader. Jag vet, det är ingen tid att ens tala om. Men jag var inte ett hopplöst klent fall innan jag började träningen heller. ;)

Jag har gått upp från 94 kg till strax över 100 kg sedan dess. Och nu känner jag att jag nog inte vill lägga på mig mer späck, för ärligt talat känner jag mig småfet.

Hur ska jag gå vidare?

Ganymedes
2007-03-22, 09:52
Kan väl lägga till att mitt mål är att biffa till mig på ett snyggt sätt. Absolut inga BB-satsningar, men ändå.

davvvan
2007-03-22, 09:52
Bygg och gå upp något kilo till, kanske ta de lugnt under sommaren om du inte vill va så tjock, sen till hösten bulkar du rejält och bygger, nästa vår kan du ta en liten deff...:)

Ganymedes
2007-03-22, 09:55
Bygg och gå upp något kilo till, kanske ta de lugnt under sommaren om du inte vill va så tjock, sen till hösten bulkar du rejält och bygger, nästa vår kan du ta en liten deff...:)

Det var faktiskt min initiala plan. Men nu börjar jag bli lite orolig för att fläsket ska ta överhanden. *cry* Men man måste kanske ha lite is i magen?

davvvan
2007-03-22, 10:03
Det var faktiskt min initiala plan. Men nu börjar jag bli lite orolig för att fläsket ska ta överhanden. *cry* Men man måste kanske ha lite is i magen?

Det är förmodligen det bästa, hade gärna velat ligga på kaloriöverskott till nästa vår för att kunna få fram vettiga muskler då, men spelar fotboll och måste kunna röra mig också.... :D Man måste lida pin för att bli fin.

Stoltz
2007-03-22, 10:03
Svårt att ge tips när du inte visar några bilder - Det som du anser vara stort kanske många anser vara halvspinkigt eller vad som - Gör som du känner bäst dock. ifall du börjar må dåligt för att du inte gillar din viktuppgång, tona ner det lite.
Du behöver inte bulka så tidigt i din träning, ge dig själv tid att vänja dig vid träningen och sen när du kan ge dig riktigt in på det för fulla katter, då kan det vara läge att bulka.

Som sagt, svårt att säga utan mer detaljer om ditt förflutna inom fysisk aktivitet och bilder :)

Balken
2007-03-22, 10:09
kasta upp några bilder

Nina L
2007-03-22, 10:32
Skulle du inte belöna dig med en piercing? :D

Ganymedes
2007-03-22, 10:51
Ok, jag ska försöka slänga upp en bild om en liten stund.
Nina, jag hatar dig. :)

mini
2007-03-22, 11:03
Du kan väl dra ner lite på maten bara, utan att det blir någon "deff", bara för att bromsa viktuppgången lite om den besvärar dig?

blekfet2
2007-03-22, 11:05
ja antingen deffar du eller så fortsätter du bygga fast lägg dig på ett lägre överskott av energi, då får du bita ihop och inse att det som dallrar inte är muskler :D

Timme
2007-03-22, 11:25
ja antingen deffar du eller så fortsätter du bygga fast lägg dig på ett lägre överskott av energi, då får du bita ihop och inse att det som dallrar inte är muskler :D

Den är tuff att inse :D

But you got to learn the hard way! :hbang:

L-Sami
2007-03-22, 11:33
Om du nu mår dåligt av att vara småfet, så skulle jag deffa iallafall till sommaren. Börja med att bulka och bygga sen på hösten igen.

Ganymedes
2007-03-22, 11:55
Så, här kommer en färsk bild.

http://hem.bredband.net/1031114g2t/img4233.jpg

Det kanske inte ser så fläbbigt ut på bilden, men om jag spänner magen och hoppar upp och ner så dallrar den en del. :) Men allvarligt så ser jag mer fit ut på bilden än i spegeln. Och "handtagen" syns ju också. Vill ha y-form, inte x-form.

Ganymedes
2007-03-22, 12:00
Är 189 cm om det tillför något till era resonemang, och morgonviktigen var 100,3 kg (nypissad och före frukost).

Nina L
2007-03-22, 12:03
Men allvarligt så ser jag mer fit ut på bilden än i spegeln. Och "handtagen" syns ju också. Vill ha y-form, inte x-form.Ärligt talat. Deffa! Mer bulkig än så skall man väl inte behöva stå ut med att vara. Tycker jag, så där spontant. Du skulle haft en öppen poll, förresten.

Jag älskar dig. Gay är okay!

Ganymedes
2007-03-22, 12:17
Shit, det är så illa alltså? Hmmm... vad tycker ni andra, läge att deffa? De flesta menar ju att man ska träna lite längre först. Svårt detta.

Jaws
2007-03-22, 12:24
Inte allls särkillt bulkig för 100 kg tycker jag! Men det finns helt klart grejer därunder som är sugna på att komma fram, bra jobbat*drool*

jojjep91
2007-03-22, 12:29
Ja Tkr Fanime Sami E Grymmast HÄr PÅ Kolo! :d

Ganymedes
2007-03-22, 12:32
Inte allls särkillt bulkig för 100 kg tycker jag! Men det finns helt klart grejer därunder som är sugna på att komma fram, bra jobbat*drool*

Tack, det var väldigt kul att läsa de orden! *cupid*

flenders
2007-03-22, 12:48
Deffa. Om du nu är ute efter en schysstare kropp och inte satsar på scenen så är tydligare muskler det du är ute efter. Du har redan lite muskelmassa så du kommer inte bara bli trådsmal om du tappar lite vikt.

Ganymedes
2007-03-22, 13:07
Ok, då är saken biff. Nästa steg blir deff!

flesh
2007-03-22, 13:07
Kan ju se riktigt grymt ut om du tar bort lite vaddering..vet av egen erfarenhet att man kan må rätt mycket bättre av att bara bli lite hårdare..och då pratar jag om självförtroendet alltså :)

Ganymedes
2007-03-22, 13:13
Kan ju se riktigt grymt ut om du tar bort lite vaddering..vet av egen erfarenhet att man kan må rätt mycket bättre av att bara bli lite hårdare..och då pratar jag om självförtroendet alltså :)

Tack för det! Ja, behöver nog bli lite hårdare för att må bättre. Så sant.

Tänkte att jag kör igång med deffen på måndag. Ska bli kul med en ny sorts utmaning! Har aldrig deffat förr...

Sniggel
2007-03-22, 13:43
Shit, det är så illa alltså? Hmmm... vad tycker ni andra, läge att deffa? De flesta menar ju att man ska träna lite längre först. Svårt detta.

Illa vill jag inte kalla det. Men om du vill deffa så tycker jag det är befogat. :)

Tänkte att jag kör igång med deffen på måndag. Ska bli kul med en ny sorts utmaning! Har aldrig deffat förr

Det är mycket slit alltså, hehe :D

Ganymedes
2007-03-22, 14:20
Det är mycket slit alltså, hehe :D

Äh, de säger de om allt som kräver lite ansträning. :) Nädå, jag är fullt medveten om att det kommer vara krävande. Men jag är ganska disciplinerad av mig, så det ska nog gå vägen. :thumbup:

Thom-
2007-03-22, 14:38
Jag har nästan likadan form, tränat 5dar/veckan 4månader och ungefär lika fläskig.
Jag ska försöka få igång en deff snart.

EDIT: Vet du vad du har för bf?

Ganymedes
2007-03-22, 15:42
Jag har nästan likadan form, tränat 5dar/veckan 4månader och ungefär lika fläskig.
Jag ska försöka få igång en deff snart.

EDIT: Vet du vad du har för bf?

Jag har faktiskt inte kollat min bf än, ska fixa mätare i veckan. Vad har du själv? Har du någon bra mätare att rekommendera? Dags för dig att dra igång en deff också då? Vi kan ju följas åt. *kissass* ;)

aliquis
2007-03-22, 19:48
varför satsa på +2kg/mån?

FreCKo
2007-03-22, 20:14
Deffa. Inte för att det är det "absolut bästa att göra" utan för att du mentalt inte gillar det.

Ganymedes
2007-03-22, 21:57
varför satsa på +2kg/mån?

Det kan man ju undra. :) Det var inget jag satsade på som sådant. Tänkte att jag skulle upp ca 10 kg innan deff, men det gick fortare än vad jag tänkte mig att nå 6 kg. Och därför drar jag nu lite i nödbromsen och rådfrågar. Hade väl ingen minutiöst uträknad kosthållning, utan körde på "ät mycket och träna hårt"-metoden.

Har fått ganska bra volym men tycker att fläsket nu börjar bli lite väl visuellt för min smak och känner att jag därför gärna skiter i de sista 4 kg. Och så verkar ju majoriteten här tycka också. Alltså blir det deff med start måndag.

Svårt att sätta ett mål på när deffen ska bli klar bara. Fösta delmålet är 95 kg iaf, så får jag se hur jag ser ut då och ta beslutet där.

foxx
2007-03-23, 02:38
Jag hade nog inte deffat, hade fortsatt bulka under sommaren och vintern, sedan dratt en rejäl deff till nästa vår istället. 100kg på 189 är inte så förfärligt mycket, fan lite späck får man leva med :)

Stoltz
2007-03-23, 08:50
Jag säger: Bulka och bygg.

Men, det verkar som om du inte känner att det är det du egentligen vill, så jag röstade "deffa".

Stab
2007-03-23, 08:57
Det är ju helt upp till dig och hur du vill se ut i sommar. Personligen hade jag inte gått runt som en valross sådär och jag hade heller inte gjort en okontrollerad bulk men det e jag då. Har du bara tränat 3 månader har du nog inte så mycket under späcket heller så besvikelsen kommer bli ett faktum, något att tänka på är att du tappar satans mycket vätska, glukos ju fetare du är vilket förmodligen kommer göra dig mindre än vad du tror att du kommer bli och destå mer "fresh" du är inför konceptet "deff" så blir det mer loss.

Ganymedes
2007-03-23, 09:45
Vettiga argument för både deff och bygg tycker jag. Inte så själklart det där, bevisligen. :) Jag resonerar som så, att om jag kör en liten deff nu så mår jag bättre i sommar. Och jag kan ju alltid bulka till vintern igen, då man inte springer runt utan tröja lika ofta.

Och nej, 3 månaders träning har knappast byggt något att tala om. Det vet jag. Deffen är väl mest för självförtroendet, något som fettet roffat åt sig för mycket av...

Stoltz
2007-03-23, 09:47
Vettiga argument för både deff och bygg tycker jag. Inte så själklart det där, bevisligen. :) Jag resonerar som så, att om jag kör en liten deff nu så mår jag bättre i sommar. Och jag kan ju alltid bulka till vintern igen, då man inte springer runt utan tröja lika ofta.

Och nej, 3 månaders träning har knappast byggt något att tala om. Det vet jag. Deffen är väl mest för självförtroendet, något som fettet roffat åt sig för mycket av...

Jag personligen går på det här att om man inte anser sig ha självförtroendet för en lång bulk, då tar man det i små etapper helt enkelt :)

Ganymedes
2007-03-23, 09:49
Tja, det är ju knappast så att jag har någon dead-line med mitt bygge. Så det är nog skönt att ta lite i taget. Kommer nog aldrig posta några före-efter bilder. Det får bli före-under istället, "efter" är ju när man är klar. :)

Stab
2007-03-23, 10:08
Jag personligen går på det här att om man inte anser sig ha självförtroendet för en lång bulk, då tar man det i små etapper helt enkelt :)

Självförtroende för lång bulk :laugh: snarare självinsikt och insöande problem.

Stoltz
2007-03-23, 10:12
Självförtroende för lång bulk :laugh: snarare självinsikt och insöande problem.

Självförtroendet har stor avgörelse för många hur långt de kan gå med bulken. Vissa känner sig säkra i sig själva hur de än ser ut, vissa vajar lite. Det betyder inte att de är svaga på något sätt.

Varför skulle det inte ha någon betydelse?

flenders
2007-03-23, 10:16
Och nej, 3 månaders träning har knappast byggt något att tala om. Det vet jag. Deffen är väl mest för självförtroendet, något som fettet roffat åt sig för mycket av...Träning skall vara kul och få en att må bra. Du har som sagt inga mål på att ställa dig upp på scen, då skjuter en deff inte upp på din första tävling eller dylikt. Deffa så du känner att du klarar dig under sommaren och bygg igen nästa höst.

Ganymedes
2007-03-23, 10:19
Träning skall vara kul och få en att må bra. Du har som sagt inga mål på att ställa dig upp på scen, då skjuter en deff inte upp på din första tävling eller dylikt. Deffa så du känner att du klarar dig under sommaren och bygg igen nästa höst.

Ja, det är nog det vettigaste. Bra råd där!

Boven
2007-03-23, 15:38
Jag ångrar mig till deff! Håller med Nina att man inte ska behöva se sig själv tjockare än sådär.

mvh Boven

Ganymedes
2007-03-23, 20:02
Någon mer som ångrat sig sedan jag lagt upp bilden? Det vore intressant att veta!

Baan
2007-03-23, 21:03
Tycker du ska fortsätta bygga men göra det så smart som möjligt. Ska du ligga på kaloriplus så gör det med så nyttig mat som möjligt, även om du självklart kan göra det enkelt för dig då och då och äta lite mer kaloririk mat. Felet du inte ska göra är att bulka på korv, glass eller liknande. Tror dte är mer vanligt att man äter vad som helst och bara proppar i sig skit under bulk än man tror. Det gjorde jag iaf back in the day ;)

Ganymedes
2007-03-23, 21:16
Tycker du ska fortsätta bygga men göra det så smart som möjligt. Ska du ligga på kaloriplus så gör det med så nyttig mat som möjligt, även om du självklart kan göra det enkelt för dig då och då och äta lite mer kaloririk mat. Felet du inte ska göra är att bulka på korv, glass eller liknande. Tror dte är mer vanligt att man äter vad som helst och bara proppar i sig skit under bulk än man tror. Det gjorde jag iaf back in the day ;)

Vill bara förtydliga att jag ätit VÄLDIGT nyttigt under dessa tre semi-bulk månader. Mängder av kyckling och pasta, tonfisk och magert kött, ris etc. Äter inte godis alls och har avstått alkohol förutom något enstaka glas vin. Slut på försvarstalet. *whistle* :)

Gpajpen
2007-03-23, 21:24
OM det stör dig så drar du en deff nu till sommaren och eventuellt under, bra erfarenhet. sen kör du på som vanligt med en försvarsbar bulk under höst/vinter/vår. tycker förövrigt inte att du såg speciellt fet ut på bilden ? :S inte så mkt linjer på armar och så kanske men ändå.
lycka till !

GLC
2007-03-24, 09:56
Någon mer som ångrat sig sedan jag lagt upp bilden? Det vore intressant att veta!

Jag röstade på Bulk innan jag såg bilden men har nu ångrat mig. Om jag varit du hade jag börjat deffa nu för att få en fin sommarform. Sen till höst/vinter då tjocktröjorna kommer på kan du börja bulka igen, för att senare plocka fram sommarformen igen till -08, och till den deffen har du säkert lärt dig massor av den deff du kommer att genomföra nu...

Ganymedes
2007-03-24, 10:08
Jag röstade på Bulk innan jag såg bilden men har nu ångrat mig. Om jag varit du hade jag börjat deffa nu för att få en fin sommarform. Sen till höst/vinter då tjocktröjorna kommer på kan du börja bulka igen, för att senare plocka fram sommarformen igen till -08, och till den deffen har du säkert lärt dig massor av den deff du kommer att genomföra nu...

Tack så mycket för din input! Tror att det kan blir rätt bra, fast jag bara styrketränat hårt i tre månader. Har ju tränat en hel del annat innan dess, så lite borde ju finnas under hullet. Hur som helst så ser jag detta mest som en "övnings deff".

PS. Grym avatar! Haha! :)

GLC
2007-03-24, 10:36
Tack så mycket för din input! Tror att det kan blir rätt bra, fast jag bara styrketränat hårt i tre månader. Har ju tränat en hel del annat innan dess, så lite borde ju finnas under hullet. Hur som helst så ser jag detta mest som en "övnings deff".

PS. Grym avatar! Haha! :)

Jag funderar själv på en sommardeff men har tyvärr inte så mkt massa under som vill komma fram. Å andra sidan har jag inte så mkt ovanpå massan heller som måste bort... Kommer nog att köra på som vanligt i sommar och drar igång en bulk till hösten. Är lite feg för att bulka ordentligt då jag varit överviktig tidigare, är nu 23 kilo lättare än vad jag var för 4-5 år sedan. *whistle*